כיכר השבת

שירת נשים? הרב יובל שרלו ואלעזר שטרן אשמים

המתיפיפים - הרב שרלו ואלעזר שטרן, משחקים עם ההלכה כבתוך שלהם, תוך שהם מביעים דעה בשטחים שאינם שייכים להם, וכך - מתוך השקפתם ה"משכילה" מגיעים למסקנא שיש מקום להתיר שמיעת שירת נשים, אך טבעי הדבר, שכאשר ראשי צה"ל חשים בזילזולם של אותם ״רבנים״ הם קופצים על העניין (דעות)

53
הרב אבא טורצקי | כיכר השבת | ט"ז באלול | 15.09.11
חייל דתי
חייל דתי (פלאש 90)

הפרשיה האחרונה שמעסיקה את צה"ל על רקע שירת הנשים והחילים הדתיים שהוכרחו לעבור על פקודת ההלכה, מעוררת מחדש את הויכוח הישן-נושן, האם יתכן בכלל שירות צבאי תוך שמירה על יסודות התורה ומצוותיה.

כנראה שהתשובה ההחלטית בעניין היא: לא.

לא שייך לנטוע נטע זר בתוככי החברה הישראלית שרחוקה ממושגים בסיסים של ערכי הדת והיהדות, ולא די בכך שרחוקה היא אלא מגלה בוז ואף שנאה לכל דבר שמעורר ריח יהדות.

זה כואב לומר זאת, אבל לצערי זו התחושה.

האמינו לי, היה מקום לסיים את העניין הזה בצורה פשוטה וקצרה, שמכאן והבא יורשה כל חייל לנהוג כפי דתו ומצפונו, כי בינינו, בטחון ישראל אינו תלוי ועומד על שירתן של כמה חיילות.

אמנם יהיו רבנים כמו הרב שרלו שיורו הוראה ״הלכתית״ שגם שירתן של חיילות היא בגדר פיקוח נפש, וחלק מהמערך הבטחוני, אבל אני מאמין שמפקדי צה"ל עדיין יצליחו להפנים ש״ פיקוח נפש שכזה״ עדיין לא יגרום להפרת האיזון הבטחוני מול טורקיה או איראן.

האמינו לי, כל הסאגה הזו הייתה יכולה להסתיים, אילולי אותם רבנים מתירנים מתייפיפים ומתחנפים שכל מה שמנחה אותם הוא הפופולריות והכבוד שיקבלו מהציבור החילוני.

לו ידעו מפקדי צה"ל, שאיסור זה לשמוע שירת נשים הוא עקרוני, חד וחלק לא היו פוצים פה ולא היו מדברים על כך.

אלא שאותם מתיפיפים כדוגמת הרב שרלו ואלעזר שטרן הגנרל הדתי, פותחים כל נושא הלכתי טהור לדיון, משחקים עם ההלכה כבתוך שלהם, תוך שהם מביעים דעה בשטחים שאינם שייכים להם, וכך - מתוך הבנתם ודעתם ה"משכילה" מגיעים למסקנא שיש מקום להתיר שמיעת קול אשה במסגרת הצה"לית.

אך טבעי הדבר, שכאשר ראשי צה"ל חשים בזילזולם של אותם ״רבנים״ הם קופצים על העניין כמוצאי שלל רב.

את החורבן הזה, לא הם המציאו. זכויות היוצרים על השיטה של "לשחק עם הקב״ה", כבר נרשמה בראשית ימי ״תנועת ההשכלה״ בהונגריה.

גם אז דברו בסך הכל על תיבת הש"ץ היכן מיקומה. אלא שמרן החתם סופר ברוב פיקחותו, הבין שלא מדובר על סממנים אלא על עקירת הדת, שברק עוברת בדרך בזלזול במצוות.

קשה לומר זאת, אבל הכרחי לעמוד בפני אותם מלעיזי ומלעיגי התורה. אלו המתייפיפים, הם פירות הביאוש של אותם משכילים, הם אלו הממשיכים את תנועת הרפורמה שהתירה לשחק עם המצוות ככל העולה על רוחם.

בעוד עשור או שניים, לא ישאר מדרכם מאומה, כשם שלא נישאר מאותם תנועות רפורמה שמיקומם הוא במוצהר בין פורקי העול ושונאי התורה.

בתנועת המזרחי כיום ישנה התעוררות מדהימה ושמירה על ערכי התורה מה שלא היה לפני דור, אך ישנה גם תופעה ממוסדת של דתיים לאומיים סרוגים שבזים לערכים של התורה ומזלזלים בכל דבר שבקדושה. הם אלו שמקררים את הלהט הרוחני ומציבים כל בעיה הלכתית אל פתחיהם של רבנים מתייפיפים שהשיקול ההלכתי אצלם הוא משני, וכל עיקרם הוא התחנפות זולה לחילוניות.

לא יעזור להם. עוד ועוד חיילים נאמנים לתורה יצייתו להלכה ולדרך המסורה ואותם חנפנים ייזכרו לדרעון עולם.

כלל אחד נזכור: עם התורה לא משחקים, נקודה.

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
הוא בסה"כ רב רפורמי הוא לא יותר טוב מהם!!
דוד15.09.11
22
1. קראתי על אחד הגדולים שהיה מעלה נשים לתורה בברכה , ובשירה... 2. שירת מרים 3. כשבני ישראל היו חוזרים ממלחמה, היו בנות ישראל מקבלות פניהם בשירה וריקודים. 4. סרח בת אשר... 4 דוגמאות שעלו לי בראש, 4 דוגמאות לשירת נשים... מישהו מוכן לבדוק לעומק! ולהעלות תשובה ללא ליצנות??? אני אשמח... תודה.
daneilli16.09.11
21
אם החרדים יכו וישפילו בדתיים (למשל ע"י פרסום כיפה על פרצוף בנאדם)רק בגלל שהחילונים משפילים חרדים - אנה אנו באים?
מודאג15.09.11

הצגת כל התגובות

20
יישר כייח.
"צור,משלו אכלנו16.09.11
19
לאחרונה אני פותח את הכיכר ומשום מה פשוט משעמם משעמם אין בכוונתי לומר שכיכר השבת משעמם אני פשוט חושב שזהו אין משהו חדש בעולם לדעתי זה טוב כי חדשות עסיסיות זה משהו רע מאד ואם אין משהו עסיסי זה אומר שהמצב טוב אם כי יכול להיות שפשוט התרגלתי לדברים מזעזעים עד שאין שום דבר שיכול לזעזע אותי ל"ע טוב כול
יהודה 15.09.11
חחחחח
סחבק15.09.11
בל-עדייך.
דורית16.09.11
18
רוצה להקליט את ה"תקוה" עם תזמורת צה"ל.אסור?כל בוקר הוא מקפיד לברך "מתיר איסורים".אל תגזימו,באמת.
יואב16.09.11
17
אני מכיר יהודי שסבל מהשמצות רבות על כך ששכנע את משפחתו של אבי כהן לא לתרום את איבריו דבר שנאסר ע"י כל הפוסקים ורק בגלל כמה "רבנים" ביניהם "הרב" שרלו שכיביכול מתירים הוא סבל מהצקות ושאלות (מעיתונאים ומכרים של המשפחה)איך אתה חולק על "ההלכה" ועל "הרבנים". ודרך אגב תנועת ההשכלה התחילה בגרמניה.
אחד מאנ"ש15.09.11
16
שה' ישמור ויציל אלפי בחורים מהרהרים הרהורי עבירה בר מינן למה אתם באים בטענות למזרחיסטים בינינו: מה יותר גרוע אשה עם פאה פרוצה או קול אשה הרי משניהם צריך לברוח רק מה למה הבעל שהוא קורא לעצמו תלמיד חכם חושב שזה בסדר?
חומר למחשבה16.09.11
15
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
יוסף15.09.11
14
אתם תוקפים את הרב שרלו? תתקפו את הרב עובדיה! הוא אמר בדיוק אותו דבר בספרו הליכות עולם...
חזקי גרינוולד16.09.11
13
כשכותבים כאלו דברים על הרב עובדיה למשל לא תפרסמו - כי אתם מפחדים שיעשה לכם מה שעשה לערוצי הקודש. כבר מזמן אצלכם לא ההלכה קובעת, אלא גחמות של אנשים - מה ההבדל בינכם לצצרות הקדומה? ישו אמר: "לא באתי להפר את התורה אלא לחזק אותה" - הסוף אצלו בדיוק מה שאצלכם - ביטול כל התורה!
משה15.09.11
ואל תתביישו מאף אחד, תתבייש אתה לקרא להם רבנים.
אלי15.09.11
תמיד מציגים "זה לעומת זה".למרות שיש בקורות בונות קשות נגדם בענין תמונות נשים וכדומה,שזה ודאי לא מוצדק,בכל זאת,אתה רואה שמדי פעם הם מציגים לנו שתי תמונות(עם החידון המפורסם "מצא את ההבדלים" מהגן).
הדר16.09.11
12
אהיה מוכן לשמוע מכותב המאמר רק אחרי שישמש בתפקיד רב ב-ל-ב-ד ולא מנחה/חקיין ועוד,אה,שכחנו מתי הוא שרת בצבא?ולגבי הערה שלך שאמרת לא אפשרי צבא עם התורה זה שקר.אפשרי ועוד איך. אם היית משרת היית יודע,יש שם חבר'ה טובים וראויים ממך ומשכמותך,אז של חיקוייך מעל רגליך בזמן שאתה מדבר על הציבור הזה.
דניאל18.09.11
11
כל הוסל במומו פוסל, האיוולת החרדית כל כך גדולה כבוד הרב טורצקי, עד שאינך שם לב למתרחש סביבך וחוץ מלקלל ולהוציא שם רע לכל שומרי אמוני ישראל שאינם מחזיקים בדעתך - אך בשון אופן אינם פחות מקפידים ממך על קוצו של יוד - אינך יודע דבר. מילים מילים, כולך מילים מילים.
דודי15.09.11
10
לפני שבאים ושופטים. ולפני שמבזים אדם בישראל. לפני שצוחקים על שמו ומורדים לו את התואר רב. כדאי לקרוא את מה שהוא כתב ולא להסתמך על ציטוטים. כמו שגם בלימוד תורה אנו נחפש את המקור של הרשב"א ולא מישהו שציטט אותו. מי שרוצה באמת לקרוא את דבריו יכנס לאתר של ישיבת פתח תקווה ויקרא את הדברים...
יהונתן19.09.11
9
גם אם אינך סובר כמותם אינך רשאי לזלזל בהם ולהכפיש את הרבנים הללו. לגבי הערה שלך שאמרת לא אפשרי צבא עם התורה זה שקר.אפשרי ועוד איך. הצבא יותר נקי מהרחוב בהרבה מאוד.{וגם מהרחוב החרדי}. וכן יש את האפשרות של הנחל החרדי וכן את ההסדר - שבהם המצב משתפר ועולה.
אבישי15.09.11
אבל הוא לא תלמיד חכם אלא עם הארץ גמור!! שאני ואתה יודעים הלכות טוב ממנו
דוד15.09.11
8
נוצר רושם כאילו הרב שרלו התיר שירת נשים, בזמן שאין לכם שום הוכחה לכך, אלא השערה. סתם כותרת משמיצה, ומאמר משמיץ!
גיא15.09.11
שמעת אותו היום ברדיו? אמר שזו צריכה להיות ההנחיה של הצבא ושל הרבנות לכתחילה. להתיר שירת נשים כי אם לא זה יפגע במרקם של הצבא. ויאללה כן שירת נשים לא שירת נשים, כאילו זאת העבירה הכי גדולה של שרלו.
יוני15.09.11
ה... צברים.
אלימלך16.09.11
7
החרדים צריכים להבין כבר היום שרק באחדות מוחלטת בעם ישראל נוכל לעמוד מול הסכנות מבחוץ המאיימות לכלותינו. עלינו ללמוד מדורו של אחאב, שאע"פ שעובדי עבודה זרה היו, בגלל שהיו מאוחדים ניצחו בכל מלחמותיהם. ואחדות יכולה להיות רק בקבלת השוני של האחר. כי אחדות זה לא אחידות. ואם החברה החרדית לא תפנים את התנאי ה
י.א16.09.11
תקרא היטב שוב את פרשת השבוע ,כי תבוא, ושם תמצא את כל התשובות לחוסר הביטחון והאמונה שלך בקב"ה. מי אמר שאנחנו הם שצריכים "להתפשר" על תורתנו הקדושה? אם נלך בחוקי התורה ללא פשרות,אז ממילא לא נצטרך "לבשר תותחים","לשואבי מים ולחוטבי עצים" כי שכחת את הבטחת התורה " ה' ילחם לכם ואתם תחרישון"
נתנאל18.09.11
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הצדיק הנסתר15.09.11
הוא צדיק,עד שהוא נסתר.
מלי16.09.11
5
כבר אמר מרן ראש הישיבה הרב שפירא זצ"ל, שרלו, כך שמו, שהכל שרוי לו. מדובר באדם שהתיר לעיור לגעת בפני משודכתו, כי כך הוא "רואה אותה". מדובר באדם שהתיר תנועות נוער מעורבות, כי דרכו של עולם שהוא מעורב ואין חברה נפרדת. מדובר באדם שמתיר הפריה מתרומת זרע לאשה רוקה נגד דעת כל הפוסקים. מדובר באדם שעשרות פסקי
יהודי15.09.11
כל השנה אומר,לכל בעלי העבירות,שרוי לנו.ומחול לנו. ומותר לנו.עם מנגינה.לא סתם.שר-לו או לא שרלו.יובל, בל you (או "באניו",גיגית רחצה ל "טיהור",במרוקאית)
גיל.16.09.11
4
איך אפשר לכנות בשם רבנים את אותם המתקראים "לתקן" ולעשות רפורמות נגד השולחן ערוך,נגד כל גדולי ישראל.לא רבנים שמם אלא רע בנים.
עמי הארץ16.09.11
3
מה אתם רוצים מיובל שרלו? שהיהדות אצלו היא פלסטיקה ואפשר לעקם כל דבר ע"מ "שלא לפגוע ברקמת החיים בצבא" אז ככה נראית ההלכה בעינים של אדם שכזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רון16.09.11
2
מי שאומר על אסור מותר ועל מותר אסור כמובן שאינו רב!!
דוד15.09.11
1
לכל מי ששמע על הפסקים המגוחחים של שרלו הלז די ברור מה דעתו המיותרת בעניין חבל להצמיד תואר רב או כל תואר אחר חס ושלום אין לי כלום נגד הציונות הדתית אדרבה ישנם תלמידי חכמים רבים בציבור הזה.רק לדעתי יובלק'ה לא אחד מהם..לפחות "רב" רפורמי מגדיר את עצמו כרפורמי שרלו לעומת זאת הוא רפורמי באצטלה של דתי..חבל
תושבעעע15.09.11
אולי גם יעניין אותך
בארץ

אין גבולות? בכיר באוני' ת"א: חבל שנתניהו לא היה על המסוק

יאיר טוקר | 19:09

בתקציב של 120 מיליון

נחתם: 15 אלף יחידות דיור חדשות בשש ערים - במרכז ובדרום

בני סולומון | 18:14

מזג האוויר השרבי

נהג אוטובוס התייבש בנסיעה - והתנגש בעמוד בכיכר

מישאל לוי | 17:55

דיווח ראשוני

שריפת ענק בדרום ירושלים; החלו בפינוי קו הבתים הראשון

מישאל לוי | 15:38
ש

ברוכים הבאים

מגמת הצמיחה נמשכת: אלפי מצטרפים ל'מכבי' במעבר האחרון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים לשנת 2023

מרכנתיל – הבנק הידידותי ביותר לעסקים 3 שנים ברציפות, דורג שוב במקום ה-1

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

נזק רב, ללא נפגעים

שריפה פרצה הלילה במתחם צימרים במושב כחל

קובי רוזן | 07:33

כביש 25

הרוג וארבעה פצועים בתאונה עם מעורבות שני כלי רכב

קובי רוזן | 07:16

מזג האוויר

התחזית: ירידה קלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל

כיכר השבת | 06:22
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

"תמתינו, אנחנו נעשה"

גלנט: "הנזק ומספר המחבלים שחוסלו הם בסדרי גודל אחרים"

יוני גבאי | 17.05.24

גוש עציון

מבצעי הלינץ' שוחררו; עשרות תושבים הפגינו בכניסה לכפר

כיכר השבת | 17.05.24

"הגשמת את החלום"

אלפים הגיעו בערב שבת להלוויית החייל הבודד שנפל בעזה

כיכר השבת | 17.05.24

ההסלמה נמשכת

זוהו 75 שיגורים מלבנון; 2 פצועים קל; צה"ל תקף משגרים

ב. ניסני | 17.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"הוא יורד מהפסים"

'היום שאחרי' על פי יואב גלנט: ישראל תיתן נשק לתושבי עזה 

יוני גבאי | 17.05.24

צה"ל מתחקר

אירוע חריג: פצצה במשקל חצי טון נפלה ממטוס קרב במושב

ב. ניסני | 17.05.24

מקורי

שמפו? לוחמי הכליאה בהלם מהממצאים שגילו בתוך המיכל

קובי אטינגר | 17.05.24

נחסמו בדרך

שבוע לאחר פיגוע המטען שסוכל: תפילת הודיה בהר עיבל

דוד הכהן | 17.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

בית המשפט:

ארגון שמאל יפצה בעשרות אלפי שקלים בעל חווה שהוכפש

דוד הכהן | 17.05.24