כיכר השבת

אנטישמיות ישראלית

ירון לונדון: "לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית"

תשכחו מ"הדרת נשים", "חוק טל" ו"הליב"ה". במאמר אנטישמי מבחיל, כותב העיתונאי ירון לונדון: "השאלה הנכונה איננה איך לגייס חרדים ואיך למושכם לשוק העבודה, אלא מה יש לעשות כדי לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית". עוד הוא כותב: "חרדיות מחנכת לטפילות ומטפחת עוני" (בארץ)

174
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ו באייר | 07.05.12
מאמר אנטישמי מבחיל. ירון לונדון
מאמר אנטישמי מבחיל. ירון לונדון (צילום: פלאש 90)

יצא המרצע מן השק. בחודשים האחרונים מתנהל בתקשורת הישראלית מסע הסתה כלפיי הציבור החרדי; בני הישיבות ועולם התורה, בטענות שונות ומשונות. החל מ"הדרת נשים", עבור דרך לימודי הליב"ה במערכת החינוך ועד לנושא הסוער שבגינו פוזרה הכנסת ומדינת ישראל הולכת למערכת הבחירות - השתמטות החרדים מהגיוס לצה"ל.

הפוליטיקאים ואנשי התקשורת מתחרים זה בזה, מי יתקוף וישמיץ את הציבור החרדי ביתר שאת. מטור שמפרסם הבוקר העיתונאי הבכיר והפובליציסט ירון לונדון ב"ידיעות אחרונות", מתברר כי הליב"ה, היחס לנשים והצבא - כיסוי של מילים גבוהות המסתירות את המטרה האמיתית: להביס את החרדים.

תחת הכותרת "לכווץ את החרדיות" כותב לונדון: "השאלה הנכונה איננה איך לגייס חרדים ואיך למושכם לשוק העבודה, אלא מה יש לעשות כדי לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית".

עוד כותב לונדון: "דומה שרובנו לוקים בתסמונת הארנבת, רובנו קוראים לאחדות במקום לצאת לקרב, רובנו מנומסים ונכפפים לכללי הקורקטיות הפוליטית.

"האם לא הגיע השעה לומר את אשר על ליבנו? החרדיות מחנכת לטפילות ומטפחת עוני. היא החזקה שבסוכנויות הפצת הבורות, הדעות הקדומות ושאר ההבלים. היא אויבת המדעים, אטומה בפני האומנויות, בזה לשלטון העם, שונאת נשים ומנצלת אותן, היא מתעבת את האחר, בין הוא בן עם זר ובין אם בן עמנו".

והוא מסיים את מאמרו האנטישמי במילים הבאות: "התחזקותה של החרדיות היא ערובה להיחלשותה של החברה הישראלית עד לתבוסתה הגמורה, ולכן את המאמץ המחשבתי המוקדש לסוגיית הגיוס כדאי להקדיש לאתגר הגדול: 'כיווץ החרדיות'".

תוכן שאסור לפספס
174 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
87
מסוכנים יותר מהפצצה האירנית....ירון צודק וככל שנטיב להבין זאת מוקדם, נמנע נזק גדול יותר בעתיד...זאת איננה אנטישמיות יותר מהאנטישמיות שמופצת על ידי החרדים כנגד החילוניים - רק שהם מצאו את כל הדרכים לנצל את המדינה מבלי לתת.
אלדד10.03.15
86
על מה הזעקה? החרדים רוצים להחזיר את החילונים בתשובה, החילונים רוצים להחזיר את החרדים בשאלה. אפשר לא להסכים, אבל אנטישמיות? מדוע? כמו כל יהודי טוב הוא רוצה שאחיו יראו את האמת, רק שמה שהוא תופש בתור האמת אינו זהה למה שהחרדים תופשים בתור האמת. אז במקום להתמודד עם האמת שלו, עם הרעיונות של החילוניות, מבז
יהודי אמיתי13.05.12
85
שהציונות מתה המדינה שהם רצו להקים נעלמה להם הם רואים את ההבדל בין נוער האלכוהול והסכינים לבין נוער איכותי שיודע מה הוא רוצה חחח ירון
אבישי שי10.05.12

הצגת כל התגובות

84
אם דת אויבת של המדע אז איך זוכי פרס נובל היהודיים הם חרדים? צריך להתמודד בהבנה בסוגיה של עוני כי היא לא "עניין של דוסים"
אילן10.05.12
זוכי פרס נובל היהודים -ברובם המכריע חילונים, במיועטם- כיפות סרוגות. לדעתי אין ולא חרדי אחד, ולא פלא - כי החרדים ברוםב המכריע לא זוכים לשום השכלה ולא עובדים למחייתם.
ישראלי13.05.12
83
המיוחל "משיח צדקנו" ויחזיר למדינה שמה הקודם "מלך חכם ומדינה טיפשית" , אז ידעו כולם שכל הדיבורים שלהם סתם ובאמת אינם יודעים רצון ה" מהו ולמה אסור להרהר אחריו... , ובנתים שם המדינה "מדינה חכמה ומלך טיפש" , לא שהוא טיפש חס ושלום , רק המדינה של כל החכמים שקטן שבה חכם גדול במדינה אחרת , חלקם מחשיבים עצמם
" המשקיף מהצד "10.05.12
82
אתם רוצים לומר לי שכל הרבנים שלנו אנטישמיים??? הרי אנחנו צועקים מעל כל במה שצריך לבער את החילוניות מהעולם. אנחנו החרדים מחזירים בתשובה כל הזמן כדי להקטין את מספר החילונים בחברה הישראלית. האם זה אומר שאנחנו אנטישמיים??? מה ההבדל בינינו לבין ירון לונדון??? מישהו יכול להסביר לי את ההבדל? 
שניאור07.05.12
81
מי אמר שהוא יהודי? על ערב רב לא שמעתם?
ג'קי07.05.12
80
קריירה שלך...???? והמבין יבין...
חמודית07.05.12
79
למה להביא כתבה כזאת ככה חרדים מפתחים שנאה הפוכה למה? תביאו דברים טובים שחילונים חושבים עלינו מספיק עם זה.
אבי07.05.12
78
ככה יטב לכולנו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה שהביא לך חומר משבוע שעבר07.05.12
77
וכל מילה נוספת מיותרת
קובי כהן02.03.14
76
למד אחר צבא בבצלאל. שדר רדיו מראיין תקשורת,באמת עשה הרבה למען המדינה.... יוצר ? יצואן? לא מיני ולא מקצתי. אגב היכן היה במלחמות ישראל ??? איש השמאל הזה , פעם התפעל ממודעה בבלוח מודעות בפוניבז', שהכריזה ,מצאתי כפתור". היום גילה את תוכו המכוער. שיבדוק בשורשיו, אמו מאוקריינה .
בן שבואל07.05.12
75
ואז ישארו כאן החילונים עם החינוך המצוין ל"אי טפילות" והילדים שלהם כל יום ירצחו בהם ואז יהיה הכל מושלם. העיקר להפטר מהכינים הטפילים מוצצי הדם.
חני07.05.12
74
תאי גזים?! ותשאל את החבר'ה שלך, מדוע החילוניות מתכווצת, והמון בורחים וחוזרים בתשובה??
תלמיד מרן07.05.12
73
צריך לעשות מעשה כבר להוקיע את כל אותם אנטשמיים, ימ"ש. ששונאים את היהודים לא את החרדים, הם שונאים גם את אותו חילוני שמקיים מעט מצוות הם שונאים את כל מה שנקרה יהודי, הם היו רוצים להשתייך להיטלר ולא לעם שממנו הם באים (אולי) שונאי ישראל בגופם ובנפשם. די נמאס לנו רוצים את מלכות הקב"ה עלינו ולא של הרשעים
די07.05.12
72
אוויל משריש חסר השכלה מינימאלית.אתה קורא למלחמה?כלום נלחמת בחייך במשהו אמיתי?אתה יודע מה זאת מלחמה??היכן למדת להילחם במערכות העיתונים הממוזגות?אתה זוכה לחשיפה מיותרת ומוגזמת כאילו היית חכם הדור או האורקל מדלפי.יאללה קשישא שב לך בנחת לך תחבק את הנכדים עשית מספיק כסף על חשבון כולנו אתה יכול לפרוש בכבו
צנחן24.07.12
71
איך גולשים בככר השבת בסלולרי?? מישהו יודע???
משמש 08.05.12
70
לודון הוא רוצה שתהיה שואה עוד פעם
יוסי07.05.12
69
להם מטיפוסים כמוך עושים ו"יברח" וחוזרים בתשובה. אז את מי בדיוק צריך לצמצם?
לימונדה07.05.12
68
יותר גדולה משנאת האומות לישראל אין מה לעשות זו תכונה בלתי נשלטת אפילו ר עקיבא מעיד כך על עצמו בהיותו עם הארץ היה אומר, מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור חילוני שלא אומר את זה בגלוי זה כי הוא יותר אינטילגנטי
יעיש07.05.12
67
רק אם אנחנו נתחזק בפנים ונבין שהם לא רוצים אותנו בצבא, לא רוצים שנעבוד, לא רוצים כלום אלא אך ורק דבר אחד שנכתוב על קרן השור ועל קירות הבית שאין לנו חלילה חלק בתורת ה'--ולבן ביקש לעקור את הכל.
חרדי כנה07.05.12
66
צעיר ושפוי ממוצע חושב ולא מוציא מהפה
זעליג07.05.12
65
צריך לאשפז אותו. השתבשה עליו דעתו. שונא ישראל
דינה07.05.12
64
נמאס לנו לשאת אתכם על גבינו. אז אם אתם רוצים להיות בטלנים ופרזיטים אין בעיה אבל אל תקחו מכספי המיסים שלנו ומצידי אם אתם לא עובדים תמותו מרעב ברחוב
שמיר13.05.12
פראייר
aviy07.02.13
כדאי שתדע כמה דברים שאתה לא יודע: 1. מלגת אברך היא בסביבות 1800 ש"ח, מתוכה מגיע כ 700 ש"ח בלבד מהמדינה, והשאר מגיע מתורמים פרטיים שבוחרים לתרום מכספם האישי לחיזוק לימוד התורה. מלגת בחור בישיבה היא כ400 ש"ח בלבד מהמדינה, וכדאי שתברר זאת באתר של משרד האוצר. רוב ככל הנשים החרדיות עובדות, והמון גברים ע
עוז09.07.12
לא ברור על מה אתה מדבר. מדוע בכלל צריך לתת לחרדים שקל אחד?? מי שלא תורם, לא משתתף, משתדל כמה שיותר להתבדל מהמדינה ובסוף בא בדרישות – שיזכור את המשפט "כל כלב בא יומו". ירון לונדון הוא בסה"כ השופר של הדעה החילונית שמתעצמת ככל שהחיים בארץ הופכים להיות יותר קשים כלכלית. בנוסף לכך, ההשתתפות הנמוכה של ג
אבי26.02.13
לבנתיים אתם חיים על חשבוננו אני משלם מיסים קצת יותר ממך
אמת היחידה03.02.13
63
אולי מישהו עובד עלינו?
יוסי07.05.12
62
רצח אחרי רצח אחרי רצח ע"י צעירים שיכורים ומסוממים. ואחר כך, יפה נפש, תבוא לדבר על "אומנויות" פוחדים אצלכם לבקש ב-2 בלילה שקט משכנים מחשש לרצח של מי שיבקש. חיזרו בתשובה!!!!!!!!!!!!!!!!!! זאת התשובה!
חרדי לנצח07.05.12
61
מזההההה..? כיסיתם את כל עין הארץ בשחור לבן..
חילוני07.05.12
60
ירון לונדון האיש שידו על הקולמוס דומה לפושע שידו על ההדק, וכי ההשתלחות בציבור החרדי אינה מגבירה את המחלוקת ביננו אינה משפיעה על אנטישמיות? איפה מבקרי העתון וכי כתבה דומה על מגזר המיעוטים תעבור בשקט? תעבור את הצנזורה העתונאית הליברלית? וודאי שלא- כשזה מגיע לחרדים הכל מותר ועכשיו ירון הקשב טוב והסכת:
מאיר לוי (צ.צ.)07.05.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק07.05.12
59
סע ללונדון ותשאיר לנו את ארצנו נקיה יותר שנוכל לקיים בה את רצון בוראנו -שנתן לנו את הארץ הזאת
אברהם העיברי07.05.12
58
החינוך שלהם קורס ויש להם עוד זכות דיבור כל יום רצח מה זה על איזה חברה ישראלית הוא מדבר בדיוק
יוסף הצדיק07.05.12
57
ועשיתי צבא (ב-ת-נ-ד-ב-ו-ת-!) ככה חינכו אותי, שלתרום במעשים זה יותר טוב מלשעבד את האלוהים, הם לא צריכים לעשות את זה בשבילי, אני עושה את זה טוב מאוד לבד, תודה :) סתם חבל שהחרדים הורסים לציבור הדתי-לאומי את השם הטוב. חבל! ושאפו לירון לונדון!
משלמת מיסים07.05.12
56
אדון ירון, דבריך הנלוזים מזכירים את ימיה האפ]לים של רוסיה החשוכה את צארינהנ יקטרינה שניסתה לבולל את היהודים ואת הצארים האחרים שאסרו על קיום פולחםן דתי, לך לך להרחיב אופקים, ואז תדע שהמנהיגים האמיתים הם גדולי התורה, הרמב"ם רופא ידוע ורב גדול, הרב עובדיה המייעץ לכל שועי עולם, לא מאליך ואל שכמותך הם פו
שמעון קדוש14.05.12
55
יש הרבה חילוניים שחושבים כמוהו. הוא פשוט חשב בקול. החרדים צריכים למנף את האימרה האומללה שלו כדי לעורר את המדינה. הדרת נשים,גיוס לצה"ל,מיסים,עבודה, זה הכל כיסוי למחשבות האפלות.
roi07.05.12
54
אני חרד למגמה שבחברה הישראלית בעלי דעה או אוחזי מקרופונים ואנשי תקשורת מנצלים לרעה במה כדי לעשות דה לגיטימציה בכל הקשור ביהודים בכלל (יוסי יונה , יאיר גרבוז,גדעון לוי ועוד לצערי) ומגזרים כגון דתיים חרדים תושבי המדינה המתגוררים בחבל ארץ כזה או אחר.
קהלני משה09.03.15
53
האנטשמיים האלה לא שונאים חרדים הם שונאים כל מה שנקרה יהודי, אפילו את החילוני שמשתדל לקיים מעט מצוות הם שונאים הם שונאים יהודים הם היו רוצים להשתייך להיטלר ולא לעם שממנו הם באים (אולי). צודק גפני שאמר היום שאצלהם יש רצח ואצלנו חינוך טוב ומוסרי. ובראש שלהם זה רק חוק טל. די בורא עולם תגאל אותנו אנחנו ר
כואב לי07.05.12
52
מאשים את חברי הכנסת החרדים שלא מתגבשים ביחד
אייל07.05.12
לונדון לא מחכה לי ............
גם שם נהיה לבד07.05.12
51
הוא סה"כ מנהל את ההסברה של מיין קאמפ (המחנה שלי, בתרגום חופשי) של השמאלנים ממשיכי מורשת השטירמר
אדולף07.05.12
50
מאמר כזה זה לא רק אנטישמי זה מעיד הרבה. אני כפסיכולוג בנהריה מבין הרבה בתופעות כאלה. בטוח אני שעובר עליו תקופת משבר על כל העבר שלו שלא נוצל לרצינות וחכמה. כיאה לחכמתו שהולכת וניגמרת בהודעות של עזה וביבי שהכל הבל וריק. כנראה שבמקום להודות וללכת לכולל של בעלי בתים מבוגרים באזור מגוריו ולשמור שבת הרי ש
מנחם07.05.12
49
הלא מאמינים. ירון אתה נשארת בין האחרונים, עוד מעט נראה כמוך רק מוזיאונים. אל תשכחו לצלם..
הלא מאמינים07.05.12
48
גם היטלר דיבר כך בהתחלה.....אח"כ זה מתפתח להשמדה וכו'. שילך ירון לונדון לשווייץ ןיבלה שם את שארית חייו.
חיים07.05.12
47
ירון אני מציע שתלך לחפש את החברים שלך אתה בן אדם בן יותר מ70 ככל שהימים עוברים אתה מתקרב לקבר אולי לבין שהבעיה של עם ישראל זה בגלל אנשים כמוך
דור דוד07.05.12
46
פשוטו כמשמעו
נחמי,ר"ג07.05.12
45
השקר הגדול של ירון לונדון הינו שהוא מתווה רף כה גבוה של סטנדרטים של קיום אנושי, עד שבדוקטרינה הלונדונית, חברה אנושית טובה היא פשוט מושלמת, מכל בחינה שהיא, כמו שאומרים בחסידות: במחשבה, בדיבור, ובמעשה. אך עולם השקר שלונדון מתאר, אינו קיים באף חברה אנושית. למשל, בגרמניה שלאחר הנציונל סוציאליזם, השתמשו
אשר26.08.12
44
זו היתה חזונם של הציונים, לראות את הדת הולכת ודועכת, וה"קידמה" תופסת את מקומה. את דמותה של החברה הישראלית המשופרת והנפלאה - ה"אור לגויים", אין מן הצורך להציג. ולעומתה הדת והיהדות החרדית הולכת ונבנית, ההבדלים בין ההישגים גם ידועים לכל, נו! שזה לא יקומם אותם???
שמואל ברד07.05.12
43
והנה מה שכתבת הסופר ואיש הרוח יוסף חיים ברנר: אופיינו הלאומי פסול מימות עולם ועד הנה, מעולם לא היינו אומה יוצרת, תמיד חיינו חיי צוענים וכלבים, מה אתם רוצים מהאנטישמים? מדוע לא תאבו להבין את המובן מאליו, את חזון השנאה והבוז לישראל! היהודים הם צוענים, זוהמה, רפש וניבול, ביצה סרוחה, לא אדם, כלבים פצו
שועל המדבר07.05.12
42
שמור לשונך! בסוף כל אחד צריך לתת חשבון אחרי 120 שנה!!! חבל שאתה לא יודע מה עונשו שמי שמבזה את כלל עם ישראל!!!
נחמה 07.05.12
41
למה אתם מפרסמים את התמונה של הרשע מרושע הזה????
שלמה07.05.12
40
התכוונתי לצמצם את שיעור הבורות בחברה החרדית ולא את החברה החרדית עצמה, לצמצם את החרדיות לא את החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון07.05.12
39
אמן יפול לך האייפון לאסלה
סופן07.05.12
38
לכל זב וצרוע...שמדבר...
מרדכי07.05.12
37
בהתנערות מיהדות נחשב ככובש הפלסטינאים ללא זהות פרזיט שחי על חשבון ממשלת ארה"ב רק מי שמכיר ביהדות יש לו זכות לזהות יהודית
aviy07.02.13
36
חולה נפש !!! בא נאמר שגם בלונדון היו מתביישים מירון לונדון.
שי07.05.12
35
מה הלינק של ככר בשבת סלולרי???
משמש07.05.12
34
ידוע שעמי הארצות שונאים ת"ח, כפי שהעיד ר"ע כשהייתי עם הארץ אמרתי מי יתן לי תלמיד חכם ואקרענו כדגו ומגבו. ולכן ירון מבטא באומץ רב את מה שמרגישים הרבה חילונים שהיו רוצים לכלות את החרדים באופן טוטלי בכל אמצעי שלא יעורר יותר מדי התנגדות, עובדה היא שהמדינה לא מעניקה לבעלי הזקנים מסכות גז, וזה לא מקרי. אל
מישאל רייכר07.05.12
33
והחילונים מה מגדלים? רוצחים אנסים אלכוהוליסטים ומסוממים, ובמקרה הטוב גם איזה כלבלבון קטן... לתשומת לבך מר לונדון!!!
יאיר07.05.12
32
חבל על הזמן ה יתברך מחזיר אותנו 70 שנה אחורה ירון לונדון - מאמר כזה היה מתאים בדיוק לשנים שלפני השואה יטיפש חסר השכלה תורנית יהודית בסיסית מענין איך אתה מתיחס לאישתך עם החינוך הגאוותני שקבלתה ? רק שבשואה כתבו על היהודי המתבולל שרצה להיות גרמני אולי אתה מעדיף להיות גרמני ואז ישרפו אותך הההה א
בועז 07.05.12
31
לונדון האנטישמי כותב על עצמו רק שבמקום לכתוב את שמו הוא כתב חרדים.
דוד07.05.12
30
עם כל הצער והכאב סוף סוף מישהו אחד כותב את האמת מה שהוא והציבור שלו רוצים. ולא מנסה להתפתל עם אמירות סתמיות שהוא יודע שזה בחיים לא יקרה והוא גם לא מעונין שזה אי פעם יקרה : גיוס ועבודה לחרדים!
אחד07.05.12
29
איש חשוך ופנאט שבמקום לתגבר את הנאורות והפלורליזם ולקבל את השונה והאחר, הוא מרבה שנאה בורות אטימות וחושך שמזכיר את ימי הביניים, אז מגזר ניסה בכוח להדיר את המגזר האחר
חשוב!!07.05.12
28
תאי גזים זה הפתרון נוסח ירון לונדון שר"י שיגיד את האמת
f07.05.12
27
כל הרעות החולות שהוא מנה הם נחלת החרדים, לא היהדות, היהודים האמיתיים כמו הרמב"ם וכל הראשונים, דגלו במדע בפרנסה ובקידמה, המשוואה של להיות עובד ה' איננה עוני ובורות, אלא להיפך.
קובי07.05.12
26
ירון עם רגל אחת בקבר המצב בו אתה נמצא זוהי שטות גדולה לומר דברי הבל ורעות רוח הקבה מחכה לך בסבלנות יותר משבעים שנה תראה כמה רשעות יש לך כלפי עצמך התגבר על הגאוה המדומה ועשה תשובה אין לך זמן!!!!!!!!!!!!!
שושו07.05.12
25
"כל הבן הילוד היאורה השליכוהו"
פרעה הרביעי07.05.12
24
דברי הבל של הבלים
cgal08.07.12
23
אני מכיר רק שתי דרכים לביצוע המשימה שהגדיר מר לונדון: 1. משטר שמד נוסח רוסיה הסטאליניסטית 2. משטר השמדה נוסח גרמניה ההיטלריסטית. הכותב לא רצה לציין זאת במפורש מטעמים מובנים אך ברור שזו הפנטזיה שלו ביחס ליהודים שומרי התורה. זה גם לא מפריע לו באותה נשימה להאשימם בהתנגדות לשלטון דמוקרטי. במדינה מתוקנת
א. הרשקוביץ07.05.12
22
פשוט אדם משועמם.בעל שנאה עצמית.אם אנשים כמוהו ואבדנו.מסכן.....הלואי שיחזור בתשובה......
תמר כחלון07.05.12
21
בסוף הכתבה שימו לב היטב "את סוגיית הגיוס כדאי להקדיש לאתגר הגדול, כיוון החרדיות" ובמילה אחרת, הרס התורה הרס הישיבות הרס העולם זה כל המטרה שלהם מלכתחילה, לגייס לצבא להוריד מדים של אברך ולגלח תפאות, כל מה שהם רוצים זה להביא את החרדים להיות חילונים שהרי למה מה קרה שרק הם ילכו לגהנום הם רוצים שכולם ילכ
חרדי אסלי07.05.12
האם אתה בכלל מודע לזה ש"ללכת לגיהינום" זה בכלל אמונה נוצרית? אין לה שום קשר ליהדות. אנא ממך חשוב בעצמך ולא בעזרת רבנים שמשקרים לך ומסלפים את המציאות כדי שתישאר נבער ונשלט.
עופר07.05.12
שמעת על הספר ילקוט הרועים ? ראשית חכמה מסכת גהנום? בש"ס חחח אז אולי כדאי שאתה תפסיק להיות נבער ונשלט ובור. וקצת תחשוב לפני שאתה פותח את הפה שלך על רבנים צדיקים שאתה לא מתקרב לאפר רגליהם ואגב דבר אחד צודק, ללכת לגהנום זה זכות מי שמגיע לגהנום זה תחנה אחרונה לפני גן עדן שם מצחצחים את הנשמה לפני כניס
ח. אסלי07.05.12
20
גם בגרמניה בהתחלה דברו על לצמצם
רפי07.05.12
19
שילמד את המקרא
המגיב לו בבוז07.05.12
18
הוא לא יודע על מה הוא מדבר, הוא טיפש בדיוק כמו כל אלה שאומרים "כל החילונים הם ככה וככה". די לשנאה!!
ישי07.05.12
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא07.05.12
16
ירון לונדון איש נאה ונחמד, אני אישית נהנה ממנושמדבר בתקשורת, מהסובלנות הרכה שמדבר בכבוד ובחכמה כיאה לאיש תקשורת אבל עכשיו שמדבר סרה על עדה אחרת כנראה שהגיע גילו והרי הוא מתחיל להזדקן ורבותנו אמרו ''זקני עם הארץ כל זמן שמזדקנים דעתם מיטפשת עליהם וחבל עליו כדאי שיצא לפנסיה לפני שידבר עוד שטויות, אל נש
אבו חליפה07.05.12
15
לפני הפריץ לונדון. סברתם שהוא יעריץ את נאורותכם ופתיחותכם... הנה הביטו מה הוא כותב עליכם "סוכני הפצת הבורות". אל תהיו חכמים יותר מי שהתנסה בדרך הקשה לנהל דיאלוג עם שונאי אדם ואוהבי דברים אחרים.
יאיר07.05.12
כל מי שהלך ויצא אל העולם התרבות החילוני עשה את זה בשביל עצמו לא בשביל אף אחד אחר...... חוץ מזה שירון לונדון לא הזכיר אותם ויכול להיות שלא התכוון אליהם בכלל....
תחשוב קצת...11.05.12
14
החרדים צריכים להפסיק עם כל ריגשי הנחיתות ולהתיחס לדברים שהוא אמר ולא לאדם עצמו החרדים לא מייצרים כלום וגם אם הם עובדים, הם עובדים בעבודות של שיווק שאלה עבודות שהם לאחר הייצור, זה נכון שהיכן שיש חרדים אז גם יש עוני משום שהחרדים מביאים ילדים בסיטונות ואח"כ אין להם אפשרות לכלכל אותם ומכאן נוצר העו
בר כוכבא07.05.12
של רוסיה לפני מה שרצה לעשות ליהודים!
לבר כוזיבא הרשע07.05.12
של הקמת מדינה חרדים! ע"י רציחה של אחד הציונים שחזר בתשובה ואח"כ היה פעיל אצל הגאון הקדוש הרב זונלפלד זיע"א אגב מה שזירז את הקמת המדינה רק לצערנו הרב מדינה חילונית! מה שדברת אסיפת של שטויות שחילונים כמוך רצו לשמוע!
לשקרן ב"כ 07.05.12
הוא לא מתבייש בתוך כזה מאמר אנטישמי לדבר על החרדים ששונאים את האחר
כ"ט07.05.12
מילים כדורבנות
niznaz07.05.12
זה שיצא לך לפגוש בחייך אנשים שאינם מהוגנים, אינו אומר ומצביע על עדה גדולה המאמינה בצדקת דרכה, אך דע לך כי בור וריק אתה - רבים וטובים מלוחמי הפלוגות, רבים וטובים מהמוח היוצר היו שומרי תורה ומצוות חרדים מלאים אשר מסרו את נפשם למען הארץ הקדושה אך, מכאן ועד להתחבר לשלטון שכל מגמתו היא להרוס ולכרסם בכרם
מאיר לוי (צ.צ.)07.05.12
את מה שאתה מתאר
יניב07.05.12
13
תחת הכותרת "לכווץ את החרדיות" כותב לונדון: "השאלה הנכונה איננה איך לגייס חרדים ואיך למושכם לשוק העבודה, אלא מה יש לעשות כדי לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית". "התחזקותה של החרדיות היא ערובה להיחלשותה של החברה הישראלית עד לתבוסתה הגמורה, ולכן את המאמץ המחשבתי המוקדש לסוגיית הגיוס כדאי להקדיש לאת
יהודה דניאל07.05.12
12
מנהיגים וכותבים חרדים, חלקם בנימוס, חלקם בגסות, אומרים תמיד שהם היו רוצים שכל היהודים ילכו בדרכם. חלקם מתייחסים לחילונים ולדת"לים כאל תינוקות שנשבו וחלקם מתייחסים אליהם כאל ערב-רב וזרע עמלק שיש למגר, כך או אחרת - החרדים אינם מעוניינים בזרמים שאינם חרדיים בקרבתם. אז למה הזעזוע ? דאטפת - אטפוך
משה כרם07.05.12
יש לך מושג על איזה סטטוס החרדים חיים ? סטטוס של אמונה סטטוס של יהדות להזכיר לך לא החרדים הם אלו שבורחים מיהדותם וממנהגם
שר הטמטום07.05.12
אנחנו בסדר אז לנו מותר לרצות להעלים את החילונים והדת"לים. אבל להם אסור לעשות אותו דבר לנו. זה נימוק מופלא באטימותו
משה כרם07.05.12
מי שהולך דרך התורה הוא בסדר מי שזז פיפס מההלכה הוא לא בסדר !
שר הבסדר07.05.12
או אנחנו או הם. אז למה אתה כועס?
משה כרם07.05.12
החרדים כשחור תנסה להסתכל עליהם כעל אלו שמקיימים את רצונו של מי שאמר והיה העולם, אולי כך תסתכל עליהם אחרת
שר הפנים07.05.12
11
חבל שלא כל השאר מתבטאים בדוגריות כזו ומתחבאים מאחורי "אידיאלים" הדרת נשים, גיוס שווה לכולם, וכיוצ"ב, הוא לפחות מבהיר בניגוד לכל השאר מה המגמה האמיתית של כולם!!!
דיין07.05.12
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזרחי חרדי גאה07.05.12
במוסדות אשכנזיים.
אליאנס07.05.12
אנא לפחות אל תשקר את עצמך. לונדון עורר אותך להבין שההתחנפויות שלך לא יובילו כלום ,מסיבה פשוטה -והוא מגלה לך אותה,שגם החנפויות שלהם אלינו היו ככלי שרת לצמצמ את החרדיות אך הוא מעורר שזה לא עוזר . ההתפקחות תיהיה כואבת.
יוני07.05.12
9
כת מסוכנת שרוצה לשלוט ולכפות את רצונם על כולם. לא הייתי רוצה"לצמצם" אלה לשנות את החרדים
klozone07.05.12
לא אתה תקבע אמות מדה לפרזיסיות
קלוץ07.05.12
עוד קסטה שמנסה להראות שהיא בר קיימא, מזלך שאתה יהודי יש לך תקנה...
ברסלבר07.05.12
אבות
זון07.05.12
החרדים כיופ הם יצור כלאיים של נסיבות והסכמים פוליטיים אבותיכם עבדו קשה למחייתם ולמדו תורה מתוקה בערב.
klozone07.05.12
ובמה עבד תלמידו מוואלזין??? אלף נכנסים ואחד יוצא
דתילונצ'יק07.05.12
בארה"ב מה הקשר להסכמים פוליטיים? בדור פרוץ לא ניתן לחנך לתורה ללא הקדשה מוחלטת והדתילונים לייט הם ההוכחה לכך!
קלוץ07.05.12
מאיפה באו העם שלו!! ניראה לי באמת אתה לא מהאומה שלנו רשע !! תחזור לאומה שלך אולי לירדן לסוריה מצריים זה האפשרות הטובה ביותר לערב רב כמוך!
לקיזון משו'07.05.12
8
"החרדיות מחנכת לטפילות ומטפחת עוני. היא החזקה שבסוכנויות הפצת הבורות, הדעות הקדומות ושאר ההבלים. היא אויבת המדעים, אטומה בפני האומנויות, בזה לשלטון העם, שונאת נשים ומנצלת אותן, היא מתעבת את האחר, בין הוא בן עם זר ובין אם בן עמנו". שמישהו יגיד שמשהו כאן לא נכון. אתם מחנכים את ילדיכם לקבל כספים מאנשי
עופר07.05.12
אולי בטוח, אתה לא מבין מה משמעות היהדות בפועל!!!
ורדית07.05.12
למדתי בבי"ס חרדי ואני מקללת את הרגע שהגעתי לשם. לאחר התקופה הזאת כל תלמיד יוצא עם תעודת בגרות, אבל אני צריכה להשלים הכל בכוחות עצמי!למה? כי במקום ללמוד אזרחות למדנו מה ההבדל בין הציונים לחרדים הצדיקים, למה אסור לשרת בצבא או לעשות שירות לאומי, למדנו למה כולם לא טובים אלא רק החרדים, ההינו צריכות להתל
עדי13.05.12
אני רק רוצה להגיד לך שאתה מסכן כי כך גידלו אותך אם אתה רוצה לדעת את האמת האור והגדולה של התורה והדת היהודית שאליה אם תרצה או לא תהיה קשור כל חייך פתח ספרים תלמד חיי התורה היא נצח ולא כל המדעים שלא יתנו לך כלום כל עוד הנר דולק אפשר לתקן האושר האמיתי זה חיי תורה ודע לך תתבגר אתה ותלמד את שורשי העם שלך
תמר08.05.12
שאתה מדבר מהלב ולא כלונדון הפופוליסט יש תשובות לכל שאלותיך אבל זה ארוך תשאל כל חרדי מזדמן בקצרה לפי היהדות האדם נוצר כדי לקיים מצוות כל מה שסותר או מפריע לתכלית זו לא חשוב ואף אויב הרבה מהדברים שהזכרת גרמו לפגיעה ביראת שמים לכן החרדים מתרחקים. זה על רגל אחת ואידך זיל לבחור חרדי ויבאר לך
שי07.05.12
7
צריך למגר את השמאל מהמדינה יש לשלוח אותם לסוריה שיגורו שם לעולם
יוסף07.05.12
6
ואידך זיל גמור
חנה07.05.12
5
אני חושבת שליהות אישה אצל החרדים, זה המקום הכי בטוח. אני בטוחה, יש חוקים, אני מסוגלת להצליח בחיי בלי שגבר יסכן אותי. רק אחד שמקנא בזה יכול לטעון אחרת. אומנום יש משוגעים שעשו מה שעשו בבית שמש ושאר מקומות, אבל זה מיעוט זעיר פחות מרבע אחוז אפילו. והרבנים לא גינו אותם בגלל שהם יכולים לסכן את חייהם, ושמר
רבקה07.05.12
4
מעניין מי מנצל יותר נשים...
ורדית07.05.12
3
אם נפרוט את דברי לונדון נראה שהוא צודק: לפי לונדון החרדיות מעודדת את הדברים הבאים: עוני - באמת רוב החרדים עניים, הם מאמינים שפרנסה מגיעה מניסים אחוז ההשתתפות בעבודה שלהם נמוכה. גם המשפחות הגדולות שלהם מעודדות עוני טפילות- קצבאות לאברכים, קצבאות לבחורי ישיבה, הנחות בארנונה, ארגוני צדקה וחסד,
שי המקורי07.05.12
אתה באמת חושב שכל החרדים יושבים במעגל בבית ומחכים לנס? אתה באמת חושב שאחוז ההשתתפות של החרדים בעבודה היא נמוכה? אתה באמת חושב שהם טפילות? קצבאות לבחורי ישיבה? החנות בארנונה? כל הדברים האלה לא קיימים אצלנו !! ואני חרדי ! וכל מי שאני מכיר הוא חרדי ואנחנו לא מכירים לאומת זאת הגיע הזמן שאתה תלמד קצת
שר הבורות07.05.12
אם בחור ברסלב בריא מעדיף לחלק בחינם ספרים בצומת במקום לעבוד ולפרנס אותו ואת קהילתו אז ירון לונדון צודק. דרך אגב בחור ברסלב שעומד בצומת בסופו של דבר יהיה עני ונטל על החברה חוץ מהנאמר לעיל, התשובה שלך היא היא מילים פורחות באויר וזלזול באינטלגנציה של הקוראים.
שי המקורי07.05.12
אם היית בוחן ומחפש היית מגלה שהתשובה שלי היא אמת והזילזול באינטליגנציה נמצאת אצלך שלך אין שכל אלה אתה שומע לפרשנים בתקשורת ואתה מאמין ובולע . בור ! ואגב הברסלבים מקבלים תרומות לפרסם ולהפיץ, הם לא עושים זאת כי הם לא עובדים, ורק לידיעתך שרוב הברסלבים כן עובדים, הם עושים זאת בתור מצווה דבר שאתה עוש
שר הבורות07.05.12
הברסלב שמחלק/ מוכר/ מפיץ ספרים בצומת הוא לא הדוגמא הבלעדית לדבריו של לונדון אם אדם בריא מעדיף להתבזות בעמידה בצומת כדי לחלק ספרים. ע"מ לאסוף צדקה או כי איזה גביר תרם למטרה זאת. במקום ללמוד מקצוע ולעבוד הוא סמל לחברה הענייה שחיה על צדקה וטפילות שלונדון מזהיר בפניה. הייה סמוך ובטוח שכספי המיסים שלי
שי המקורי07.05.12
2
אתה שכל כך טענת שיש עם מי לדבר, והדברים "מחלחלים בקצב שלהם". הבט איזו תבערה הבערת? הכנסת אותו למעוז שלך, והסברת לו בטוב טעם שהעתיד הוא של הילדים החרדיים. ובדיוק על הנקודה הזו יצא עתה קצפו. חכם בעיניו.
הרב משה פריד07.05.12
1
זה לא אנטישמיות מדובר בדאגה אמתית לעם היהודי, כמי שבא ממשפחה חרדית ופרמטיבית התעוררו אחי השילו את האמונה הטפלה אין אלוהים אין אאללה וישו וכל השטויות, נראה אותכם מפרסמים את תגובתי.
אפי07.05.12
כיכר אתם אתר דתי למה אתם מאשרים תגובה אפיקורסית ״אין אלוקים״ עפרא לפומך רשע מרושע
שי07.05.12
לא ראוי להתייחסות נוספת. כנראה שדעתך נובעת מזימה.
roi07.05.12
כנראה שיש לך חסך בתשומת לב אפילו ערבי מאמין שיש כח עליון.אתה באמת מסכן אבל יש לך סיכוי תתפלל על זה השם אוהב כל יהודי....אמן שיאיר לך את הדרך ותזכה להאמין שזה האושר של החיים.
תמרינדי08.05.12
אולי גם יעניין אותך
בארץ

התקיפה המיוחסת לישראל: חיילי צבא סוריה נפצעו; טענה לירי טילי שיוט מעיראק לארץ

כתבי כיכר השבת | 07:05

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

מהומה בבנימין

אחרי שעות של עימותים: 30 עצורים שוחררו, המאחז נהרס

קובי אטינגר | 01.05.24

גבוה משמעותית מהערוץ הקודם

זה סכום הענק אותו יקבל צבי יחזקאלי מהערוץ אליו הוא עובר

יאיר טוקר | 01.05.24