כיכר השבת

תחקיר

פרצופם של פעילי "ישראל חופשית" נחשף: אנשי מרצ

תנועת "ישראל חופשית" הנאבקת בציבור החרדי טוענת כי היא "תנועה ציבורית לא מפלגתית". אז היא טוענת. בדיקת "מקור ראשון" מגלה כי רוב פעילי התנועה קשורים בדרך זו או אחרת למרצ, ולח"כ ניצן הורביץ ● מנכ"ל התנועה, מיקי גיצין: "נכון שיש הרבה פעילים ממרצ, אבל יש מבתים פוליטיים אחרים"

18
איטל קציר | כיכר השבת | א' באדר א' | 05.02.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

האם התנועה "ישראל חופשית" הנאבקת בחרדים היא סניף של מרצ?

תנועת "ישראל חופשית" הנאבקת בציבור החרדי טוענת כי היא "תנועה ציבורית לא מפלגתית". מבדיקה שערך עיתון "מקור ראשון" עולה כי רוב הפעילים המובילים והמייסדים של התנועה הם אנשי מפלגת השמאל מרצ וחלקם עבדו בעבר הרחוק עם ח"כ ניצן הורוביץ כעוזרים פרלמנטריים.

"ישראל חופשית" מגדירה את עצמה כתנועה לא מפלגתית. היא מוכרת בגלל המאבק שלה נגד "הכפייה החרדית", לטענתה, ומול שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי. לא פעם קראו חברי הקבוצה לפטר את השר אלי ישי ואפילו לגרש אותו מהארץ בעקבות דבריו נגד העובדים הזרים.

למרות ההכרזה של אנשי תנועת ישראל חופשית שהם "תנועת אזרחית לא פוליטית" בדיקה של רוב האנשים המרכיבים את התנועה מגלה כי רוב הפעילים בה קשורים למרצ, ועבדו בעבר עם ח"כ ניצן הורביץ, אחת הדמויות הבולטות והדומנינטיות בשמאל הישראלי.

בדיקת מקור ראשון מגלה כי חבר הוועד המנהל עליו רשומה עמותת ישראל חופשית הוא עמיחי פינדלינג. פינדלינג הוא חבר מפלגת מרצ ולשעבר יועצו של ח"כ ניצן הורוביץ לענייני דת ומדינה. יו"ר הוועד המנהל של ישראל חופשית שמו שי אבן, הוא חבר מועצת העיר רעננה מטעם מרצ ויועצו לשעבר של ח"כ ניצן הורוביץ.

מנכ"ל העמותה, מיקי גיצין היה פעיל במפלגת מרצ. לירון ביאזי, המוגדרת לפי אתר התנועה כאחראית על צוות דוברות ופרויקטים, הייתה גם היא, עד לא מזמן, עוזרת פרלמנטרית לח"כ ניצן הורוביץ. אלעד וולף, שבהפגנות ישראל חופשית הוא איש המגאפון ובסרטון הסטירות הוא מתפקד כמחטיף הכאפות הלאומי, הוא רכז האינטרנט והמדיה החברתית של ח"כ הורוביץ.

"יש גם כאלה שאינם אנשי שמאל"

מנכ"ל התנועה, מיקי גיצין אמר למקור ראשון אומר כי אכן יש מספר לא מבוטל של פעילי מרצ בתנועה אך רבים אחרים מגיעים מבתים פוליטיים שונים ומגוונים. "אנחנו תנועה ציבורית לא מפלגתית שצמחה בעיקר בעקבות מאבקי שכונות בכל מיני מוקדים ברחבי הארץ בעיקר בסוגיות של דת ומדינה. ח"כ הורוביץ לא הקים את התנועה אלא אנשים התנקזו אצלו בלשכה ואמרו שצריך לעשות מעשה.

"יש פה תרכובת של אנשים. חלקם אכן היו במרצ וגם אני איש מרצ בעברי, אבל רובנו ממש לא אנשי מרצ באופן מובהק. חלקם אגב, גם לא אנשי שמאל. אנחנו מאמינים בקבוצות לחץ, אנחנו מאמינים שלחברה האזרחית יש יכולת להשפיע על הפוליטיקה הרבה יותר מהפוליטיקה עצמה."

לגבי הביקורת כלפי אלי ישי בנושא אסון הכרמל, גיצין מסביר כי הם לא יכלו להתעלם ממה שהתרחש. "האג´נדה של מנהל תקין אומרת שבמקום שיש מנהל תקין - שר לוקח אחריות על מעשיו, כל שר".

חבר-הכנסת ניצן הורביץ הגיב לדברים: "אני הייתי בין מקימיו של הארגון ועשיתי את זה כי חשבתי שיש צורך דחוף במעורבות ציבורית בישראל בתחומים של דת ומדינה, חינוך ופלורליזם. לכן פעלתי להקמת הארגון והיום זו עמותה לפי חוק העמותות. לשמחתי הרבה הארגון פרש כנפיים והוא מתקדם וכפי שאפשר לראות הוא צומח וצובר תאוצה ואני גאה על זה."

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
נמאס כבר מכל האנטישמיות שלהם!!!
חרדי06.02.11
12
יש כ"כ הרבה רוע בעולם להילחם בו והם עסוקים במלחמה נגד קווי מהדרין. זה מראה קצת על האישיות הנחותה והילדותית של הפעילים שם. הם משקיעים את כל היום שלהם בלהסתובב באוטובויסים מחוברים למסרטות ולשבת בפייסבוק ולקלל חרדים. הערב רב שלנו.
אובייקטיבי05.02.11
11
שהאנשים היחידים שיוצאים כנגד הכפייה הדתית הם אלו שלא יושבים איתם בקואליציה שמממנת את הכפייה הדתית בעצמה. בצירוף מקרים מוזר זה השמאל. נו שוין
גבריאל05.02.11

הצגת כל התגובות

10
הם מפיצים ארס בכמויות ברשתות חברתיות בטוקבקים אנטי דתיים עד כדי אנטישמים כדי לחזור להיות רלוונטים בממשל ואין פוצה פה....
סמי05.02.11
9
יש להתחיל תעמולה חזקה נגד כל אבות הנזיקין האלו מאיפה יש להם כסף לממן את פעילות "אנטי" הרי כל פעילות "בעד" משהו אפשר לומר שהם ממומנים מאותם גורמים שהם "בעד" אבל כשהם רק "אנטי" אז המימון הוא עלום ואפשר שיהיה כל מיני אנשים ואירגונים מפוקפקים כמו גורמי טרור אירגונים ערביים או אירופיים בעלי אינטרסים מפוק
moisihilu06.02.11
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי05.02.11
7
בזכות החרדים עבר הסכם אוסלו, החזרת חברון לערבים, תמיכה בהתנתקות, חוק טל, המאפשר השתמטות והחלשת הצבא, למה לא מפנים את המסבירנים הרב אייכלר והאחרים שיסבירו להם כי גם החרדים שונאים המדינה הציונית, אבל מסיבות אחרות?
דן סגל06.02.11
6
FAIR
Treatmentroot06.02.11
5
זה הפסוק שאמר ישעיהו הנביא והדבר ממומש גם בעד
מוטי05.02.11
4
די כבר!!
חרדי06.02.11
3
לא הבנתי איך השנאה הזו מצליחה לצבור כזו תאוצה. עכשיו זה ברור כי מהשמאל נפתחה השנאה. מה קרה מרץ דעכתם? ואז בשביל לצבור כוח מצאתם לכם נושא לענות בו? זכרו את טומי לפיד סופכם לא יהא טוב מסופו. מי שמונע משנאה סופו בטוח. ותנו לי להגיד לכם משהו על הדרת נשים. רק בדת מקומה של אישה הוא כבת מלך. ומי שבכח רוצה
שומרת מצוות18.12.11
2
לחקור על המימון שלהם:מי אמר שלא מקבלים כסף ממוכרי סמים טרוריסטים וכל מיני מרעין בישין??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה הליטאי05.02.11
1
יהלום בפרצופם השקרן והאנטישמי של "ישראל חופשית"... גוג ומגוג בפתח וכפי שבמכת חושך המית הקב"ה את כל היהודים שלא היו ראויים לגאולה, כתוב שבגאולה האחרונה יהיו ניסים גדולים יותר משהיו ביציאת מצרים בע"ה במהרה בימנו והמכות ש"ישראל חופשית" יחטפו לא יהיו סתם כאפות של איזה שמאלני קטן ומושתן אלא מכות מצרים ממ
י.06.02.11
אולי גם יעניין אותך
בארץ

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

מהומה בבנימין

אחרי שעות של עימותים: 30 עצורים שוחררו, המאחז נהרס

קובי אטינגר | 01.05.24

גבוה משמעותית מהערוץ הקודם

זה סכום הענק אותו יקבל צבי יחזקאלי מהערוץ אליו הוא עובר

יאיר טוקר | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24