כיכר השבת

הרב אהרן אגל טל נגד אהרן גרנות: "פצעת אלפי יהודים"; גרנות: "התקפה דמגוגית"

העיתונאי אהרן גרנות תקף בעיתון החרדי 'משפחה' את ישיבת 'שבי חברון' על שהזמינה את אלוף פיקוד המרכז לאירוע שערכה. הרב אהרון אגל טל, במענה לשאלה של אחד מקוראי העלון השבתי 'בראש יהודי', תוקף חזיתית את גרנות. גרנות ל'כיכר השבת': "חבל שבמקום להתמודד עם הטענות הענייניות, פונה ידידי, הרב אגל טל, שאני מכיר אותו כאיש רציני מאוד, להתקפה דמגוגית"

17
ישראל אהרן | כיכר השבת | י"א בכסלו | 07.12.11
גרנות
גרנות (משפחה)

העיתונאי אהרן גרנות תקף בעיתון החרדי 'משפחה' את ישיבת 'שבי חברון' על שהזמינה את אלוף פיקוד המרכז לאירוע שערכה. הרב אהרון אגל טל, במענה לשאלה של אחד מקוראי העלון השבתי 'בראש יהודי', תוקף חזיתית את גרנות. תגובתו של גרנות ל'כיכר השבת', מובאת בתחתית הכתבה.

שאלה: פורסם בעיתון 'משפחה' שלאירוע ל"ב שנים ליסודה של ישיבת "שבי-חברון" הוזמן אלוף פיקוד המרכז, 'רק בגלל שהוא לבוש במדי צה"ל ועל כתפיו הוא נושא דרגת חרב ועלה זית ושנעליו מספיק גבוהות, כדי שיהיה מקום לכל הפיות הרוטטים של אנשי ראשית צמיחת גאולתנו לנשק אותן באדיקות...' האם יכול להיות שרצונכם המוצדק לגאולה, מטשטש קצת את מבטכם?

תשובה של הרב אגל טל: תודה על עדינותך. הכותרת של אותו מאמר היתה 'וילכו אחרי הבעל'. לא פחות. אני לא יודע במה 'לטבול את עטי' – ב'זעם' או ב'כאב'.. בזעם על אלו המכונים 'ועדה רוחנית' הבודקת בקפידה שלכל דמות רבנית יהיה התואר המתאים בעיניה. שחלילה מי שהוא הרה"ג לא יכונה בתואר 'גאון' או מי שהגיע לדעתם לדרגת 'גאון' לא יכונה בטעות 'הגאון הגדול', ותחת ידם יצא ביזוי נורא כזה. או אולי כאן המקום ל'כאב' מהול ברחמים, על אלו שכדי להעמיד כביכול 'השקפה טהורה' , מצויים בדיוטא רוחנית כל כך נמוכה...

בזמן שבני נ"י מכין את חייליו להפעיל טנק. כיצד יורין וכיצד מכוונין ולצערנו – מה עושים כאשר פגז חודר פנימה וחלק מהחברים ח"ו נהרג, מעיזים 'פוחזי עט' להכתיר את מפקדו בתואר 'בעל' (סוג של עבודה זרה). אלו המתיימרים בחוצפתם לשאת את דגל ההשקפה הטהורה וכביכול לחנך את קוראיהם לציות לדעת גדולי ישראל, צריכים להראות מקור לסגנון הבהמי הזה.

האם כך היה מדבר הבעל שם טוב? האם שמענו כאלו דיבורים מהרבי מלובאוויטש? האם למדו זאת מגאון ישראל ר' שלמה זלמן אויערבך? או שמעו בדומה מפוסק הדור ר' משה פינשטיין?

מדוע כאשר מקובלים או אדמורי"ם מקרבים אליהם 'גבירים', כשר הדבר ואילו כאשר ראשיה של ישיבת "שבי-חברון" שבמסירות נפשם הידועה הקימו תורה בעיר אבותינו, מבקשים להכיר טובה למגיניהם, הפכו אלו באחת למלחכי סוליות?

אחינו בעלי התשובה החרדים- אתם היודעים את האמת. אתם שלחמתם את מלחמות ישראל. שנפרדתם מחברי ילדות בבתי הקברות. אתם היודעים בתוככם שלא יכול להיות מעשה אצילי יותר מלהיות נכון לתת את חייך כפשוטם למען עם ה'. אתם היודעים ולכן גם האחראים – שלמי שעבר את דרך החתחתים המפרכת עד שזכה להימנות על אלופי צה"ל, האחראים על קיומנו הפשוט כאן בארץ, לא יוצמד תואר הגנאי- 'בעל'.

ולכותב היקר נאמר- גילית גבורה להסתובב בעיראק ובעזה כדי להביא סיפור. עכשיו העת לגלות גבורה ולבקש סליחה מאלפי יהודים שפצעת את נפשם קבל עם ועולם.

עד כאן דבריו של הרב אגל טל.

"התקפה דמגוגית"

לפניית 'כיכר השבת', שיגר אהרן גרנות תגובה לדברים החריפים של הרב אגל טל: "כתבתי את המאמר בצורה מאוד מכובדת, כיבדתי את ראשי הישיבה שאחד מהם הוא מורי ורבי ולא זלזלתי בגדולותו של אף אחד. בגלל האידאולוגיה המעוותת של הציבור הדתי-לאומי - עזבתי אותם וחזרתי למקום שממנו באתי.

"אם הוא משתמש במילים 'פצע את נפשי' - איפה כל אלה שנישקו את דגל צבא הגירוש? הם פצעו את נפשם של הרבה יהודים. חבל שבמקום להתמודד עם הטענות הענייניות, פונה ידידי, הרב אגל טל, שאני מכיר אותו כאיש רציני מאוד, להתקפה דמגוגית".

תזכורת

זאת לא הפעם הראשונה בה מסתבך גרנות עם הרבנים של הציבור הדתי-לאומי. הפעם הקודמת הייתה עם הרב אליעזר מלמד, לאחר שגרנות פרסם עליו ועל ישיבות כתבה במגזין 'משפחה'.

במדור 'רביבים' בשבועון הדתי 'בשבע', התייחס הרב מלמד לכתבה ותקף את גרנות. "חלק מהדברים מנוסח כדוגמת ראיון, כאשר התשובות נלקחו ממה שכתבתי באתר ערוץ 7, ועוד כמה שאלות שהשבתי עליהן בדוא"ל".

לדברי הרב מלמד, "הכתבה הייתה רצופת טעויות ואי דיוקים חמורים, חלקם אולי במגמה למעט בכבודן של ישיבת ההסדר ורבנים מהזרם ה'לא נכון'. וכיוון שגם לציטוטים ממני נוספו משפטים שלא נאמרו, ויש להם השלכות הלכתיות, הנני מוכרח למסור מודעה שאין לסמוך על מה שנכתב שם".

הקרב נחתם בהתנצלות משותפת של הצדדים.

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
לא הרבנים קובעים עם מזוזות כשרות אלה תורתינו הניצחית תלמד על מזוזות ביהדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל 26.04.18
12
הוא הסביר שכל הכבוד היה רק לקצין ולא לאברכים
אייל07.12.11
11
אני לא מבין איך החרדים תוקפים את הקנאים שמחנכים את הדור הצעיר לא לכבד תלמידי חכמים שלא סוברים כמותם, ובבת אחת החרדים עצמם מבזים את התלמידי החכמים של הציבור המזרחי. האם אין זה צביעות?
משה07.12.11

הצגת כל התגובות

10
לומר שזה דמגוגיה זה כל מה שיש לו לומר, שישיב על ההאשמות שנשמעות מאוד משכנעות, להשוות אלוף בצה"ל לבעל יש גבול לקיצוניות הרי הדתיים לאומי משרתים בצבא וזו השקפתם, אז הזמינו איש צבא ,מה בישיבות לא מזמינים באירועים גבירים או ראשי ערים חילונים?
חרדי07.12.11
9
סופר סת"ם המחזיק בביתו טלויזיה בכבלים האם המזוזות שכתב כשרות? האם התפילין שכתב כשרות?
נמרוד עוז08.12.11
8
לצערי הרב מר אהרון גרנות זוכרני אותו כשהיה בצפת בשם גרנביץ, ואם חזר למקורות כדבריו, היה ראוי שיחזור לגרנביץ. לעצם הענין מרבית כתבותיו, הינן מצוצות מהאצבע, וחלקם כעדותו נכתבו מתוך ביתו, עם הרבה שקרים ומריחת חומר. מה חבל שמורו ורבו כלשונו הפך לאחר כמב שורות לידידי. ואם כדבריו היה במחנה הדל"י אמרו רבות
נסים07.12.11
7
אל תתעסק עם גדולי תורה ,תחזור לאבן ממנה זחלת מתחתיה מיד!
איציק08.12.11
6
בואו כולנו נבקש בשומע תפילה שנאהב אחד את השני בכל ליבנו וה' ירחם עלינו ויביא לנו גאולה שלמה אמן!
עמ"י חי08.12.11
5
גרנות מגיע מבית דתי לאומי מבני ברק .....
עידו08.12.11
4
הרגל מזמן מהותה של השקפה אינה אמירה שיכלה להיאמר על ידי הבעש"ט, הגרש"ז אוירבך או הגר"מ פיינשטין. מלבד שכנראה הם שכחו שהיו לנו גם את הגרי"ז, החזו"א, הגרא"מ שך, הסטייפלער, ששחחררו אמירות שלא בטוח ששאר הגדולים הנ"ל היו חולקים עליהם! ההגדרה הנכונה של השקפה היא - מה עומד בראש סולם העדיפויות, מה מתחתיו, ו
העילוי08.12.11
לעילוי היקר יש ואומר כי צודק אתה באומרך "השקפה היא - מה עומד בראש סולם העדיפויות, מה מתחתיו, ומה בתחתיתו."וראש סולם הערכים זהו התורה, ורק תורה!" אולם טעות גדולה בידך מכיון שבראש הסולם התורני היהודי אך ורק קיומה של התורה הקדושה ולא לימודה כמו שאמרו חכמינו ז"ל גדול קיומה מלימודה" ואתם החרדים אין אתם י
יקותיאל08.12.11
מה לא ראית תמונות כשאלופים מסתובבים בפוניבז' או ב'חברון'? מה לא ראית את עיני הבחורים מביטים על האלוף בערגה הוכיסופין? מה לא ראית בחורי ישיבה באולמות שמחה עת הם נפגשים בחבר כנסת כזה או אחר כמה שהם מכרכרים סביבו??? אתה צודק שזו לא הדרך אבל גם הציבור החרדי צריך להתחנך בעניין הזה!
יואב08.12.11
3
??????????????????
מחפש תשובה08.12.11
2
גרנות תגובה יותר עניינית?
י.א08.12.11
1
מי הלך לצבא המזרחיסטים ובגללם החרדים גם הלכו וקרה בלגן על שירת נשים וביזו את תורת ה' בגללם צריך להגיד להם צאו מתוכנו רק בלגן גרמתם לנו זרם יש בחשמל במים לא ידענו שיש בתורה גם זרמים צאו מתוכנו צאו כבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוצי08.12.11
אולי גם יעניין אותך
בארץ

גלנט: "הנזק ומספר המחבלים שחוסלו הם בסדרי גודל אחרים"

יוני גבאי | 17.05.24

גוש עציון

מבצעי הלינץ' שוחררו; עשרות תושבים הפגינו בכניסה לכפר

כיכר השבת | 17.05.24

ההסלמה נמשכת

זוהו 75 שיגורים מלבנון; 2 פצועים קל; צה"ל תקף משגרים

ב. ניסני | 17.05.24

"הוא יורד מהפסים"

'היום שאחרי' על פי יואב גלנט: ישראל תיתן נשק לתושבי עזה 

יוני גבאי | 17.05.24

צה"ל מתחקר

אירוע חריג: פצצה במשקל חצי טון נפלה ממטוס קרב במושב

ב. ניסני | 17.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

נחסמו בדרך

שבוע לאחר פיגוע המטען שסוכל: תפילת הודיה בהר עיבל

דוד הכהן | 17.05.24

בית המשפט:

ארגון שמאל יפצה בעשרות אלפי שקלים בעל חווה שהוכפש

דוד הכהן | 17.05.24

צפו בתיעוד

המשטרה הורידה מהכביש 89 רכבים משופרים עם קולות ירי

דוד הכהן | 17.05.24

מזרח ירושלים

אח של מחבל נעצר לאחר שהסית ותמך בטרור ומחבלים

קובי אטינגר | 17.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

תקיפת החיילים

רב היישוב במכתב לתושבים: "דבר בלתי נסבל; התביישתי"

דוד הכהן | 17.05.24

מקרה נוסף

משרד הבריאות מעדכן על חולה בחצבת - שחזר לאחרונה מחו"ל

דוד הכהן | 17.05.24

איבדו עשתונות

תקפו משאית עם 'סיוע' - ופצעו שני קציני צה"ל ולוחם נוסף

קובי אטינגר | 17.05.24

מזג האוויר

חם לכם? בשבת תחול עליה נוספת במידות החום | התחזית

כיכר השבת | 17.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

הותר לפרסום

גופותיהם של החטופים שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר הי"ד חולצו מהרצועה

כתבי כיכר השבת | 17.05.24

הותר לפרסום

טרגדיה נוראה: לוחם נהרג בתקרית הבטיחותית באנדרטה

דניאל הרץ | 16.05.24

הותקף מבנה עם מחבלים

רצף השיגורים לצפון | צה"ל תקף משגר ממנו בוצע ירי • צפו

דוד הכהן | 16.05.24