כיכר השבת

אלוקים לא רצוי במדינת ישראל / דעה

ב'מדינת ישראל' אלוקי ישראל הוא אורח לא רצוי, ב'מדינת ישראל' מתייחסים אל תורת ישראל כאל 'בת חורגת' אשר נאלצים איכשהו לאמצה רק בעקבות סחיטות קואליציוניות, והתוצאה המתבקשת והבלתי נמנעת בסופו של יום – זהו גם היחס של המדינה ל-עם ישראל * טורו של הרב דוד מאיר דרוקמן

91
הרב דוד-מאיר דרוקמן | כיכר השבת | ד' באייר | 26.04.12
אלוקים לא רצוי במדינת ישראל  / דעה
(צילום: פלאש 90)

הכלה כבר ישובה הייתה תחת האפריון, המחותנות אוחזות בנרות, כולם מצפים להופעת החתן האמור לכסות את הכלה בהינומא.

העניים ההגונים שהוזמנו לסעודת החתונה, רעבים היו. הם לא הצליחו להתגבר על רעבונם, וחיש מהר, ועוד לפני מעמד החופה, נטלו ידיהם לסעודה, הסבו לשולחן העמוס בכל טוב, והשקיטו את קיבתם המקרקרת.

נעביר פוקוס שוב לכיוון האפריון, שם כאמור, הכלה מצפה לבא החתן. אבל.... לפתע פתאום – שוד ושבר: החתן, עקב סיבות מסתוריות ובלתי מובנות, מודיע בהפתעה על הסתלקותו מן החתונה, על אי נכונותו להתחתן, והוא פשוט עוזב את אולם השמחה, ונעלם..

האיך נהפך לאבל מחולנו, שבת משוש ליבנו. הקרואים לחתונה, שלא לדבר על הכלה עצמה וכל המחותנים פלצות אחזתם, אלם והלם שהסתיימו בהתיפכות היסטרית.

העניים אמנם סיימו את סעודתם, ברם מיהרו לנטוש את המקום בתדהמה ובחפזה. כפי שכתבנו, עניים הגונים היו, הם אמנם הזדרזו לברוח חיש מהר ולהיחלץ מן המבוכה הנוראית, אבל זאת הם עשו – לא לפני שהודו לה' על האוכל שאכלו, קרי; בירכו ברכת המזון.

כיצד ניתן לברך ברכות הנהנין אחרי סעודה טרגית שכזו? זו אכן, התלבטות, דילמה לא פשוטה. אבל ההלכה אינה זזה ממקומה: אכלת 'כזית' מן הפת, "אכלת ושבעת" – אתה חייב מדאורייתא להודות לה' על כך, ולברך ברכת המזון! "שבע ברכות" כבר לא יברכו בסעודת "החתונה" הלזו, אבל על עצם האכילה חייבים גם חייבים להודות ולברך.

הם אמרו לקב"ה: "שלום, ולא להתראות..." (עפ"ל).

"בארץ ישראל קם העם היהודי", נאמר ב'מגילת העצמאות'. כך הכריזו ב"חתונה" של הקמת המדינה אשר התקיימה ב'מוזיאון תל אביב' ביום ה' אייר תש"ח. . ב"חתונה" הזו כמסתבר ה"חתן" היינו הקב"ה לא נכח. פשוט לא איפשרו לו להיכנס, כתשובת הרבי מקוצק לשאלה "היכן נמצא הקב"ה?" – שהקב"ה שרוי "בכל מקום שנותנים לו להיכנס..".

מה נעשה ובן גוריון לא חפץ היה בקב"ה. הוא ית' קבע אמנם שעם ישראל מתחיל לתפקד כעם במלא מובן המילה - מעת מתן תורה. ואילו בן גוריון וחבריו רוח אחרת הייתה עמם; אליבא דדידם – "בארץ ישראל קם היהודי ובה עוצבה דמותו הרוחנית".

במקצוע 'גיאוגרפיה' היה לי הכותב ציון לא רע, ומשום מה לא זכור לי כי הר סיני מיקומו בארץ ישראל, הווי אומר; עם ישראל לא קם בארץ ישראל. עובדה. גם 'התלמוד הבבלי' לא היה בארץ ישראל אלא בעירק (בבל), וגם הרמב"ם לא כתב את ה'יד החזקה' בארץ ישראל. ( רק אלה צנתרי ד"דהבא": ס. יזהר, עמוס עוז, א"ב יהושע, דויד גרוסמן – כתבו את 'תורתם' בארץ ישראל... וכך התממש בעוה"ר 'חזון הנביאים': "ותבואו ותטמאו את ארצי ונחלתי שמתם לתועבה").

כי אצל בן גוריון כמו אצל שאר ראשי התנועה הציונית, מה שעושה אותנו לעם – זהו השטח הפיזי ששמו 'מדינה' – הפיסה הגיאוגרפית המשותפת שיש לעם, כך זה ברוסיה, באנגליה, בצרפת ובכל עם נורמאלי בעולם. אבל כידוע ומפורסם אנחנו עם במפורש לא שגרתי, לא נורמטיבי, ולפיכך אומר רבנו סעדיה גאון כי "אין אומתנו אומה אלא בתורותיה", כלומר, רק מכוח התורה-מכוח נותן התורה ("אורייתא וקודב"ה כולא חד") אנחנו ראויים לתואר 'עם', במילים אחרות: מעמד הר סיני הוא הבסיס היחידי והבלעדי לעם ישראל.

אין אצל עם ישראל משמעות לחרות פיזית ללא גאולה רוחנית. ביציאת מצרים נאמר "שלח עמי ויעבדוני", "בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלוקים על ההר הזה", אם לא המטרה של נתינת התורה, אין גם טעם ליציאת מצרים. טול את הבסיס הרוחני-התורני מן הבנין, הרי זה כבנין ללא יסודות עם כל המשתמע מכך.

"בית יעקב לכו ונלכה" – דוקא כאשר מתקיימת הסיומת של הפסוק; "..באור ה'". . . כאשר חסרים, ויותר נכון מתעלמים במכוון מ-"אור ה'" – או-אז זו אך שאלה של זמן שהסדקים בקירות יתגלו, ואז תלמידי תיכון של "מדינת תל אביב" - צופים בהצגה ב'תיאטרון הקאמרי' משמיעים קריאות הידד לשחקנים המגלמים את... דמויות הנאצים ימ"ש. כן קוראים נדהמים, זה התרחש השבוע – בפרק הזמן שבין 'יום השואה' ל'יום הזכרון', כאמור, בתל אביב של הרצל.

זה שהמדינה כמדינה מצירה את צעדיה של דת ישראל, של תורה ולומדיה, זה שהמדינה הורסת ישובי ישראל, עוקרת יהודים מאדמתם ומעבירה אותה לגרועים שבשונאים – כל אלה אינם 'קלקולים' מקומיים, ארעיים, גרידא, אלה תוצאות טבעיות הנובעות ממהות, מהבסיס האידיאולוגי של המדינה אשר הוקמה במתכוון בהפניית גו מוחלטת למלכות שמים.

העיוותים המתפרצים דבר יום ביומו אינם איפוא נקודתיים או/ו מקריים, אלא זהו פועל יוצא והגיוני של השבר והרקב ביסודם של הדברים, בעצם הלוז של האידיאולוגיה, כל אלה היו צפויים וחזויים מראש! כאשר המדינה בהתייסדותה מסלקת את "החתן" היינו את השי"ת מ"החתונה", כאשר במגילת העצמאות כתוב כי המדינה קמה "לאור חזון הנביאים", בה בשעה שהנביא יחזקאל מכריז ומנבא דבר שמנוגד לכל ה'ערכים' של דמוקרטיה ותרבות שלטון, וכך מתריע הנביא: "וְהָעֹלָה, עַל-רוּחֲכֶם–הָיוֹ, לֹא תִהְיֶה: אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים, נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.... חַי-אָנִי, נְאֻם אֲדֹנָי אלוקים: אִם-לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה...אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם". התעלמות מתוכחת נביא ה' משמעותה 'כלה' (עם ישראל) ללא חתן (הקב"ה), ו"חתונה" שכזו היא מאד טרגית.

איברא שה'ציונים' מאד 'אוהבים' את הנביאים ישעיהו וירמיהו כי נביאים אלה מוכיחים את העם רבות על עושק עניים ומטיפים למה שמכונה 'זכויות סוציאליות', אבל יש לזכור כי לא רק ישעיהו וירמיהו היו נביאים, 'גם' יחזקאל בן בוזי היה נביא, והוא מדבר בפירוש על 'כפיה דתית' 'קיצונית' ע"י בורא עולם מנהיגו

צריכים אמנם להודות לה', כיצד?

אמנם, העניים שהשתתפו בסיפור המשל שלנו הנ"ל, צריכים לברך ברכת המזון, קרי, בכללות צריכים אנו להודות לה' כי זכינו להתגורר בארץ הקודש, כי שלוחי ההשגחה העליונה היינו חיילי צה"ל עומדים ואף במסירות נפש ראויה להוקרה מאין כמוה על הגנת עם הקודש וארץ הקודש, ובכך הם ממלאים את הפונקציה של "זבולון" בהסכם "יששכר וזבולון" כאשר זה האחרון, היינו לומדי התורה, בזכות שקידתם ועמלם בתורה מתקיים מאמרם ז"ל; "תורה מגנא ומצלא" (הורה מגינה ומצילה), ועל כל זאת אנו אכן מודים יום להשי"ת; "על נסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהרים", ברם, עקב הטעמים דלעיל, אין אנו מייחדים את ההודיה לאותו יום המאזכר את החתונה ללא החתן.

כי, הכיצד יכול יהודי ירא ה' ואף ברמה הנמוכה ביותר המאמין ש"אין לנו שיור אלא התורה הזאת" – לומר 'הלל' ביום בו אביו שבשמים סולק בפרהסיא ובבושת פנים. מדוייק יותר, יום בו "העמידו את הקב"ה בפינה" – ב..'משרד הדתות', "הדתות" לשון רבים כלומר, בין שאר הדתות (להבדיל אא"ה) העניקו ברוב טובם מקום מסויים גם לדת היהודית, וגם כאן – יותר ויותר נותנים אפשרויות לרפורמים להשתחל גם ל'חלקת אלוקים' הזעירה הזו!

בקיצור "שכינתא בגלותא", הכניסן את השי"ת אשר עשה לנו את כל הניסים והטובות – לתוך צינוק הגלות הרוחנית של בקושי פינה במשרד הדתות, וכל זה התרחש ביום ה' באייר – ועוד אומרים על יום זה 'הלל'.. תמה תמה אקרא!

לדאוג לחיזוקה של המדינה

חז"ל מצווים אותנו "חמרא למריה - טיבותא לשקיא", כלומר שהיין אומנם שייך לבעל האולם, אבל שר המשקים-המלצר הוא זה שמחלק את היין, ואשר לכן יש לעודדו ולחזקו. ואף בענייננו, כולנו מעוניינים בחיזוק המדינה במובן הגשמי והפשוט ביותר - בחיזוק בטחונה, כלכלתה וכו' וכו', כי, זוהי המציאות: אלה הכלים הגשמיים שנתנה לנו ההשגחה העליונה בתקופה האחרונה של הגלות, ולפיכך, עפ"י תורה שומה עלינו להיות אזרחים נאמנים עם כל המשתמע מכך, וכך הורונו רבותינו אשר מפיהם אנו חיים, וכפשוט. ובנפשנו הוא. ברם מכאן ועד היסחפות, והגדרתה של המדינה שהוקמה על יסודות של קריאת תיגר באלוקי ישראל – כ'אתחלא דגאולה' – המרחק הוא רב, כל מהותה של הגאולה היא יציאת השכינה מהגלות, ועד לשיא של "ומלאה הארץ דעה את ה'" – ובודאי שלא ההיפך ח"ו.

עכ"פ תורתנו הק' תובעת מאיתנו לעשות 'השתדלות' ו'כלי' בדרכי הטבע וממילא בנתונים הקיימים כולנו מעוניינים בחיזוקה של המדינה, ולמותר לציין, כי זהו לאפוקי מהני רשיעי המורדים בגדולי ישראל וראויים הם לתואר 'מחריבי קרתא'; קבוצה קטנה, הזויה ורעשנית, המתחבקת עם שונאי ישראל ימ"ש, הזוכה לתשומת לב בתקשורת הצהובה, ואשר חרף הופעתם-תחפושתם 'החרדית' - הוציאו את עצמם בכך מכלל ישראל, לרבות מכלל שלומי אמוני ישראל.

זאת ועוד והוא העיקר; פשיטא, שחובה כפולה ומכופלת עלינו, לעשות ככל שביכולתנו לקרב את ליבותיהם של ראשי המדינה, (היהודים שבהם) לאבינו שבשמים, שהרי בבני אברהם יצחק ויעקב עסקינן, וברובם, אין הם אלא בבחינת 'תינוקות נשבו', וזאת, להבדיל מאבותיהם הרוחניים 'אבות הציונות' שהיו תוצר ישיר של 'ההשכלה' הארורה – ששנו ופירשו, כי אלה 'האבות' – רובם למדו ב'חדרים' ואף בישיבות. ובמילא היו הם ברובם בהגדרה של "יודע את קונו ומתכוון למרוד בו". ומהאי טעמא אכן, לחמו בהם בשעתו גדולי ישראל בשצף קצף ובאופן של "שמאל מרחקת".

דעת הרב קוק

וזאת למודעי, שאף הגראי"ה קוק זצ"ל התבטא בחריפות נגד מייסדי הציונות, כגון, במכתבו (מערב סוכות תרס"ג) לאחיו ר' שמואל בו הוא נוזף בו על כך ששיגר לו כרטיס של ברכת 'שנה טובה' עם תמונותיהם של הרצל ונורדאו (זה האחרון היה סגנו של נורדאו ב'הסתדרות הציונית'), וכך כותב הרב קוק בתגובה על משלוח תמונותיהם שלתיאודור הרצל ומקס נורדאו: "התמונות של ד"ר ה. (הרצל) ונ. (נורדאו) הוא תועבת נפשי ונפש כל מי שיש בו זיק יהדות, ואין כדאי להתפאר ולהתברך בפסלו של אותו רשע" ('אגרות ראי"ה', ח"א, עמ' יג).

חשוב לציין, שלא כדעת הטועים; הרב קוק זצ"ל נסתלק לבית עולמו כ-13 שנים לפני קום המדינה, ביני לביני התרחשה השואה האיומה, ואח"כ הוקמה המדינה כאשר, כאמור, באופן מוצהר היא מתעלמת מבורא עולם ומנהיגו, לגמרי לא ברור איפוא כי הרב קוק אילו היה חי כיום, היה מוכן להיות שותף להגדרת המדינה – כ'ראשית צמיחת גאולתנו'.

הלוואי ויזכנו אבינו שבשמים ב'אתחלתא דגאולה' האמיתית, וזה יתקיים כאשר יתקיימו הנישואין האמיתיים בין ה"חתן לכלה" בין ישראל לאביהם שבשמים, וכאשר 'טבעת הנישואין' האולטימטיבית תהיה: הצהרת אמונים טוטאלית לקיום חוקת התורה זו שבכתב וזו שבעל-פה – באהבה רבה, ואו-אז, ורק אז, יתקיים היעוד: "ישיש עליך אלוקיך כמשוש חתן על כלה".

מילה טובה על בן גוריון

באווירת חג פסח שזה עתה נפרדנו ממנו, נזכיר שוב את הבדיחה העממית המסבירה מדוע בכל שנה יוצאות הגדות חדשות של פסח? "כי 'הרשע' שבהגדה דאשתקד, השנה הוא כבר..'צדיק'".

ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, הרי לא היה בדיוק 'ירא שמים מרבים' בלשון המעטה; לא הקפיד להניח תפילין דרבינו תם ואף לא של רש"י... קרי: היהודי הזה לא רק שלא היה דתי, אלא היה בבחינת כופר ואפיקורוס; הוא דבק מבחינה תרבותית בתנ"ך בלבד, ובמוצהר; כפר בתורה שבעל-פה (עפ"ל).

והנה, נתפלא אולי להיוודע ל'סקופ' הבא: לפני למעלה מ-50 שנה פנה כבוד קדושת הרבי מליובאוויטש זי"ע במכתב לאחד מראשי מפא"י חה"כ אברהם הרצפלד שיפעל למען הקמת כפר חב"ד ב' (בנוסף על כפר חב"ד המקורי).

הרצפלד שגם הוא לא היה דתי נענה בהתלהבות לבקשת הרבי, אלא שהיו גורמים בסוכנות היהודית שניסו לשים מקלות בגלגלים, ולמנוע את הדבר. הרצפלד שח את צערו בפני בן גוריון, וזה האחרון ענה לו כך;

"שדה בוקר, 14.9.60
הרצפלד היקר – אני מודה לך על משלוח מכתבו של הרבי מלובביץ אליך, אבל הצטערתי מהערתך שאתה מסופק אם הקמת כפר חב"ד ב' תצא לפועל. מדוע לא? יש חשיבות מיוחדת להתיישבות יהודים כאלה.... כי לפי שעה אין תקוות מהציוניסטים. אבל חסידים ... באים ומתישבים כאן, ויש להם מעלה נוספת שיש להם ילדים רבים. מדוע לא תיתן הסוכנות יד להקמת כפר זה?

בברכה (-) ד. בן גוריון" (ותודה למקור החשיפה הסופר והחוקר רש"ז ברגר).

לעומת קברניטי המדינה דהיום - בן גוריון השתא הוא בבחינת' צדיק' – "חכם של ההגדה"...

כן חברינו חוגגי יום העצמאות, העובדות הן כדלהלן; 'מדינת ישראל' הוא כרגע המקום היחידי על פני הגלובוס שיהודי לא יכול לרכוש דירה רק עקב העובדה שהוא יהודי. 'מדינת ישראל' של היום בעצם משמשת כמשתפי"ת של הרשות הפלסטינית שהוציאה גזר דין מוות נגד הסוחר הערבי שבאמצעותו רכשו יהודים את הבית בעיר העברית הראשונה הלא-היא חברון עיר הקודש ת"ו (כן, אין זו פליטת מקלדת: עובדתית, העיר העברית הראשונה הינה עיה"ק חברון ת"ו, ולא תל אביב החולדאית והמחלידה).

כפי שביארנו לעיל, ב'מדינת ישראל' אלוקי ישראל הוא אורח לא רצוי, ב'מדינת ישראל' מתייחסים אל תורת ישראל כאל 'בת חורגת' אשר נאלצים איכשהו לאמצה רק בעקבות סחיטות קואליציוניות, והתוצאה המתבקשת והבלתי נמנעת בסופו של יום – זהו גם היחס של המדינה ל-עם ישראל.

אנרכיסט מתפרע לכאורה ניאו נאצי, בהשקפותיו בלונדיני, תכול עיניים וחוטם סולד, חוטף בתגובה להשתוללותו וחוצפתו 'פליק' מקצין יהודי גאה. והנה זה האחרון מושהה ומושמץ לאלתר ע"י ה'ציוניסטים' (כלשונו הנ"ל של בן גוריון) וזאת, אף ללא חקירה ודרישה. ראשים זבי דם של אוהבי ארץ ישראל הנתונים למשיסה ולמרמס של כוחות השחור ופרסות סוסיהם, מתמונות ומחזות אימה אלה כנראה 'כבוד הנשיא' (שהפגין כזו רגישות מהפגיעה בעוכר ישראל המעודן) – לא מתחלחל ביותר.

ב'יום השואה' האחרון הפריחו אישי ציבור סיסמאות ופסוקים ברוח "זכור את אשר עשה לך עמלק", אבל משום מה לא הפריע להם ש'יו"ר ועדת המשנה לענייני קשרי ישראל והעם היהודי' חה"כ ווילף נשואה לא פחות מאשר לגוי גרמני. "לא עוד" נשמעה נו-סטופ' הסיסמא-קלישאה במהלך יום השואה, ובינתיים בגרמניה ערש הנאציזם יכול כיום יהודי לרכוש דירה ללא הפרעה, ודווקא בארץ ניצולי השואה – יהודים בחברון נאלצים להסתגר ב'תחום מושב'. רוצחינו מתהלכים חפשי-חפשי, ואילו בני אברהם יצחק ויעקב שליט"א סופגים כלימה ורוק שאליבא דקברינטי המדינה – אלה אינם אלא גשמי ברכה.

"אזכרה אלוקים ואהמיה בראותי כל עיר בנויה על תילה, ועיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה. ובכל זאת אנו לי-ה, ועינינו לי-ה", ואך ממנו ית' הישועה והתשועה, ובסופו של יום: בחסד וברחמים – הגאולה השלימה!

תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
ארץ זבת חלב ודבש.. פה אין אלוקים ?! מי אתה שקובע שטויות.. מי אתה שקובע איפה אלוקים. מן המרגלים אתה.
אורי עמר 06.05.12
46
בסידור קול אליהו של הראשל"צ המקובל הרב מרדכי אליהו זצוק"ל אין זכר לתפילות יום העצמאות!!!!!
רפאל30.04.12
45
נהדר! נהניתי מכל משפט. עברית יהודית - כמה שהיא יפה! מאמר שללא ספק מעורר מחשבות חיוביות בלב כל יהודי חם.
דב שריד29.04.12

הצגת כל התגובות

44
אם לא היתה מדינת ישראל היתה קרית מוצקין היו כל הערים??? היו כל היהודים??? היו כל הישיבות???
גילוי-דעת29.04.12
נארגן מידי שנה טיש חסידי ביום ההילולא של מוהר"ר בנימין זאב הערצל וביום פטירת מוהר"ר מקס נוראדאו זצוק"ל שאלמלא הם לא הייתה לנו מדינה. וגם לפחות לציין את יום פטירת האפיפיור שיעץ להרצל שזה לא פרגמטי לנצר את כל היהודים. ואם לא הכוונת האפיפיור הרצל לא היה עושה מאמצים להקים מדינה. אמנם צריכים להודות לה'
ש.29.04.12
יום ה' באייר הוא יום חג לה' יתברך ובושה למי שמתעלם ממעשיו , בושה גדולה לחשוב כאילו נמלה מזיזה רגל מבלי שרוצה בורא עולם , בושה למי שלא רואה את ה' יתברך אוהב את כל בניו ומברך האו עצמו על המדינה שתשגשג כדי לקבל בשבע את פני משיח צדיקינו ובניין בית המקדש
שרה30.04.12
גדולי הדור שליט"א וזצ"ל לא ראו ולא רואים את ניסי ה' שאתה רואה ומבינה . עלק. בינתיים תדאגי שהסרוגים יודו לה' ויקפידו לברך ברכה אחרונה אחרי האוכל.
אברהם ישעי'01.05.12
43
כי נאמרים בו דברי אמת משכנעים!!!!
לאה29.04.12
42
המדינה חובטת בהם ללא רחמים, מגרשת אותם מביתם, אבל הם ממשיכים לנשק את השוט של הפריץ. וכל זה כדי לא יאלצו להודות בטעות והתיאורי' שלהם על "ראשית צמיחת גאולתנו". את המילה "טעיתי" לא תשמע מהדלי"ם שממשיכים לסגוד למדינה כמו עבודה זרה.
א. קורנבליט29.04.12
41
מליונים שהמדינה העבירה על דת (ילדי תימן, נערי מרוקו , ילדי טהרן ועוד ועוד), זה פרצופה של ראשית צניחת גאולתנו.
יוסף28.04.12
נצח ישראל לא ישקר. דברי בלה .. בלה.. בלבול.
אורי עמר 29.04.12
40
לא מעט סיבות מקשות עלי לרקוד ולשיר ביום השנה ל"הכרזת המדינה". שם זה מתאים יותר למציאות מן השם הרשמי שניתן ליום ה' באייר – "יום העצמאות". איני הראשון ולבטח גם לא האחרון שיערער על ההיתר לשיר בימי האבל של ספירת העומר, שעה שעצמאותנו כה מדומה ורחוקה. אבל הנוהג שהשתרש חזק כל כך בהווי המדינה, להקדים ליום
יוסף28.04.12
נוגע ללב ומשכנע. אין לי מילה להוסיף.
דב שריד29.04.12
39
הקב"ה הבטיח לאברהם ליצחק וליעקב את ארץ ישראל, ולא את הר סיני, עם ישראל במצרים ידעו את זאת ההבטחה ולא על מתן תורה, התלמוד הירושלמי חובר בא"י, הנה כמה ציטוטים מגמ' על ההבדל בין תורת א"י לתורת חו"ל. אמר רבי אושעיא: מאי דכתיב ואקח לי (את) שני מקלות לאחד קראתי נועם ולאחד קראתי חובלים, נועם - אלו תלמ
אשר27.04.12
ככל שידוע לי היהודי החשוב הזה נעצר היום ע״י משטרת ישראל מכיון ״חטא״ עליה לחומש מצער שעדין לא מתעוררים יהודים שהם באמת צדיקים .
יוסף29.04.12
העליה הראשונה מאירופה הייתה של החוג של בעל התניא מייסד חב"ד (רבי מנחם מנדל מוויטפסק).
חוקר29.04.12
אלא היו תלמידי הגרא! (או הארי ומרן השולחן ערוך)
גכ29.04.12
עליית החסידים (רמ"מ מויטעבסק וכו') היתה בשנת תקל"ז (1777) עליית תלמידי הגר"א (ר' ישראל משקלוב וכו1) היתה בשנת תקס"ח (1808), כלומר, תלמידי הגר"א עלו 16 שנה אחרי החסידים.
יהושע30.04.12
האר"י והמרן עלו קודם וניסו להקים מדינה עצמאית. תוך כדי הסכמה מהשלטון העותומני (שר החוץ היה רב גדול וסידר להם אישור).
כגד01.05.12
מקור, מקור בבקשה לדבריך
יהושע01.05.12
38
עדות נוספת בלתי-ידועה על התלבטותו של הרב קוק בנושא עריכת אזכרה למנהיג הציוני, תיאודור הרצל, מצויה בספר זכרון שיצא לזכרו של אשר ארליך, אחר מבני העליה השניה: בן ישיבה ששנה ופירש והפך לאחד מעסקני התנועה הציונית, בעדות שמובאתבספר זה ("אשר היה", ת"א תשי"ט, עמ' 83) מספר אחד מידידיו של אשר ארליך, כמשיח לפ
שי27.04.12
37
המאמר הזה פתר לי הרבה ספיקות רעיוניות. תודה רבה להרב דרוקמן המוכשר.
מוריה03.05.12
36
אולי תברך על מה שטוב במדינה ובא"י? אולי תברך על כך שיש לנו מדינה אחרי 2000 שנה? אולי תודה לה' על מדינה משלנו, שיהודים נרדפים יוכלו לברוח אליה חלילה בשעת אסון/רדיפה? תודה לה' במקום לילל. (אגב, אני חרדית שפויה שיודעת להודות על מה שניתן לנו משמים ועל הנס בתקומת מדינתנו) מה עדיף? לחיות באירופה עם אנטי
תמוה30.04.12
35
שלומי אמוני ישראל טחו עינהם מראות את מעשי אלוקינו.
אודי29.04.12
מקימים מדינה אשר כבר ביסוד שלה ובמגילת העצמאות שלה יש התעלמות מוחלטת מבורא עולם, ומי כמובן אשם? ....החרדים.
נחום29.04.12
34
הגר"מ אליהו זצ"ל לא הופיע לתפילה בבית הכנסת שלו, כי הוא לא חגג את יום העצמאות. גם בסידור שלו "קול אליהו" אין זכר לתפילות יום העצמאות!
אשר29.04.12
33
לא גם הרב קוק מדבר על מדינה שכלשונו "כל חפצה הוא שיהיה ה' אחד ושמו אחד". האם המדינה ומוסדותיה כפי שהם מוכרים לנו היום הלוחמים בתורת ישראל וקדשי ישראל בצורה המבהילה ביותר עונים על ההגדרה הזו? האם "לילד הזה" התפלל הרב קוק? האם הרב קוק זצ"ל התפלל חלילה למדינה שצבאה מוחק ישובים ומגרש אנשים, נשים וטף מבי
א"י29.04.12
32
התגובות הנרגזות של חוגי "מרכז הרב" כאן (אם כי מסתבר שזה מגיב אחד שמופיע בכל מיני שמות) מזכירים את הניתוק מהמציאות של המשיחיסטים בחב"ד.
דב29.04.12
31
יש סקטור של חסידי הרב קוק, שהם היחידים שמתייחסים להרצל ולמדינה ברצינות אלוקית. הבעיה שהתנועה החסידית ה"קוקניקית" הזו מנסה לכפות את עצמה על כולם. הם שוטפים את המוחות של תלמידיהם הצעירים, הם לא מציגים לפני תלמידיהם דעות אחרות, של גדולי ישראל. כמה מתלמידי ה"הסדר" יודעים שה"חפץ חיים" מחבר ה"משנה ברור
יוסף אליהו28.04.12
צא ולמד וכשתיהיה קוקניק תדע: שאין הבדל בין ספרדים לאשנכזים, שהרב קוק זצ"ל אין לו חסידים , טוב ללמוד מכיתובין ישי לו הרבה תלמידים אך ין סגידה והערצה נתונה רק לאלוקי אברהם יצחק ויעקב שאנו עוסקים בעיקר ולא בטפל בעבודה ובתורה, בתורה ועבודה. וכל יהודי שתרם לעם או לארץ מבורך הוא וכמה חבל עבור הרצל שלא ט
בת ישראל02.05.12
30
ממי הוא למד תורה? זאת לא דעת תורה!! גדול הדור טוען אחרת ממנו!!!
חאס27.04.12
29
אם גדולתו של עם ישראל היא ברוח ולא בחומר (טריטוריה), מדוע הוא מלין על פינוי ישובים שנמצאו בשטח שהיה שייך גם בימי ממלכת ישראל לפלישתים?
יוחנן27.04.12
28
באמת ראינו את התגלות הגאולה כאשר המדינה ראשית צמיחת גאולתך החריבה את גוש קטיף וזוממת רחמנא ליצלן להחריב את יהודה ושומרון. טול תרופה נגד הזיות, פקח עיניים וראה את המציאות.
אברהם יעקב27.04.12
גם חזקיה כתת את דלתות בית המקדש. העולם לא מושלם. דרך הגב ברב עובדיה נתן אישור הלכתי לפינוי גוש קטיף
כגד01.05.12
אבל אל תקרא למדינה שלפי החוק הדמוקרטי שלה יכול להיבחר אפילו למשרת נשיא המדינה ולמשרת ראש הממשלה - ערבי, מדינה שהתשתית שלה היא מרידה במלכות שמים, מדינה כזו יכולה להיות בגדר של מדינה, אבל לא בגדר של "מדינה יהודית". ואם זה לא בגדר מדינה יהודית - אז מה הקשר לאתחלתא דגאולה. מדינה כפרנית על אדמת הקודש
דוד01.05.12
27
במקום לחפש את המאחד מחפש מאמר זה את המפריד, סוג זה של תוכחה אינה אלא רק מרחקת יותר, די עייפנו מתוכחות, היום אנחנו בדור של אמת ושל מעשים, ולא דיבורים.. כל אחד יתן מעצמו באהבת הזולת מאשר לקטרג ולחפש ריב ומדון. כל אחד יראה במעלת חבירו ולא בחסרונותיו!! אני בדיעה שעם ישראל היושב כאן בציון לא נמצא ולא תמצ
יוסלה27.04.12
26
אני שירתתי בצה"ל ומשלם מיסים כהוגן מעסק שבבעלותי, ואני ועוד רבים כמוני מעוניינים לשלם את משכורתו של הגרד"מ דרוקמן שליט"א, ואני מזדהה עם השקפותיו, שהם השקפת הרוב המכריע של גדולי ישראל. עם כל הכבוד לרבכם הרצי"ה קוק זצ"ל, אין זה סוד שכל גדולי חלקו עליו מכל וכל!
איציק28.04.12
הרבה גדולים הסכימו איתו
כד01.05.12
25
ולכן חילול ה' שהוא עושה גדול עד למאוד. כבוד הרב דרוקמן הינו רב העיר קרית מוצקין. מעניין את מי הוא מייצג בעירו ועוד מקבל כסף למחייתו ממשלם המיסים הייתכן??? בושה וכלימה תלמיד של הרב נריה מכפר הרא"ה מדבר שטנה על יושבי הארץ וכך הוא כותב: "המדינה שהוקמה על יסודות של קריאת תיגר באלוקי ישראל – כ'אתחלא דגאו
חיים שאל27.04.12
24
אתם מאמינים שכל עלה שנופל יש לו השגחה, אבל שעם ישראל חוזר לא"י ומשגשג בה זה רק מקרה או מרד? הרי כתוב בפרוש שא"י לא תתן את פרותיה על סוף בגלות. אולם אנשים כמוך מביאים רק את המדרשים שהם רוצים ומתעלמים מהשאר. נכון המדינה לא מושלמת, אבל זה לא רק בהשמת החילונים, תראו את השחיתות הפושה בכל מקום בו לחרדים
כגד27.04.12
רוב בעלי התשובה הם ע"י החרדים! אז מי משפר את המדינה, הכיפות הסרוגות הדתיים-לייט?
שלום29.04.12
הישועה תשובה מאהבה-ולא אם תחזור בתשובה תחיה אם לא תהיה בגיהנום ותמות.כדרך דתות אחרות
גילוי-דעת29.04.12
23
בני אברהם יצחק ויעקב שליט"א
dee27.04.12
22
הקב"ה הבטיח לאברהם ליצחק וליעקב את ארץ ישראל, ולא את הר סיני, עם ישראל במצרים ידעו את זאת ההבטחה ולא על מתן תורה, התלמוד הירושלמי חובר בא"י, הנה כמה ציטוטים מגמ' על ההבדל בין תורת א"י לתורת חו"ל. אמר רבי אושעיא: מאי דכתיב ואקח לי (את) שני מקלות לאחד קראתי נועם ולאחד קראתי חובלים, נועם - אלו תלמ
אשר27.04.12
וכי הרב דרוקמן מדבר במאמרו משהו נגד ארץ ישראל? הוא רק כותב נגד הקביעה המופיעה במגילת העצמאות כאילו עם ישראל נוסד בארץ ישראל ולא על הר סיני, דבר שהוא לא נכון פשוט עובדתית!
שאול29.04.12
מי שלמד אפילו קצת פנימיות התורה ועיין בספרי חסידות יודע אל נכון כי "חג" ו"מועד" משמעותם שביום זה נמשכים אורות עליונים (י' הספירות , י"ג מדה"ר), וכך הוא בחנוכה (עיין באריכות נפלאה בס' "שערי אורה" לאדמו"ר האמצעי), ושדווקא לכן, גם שבאופן חיצוני התבטל הטעם החיצוני לנס חנוכה, עדיין כמ"ש האריז"ל עה"פ "והי
מיכאל29.04.12
21
אני פתחתי את אגרות הראי"ה חלק א עמוד יג והציטוט שמופיע פה מעוות ואינו תואם את ספרו של הרב קוק. גם אם הרב קוק לא אהב את הרצל, זה לא אומר שהמדינה היא דבר גרןע. יש להבחין בין הרצל לבין המדינה. כנל בן גוריון. מעבר לזה, צריך לזכור שלולא בן גוריון לא היתה לנו מדינה ועולם התורה לא היה נראה כל כך טוב.
יהושוע26.04.12
20
יש בדבריך עובדות נכונות, אבל אתה שוכח שהגאולה הגשמית היא הבסיס לגאולה הרוחנית כמבואר בספר יחזקאל, וקיבוץ גלויות וישוב הארץ זה תהליכי גאולה שהשי"ת עושה. והגלות לא היתה כל כך טובה כמו שאתה מתאר אותה. רק לא מזמן רצחו באירופה ששה מיליון, ומנעו כל זיקה ליהדות מיהודי רוסיה. אז סבלנות הרב דרוקמן, סבלנות. "
ירושלים26.04.12
19
שאלתי פעם באתר צהר את הרבנים של האתר והם התגלגלו בתירוצים מתרוצים שונים. לדידי אילו היה הראיי"ה חי היה חרדי ותוקף את הציונות הדתית.
שועל המדבר26.04.12
בוודאי, היום כשהראי"ה לא עמנו, הוא בטח חרדי לא ציוני. אבל כשהיה בחיים, החרדים רדפו אותו כל חייו.
דניאל27.04.12
הראי"ה היה ציוני בנימי נשמתו והשקפתו נוגנת להשקפת החרדים.אבל חוץ ממרן הראי"ה יש את מרן הגרבצמ"ח עוזיאל זצ"ל מרן הגר"י ניסים זצ"ל מרן הגראא"ה הרצוג זצ"ל ועוד..
גילוי-דעת29.04.12
18
מכיון שאדוני באופן עקבי מלבה את השנאה והקיטוב בבניו של הקב"ה וזאת בתוך ארמונו של מלך כמעט בכל כתבותיו באתר הנ"ל ונראה שאכן כבודו סובל ממש בראותו את עקבי המשיח בבחינת ייתי ולא אחמינא וכל פעם שידו כותבת דינים קשים על בני ישראל מראשית הקמת המדינה אחרי המלחמה הארורה ועד עתה אין מנוחה לנפשו כי לא יכול הו
משה27.04.12
17
של הצלה ממוות לחיים, של קיבוץ הגלויות. של הפסקת ההתבוללות שהייתה ועדיין במימדים נוראיים בגלות. שסוף סוף יהודים יכולים להשיב מלחמה ולא רק נתונים למירמס ולפוגרומים כצאן לטבח. בקיצור, גם אם יש אמת בדבריך, הרי שאת הדברים העצומים הנ"ל שהזכרתי אינך יכול למחוק, ולכן עליך להודות להקב"ה על הקמת המדינה.
שכל ישר27.04.12
16
אני חושב שזה לא נכון להראות רק צד אחד של המטבע. הוא הספיד את הרצל, וכל מי שקרא פעם את המאמר הנפלא של "המספד בירושלים" יכול לראות שכוונת הרב קוק בפשטות היא שהרצל היה ניצוץ של נשמת משיח בן יוסף (וכמו שרבי עקיבא חשב שבר כוכבא הוא משיח, למרות שהוא היה מטיל מומים בעמ"י, וכן הרג את דודו, והתריס דברים כלפ
איש אמת26.04.12
15
ברצוני להעיר על נושא החתונה , הם יכולים לחשוב שבגלל שהחתן לא רצה בה אז חרב עליה עולמה , אבל לא אכן כך הדבר , "האיש החיובי היה אומר" ""הוא הפסיד,הם הפסידו"" ואם הוא ממשיך בדרכו ומקבל זאת באהבה אז בטוח שהיא תקבל את הדלוקס!! ורצוי או לא רצוי , מבחינתי הוא רצוי , ואמן ויבוא גואל וכל התשובות יובנו
Nati 26.04.12
14
ומי שרוצה להגיב, רק לעניין בבקשה!!! תודה
אברהם בוקסנבוים26.04.12
13
תגובותי ,אני כל כך רוצה שתיהיה אחדות בין כולנו שאני לא מתארת את הצורך הזה אפילו במילים, ואתם עוזרים מאד . תודה
שרה02.05.12
12
פשוט השקפה ישרה
4112226.04.12
11
תתפרסם לעיל
שרה בת ישראל30.04.12
10
הנוסח הוא: על שלחך בתור ברכת השנה לר"א ריוולין נ"י את התמונות של ד"ר ה. ונ.וזה האחרון הוא תועבת נפשי ונפש כל מי שיש בו זיק יהדות. בעל המאמר השמיט את המילים "וזה האחרון" הרב קוק התייחס לנ' (וזה האחרון). וכלל לא לד"ר ה. נורדאו התחתן עם אשה פרוטסטנטית, ועל-כך הגיב הרב קוק בחריפות במכתב זה. כאשר מסלפים
אפרים26.04.12
וזה בהחלט רק מראה לנו מי היה "משיח בן יוסף" שהוא הרצל כגירסת המתיימרים לדבר בשם הראי"ה קוק זצוק"ל.
אברהם יעקב27.04.12
9
ואשרי מי שמלמד זכות על בני
יוסף26.04.12
8
כל הכבוד לרב דרוקמן שבמאמרו הזה נכנס בנטורי קרתא כמו שמגיע להם.
עמרם ש.01.05.12
אהובים למעלה ולמטה
אלעד03.05.12
7
לרב דרוקמן הצדיק. אמנם הדברים אמיתיים, אך יש להאיר שאם היו תופשעי התורה שבחו"ל עולים לא"י ומשתתפים ביישובה היו יכולים לתת טון של עול מלכות שמיים. ועיין בהקדמת הספר הקדוש "אם הבנים שמחה". דברים מבהילים ממש.
ברסלב26.04.12
6
זה ש'הצדיקים האמיתיים אינם קובלים על הרשעה, אלא מוסיפים אור...'. הרב די!!! כל הכתבות שלך הם קיטרוג אחד ענק על עם ישראל! הקב"ה שונא את מי שמקטרג על בניו! קשה לראות את הפלא העצום שלאחר 2000 שנות גלות ומוות עם ישראל מתחיל להבנות בארצו??? קשה להבין שהתינוקות שנישבו נולדו בתוך הבוץ שלא באשמתם? קשה להעריך
דיינו27.04.12
אם מדינתנו לא הייתה-אז אתה כבוד הרב לא הייתה בארץ ישראל וגם עירך לא היתה
גילוי-דעת29.04.12
5
חותם על כל מילה.... אני אוהב את החבדניקים כי הם אנשי אמת
מאור בטאשוילי26.04.12
4
תלושה מהמציאות כי אני עובדת עם "חילונים" ויש במשפחתי המורחבת "חילונים" קיבוציניקם של השמור הצעיר שמדברים ב"בעזרת ה' " ואם ירצה ה'" , ואין ברכה שהם לא עונים עליה אמן. יכול להיות שהרב התכוון לערב רב שבציפורניו נאחז בבתי המשפט וגם בכל כלי שיש בו רווח או כבוד ופוליטקה. . נו אז מה, ניפטר מהם עם המשיח בע
שרה30.04.12
מי שיכול לקבוע את סדרי הגאולה הם הצדיקים והגאונים. בינתיים, ב-50 שנה האחרונות אין אף אדמו"ר שאומר "הלל" ביום העצמאות, שום פוסק רציני לא אומר הלל.
קובי30.04.12
הישכיל עבדי קובע שזו תחילת הגאולה. והוא אחד מגאוני העולם של הדור הקודם גם בהלכה וגם בקבלה. (שו"ת ישכיל עבדי חלק 6 י').
גדש01.05.12
3
לזכור שלפעמים מרע יצא טוב ולנסות להיות אופטימים במיוחד בתקופה כזאת...
יהודי26.04.12
2
תודה רבה לכבוד הרב.
ישי01.05.12
1
הרב לא אמר לא להודות. הוא במפורש כתב שצריך להודות כל יום ויום.. אבל לא באותו יום בו הוצהר על עקירת התורה וסילוקו של בורא עולם. זה התודה שלכם לקב"ה?
תמר30.04.12
מה השטויות הללו ודברי הסרק?בינתיים עוקרי התורה הם החרדים על דברו הם שמסלקים את השכינה ראי כיצד אשכנזי לא יכול להינשא לספרדייה. דעי לך שהחיבור האמיתי בין כלל ישראל מאהבה יהיה רק כאשר יהיו מתחתנים זה בזה או אז גם המשפחות יכירו זה את זה ונזכה להיות בבחינת "גוי אחד" ובינתיים אנו מותחים מידת הדין ובאים
ירושלים30.04.12
אולי גם יעניין אותך
בארץ

המפגינים ניסו לשבש תנועה בכביש המרכזי; כך זה נמנע

קובי רוזן | 09:27

משפחות פשע התערבו

חשד לשחיתות ענק: עובדים בעיריית תל אביב - נעצרו

קובי רוזן | 07:43

התחזית המלאה

היום חם מהרגיל ברוב חלקי הארץ; מתי הטמפרטורות יירדו?

כיכר השבת | 06:58

בתום ישיבה סוערת

נתניהו לראשי הרשויות בצפון: "נפתור את הכל תוך 48 שעות"

קובי אטינגר | 19.05.24

"זה לא מוגזם בכלל"

אין גבולות? בכיר באוני' ת"א: חבל שנתניהו לא היה על המסוק

יאיר טוקר | 19.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

בתקציב של 120 מיליון

נחתם: 15 אלף יחידות דיור חדשות בשש ערים - במרכז ובדרום

בני סולומון | 19.05.24

מזג האוויר השרבי

נהג אוטובוס התייבש בנסיעה - והתנגש בעמוד בכיכר

מישאל לוי | 19.05.24

דיווח ראשוני

שריפת ענק בדרום ירושלים; החלו בפינוי קו הבתים הראשון

מישאל לוי | 19.05.24
ש

ברוכים הבאים

מגמת הצמיחה נמשכת: אלפי מצטרפים ל'מכבי' במעבר האחרון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים לשנת 2023

מרכנתיל – הבנק הידידותי ביותר לעסקים 3 שנים ברציפות, דורג שוב במקום ה-1

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

נזק רב, ללא נפגעים

שריפה פרצה הלילה במתחם צימרים במושב כחל

קובי רוזן | 19.05.24

כביש 25

הרוג וארבעה פצועים בתאונה עם מעורבות שני כלי רכב

קובי רוזן | 19.05.24

מזג האוויר

התחזית: ירידה קלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל

כיכר השבת | 19.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"תמתינו, אנחנו נעשה"

גלנט: "הנזק ומספר המחבלים שחוסלו הם בסדרי גודל אחרים"

יוני גבאי | 17.05.24

גוש עציון

מבצעי הלינץ' שוחררו; עשרות תושבים הפגינו בכניסה לכפר

כיכר השבת | 17.05.24

ההסלמה נמשכת

זוהו 75 שיגורים מלבנון; 2 פצועים קל; צה"ל תקף משגרים

ב. ניסני | 17.05.24