כיכר השבת

דיווחים שוטפים

אסון בלתי-נתפס: עשרות הרוגים בשריפות ענק בצפון

שריפה שפרצה היום בעוספייה, משתוללת כעת בצפון הארץ. דיווחים: יותר מ-50 בני אדם נהרגו ● ראש הממשלה נתניהו, שר הפנים ומפכ"ל המשטרה בדרכם למקום, כדי להעריך את המצב ● עשן שריפת הענק נראה עד נתניה ● כבאים: "זו השריפה הגדולה ביותר בתולדות ישראל" (ארץ)

26
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ה בכסלו | 02.12.10
השריפה בכרמל
השריפה בכרמל (פלאש 90)

אסון כבד בצפון: שריפה שפרצה ממזבלה פיראטית בעוספייה, משתוללת בשעות האחרונות בכרמל. נכון לעכשיו יותר מ-50 בני אדם נהרגו, כשביניהם, סוהרים ואנשי הצלה. 22 הרוגים זוהו עד עתה. קיים חשד כי השריפה החלה מהצתה מכוונת ועל רקע לאומני. תחנת הכוח רידינג תשמש תחנה לזיהוי חללים.

המצב סבוך ולא פשוט: הסיכויים להשתלטות על האש ביממה הקרובה קלושים. לאנשי הכיבוי עשוי להסתיים עד מחר כל החומר הקיים בכדי להביא לכיבוי האש בצורה מוחלטת, ועל כן שוגרה פנייה לעזרה מצד מדינות נוספות. מאות רבות של תושבים עושים את דרכם לכיוון מרכז הארץ, שם ישהו בימים הקרובים.

בשעה זו מפנים את היישוב הדתי ניר עציון והמלון הכשר למהדרין השוכן בו. כך גם הכפר של אור אבנר ´כפר סיטרין´ מפונה כעת ניתנה הוראה לתושבים ביישובים עין חוד, עין הוד וכפר האמנים להתפנות. שר הפנים, אלי ישי, הנחה את אנשי משרדו לנייד צפונה כוחות כיבוי מכל רחבי הארץ. מטוסי חיל האוויר משנעים כעת בטיסות, כבאיות של כיבוי האש מכל רחבי הארץ, למיקום השריפה.

שר הפנים, אלי ישי וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, האחראים על בריאות האזרחים ועל כיבוי האש, בדרכם לצפון. השר ישי פנה בשעה האחרונה לפיקוד העורף בבקשת סיוע לקליטת התושבים הנסים מבתיהם.

נכון לשעה זו ישנם עדיין שלשה מוקדי אש מרכזיים. פעולות המנע מהשתלטות האש מתרכזות בכריתת יערות על-ידי דחפורים ויצירת קווי מים לעצירת האש. אולם עדיין קיים החשש כי הרוח תגביר את להבות האש, שהגיעו בשיאן ל-50 עד 70 מטרים והאש תדלג גם על קווי המים, כפי שאירע בקיבוץ בית אורן שעלה באש כליל על בתיו ומשקיו.

כמות ההרוגים הגדולה היא בשני מוקדים. האחד, סמוך לכלא דמון - כלא ביטחוני, בו שהו אסירים ביטחוניים ועשרות אנשי שב"ס. זירה שנייה בצומת בית אורן - ישוב סמוך לבית הכלא הישן.

האש המתעתעת הפתיעה את מפקדי הכיבוי שהעריכו בשעות הבוקר כי היא ברת שליטה. אנשי כיבוי האש מדווחים על 26 מוקדי אש בשלב זה. לטענתם אין באפשרותם להשתלט על האש ולהכניעה. דרכי הפעולה היחידים כעת: ניסיון למנוע התפשטות נוספת שעשויה להגיע למקומות מסכני חיי אדם.

הרבנים הראשיים מתכנסים בצפון

ראש הממשלה נתניהו ביטל כל תכניותיו, יוצא למקום האסון והורה להקים צוות במשרדו שיסייע בכל הנדרש. כך גם הורה לשר הביטחון, להורות כי צה"ל יפנה כל כוחותיו ויכולותיו לסייע באסון הנורא.

נתניהו פנה בבקשת סיוע של מטוסי כיבוי ממדינות נוספות. רה"מ שוחח עם מנהיגי רוסיה, איטליה, קפריסין ויוון - שכמה אירוני, דווקא בימי החנוכה, היתה הראשונה להודיע על שליחת כוחות סיוע.

דובר הכיבוי בחיפה מביע דאגה רבה ואומר כי מדובר באש ענקית ובכדי להשתלט עליה זקוקים למטוסי (כיבוי) ענק. המטוסים הללו לא קיימים בישראל וגם לא במדינות שכנות.

שרי ממשלה והרבנים הראשיים יתכנסו בעוד שעתיים בצפון, יחד עם אנשי הקצונה הבכירה של המשטרה.

עשן השריפה נראה עד נתניה. כמות ההרוגים הבלתי נתפסת, היא בעיקר בשל אוטובוס עם סוהרים צעירים שהיו בדרכם לכלא דמון לסייע בפינוי האסירים מבית הכלא הביטחוני. האוטובוס נלכד בין להבות האש, ששנו בתוך דקות אחדות את כיוונן והפכו את האוטובוס למלכודת אש.

מלבד שניים שפונו לבתי חולים, כל יושביו נשרפו בעודם חיים. ניידת משטרה של מפקדת משטרת חיפה נצ"מ אהובה תומר שנפצעה אנושות והרופאים נלחמים כעת על חייה, עלתה גם היא באש. גם מפקד משטרת חדרה נפצע אנושות.

ארבעה אזורים במגן דוד אדום, משתתפים במבצע ההצלה הענק: ירדן, גלבוע, אשר וכרמל.

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
ניתחזק יחד בנושא הצניעות ביפרט בימי חנוכה הללו ובפרט בשעות קשות אילו ואבא שבשמים ברחמיו יצילינו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי02.12.10
11
וה' הטוב ירחם בעדנו אמן...
יוסי שבתאי02.12.10
10
קודם הבצרת ועכשיו האסון הזה. מתי הוא כבר יבין?
יודע מחשבות02.12.10
שמוכרים את ארץ ישראל תמורת כסף לישיבות ועל זה נאמר אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה כסף נגוע בדם יהודי ואתה תומך שלהם !!
גועל נפש02.12.10

הצגת כל התגובות

9
רק תפילה!!!
מאמינה02.12.10
8
אחח .. כואב הלב !!!
דוד02.12.10
7
שנאת חינם - ולכן הקב"ה הביא לנו שרפה שאולי תשכיח מאיתנו את שנאת החינם שבינינו, אבל יש עדיין אנשים שמלבים את שנאת החינם הזאת.
אני יגיד לכם02.12.10
ישר כוח יסתכלות נכונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי03.12.10
6
אולי מספיק עם הרכילויות וחשבונות שמים!!! קומו תתפללו תשמרו תעיניים האוזנים,והפה!במקום להכניס פוליטיקות כגון אמסלם!גם מרכילויות והקפדות,קורים דברים כאלה!ולכל אחד יש חלק בזה!עם ישראל ערבים זה לזה!תתחזקו!ותתפללו זה העיקר...חנוכה שמח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוריה02.12.10
5
אתם עושים מעשי זמרי ודורשים שכר כפנחס, מטיפים על לשון הרע ותוך כדי משתלחים ומשמצים אנשים!! גועל נפש וחבל שהאש לא כילתה אותכם! הכי קל לכתוב מהמקלדת ולהטיף!! עכשיו תשמרו את הג'ורא שלכם בבטן המסריחה שלכם עמוק. טפווווווו
מגיבים כמו חזיר02.12.10
הרי כבר אמרו חכמים, כי אין כוחם של החרדים אלא בפיהם, ובימינו במקלדתיהם. לציונים אין זמן להגיב כאן כי הם נלחמים להציל חיים ולכבות האש.אבל לחרדים יש כל הזמן שרוצים, כי לא צריכים לקום מוקדם בבוקר כדי לדפוק כרטיס נוכחות במפעל.
ינון02.12.10
4
דווקא היום, שאנחנו חוגגים את ניצחונינו על היוונים, היום אנחנו קוראים להם שהם יעזרו לנו במסוקים.
אוריע02.12.10
3
ניתחזק יחד בנושא הצניעות ביפרט בימי חנוכה הללו ובפרט בשעות קשות אילו ואבא שבשמים ברחמיו יצילינו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לחנן02.12.10
2
עם כל השמחה שיש לי שיש אתר חרדי איכותי עם איתקונים של טוהר אבל למה לקלקל עם תגובות של מעריצותשל זמרים שכותבות דברים שגורמים לאסונות שהרי הקבה' שונא זימה כותבת בצער ונא לעמוד על התנאי שכתבתם מי האיש החפץ החים.....
חוזרת בתשובה 02.12.10
1
צר להגיד, על פגיעה בלומדי התורה, פגיעה בכבוד הרבנים, גיור שלא כהלכה הסתה פרועה כנגד ציבור שחי בעוני ורק לומד תורה למען ישראל, כל אלה פוגעים בהגנה על העם היהודי כי אויבנו מתחזקים בזה לקום עלינו. כמה נכתב זהירות בכבוד לומדי התורה בזכותם ניצלים ישראל מכל רע. עם ישראל צריכים להתעורר, זו אזהרה משמי
א. לוי02.12.10
לחוסר הגשמים ולאסונות הוא עוון הפריצות. ולצערנו הפריצות הגדולה שחדרה למחננו! די לחקות מנהגי הגויים ואופנות הגויים המשחיתות כל חלקה טובה. הגיע הזמן לעשות תשובה ולהשיב עטרה ליושנה.
חרדה02.12.10
על המיוני לפנקסנית של הקב"ה. איך המשכורת?
דתל"י.02.12.10
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תיעוד חריג

מזג אוויר קיצוני במזרח הארץ: נזק נגרם לרכוש | צפו בתיעוד

בני סולומון | 30.04.24

גיס חמישי

עובד ב'כללית' יפוטר לאלתר - ציטט בסטטוס פסוקים מהקוראן

יהודה גל | 30.04.24

במבצע לילי ענק

גנב עשרות זוגות אופניים בעיר החרדית; כך הוא נתפס | צפו

קובי רוזן | 30.04.24

הטרור מרים את ראשו

שני פיגועים | תייר טורקי דקר שוטר בירושלים וחוסל; ניסיון דריסת לוחמי מג"ב בשומרון

דוד הכהן | 30.04.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בתיעוד

בשכם הוחרם ציוד צבאי; באחאדר נזרק בקת"ב: מעצרים ביו"ש

ב. ניסני | 30.04.24