כיכר השבת

לקראת הרכבת: שלטי אזהרה בתלת מימד

לקראת תקופת ההרצה של הרכבת הקלה בי-ם: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציבה שילוט רצפה תלת מימדי במטרה להעלות את המודעות להתנהגות בטוחה. הרשות מזהירה: מחקרים רבים מהעולם מלמדים שתאונות דרכים בסביבת הרכבת הקלה נגרמות בעיקר כתוצאה מחציית פסי הרכבת על ידי כלי רכב או הולך רגל

| 12 | כיכר השבת |
לקראת הרכבת הקלה: שלטי אזהרה בתלת מימד

לקראת תקופת ההרצה של הרכבת הקלה בירושלים, ובשל הסכנות הטמונות עם כניסתו של כלי תחבורה חדש בנוף הישראלי גיבשה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים התייחסות שונה וכוללת לקראת התנעת קמפיין ארצי שתערוך הרשות.

מרכז המידע והמחקר ברשות הלאומית, ריכז מספר אתגרים אשר עליהם נבנה קמפיין ההסברה של הרשות:

הרכבת היא גוף כבד וארוך אשר לא יכול לבלום עצירת חירום. מהירות הנסיעה המרבית של הרכבת היא 50 קמ"ש, על מנת לעצור עצירה מוחלטת זקוקה הרכבת למרחק בלימה של 60 מטר.

בערים אחרות בעולם בהן פועלת רכבת קלה היא נוסעת במישור, ירושלים במקרה הזה היא עיר ייחודית שכן הרכבת תיסע בה בירידות ובעליות, דבר שישפיע על מרחק הבלימה שלה.

הרכבת הקלה לא משמיעה רעשים או קולות מיוחדים ועוברי הדרך עלולים שלא לשמוע אותה מתקרבת.

לא קיימת הפרדה בין פסי הרכבת לחלקים ברחוב המיועדים להולכי רגל.

מחקרים רבים מהעולם מלמדים שתאונות דרכים בסביבת הרכבת הקלה נגרמות בעיקר כתוצאה מחציית פסי הרכבת על ידי כלי רכב או הולך רגל. תאונות רבות נגרמות כתוצאה מנפילה על הפסים או על הרכבת עצמה בדגש על קשישים, ילדים ושיכורים מכל הגילאים ורוכבי אופניים. הסוג השכיח ביותר של התנגשות רכבת קלה עם רכב נוסעים הוא התנגשויות בצמתים, כאשר הרכב מבצע פנייה שמאלה.

שלטים יחודיים

כידוע, העלתה הרשות קמפיין רדיו ארצי אשר בישר והתריע בפני משתמשי הדרך לקראת הופעתה של הרכבת.

אגף הסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים אחראי על קמפיין ההסברה שילווה את תחילת פעילותה של הרכבת הקלה, כאשר קהלי היעד המרכזי הם נוסעים, הולכי רגל ונהגים. קמפיין ההסברה יכלול מסרים נפרדים ומיוחדים עבור קהל היעד הרלוונטי.

במקביל, היום פרסה הרשות לאורך ציר רחוב יפו, שילוט רצפה תלת מימד, ראשון מסוגו בישראל אשר נוצר מתוך הצורך ליצור את ההפרדה התודעתית בין תוואי הרכבת לבין האזור הבטוח להליכה וחצייה המיועד להולכי הרגל, קוטרה של כל מדבקה הוא כמטר, השילוט הוכן בשפה העברית ובשפה הערבית.

הסיסמאות אשר נבחרו להופיע על גבי שילוט הרצפה:

מסתכלים לצדדים לפני שחוצים פסים חוצים פסים רק במעבר חצייה רואים רכבת לא חוצים

מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ': "ההיערכות לקראת נסיעותיה הראשונות של הרכבת הקלה ברחבי ירושלים היא שונה ומיוחדת, זאת בשל אופייה הייחודי ככלי תחבורה להסעת המונים המופעל לראשונה בישראל בכלל ובירושלים בפרט, כולי תקווה שהקמפיין יעזור להכין את הציבור הירושלמי לנסיעתה המסחרית של הרכבת, אנו השתלנו ליצור פתרונות הסברה לא קונבנציונליים על מנת ליצור שינוי תודעתי בין תוואי הרכבת לבין האזור הבטוח המיועד להולכי רגל".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
5
מייל שקיבלתי כרגע -טוב לדעת,!!! ברצוני לשתף אתכם בחוויה שעברתי בירושלים. נסעתי עם אשתי ובתי לבקר בפסטיבל עיר הקרח בירושלים. מאחר ורכבי נתקע, נאלצנו לחזור הביתה בתחבורה הציבורית דרך תחנה מרכזית. החלטנו לנסוע לתחנה מרכזית באמצעות הרכבת הקלה. קניתי כרטיסים במכונה שליד תחנת הרכבת ועלינו לרכבת. תוך כמה
ישראלי
4
עוד כמה שנים יהיה ועדת חקירה על המחדל של ההרכבת הזאת ! פרויקט כושל לחלוטין שביזבז מיליארדים מכספי הציבור !! מעניין מי גזר את הקופון הפעם !!
רכבת תקלה
3
באמת יכול להועיל
מפחיד

הצגת כל התגובות

2
אם כבר עכשיו הסטטיסטיקות אומרות שיהרגו 30 איש רח''ל כל שנה מהרכבת, אז למה לא להניח גדרות לכל אורך המסלול?? בגלל היופי של הרחובות לאבד חיי אדם??? וזה גם בקשה לכיכר השבת: אנא, ערכו תחקיר על הנושא וזעקו והתריעו פן יהיה מאוחר!!!!!
משמש
בגלל שחצה את העיר קצב ההליכה שלו היה איטי ופתאום הרכבת הגיעה מולו בזכות תושיה של בחורה צעירה ב"ה הוא ניצל היא פשוט דחפה אותו הצידה מהפסים וזה בגלל שכאשר הולכים בעיר במה שנראה כמו מדרחוב לא ניתן להבחין בין האזור של הרכבת לאיזור של הולכי הרגל. פשוט סכנה!!!הצילו תעשו משהו בנידון לפני שיהיה מאוחר!! שה'
רחלי
1
נאה מעניין
msglsh
אולי גם יעניין אותך
בארץ