כיכר השבת

משה גלסנר: אני בעד שת"א תחלל שבת

בניגוד לאלו המנסים בכוח לאלץ את העיר הזו ליהנות מיום המנוחה היהודי, אני סבור כי ההיפך הוא הנכון: צריך לאסור על תל אביב לשמור שבת. זהו ביזיון ליהדות שעיר כמו תל אביב תתהדר בתואר "שומרת שבת" (חדשות, ארץ)

83
משה גלסנר | כיכר השבת | כ"ט בשבט | 22.02.12
כותב השורות, משה גלסנר
כותב השורות, משה גלסנר (כיכר השבת)

בואו נשים את הדברים על השולחן: תל אביב היא אולי העיר העברית הראשונה, אבל למעט אי-אלו יהודים דתיים שעוד נותרו לגור בה, כמו אנדרטה לשרידי העבר, או מוזיאון מהלך לדת שאיננה סובלת מאהדה יתירה בעיר הזו, אין בין תל אביב לבין יהדות – ולא כלום.

העיר הזו, למען האמת, מזוהה כיום יותר כבירת תיירות לקהילת הגאים מאשר כעיר בעלת קשר יהודי כלשהו. אם היה יום מנוחה שבועי מיוחד לקהילה הזו, בהחלט היה ראוי שהעיר תל אביב לא תפעיל תחבורה ציבורית באותו היום. בדיוק כמו שרחובות העיר נסגרים לרגל האירועים השונים שעושה הקהילה, בעידוד ובמימון העירייה.

ישנם הרבה דברים שהעיר הזו יכולה לייצג אותם מאשר את היהדות: איכות הסביבה למשל. למענה סוגרים ליום שלם את רחובות העיר, ולא רק לתחבורה ציבורית, גם רכבים פרטיים נכללו באיסור שהמציאה העירייה תחת הכותרת "יום ללא מכוניות".

לשבת, מקור המושג של יום מנוחה שבועי, המתנה שהעניקה היהדות לאנושות כולה, ואחד הדברים המקודשים ביותר ביהדות, צריך להיות כבוד עצמי. לא מכובד שעיר כמו תל אביב תיחשב לשומרת שבת. זה פשוט חילול השם.

זה לא שאני נגד יום מנוחה שבועי לנהגי התחבורה הציבורית, לבני משפחותיהם, ולתושבים מהעשן, מהפיח ומהרעש. בהחלט צריך לקבוע יום מנוחה שבועי. זהו עיקרון סוציאלי בסיסי שמקובל בכל העולם. אבל צריך לעשות את יום המנוחה הזה ביום אחר.

למשל, יום ראשון. זה הרי יום מנוחה של רוב העולם (הנוצרי), יום שממילא ברוב העולם איננו יום עסקים. מדוע שתל אביב לא תחליף את יום המנוחה לראשון? ממילא לסבתא חנה נוסעים רק בשבת.

אם ראשון לא מסתדר, אפשר להפוך את יום שישי ליום המנוחה. לנהגים ובני משפחותיהם, וגם לתושבים מעשן התחבורה הציבורית. עובדה שעיריית תל אביב-יפו אסרה כמה פעמים כליל כניסת מכוניות לעיר דווקא ביום שישי. אגב, יכול להיות שזה מתוך התחשבות בעובדה שיום שישי הוא יום המנוחה של תושבי יפו המוסלמים? לא, זו התחשבות ברגשות דת. לא יכול להיות. התנהגות לא ראוי.

בקיצור, לעיר תל אביב ישנם דברים מקודשים. מקודשים מאוד. זה נראה לפעמים כמו דת. מועדונים למשל, נכללים בהגדרה הזו, קהילות גאות, לפעמים גם איכות סביבה. אולי גם אמנות לסוגיה. יהדות – איננה בשום פנים ואופן חלק מרשימת הדברים הזו, אפילו לא באופן סמלי.

אלא שבניגוד לאלו המנסים בכוח לאלץ את העיר הזו ליהנות מיום המנוחה היהודי, אני סבור כי ההיפך הוא הנכון: צריך לאסור על תל אביב לשמור שבת. זהו ביזיון ליהדות שעיר כמו תל אביב תתהדר בתואר "שומרת שבת".

צר לי על הרב לאו, רבה של תל אביב, שללא ספק ליבו נחמץ לשמע הדברים. אבל האמת צריכה להיאמר. אני בהחלט גם סבור שאין צורך ברב לעיר כמו תל אביב. הרב לאו הוא יהודי בעל שיעור קומה, שמגיע לו לכהן כרב של עיר יהודית מכובדת. אותו קומץ/מיעוט מבוטל לא נחשב של דתיים ושומרי מסורת מקרב תושבי העיר, יכול למצוא רבנים לרוב בערים הסמוכות.

רוצים יום מנוחה? אני בעד. אבל שזה יהיה בכל יום אחר, רק לא שבת. מה לעזאזל נדבקתם דווקא לשבת? רדו לה מהגב.

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
63
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבי הורן28.11.17
62
וכולם עושים ברית מילה. הרוב מתחתנים אצל רב והרבה חוזרים בתשובה ומתקרבים ליהדות
לוי יצחק מברדיצ27.02.12
61
אתה מדבר שטויות אבל בכמויות
ספיר27.02.12

הצגת כל התגובות

60
אחלה רעיון. ציניות במיטבה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביבית לויכטר20.04.17
59
כעת הוצאת את עצמך טיפש נגד כל עם ישראל. כתוב: גם אוויל מחריש לחכם ייחשב.
יוחנן מביתר19.04.17
58
שעשית, אתה מנסה להכשיר אותה בדיעבד באמתלה ש"זה היה בהומור... זה היה בציניות...." (ראו תגובות: 72/73) אני בולם את מקלדתי לכתוב מה אני חושב עליך, כי לי משום מה אין הפריבלגיה השמורה לך "זה היה רק בציניות..." ואפרופו. אפחד לא מת על הציניות שלך. אל תשלה אותנו.
קובי פריד28.08.17
57
כל המאמר טיפשי. כל המאמר חילול בפרהסיה. כל המאמר מצוץ מן האצבע של הבנת הדת הקדושה. שמור את השבת. לא צריך שם מקום כדי לשמור. צריך לשמור על המקום. על קדושת שם שמים.
אורי עמר 26.02.12
56
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארז ביטון20.04.17
55
מדבריך ניכר שבניברקי או ביתרי או ביתשמשי אתה אין לכם מושג בכלל כמה דתיים וחרדים יש בעיר תל אביב ולדאבוני אומר כאדם חרדי שחוץ מכותלי ב"ב וכיוצ"ב לא אכפת לכם מאף אחד שגר במקום אחר יש המון דתיים בעיר תל אביב כן וגם המון חרדים ואולי פה נמצאת הסיבה למה שונאים אותנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
גיל25.02.12
54
אח יקר זה ממש דיבורים של עבודה זרה אפילו בצחוק לא אומרים אמירות כאלה, תעשה על המאמר הזה תשובה הוא ממש מאמר אוילי בלשון יפה
אליהו29.12.12
53
לכותב המאמר היקר אנחנו צבור אחד – צדיקים בינוניים ורשעים (ו החיבור) אנחנו לא 'צבר' לא ניתן לרשעים להתנתק מאיתנו יש לנו את צו התורה (המיוצגת באות ו הלוחות 6/6) אנחנו ערבים להם לא נאמר "גם לי גם לך לא יהיה גזורו" אחי היקר אנחנו באותו צבור צא מהגלות תתחיל לראות שיש גם אור באנשים אחרים גם באדם שאתה מג
אלעד26.12.12
52
אל תמכור ואל תאמר.. חילול שבת ברומו של עולם. זאת לא אימרה נכונה. כל יהודי באשר הוא - יהודי. שבת בראשי תיבות. שלום בית תנצח.
אורי עמר24.02.12
51
רואים שאתה לא גר בתל אביב !!!!
רות מ24.02.12
50
בתל אביב של היום עשרות ויותר בתי כנסת פעילים, שיעורי תורה, חילונים שמתקרבים ליהדות. בתל אביב יש ישיבות, כוללים. ישנם גדולי תורה ומקובלים אמיתיים שלא תמיד ידועים. בתל אביב ישנם אלפי יהודים חילונים שנכנסים לקלוט יהדות. בתל אביב יש כעשרה בתי חב"ד שמפיצים יהדות, ויש דורש. הידעתם שתי הכנסת ברמת אביב צרים
בצלאל24.02.12
49
כך הוא כותב על ת"א? מנין הכתב הזה שואב את הידע שלו? ואינני מדבר על הידע שלו בהיסטוריה עכשווית? כמה בורות. אוח, אוח. כמה סכלות, אוח. נו, ככה זה כשלוקחים ילד בני ברקי שגדל רוב ימיו ליד חסדא (במרחב הגאוגרפי שבין רחוב חזון לרחוב ראב"ד) והופכים אותו להוגה דעות...!
חנני גולד28.08.17
48
אחלה.
Anon24.02.12
47
אתה צודק בראיה שיטחית ובריאה בריאה, זה צודק, שבת"א מקדשים דברים אחרים,ובעצם זה מה שצריך לענות לאפיקורס כדי להבליט לו מה הוא מקדש ומה לא, אבל, אבל בראיה עמוקה יותר יהודית יותר,1.אם זה יתחיל בת"א זה לא ייגמר שם 2.מוטל עלינו למנוע חילולי שבת בארץ ישראל כדי שלא תקיא אותונו 3. אם יהודי תל אביבי נמנע מליס
חיימקה23.02.12
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שה תמים 23.02.12
45
יש עוד ערכים ביהדות שכנראה נשכחו אצל החרדים של היום - לרבות כותב הכתבה. לדוגמא, ערבות הדדית [ראה ערך אי תשלום מיסים ואי התגייסות לצה"ל וייחס מפלה כלפי נשים]. סובלנות [ראה ערך התייחסות לגר, לחילוני, לנשים וכו']. פרנסה בכבוד - הרמב"ם היה רופא שעבד למחייתו. ניתן להעריך שהוא היה טיפה יותר גדול בתורה מ
שרמן23.02.12
44
במילותיו של אברהם אבינו נענה ליצר הרע ! שניסה להציל את סדום בעבור עשרה צדיקים בלבד ! וכי בת"א עיר ואם בישראל אינם אותם עשרה ?! ולא זו אף זאת - כל יהודי יקר וחשוב ואל לך לחשוב שאתה טוב מתל אביבים כי "האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב"..
אהרון23.02.12
43
יום ראשון בלי עבודה כמו חו"ל ביום ראשון ילכו עם ישראל טיול משפחתי ופארקים או ים ולכן זה מצמצם חילול שבת ביבי הציע רעיון יום א בלי עבודה לפני כמה חודשים אך לא רואים נציגי ש"ס או יהדות תודה מיישמים חוק חופש יום א או לעודד כדי לצמצם חילול שבת
שי22.02.12
42
זאת ההוכחה שאתם הדתיים, פשוט לא מסוגלים לקבל דעות שונות משלכם, וגם לא מוכנים להתפשר. גם לחילונים יש רגשות, גם אנחנו חיים כאן, נעים מאוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניר22.02.12
41
מה עם שאר האיסורים האיומים? שירקבו להם בעבירות שלהם, בשביל מה כל המלחמות?
משה22.02.12
40
כתבה סאטירית..... לא עניינית
מאיר23.02.12
39
יודע מה? גם אני חושב כמוך. שיינמקו החילונים בתוך זוהמתם. אבל בניגוד לך, אני לא חושב שכל צרוע וזב חוטם רשאי להביע את מחשבותיו. פוסקי הדור מחליטים ואנחנו הולכים לפי ציווייהם. מי אתה בכלל שתקרא למשהו אחר?
קורא עצבני22.02.12
38
איך אתה כותב כזה מאמר עוד בתור חרדי תתבייש לך
דוד22.02.12
37
בהינף קולמוס מחקת מאות בתי כנסת, 4 סמינרים לבנות, 30 ישיבות קטנות וגדולות, 5 תלמודי תורה ו3000 בחורי ישיבה. כל חכמולוג חושב שהוא חכם היום
אובייקטיבי22.02.12
36
לערב ראש חודש אדר.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משתומם22.02.12
35
לא הבנתי מה אתה רוצה??האם זה בציניות או ברצינות?
ישראל23.02.12
34
1,א‏ם בעיר אחת יתירו לסוע בשבת,בערים נוספות יהיה כבר קשה לעצור זאת.‏ ‏
‏ ‏
2.בת‏"א
‏ יש ‏
רבים ‏
שומרי ‏
שבת,ועוד ‏
רבים ‏
המתחזקים,ועבורם ‏
יש ‏
לשמור ‏
על ‏
צביון ‏
השבת.‏ ‏
‏ ‏
3.אותם ‏
המתחזקים ‏
בשמירת ‏
שבת,אם ‏
יהיו ‏
אוטובוסים,יהיה ‏
קשה להם ‏
לעמוד ‏
בלחץ ‏
החברתי. ‏
‏ ‏4.יש ‏
לשמור ‏

א.ו.22.02.12
33
הלאה לכן אסור לוותר למען החילונים שם וכל ישראל ערבים זה בזה.
raamm22.02.12
32
שאתה אומר.אני ירבה,ולא יחטא.והרבה.וחטא.ומה היה בסופו? ואם לש"ש,גם מקושש התכון לש"ש ונסקל. ומה אתה מכניס הגיון בחכמת התורה? כך עשה קרח. גם אתה רוצה סוף כמוהו? אתם לא חושבים,צעירים שכמוכם,שדעת תורה זה לא הגיון? אתם לא חושבים שכבר נמאס לקב"ה מבנים כמוכם שמנסים לשבץ הגיון עם התורה,ולהסביר הכל בדרך הגיון
טוביה.23.02.12
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חמור גרם22.02.12
30
סוף סוף איש בעל אומץ משמיע דעה נועזת, אני בטוח שזה יפתח את פיהם של הרוב החרדי הדומם שמפחד לפתוח את הפה ולומר שהגיע הזמן שנפנים שככל שנכריח את החילונים ע״י חוקים וכדו׳ לקיים מצוות או להמנע מעבירות הדבר יגרום ליותר חטאים וליותר ריחוק מהדת מאידך ככל שנרפה מהם ונציג אותם כרחוקים זרים ומנוקרים ליהדות הד
אברך22.02.12
29
מאין הוא שואב את העוז להביע דעה בעד חילולי שבת. האם שבת היא עניין לביזנס בין עיתונאים שיעשו שמור לי על העיר שלי ואני אשמור על העיר שלך? איזו חוצפה זאת. אנחנו ערבים לשמירת השבת של כל יהודי העולם בין אם הם יראי שמים ובין אם הם כבר עברו על כל איסורי התורה. בושה שאדם חרדי לא מכיר בזה. על זה נאמר : מהר
ימימה22.02.12
הכותב לא הביע דעה בעד חילול שבת, אלא נגד זה שמחללים את השבת בשם השבת.
גלעד23.02.12
כל כתסבה מעין זה חילול השם. חילול שבת בפרהסיה.
אורי עמר 26.02.12
28
לא נעים לחשוב שבאתר חרדי יובא דעה המדברת בעד חילול שבת... גם אם אתה צודק בכל דבריך, שים לב לתוצאה הסופית שעולה מדעתך... שיהודים יחללו שבת!!! השם ירחם!!! מעולם לא הגבתי אבל הפעם נראה לי שהגזמת לגמרי, חזור בך מדעתך הלא נכונה.
יוסי22.02.12
צודק 100% חבל שזו ההסתכלות. כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן...זו לא אמרה שלי, חז"ל אמרו את זה. יש סיכוי שגם הם יחזרו בתשובה. לא יעלה על הדעת הרעיון "אני בעד שיחללו שבת..."
אאא30.06.14
27
שהם יתחילו מת''א וימשיכו לערים מסורתיות ואז השבת כולה תהיה מחוללת בכל הערים בישראל אתה מבין את הבעיה בדבר אסור לתת לזה לקרות שבת היא ששמרה על עם ישראל בגולה יהודים אנחנו
מני22.02.12
26
חלילה זה לא שאני חולקת על כך ששבת זה יום מיוחד ואם בעיר כמו תל אביב לא שומרים שבת אז זה באמת חילול השם, אבל אנחנו חיים במדינה יהודית פור גודס סייק! למה לא יום ראשון? כי אנחנו לא נוצרים נקודה! למה שבמדינה יהודית יהיה פיצול בערים מסויימים כי חלק שומרות יותר על כבוד השבת וחלק לא? לא מספיק עם הפיצול בעם
shelly9222.02.12
25
תתבייש לך שאין לך ערך לשבת,אם יש חטאים בעיר הזאת אתה רוצה להוסיף עוד חטאים? ובכלל חילול שבת שמהעוונות החמורות שחייבים עליה סקילה, אז לך תלמד מה זה שבת וכמה חשובה כבודה לכל יהודיואז תדבר.
אבי22.02.12
קרא שוב את הכתבה לפני שאתה מוציא מפיך כל כך הרבה שטויות ודברי הבל. כל מה שהוא כתב על השבת הוא מה שההלכה עצמה קובעת. החילונים לא נחשבים שומרי שבת ע"פ ההלכה, זו עובדה. הכותב בסך הכל עמד בצדק על הצביעות שדבר, שמצד אחד קובעים את יום המנוחה בישראל כיום השבת מתוך "התחשבות במסורת" כיבכול, ומצד שני זה היום
גלעד23.02.12
24
שהמזלזים בלי דרך ארץ או תורה קוראים לו , זה מאוד עצוב לראות את הניכור בין חרדים שחרדים רק לעצמם לבין החילונים שחרדים לעצמם לא פחות , כישהודי מוותר על יהודי הוא לא מבין שהוא ויתר על חלק מעצמו אנחנו לא פה בניו יורק וצריך בנועם לשאוף ורק בנועם , שכל ארץ ישראל תקיים את עשרת הדיברות וכך כל יהודי בין שהוא
שרה 22.02.12
23
ושמחתי לראות שהעיר, במרכזה לפחות, שקטה מאוד מליל שבת עד אחרי הצהריים. הרבה יותר נעים שם מאשר במקומות כמו נתניה...
שדגש22.02.12
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל דוס22.02.12
21
את הציניות שבדברים?
יוסלה22.02.12
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דעת תויירע22.02.12
19
כתל אביבית מלידה ושומרת שבת למהדרין אין כמו תל אביבים יהודים טובים כשרים וצדיקים גדולים מתגוררים בה.הפעילות התורנית הולכת וגדלה בעיר מיום ליום ברוך ה'. ולכותב " הפוסל במומו פוסל " ובמקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים .........ימשיך כבודו !!!!!
tamira22.02.12
18
אתה מדבר שטויות!!!!!!!!!!! אם היינו נוצרים ויום השבת שלנו היה ראשוןוהיה עיר שלא הולכת בדרך הנצרות אולי אתה צודק שהיה צריך שלעיר ההיא יהיה אסור לשמור שבת אבל כשאנו יהודים ואנו יודעים שהקב"ה מצטער מכל חילול שבת מה הקשר לדברים שלך וצריך להילחם נגד כל חילול שבת
רוצה שיהיה טוב22.02.12
17
הקב"ה מצטער על כל יהודי שמחלל את השבת, אני לא יודע מי חינך אותך, אסור להעלות על הדעת, כל שכן על המקלדת דברים כאלו.
תורני22.02.12
16
למה צריך שיעניין אותנו מה קורה בתל אביב, אנחנו גם ככה לא מגיעים לשם, אין לנו שום קשר לעיר הזאת. חוצמזה נניח שחברת דן תפעיל את האוטובוסים שלה בשבת, מי יהיו הנהגים שיצטרכו או ירצו "לחלל" את השבת, כולנו יודעים את התשובה. זה אחרי שרוב היהודים בארץ שלא שומרים שבת, עדיין לא מוכנים לעבוד בשבת, וזאת עובדה
משה רעטעך22.02.12
15
עיר שאין בה שום דבר של דת השם יעזור וזהו השם יחזיר אותם בתשובה
אברהם 22.02.12
14
איזה אומץ.
זלמן22.02.12
13
לך את חילולי השבת וביזויה ברוב שאר ערי ישראל בזכות הגיגיך הציניים ולשבת אתם בגן העדן המכובד שלהם כה לחי בראבו הי משה החכם מכל האדם
תומך השבת22.02.12
12
כמו שנמצא צדיק אחד בסדום כך גם יש צדיקים בתל אביב שאני מאמין שבגללם לא כדאי להעלות רעיונות כאלה כאילו יש תמיכה בכך מהצד הדתי גם.. חבל שהם ייפגעו יותר ממה שהם נפגעים גם כך בזה שהם רוצים להשאיר קצת נשמה יהודית בעיר הארורה הזאת. אם גם הם יעזבו כדי לא (חס וחלילה) להיות במקום של חילול שבת אז לעיר הזאת כ
ישראל21.02.12
11
כמה רבנים היו נלחמים פעם בשביל השבת ובא כתב אחד ונותן לנו דעות מטופשות.
יוסי22.02.12
10
תינוקות שנשבו חובה לקרבם!!!
יהודי22.02.12
9
אמרו חכמים -אל תקרי תל-אביב אלא תל ביב. צחנה רבה עולה מהביב המרכזי של ארץ הקודש.
פופאי21.02.12
8
הבורא הישמר לך פן הכסף והזהב ירבה ושכחת את השם אלוקיך הנותן לך כח לעשות חיל השם ירחם
אברהם 22.02.12
7
את תורתינו קיבלנו בצלמה ובדמותה, ואך אחד לא נתן רשות לשנות בה ולו פרט אחד! היעלה על הדעת שמישהו יבוא וידפיס ספר של מחבר, בשינויים, ויתהדר בשמו של מחבר הספר? אותו הדבר לגבי התורה, התורה היא כזאת, ואם שינינו בה פרט אחת, היא כבר לא תורתינו - 'תורת אמת'!
יהודי22.02.12
6
העיר תל-אביב מזמן כבר מתנהגת או בכל אופן שואפת להיות עיר נוצרית!! בדיוק כמו באמריקה.הם תמיד חושבים שמהלכים כאלו מציקים לדתיים,והם לא מבינים שלנו בגדול לא איכפת מהם כי גם אנו מבינים שצריך לזרוק עצם לשטן, ובמקרה הזה זה ת"א. מי צריך לדאוג להם שלא יהיה חילול שבת,כאשר הולכים שם אנשים ערומים רח"ל.
ישראלי גאה22.02.12
5
לפי מה שידוע לי איגוד בני תורה בעיר ת"א. כן בעיר ת"א מונה 500 בחורי ישיבות ואני בטוח שזה לא הכל. שמעתי את הרב לאו שהזכיר את 540 בתי הכנסת הפעילים בעיר ולפי מה שאני רואה רק בשכונת יד אליהו 3 בתי כנסת מלאים במתפללים בכמות שבין 200 ל300 מלבד בתי הכנסת הקטנים יותר בשכונה
תל אביבי22.02.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל דוס22.02.12
4
הגזמת לאללה ידידי, רובנו נוסעים לסבתא חנה בשבת. אני מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת אבל אל תיקחו מונופול על השבת גם לנסוע לים ולמשפחה-זה עונג שבת. טוב שיש עיר כמו ת"א בישראל אבל מי צריך רעש ופיח ברחובות ביום מנוחה?
ליאור21.02.12
3
ומשכך לא אנו רשאים לוותר עליה, כבן למי שלחם על כבוד השבת דווקא הייתי מצפה לדעת זאת אבל שנון וטוב, כל עוד הכוונה להיכנס בהם וזה בסדר
בן דוד22.02.12
2
לא צריך להפעיל תחבורה ציבורית לפחות המינימום כצד כבוד אומנם איש תחת גפנו ותחת תאנתו ואיש באמונתו יחיה כשה התכוונו למדינה יהודית אז התכוונו לזה אז זה שיש הרבה גויים לא אומר כלום אז בואו נשמור על הסטטוס ונשמר את המעט שיש
אריה פרננד22.02.12
1
יש חובת ערבות בעם ישראל ומצוות הוכח תוכיח במי ששומע. ומכיוון שהחזו"א ועוד פסקו שחילונים בני חילונים הם תינוקות שנשבו על כן אנחנו ערבים למצבם הדתי.
המסבירן22.02.12
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24