כיכר השבת

באיצטלא של מרצה

יאיר לפיד לבני נוער: "אנחנו צריכים לבטל את חוק טל"

בהרצאה לנוער ישראלי, יאיר לפיד מנצל את הבמה שניתנה לו כדי להתנגח בלומדי התורה: "אנחנו צריכים לבטל את חוק טל. עכשיו תראו, אל תטעו: חוק טל לא בוטל. הוא עדיין כאן עד לאוגוסט, והם ינסו לתחמן. הם ימצאו איזה סעיף, והם ינסו להשאיר את הדברים כמו שהם היו". במשרד החינוך זועמים (בארץ)

33
ישראל אהרן | כיכר השבת | ו' באדר | 29.02.12
יאיר לפיד לבני נוער: "אנחנו צריכים לבטל את חוק טל"
(פלאש 90)

מה לא עשה יאיר לפיד כדי להראות לנו כמו הוא לא דומה לאביו, כמה הוא שונה, כמה הוא רחוק מלתקוף את הדתיים והחרדים, כמה הוא "הישראלי שרוצה לעזור לחרדים". אתמול הוא נכשל, בגדול.

בהרצאה לכאורה תמימה בפני תלמידי תיכון "אביב" ברעננה, לפיד נשא נאום על נושאי חינוך, ובמהירות עבר לתת ביקורת על חוק טל, כשאגב הוא מנצל את הבמה כדי לתקוף את החרדים.

"אנחנו צריכים לבטל את חוק טל", אמר לפיד כשהוא ממשיך להשתמש בטקטיקת "אנחנו" - כדי לשדר להם את תחושת השותפות, "עכשיו תראו, אל תטעו: חוק טל לא בוטל. הוא עדיין כאן עד לאוגוסט, והם ינסו לתחמן. הם ימצאו איזה סעיף, הם ישנו איזה שם, הם יקראו לזה בשם אחר והם ינסו להשאיר את הדברים כמו שהם היו", הוא אומר בנימה שנשמעת פוליטית לגמרי".

הם ינסו לתחמן, קרי (למי שלא הבין): החרדים.

משם, הוא עבר לתקוף את שר החינוך גדעון סער מהליכוד. "במדינת ישראל יש היום חינוך שהוא הרבה פחות טוב מהחינוך שהיה במדינת ישראל כשאני גדלתי, וכשהמורים שלכם גדלו. אל תיעלבו ממני, אבל התוצאה של זה שהחינוך לא טוב היא שלפי כל המדדים הבינלאומיים - אתם קצת טיפשים. אני מתנצל על האמירה הזאת, אבל לפי כל המדדים של ה-OECD, של פיז"ה, של המיצ"ב, צעירים ישראלים בני 17 הם מטומטמים".

לפיד מנסה לבקר את הממשלה הנוכחית, אבל שוכח כנראה שהמצב כיום טוב מלפני כמה שנים - בתקופת ממשלת שרון ואולמרט.

לפיד לתלמידים: "ההורים שלכם פישלו"

ומה יש לו לומר על המקצוע אליו הוא נכנס? "פוליטיקה היא מקצוע שבו אם אנשים נכשלים, מזיזים אותם ומביאים אנשים חדשים. העולם הפוליטי הוא עולם שחושב בדיוק כמוך. אם מישהו אומר 'אני אעשה שינוי' ולא עושה שינוי - החוצה! רק בישראל, אנחנו תקועים כבר עשרות שנים עם אותם אנשים. גם ראש הממשלה שלך וגם שר הביטחון שלך, אהוד ברק, זה אנשים שאנחנו זרקנו".

וההרצאה לא הסתיימה לפני המסר הפוליטי - לשמו הגיע לפיד להרצות. "הבחירות הקרובות הולכות להיות הבחירות הראשונות אי-פעם בתולדות מדינת ישראל, שבהן לא ההורים יגידו לילדים בשביל מי להצביע, אלא הילדים יגידו להורים בשביל מי להצביע. כי ההורים פישלו, אז ההחלטות צריכות לעבור אליכם".

כך, לפיד, לתלמידים: ההורים שלכם פישלו.

לקראת סוף ההרצאה, שאל אותו אחד התלמידים איך זה שהוא כל כך משבח את מערכת החינוך בתקופתו, ואותו עצמו היא פספסה.

"בעצם לך אין בגרות", שאל התלמיד. "איך אתה יכול לשמש דוגמה למשהו שאתה בעצם לא?". לפיד לא היסס: "זו שאלה... זו שאלה מצוינת בעיניי. אתה יודע למה אני רוצה לעסוק בנושאים של חינוך? כדי שלא יהיו יותר אנשים כמוני".

כצפוי, במשרד החינוך זעמו על הדברים. בית-הספר הסביר להם שהוא הזמין את לפיד להרצות עוד לפני הצטרפותו לפוליטיקה. חוזרי המנכ"ל מאוד ברורים בכל הנוגע להזמנת פוליטיקאים לבתי ספר, ואוסרים על הרצאות כאלה מכל וכל. "התלמידים ייחשפו למגוון של עמדות מהקשת הפוליטית בישראל בהתאם לנושא הדיון", נכתב בחוזר משרד החינוך למנהלים. "אין להזמין מועמדים רק מצד אחד של המחלוקת או השיח הפוליטי".

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
הבא מהצד השני של המפה : "אם אנשים נכשלים בפוליטיקה מזיזים אותם ומביאים אנשים חדשים"
O.K.29.02.12
16
עכשיו רק נשאר לגייס את חברתך הטובה - דפני ליף. את האומן - אביב גפן. את כבוד הנשיא - שמעון פרס. ולא לשכוח את שאר ה75 אחוז המשתמטים בארץ.
אורי א29.02.12
15
שכנראה למד אותם בביתו עצמם העובדה שהוא אומר צריך לבטל את חוק טל ולגייס את 'חרדים' זה אומר שהוא לא מתחשב בחרדים ולא ממש אכפת לו מדרך חייהם הוא רוצה לבטל ולעקור את התורה בידיוק כמו אביו לא אכפת לו מהערבים שלא מתגייסים אכפת לו מה'חרדים'! ועל זה נאמר התפוח לא נופל רחוק מהעץ
חרדי אסלי29.02.12

הצגת כל התגובות

14
הלזה יקרא פוליטיקאי???????? מגיע למוסד חינוכי להרצות, ותוקף אותם חזיתית! אז מה אתם מתפלאים שהוא גם תוקף חרדים??????? בשביל מה כל ההרצאה וההתקפה? היה צועק:חבר'ה יש בחירות תבחרו בי! וסגרנו ענין
דן29.02.12
13
לא יודע איפה הוא מונח. פעמים רבות שלחתי לכיכר שלא ישימו פה כל מיני תמונות נשים,גויים,ורשעים כי זה מזיק לנשמה.
shlomi052 29.02.12
12
לפיד רוצה לייצג את העם בכנסת , בלי לדעת הסטוריה שלנו.
מרדכי 29.02.12
11
פעם חשבתי שאתה חכם בסוף מתברר שאתה טיפש מטופש אתאיסט מסריח שאלה מה זה בחוץ יפה בפנים מכוער? אתה סתם לקקן נבזה הלשון שלך תקועה עמוק ב... של החילונים!!!!!!!!
שושו29.02.12
10
בהתחלה חשבתי אולי מדובר באחד שבאמת איכפת לו אחרי זה ראיתי את השנאה שלו כלפי החרדים ירד לי ממנו באופן אוטומט אחד שבונה עצמו על שנאת האחר זה לא יחזיק מעמד הרבה בזמן בכנסת בדיוק כמו אביו
אלי29.02.12
9
המעוניינים בהמשך חוק טל טוענים כי גיוס החרדים ישאיר את עם ישראל ללא לומדי תורה. כיום יש כ140000 לומדי תורה, גיוס מחזור של 8500 צעירים חרדים, לא יפגע בגדול בכמות לומדי התורה, ולעולם מספר הלומדים יהיה כמעט פי עשרים ממספר המתגייסים, שכן בכל רגע נתון יש מעל מאה אלף לומדים מתחת ומעל לגיל הגיוס. כמו כן לא
דן סגל29.02.12
לידיעתך,כל אחד בעם ישראל מצווה "והגית בו יומם ולילה" ובני תורה אמיתיים לומדים גם בלילה,וגם בחופשות,וכל עוד כוחם במתניהם,הם עוסקים בתורה,וכל דבריך הם הוצאת לעז ולשון הרע על בני התורה,ומתוך דבריך מובן שאתה מנותק מהמציאות,ואיני יודע איזה יצור כלאיים אתה,אולי באת מהקופים?????
האמת29.02.12
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ29.02.12
7
רק במדינה שלנו אדם בלי בגרות עושה דוקטורט בשעה וחצי...
יוני29.02.12
טול קורה מבין עיניך
klozone29.02.12
אף אחד עוד לא ניצל בזה שלמד מתמתטיקה או אנגלית, אבל פרק אחד של תהילים יכול להציל אדם מוות. לכן יש להבהיר, שלב ליבה של העם היהודי היא התורה הקדושה שהיא מקיימת את העולם כל יום מחדש ושומרת על ישראל מאויביה, לימוד עמקות התורה, מקיימת את העולם. ה' הביט בתורה וברא את העולם. האדם מביט בתורה ומקיים את הע
א. לוי29.02.12
הסט"א בעצמה?
"אשר קרך"29.02.12
6
אין דבר יותר גרוע לאדם יהודי, אם אתה יהודי, זה לא ברור עדיין אם אמא שלך יהודיה כהלכה, כי כל יהודי חש את בוראו ומחובר עליו ויודע שמקבל את כוחו ממנו כפי שכתוב, "וְזָכַרְתָּ אֶת ה' אֱלהֶיךָ כִּי הוּא הַנּתֵן לְךָ כּחַ לַעֲשׂות חָיִל" (דברים ח, יח) ומאחר וכל העולם נברא קיים ומתקיים כל יום מחדש בזכות
א. לוי29.02.12
5
שיאיר לפיד יקים מפלגה עם הרב אמנון יצחק וגולדנוף שלושתם אוהבים להסביר כמה כולם מטומטמים ודפוקים ורק הם הכי טובים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל דוס29.02.12
4
יאיר תלינו בך תקוה , ראשית תרגיע תן לרוחות להירגע מהתקשורת וההתמודדות שלך , שנית תניח לימין ולדתיים, אני כאזרח חילוני לא אוהב את ההתנגחות שלך, שלישית תעשה פוליטיקה אחרת שונה
שלומי שטרית01.03.12
3
זה מה שיש לו בראש חרדים כל הזמן?? משועמם לך חפש לך תעסוקה אחרת!
נועם29.02.12
2
מה שיצא לו מההסתה זה התרסקות כמו אביו,אותו אבא שלא היה אחראי שבנו ילמד ויבחן כנדרש ורק דאג לו ל"גיוס" לעיתון במחנה שלא תרם כ-ל-ו-ם למדינה רק לקריירה האישית שלו, בקיצור נהנתן, עצלן, וחסר השכלה בסיסת(ומה שיש לו הושג בקובינה) איננו צריכים אנשים כמוך בפוליטקה אתה מהווה דוגמא שלילית לבני הנוער ובושה למ
אבג29.02.12
1
כניראה שארז טל יחזור לשמו המקורי שלו לבן טולילה וגם השופטת ביניש החליטה לבטל את חוק הכבידה
בר כוכבא29.02.12
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24