כיכר השבת

דעה, הרב יעקב בלוי: גונן, די להתגונן

גונן גינת תקף ב"ישראל היום" את דבריו של הרב בלוי במאמרו על קריסת הציונות. הרב מחזיר אש ומטיח את האמת הכואבת. מיוחד (דעה, חרדים)

106
הרב יעקב בלוי | כיכר השבת | י' בסיון | 23.05.10
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

גונן, קראתי בעיון את דבריך, ניסיתי ללא הצלחה להבין ולרדת לעומק דעתך, מה חשבת ומה עבר בראשך בעת שכתבת את הדברים, המראים על חוסר בסיסי במספר שנות לימוד היסטוריה והכרת תולדות עם ישראל בארצו.

ניסית, לאורך מאמר שלם ומייגע לומר ולבאר כי ישנה סיבה אחת לכך שהחרדים שמחים ומייחלים לנפילת הציונות והמדינה, סיבה שמטרידה מאד את מנוחתם וגורמת להם לתחושת אי נוחות כבר משך שנים רבות.

ואצטט מדבריך כלשונם:

"אם ההנחה היא שיש יד מכוונת (להקמת המדינה. י.ב.) ראוי לעשות חשבון נפש עמוק מדוע אותה יד מכוונת לא רצתה שהחרדים יהיו שותפים באירוע יהודי שהוא חסר תקדים בהיסטוריה האנושית. למה לא רצו אותם? ומהשאלה הזו אי אפשר להתחמק ברטוריקה הרדודה הרגילה. כי זו שאלת יסוד והיא נוגעת לבסיס האמונה".

ושוב אתה מנסה לחזור על אותה מנטרה כביכול הקמת המדינה היתה 'נס' שהחרדים מרגישים שנישלו אותו מהם בכח:

"האם יכול להיות שהניסיונות לחגוג את מותה-כביכול של הציונות מבטאים עניין עמוק יותר. כי עמוק בפנים הם כל כך כועסים על היד המכוונת שהשאירה אותם בחוץ שהם חייבים ממש חייבים שהמדינה תיכשל".

עד כאן דבריך הרטוריקנים והרדודים למדי. ועתה הסכת נא ושמע מעט מההיסטוריה של 'המדינה', היסטוריה אשר לצערי ולתדהמתי ככל הנראה מחוקה מספרי הלימוד של ילדיך.

את כל ישוב הארץ הראשוני, מלחמות השחרור את האצ"ל ושאר ארגוני המחתרות אשר פעלו כאן למען הקמת מדינה נאמנה לעם ישראל הגולה, הכל אבל הכל, ביצעו אנשים דתיים לגמרי או חלקית.

יותר מכך, מי אם לא החרדים בני הישוב הישן בירושלים עמדו בחזית וספגו את פגזי הירדנים, מנהיג הציבור הליטאי הגרי"ש אלישיב כדוגמא איבד את בתו מפגז ירדני, אילולי הם שעמדו שם ירושלים היתה נתונה עד ליום זה בידי הירדנים. החרדים הקיזו דם, והרבה, למען המדינה.

אל נא תאמר כי לא היינו מעורבים. אך רגע, גם אנו מודים שלא היינו מעורבים ב'נס' הקמת המדינה, אלא בפלונטר שבהקמת מדינה רשמית.

שהרי בינינו, איזה נס יש כאן? המצב כיום הוא, שכל המדינה, בכל ישוב וישוב, ממטולה ועד אילת, כולם מגודרים בגדרות חשמליים, שומרים ומאבטחים, ואילו הערבים לעומתם, חיים כעם חופשי בארצינו ללא שום פחד או מורא.

נסה אתה להיכנס לאיזור ישוב ערבי, כלום תצא משם חי?! גם אם כן, זה כבר לא יהיה במהדורה השלימה והטבעית שבה היית קודם. לעומת זאת הערבים סובבים להם חופשי בכל מקום בארץ ללא יוצא מן הכלל.

אז אמור אתה, איזה 'נס' היה בהקמת מקום מוזר ורע שכזה. אי של חוסר שלווה ולחץ.

***

כתבת עוד, שאנו החרדים כאובים על כך שאיננו נמצאים בהנהגה השלטת. נראה שאין בורות גדולה מלטעון כך. כל ילד בקרבינו יודע שאנו בהוראת רבותינו ומנהיגינו הרוחניים בורחים מההנהגה, מלהיות שרים ומלקחת חלק רשמי בהחלטות.

הסיבה לכך היא פשוטה וכרוכה בכל דרכינו האידאולגית כנ"ל. אנו רואים במדינה כדיעבד ולא אידיאל בפני עצמו. אנו זקוקים למקום לגור בו, אך לא למדינה. אנחנו בגלות ולא משנה אם זה באיראן או במקום שנקרא היום 'מדינת ישראל'.

אילו רק היינו רוצים, כבר לפני שני עשורים היינו נוטלים מכם את המנהיגות, שלא לדבר על קום המדינה, כאשר בן גוריון התחנן שנלך איתו ואנו סירבנו נחרצות.

הפסק עם הדמגוגיות שלך ושב ללמוד קצת על עברך.

***

באותם ימים שלאחר אופוריית קום המדינה, נפגש בן גוריון עם החזון איש, בין היתר אמר לו החזו"א כי ישנה הלכה האומרת, 'כי במקרה שיש שני עגלות הצועדות על הגשר זו מולו זו, האחת ריקה והאחת מליאה, צריכה הריקה לחזור לאחוריה ולפנות דרכה מפני המלאה'.

כך אנו החרדים, המשיך החזו"א, עגלתינו מליאה בתוכן-מצוות ומעשים טובים ועל כן אתם צריכים לפנות את הדרך עבורינו. בן גוריון שתק במבוכה ומחוסר במענה הוגן.

גונן היקר, די להתגוננות! אנו העגלה המלאה, היינו כאן לפני קום המדינה, אתם החילונים הייתם עגלה ריקה ונשארתם כך. אז בבקשה פנו את הדרך והפסיקו לקשקש מבוקר ועד ליל 'עשינו', 'בנינו', 'אנחנו משלמים' וכו' כל המשפטים הנדושים שילד חילוני מצוי לומד בכתה א' ונותר איתם בראש עד מותו.

***

העובדות בשטח מציקות לכם, החרדים גודלים ומתרבים פה, החילונים מתמעטים ופושטים יחד עם אמונתם את הרגל, צא והבט במראה - סמים, פשע, התבוללות, ריקנות וציונות שאיבדה את ערכיה.

האמת היא כואבת, מטרידה וצובטת, אך מי שאמיתי חייב להתמודד מולה. הדרך שאתה בחרת להתמודד מולה מוציאה ממך כל טעם טוב ומציגה אותך באור כעור ומגוחך. וחבל.

תוכן שאסור לפספס
106 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אם הרצל נהג בכפירה, האם זו לא עדות לכשלון החינוך החרדי שקיבלו אבותיו? אם הקב"ה לא היה רוצה במדינת ישראל, איך היא מצליחה להתקיים ככבשה בין זאבים כבר כמה דורות? אם החינוך החרדי כל כך מוצלח, איך זה שיש חשש שבוגריו ייאבדו את כל דתם לדעת, אם רק יראו אשה באוטובוס? והשאלה הכי חשובה: אם הרב בלוי אכן רב - א
מתלבט24.05.10
הרצל לא היה יהודי(ערב רב), ולכן התפקר, הקב"ה חפץ בטובת עם ישראל(ללא קשר למדינה), ולכן מחזק את מדינת ישראל(עד ביאת משיח), הניסיונות לא נורמליים בדור הזה(לא היה כן מימות המבול), ועל כן צריכים ללכת בדרך של משנה זהירות(אבל עם חיוך), בלשון חסידית של מאה שערים, קוראים רב לכל מי שהתחתן(אפילו שבכלל לא הוסמך
אברהם הנכבד מאת ה'25.05.10
28
בתור מסורתי אני יכול לומר לך שאני הולך לצבא, כנראה אפרנס בחורי ישיבה. ואין לי בעיה עם זה. יש לי בעיה שאנשים כמוך עושים טובה שהם בארץ הקודש. אתה מחלל את שם ה', וגורם לשנאת חינם. דמגוגים כמוך גורמים לשנאת חינם
מסורתי יהודי 23.05.10
27
כשקראתי את המאמר שלך לא הבנתי בכלל מה אתה רוצה
סמסניק23.05.10

הצגת כל התגובות

26
הגאון, הצדיק המופלא, ציס"ע, המלומד בניסים האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זתע"א, בנן של קדושים, נין ונכד להמקובל הא-להי ר' יעקב אבוחצירא זתע"א שבו התקיים הפסוק "צדיק מושל יראת א-להים" (שמואל-ב' ג"כ, ג') "צדיק גוזר והקב"ה מקיים" (רש"י, שם). נשא תפילה לפני א-ל שוכן מעונה, מספר חודשים לפני הקמת מדינת ישראל ב
שלמה בן לולו23.05.10
25
הגיע הזמן לעזוב הכל, ולחזור אל מקומנו הטבעי, שם אין לנו בעיות כאלה. בואו ונחזור אל הכפר אושוויצ'ים, ונגדל שם את תלמידי חכמינו, בגלותינו, ולא נצטרך לסבול חיילים שנהרגים... שם היה לנו טוב. זכרנו את הדגה שקיבלנו שם, ואפילו מרק קליפות תפוחי אדמה. פינוק אמיתי. פשוט צריך לחכות, והמשיח כבר ייקח אותנו. ז
אברמוביץ23.05.10
24
בניין הארץ וחיבתה – תיקון לעוון המרגלים. והגאון הגדול מיחידי הסגולה של חכמי הספרדים בדור הקודם המקובל האלהי הרב עובדיה הדאיה זצוק"ל וזתע"א בספרו "ישכיל עבדי" (חלק ה', בהקדמתו עמ' 9, פסקה ט') הביא דברי ה"חסד לאברהם" וביאר: "ובפרט לפי מה ששמעתי מעט"ר אאמו"ר זצוק"ל (המקובל האלהי הגאון הרב שלום הדאי
קוץקץ23.05.10
23
ממך תמשיך כך יהיו שלום
היי23.05.10
22
את ההנהגה???? איך באמת? אוי נו. אדוני היקר, הבעיה הגדולה היא, שמשום מה אתם מתעקשים לכרות את הענף עליו מערכת הבריאות, מערכת הרווחה, הבטחון ומערכת הישיבות עומדת כולה. אתם מתעקשים לזלזל במדינת ישראל, לחתור תחתיה בהפגנות קיקיוניות ומרי של בטלנים (ואני לא מתכוון ל"עשרה בטלנים", אלא בטלנים ממש)
שמעלץ23.05.10
21
אנחנו כאן מימות אברהם אבינו ע''ה. אתם באתם וכבשתם! גנבים, לפחות תביאו לנו לחיות חיי תורה וקדושה.
אוריע23.05.10
היו כמה משפחות. אוד מוצל מאש. ארץ ישראל לא ניתנה להם, אלא לעם ישראל. אף אחד לא גזל מהם דבר, ולא מנע מהם לחיות את חייהם.
שמעלץ23.05.10
שבמונח גלות יש מס' מרכיבים שרק אחד מהם זה שהות בחו'ל. על גלות השכינה שמעת פעם???? החילונות עוזרת לגאולת השכינה???
דולצ'יק23.05.10
כך אומר המדרש (ילקוט שמעוני על מגילת איכה תתרל"ח): כתיב, "בית ישראל יושבים על אדמתם ויטמאו אותה, אמר הקב"ה: הלוואי יהיו בני עימי בארץ ישראל אף על פי שמטמאין אותה!!!" אתה מבין דולצ'יק, עדיף להקב"ה שניחיה בארץ ישראל עים הרבה עברות של עבודה זרה, ובלבד שלא נישאר בגלות! אבל את החרדים לא מעניינת דעת
יששכר23.05.10
תלמד "ויואל משה" של רבי יואל מסטמר במאמר ישוב ארץ ישראל.
אברהם הנכבד מאת ה'25.05.10
"גלות השכינה" היא לא מושג הלכתי אלא מושג אגדי רעיוני, קיבוץ גלויות ועצם היותה של חלק מארץ ישראל בידינו היא מציאות הלכתית מובהקת שיש לה השלכות גדולות מאוד מבחינת העשייה הנדרשת מאיתנו, אין סתירה לכך שעם ישראל לצערינו ברובו רחוק מתורה ומצוות (במיוחד לא במישור הרעיוני אמוני של תהליך הגאולה כמבואר בנביאי
כהנא חי 23.05.10
עיקר הגלות היא גלות השכינה מעם ישראל בהעדר בית המקדש זו המטרה של ישיבה בארץ ישראל
כהנא מת24.05.10
את התנגדותך למדינה אתה מסביר בכך שהמדינה היא חילונית ואין לשתף פעולה עם הציוניים. אבל מה לעשות וחז"ל אמרו במפורש שעדיף לחיות בארץ ישראל ולטמאות אותה בעבירות מאשר לחיות בגלות. כי גלות זה חילול ה' נורא. כך אומר המדרש (ילקוט שמעוני על מגילת איכה תתרל"ח): כתיב, "בית ישראל יושבים על אדמתם ויטמאו אותה,
בני תורה24.05.10
לכל אלא שחייהם התחילו ממדינת ישראל אני רוצה לגלות סוד... עם ישראל ישב בארץ ישראל גם בבית ראשון וגם בבית שני. ולמה גלינו מארצנו??? על מה אבדה הארץ? על עזבם תורתי. גילינו על עוון עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים ופעם שניה גלינו על שנאת חינם. כנראה שאם בגלל זה גלי ו צריך לתקן את זה בשביל להיגאל. וכתו
האדמור מטקסס24.05.10
המציאות היא שהקב"ה הביא אותנו לארץ אבותינו לאחר 2000 שנה. קיבץ אותנו מארבע כנפות הארץ כהבטחתו ביד הנביאים. אולי גם תחלוק על הקב"ה??? ממש חוצפא ישגא!!!!!!!!!!!!!
האדמור מעזה24.05.10
בין לחיות בישראל לבין שיתוף פעולה עם עוכרי התורה השולטים בנו: גם אני בעד לחיות פה אך אני נגד המדינה-מוסדותיה- שיטותיה ואפילו הצבא שלה! כולם שם נגד הקב"ה ותורתו ואין לנו אלא להיבדל מהם: כידוע יש גם ענין להיבדל מהרשעים-מה דעתך?
יוריק25.05.10
אבקש את תשובתך.
חרד שחזר בתשובה25.05.10
אבל דולצ'ק התייחס לגלות במובן הגיאוגרפי של המילה, ואליו כיוונתי את תגובתי. רבות נכתב ונאמר על גלות השכינה, ולחלוטין לא התייחסתי לפן הזה.
שמעלץ23.05.10
20
זה לא חכמה להאריך בתגובה עם תוכן מטופש, החכמה היא לתת תוכן טוב ואמיתי... אז בבקשה: הנה נתחיל: קודם כל נסביר מהי הציונות: 1. מאז גלות ישראל מארץ ישראל, מבטא ציבור שומרי המצוות את הקשר העז והעמוק שלו לארץ ציון באמצעות הימנעות מאכילה ושתייה בארבעת התאריכים המרכזיים הקשורים לפרידה מארץ ציון. דהיינו ה
מנשה הגדול23.05.10
משהו לא בריא קרה לאלו המכונים "חרדים". נידמה לי כי חרדה גדולה אוחזת בהם בכל פעם שהציונים מצליחים במשימותיהם גם אם יש בהצלחתם מימוש חזון הנביאים!!! הציונים הצליחו להקים מדינה ליהודים לאחר 2000 שנות פוגרומים וסבל והשפלות נוראיות ליהודים וליהדות. החרדים ששונאים את הציונים מיד ציננו את השמחה ואמרו
בני תורה23.05.10
אכן הדברים האלה ראויים למקום של כבוד בכותרת אש. אני אעתיק את הדברים האלה ברשותך להפיץ אותם בעוד מקומות. מנשה אתה באמת גדול, דברים כדורבנות חובה לפרסם אותם בכל מקום שיראו מי אלה הציונות לכאורה. ורבים לא מבינים שהרצל היה מתבולל ורצה לבולל את כל העם היהודי בארץ ויותר מזדעזע שתמונתו מתנוססת כדגל
א. לוי24.05.10
המאמר הזה שווה טור חדש!!!
מוטי23.05.10
אם זה קשור לציונות הדתית אני מחליף תכיפה
מאיר המהיר24.05.10
כי כל מה שכתבת איננו קשור לציונות הדתית כלל. אתה צריך ללמוד הרבה לפני שתגבש לעצמך דעה. לך ללמוד, בהצלחה!
יששכר24.05.10
הרי הציונות ה"דתית" גם משתייכת להרצל ימ"ש
יונה03.11.10
19
את מה שבן גוריון הבין ספק אם הוא יבין
בני23.05.10
18
המלחמה פשוטה להפיץ חומר בבתי הספר על מזימתם של הציונים
גד23.05.10
17
לא ברור למה אתם חוסמים אותי. אז שתדעו שמפרסמים כל מיני מתחזים את שמי בתגובות הזויות באתרים שונים וכותבים שטויות כמו ב- ynet כותבים במקום בס"ד בש"ר ועוד ראמן וכו' ואי אפשר לעצור את זה, הפסקתי לכתוב שם אז שמים תגובות מזוייפות בשמי. לידיעתכם רוב התגובות שם לא שלי היום.
א. לוי24.05.10
יהי רצון ש ynet יחזרו בתשובה!
אברהם הנכבד מאת ה'25.05.10
16
לכן העיתונאים גם אם הרב כותב מאמר דעה על עצמאות וכו זה סה"כ מאמר דעה על יום העצמאות זה לא שיעור בהיסטוריה זהה סה"כ דעתו של בלוי ולא של כל הציבור החרדי!!!
איציק23.05.10
15
מה לעשות
בני הדייג23.05.10
14
מכתבו של ח.נ. ביאליק (המשורר הלאומי של החילונים הוסתר במשך 77 שנים מעם ישראל) לקיבוץ גבע בעניין השבת : בלי שבת אין ישראל, אי ן ארץ- ישראל ואין תרבות ישראל תל-אביב, ט"ו אייר תרצ"ג, 11 מאי 33 לכבוד מר מ' קושניר קיבוץ גבע שלום וברכה ! דבריך הגיעוני, ואין בהם אפילו מקצת נחמה. לחינם חסת "על כבודי
א. לוי24.05.10
ואולי אתה מקריץ אבל יותר מיזה, לכל הרוחות מה קשור המכתב הזה לנושא ?
חיים 24.05.10
זה קשור ומראה איך שבכל דרך השתלטו החילונים שלא בדין ולא בצדק גם על יהודים חרדים ספרדים שהגיעו לארץ דתיים, ועקרו את יהדותם בכוח חינוך בכפיה חילוני חובה בזמן שההורים לא ידעו מה קורה עם ילדיהם (בגלל צרות העליה לארץ חדשה ניצלו אותם), תרבות הגויים כיכבה בארץ ועדיין ועל זה יש לנו כל שנה מלחמות. ואפילו ביא
א. לוי24.05.10
13
לא התחלתי להצליח להבין מה אתה רוצה בכלל מקווה שתצליח להבין את הטור של בלוי
חוי23.05.10
12
חזק ואמץ
נתי23.05.10
11
1. אז מה עדיף? להישאר בגלות? ניסינו ומה יצא לנו 6,000,000 מליון הרוגים. ארץ ישראל נקנית בייסורים, מה לעשות, אבל בכל זאת זה עדיף על ייסורי הגולה. 2.אתם יושבים היום ואומרים "התורה מגינה ומצילה ולכן אנחנו יכולים להשתמט מגיוס" 2000 שנה עם ישראל למד תורה ומי ניצל מהשואה ומהפוגרומים? כמה ציונים מעשיים
דתל"י.24.05.10
10
מה המראה על ניוון אמיתי, בלוי היטיב להגדיר זאת. וגם הביא ראיות מוצקות, אין עיר שלא סגורה בגדר. הכל צריך להחזיר והחיים בארץ גיהנום. אז זה לא קריסה של הציונות ומאמינים בה?
יוחנן גמזו23.05.10
עד שאתה בא למצוא כישלונות קטנים של הציונים. ישנו כישלון אדיר לחרדים ששום כישלון בעולם לא ישווה לו, השואה הנוראה!!! מיליוני חרדים על ילדיהם נישחטו כמו צאן לטבח!!!! אז אתה מדבר על כישלונות שוליים וקטנים של הציוניים?????????? אי השכל שלך???
בני תורה23.05.10
חיים ומוות ביד האלוקים אלא כדתילונצי'ק אינך יודע זאת כי אתה חילוני עם כיפלוש וסיכה
אנטי דתילונצ'יק24.05.10
כי הם הזדרזו ועלו לארץ הקודש. תמשיך להתעלם מהשואה! כך תמשיך לחזור על טעויותיך שוב ושוב!!! אתה לא רואה שהקב"ה העניש אתכם??????? תתעורר ותחזור בתשובה!!! אפיקורס!!!
יששכר24.05.10
9
תהליך חיסול העבודה זרה של הדיתולונים לייט החל בגרוש גוש קטיף!!! הגירוש העילאי תרם רבות להזויי הגאולה המדומיינת לקלוט סוף סוף שאנו בעומק הגלות וארץ ישראל תקיע אותנו מכאן לכל הרוחות והעתיד הקודר עוד לפנינו. אז הדתילונצ'יקים עם הכיפלה וסיכה במקום שיבואו לנשק את לומדי התורה שבזכותם אולי יש לנו
דתלושניק23.05.10
תחזור לאושוויץ ותרגיש התעלות, צדיק שלי.
יששכר23.05.10
המקום המוחשי ביותר לאושויץ מס' 2 זה כאן במדינת ישראל
דתלושניק24.05.10
אתה שמח לחיות במדינת ישראל כמו שאתה היית שמח לחיות באושוויץ. רק אדם חסר שכל יכול להשוות בין אושוויץ למדינת ישראל. זה תוצר של לימוד השקופע חרדית. מסכנים מבחינה שכלית הייתם בזמן השואה ומסכנים נישארתם. הנחמה היחידה שיש לי לומר לך היא שאתה ואנשים חרדים כמוך בלי ספק פטורים מהמיצוות כדין חרש שוטה וק
יששכר24.05.10
הדתילונצ'יקים הקימו קיבוץ דתי שמחללים בו שבת ותנועת בני עקיבא עם ברכות מעורבות החרדים אלו הציונים האמיתיים
אנטי דתילונצ'יק24.05.10
את עולם התורה שנחרב להם עד היסוד בזמן השואה. איזו מדינה עוזרת להם להתאושש מהריסות השואה? איזו מדינה בונה תשתיות לעולם התורה בארץ ישראל? נכון! מדינת ישראל!
יששכר24.05.10
8
את המדינה בגלל שהם לא היו שותפים בהקמתה. החרדים התנגדו להקמת המדינה ובסוף נרצחו רובם ככולם בשואה על רבניהם ואדמוריהם. את התנגדותם למדינה הם הסבירו בכך שהמדינה היא חילונית ואין לשתף פעולה עם הציוניים. אבל מה לעשות וחז"ל אמרו במפורש שעדיף לחיות בארץ ישראל ולטמאות אותה בעבירות מאשר לחיות בגלות. כ
בני תורה23.05.10
אם לא הקמתי את אתר כיכר השבת אז אני יחפש לארוס אותו?? אחי אתה מה זה מצחיק ועושה רושם שאתה מה זה סובל מצרות עיין, חבל!
יזדי23.05.10
לחרדים יש אגו מנופח, ולכן הם לא רוצים בטובת המדינה, כי הם התנגדו להקמתה. אז אם המדינה מצליחה אז זה הורס להם את ההשקופע והאגו המנופח שלהם.
יששכר24.05.10
ארה'בה מצליחה פי אלף מהכוך ששמו ישראל הצלחה של עם ישראל נמדד בחומריות אוי הדתילונצ'יקים כמו חילונים בדיוק
אנטי דתילונצ'יק24.05.10
טוב, זה די ברור בהתחשב במספר אזרחי ארה"ב, 307 מליון, בגודל הגאורגפי שלה, באוצרות הטבע שלה וכד'. אבל אם נתייחס באופן יחסי. דווקא ישראל נמצאת משסר אחד בעולם במספר המאמרים האקדמיים לנפש, מספר הפטנטים לנפש, מספר הסטרט אפים שהצליחו. הגיזול השנתי הוא מהגבוהים בעולם. וארה"ב נמצאת במשבר כלכלי עמוק מאי פע
שמעלץ25.05.10
תנו רבנן: לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה, שנאמר: לָכֶם אֶת אֶרֶץ כְּנַעַן לִהְיוֹת לָכֶם לֵאלֹהִים: וכל שאינו דר בארץ אין לו אלוה? אלא לומר לך:
שמעלץ23.05.10
מדינה חילונית ציונית פאשיסטית גרועה מעובדי כוכבים
שמערץ23.05.10
ואף על פי כן, אומר הקב"ה לעם ישראל בואו אל ארץ ישראל כולכם ואפילו תטמאו אותה בעבודה זרה!!! מדינה חילונית זה שום דבר לעומת עבודה זרה, והדברים ידועים. אשרינו שזכינו לאחר 2000 שנה למדינת ישראל.
יששכר23.05.10
מדינה חילונית פאשיסטית? אני רואה מדינה שמממנת מערכת ישיבות מפוארת, מדינה המאפשרת לכל אזרחיה להצביע... חילונית? אז תשפיע אתה! במקום לנתק את עצמך- תחליט שאתה משפיע יותר יראת שמיים אמיתית (לא כזו של "הפגנות שעבעס"). גדל את ילדיך להתערות בונה במדינה! יש הרבה יהודים יראי שמיים ושומרי מצוות קלה כב
שמעלץ23.05.10
התחברתם עם החילונים כדי לתקן אותם עד שהפכתם כמוהם. לא! לא רוצים דתילונצ'יקים
שמערץ24.05.10
החרדים הם הדוגמא הרעה, במקום להתחבר לאחיהם ולהחזירם בתשובה, הם הולכים לשונאי ישראל כמו יאסר ערפאת ואחמדינג'אד ומעודדים אותם להרוג יהודים!!! נכון, רוב החרדים לא כאלה. אבל הבעיה היא שרוב החרדים גם לא בעד הקמת המדינה! במילים אחרות, מבחינתם זה לא נורא לחזור לאושוויץ ולהתרפק על סיפורי השטיבלאך המפוארי
יששכר24.05.10
10 מנודים שהלכו לאחמדי זה הההההחרדים??? ת דתילונצ'יק אבל למה בשילוב אדיוטיזם???
זבולון24.05.10
המממ. ופעם אחרונה שבדקתי, הוא לבדו לחץ על ההדק.
שמעלץ24.05.10
בגיבוי רבנים דתילונצ'יקים מגוחכים שחגגו בלבם על הרודף רבין לא לדתילונצ'יקים ולהרצל ימ'ש רבם
אנטי דתילונצ'יק24.05.10
את הרבנים שתמכו בו. היה אפילו רב שטען שיש לורשימה של רבנים שהוציאו על רבין "דין רודף". עד היום לא נמצאה הרשימה.
שמעלץ24.05.10
והחרדים היו חייבים בזמן השואה. גם כי לא עלו לארץ הקודש. כמו חטא המרגלים. אבל היו סיבות נוספות של עשיית התורה פלסתר וחוסר יראת שמיים. הקב"ה לא שולח גזרות לאנשים שאינם חייבים!
חרד שחזר בתשובה25.05.10
אם הוא חרדי או דתי? זה לא משנה, כיוון שהוא אדם פרטי שלא מייצג אף אחד, חוץ מעצמו. אבל מנהיגי החרדים, ובעצם רוב החרדים היו נגד הקמת המדינה, ולכן היום הם שמחים לא מעט כשהם רואים ששונאי ישראל מצליחים בכמה דברים. לדוגמא, כשגירשו יהודים מגוש קטיף, הרבה חרדים שמחו ואמרו "אתם רואים שטעיתם ולנו יש דעת תו
יששכר24.05.10
לדתילונצ'יק לא נוח שהרבנים המשיחיים הפאשיסטים שלו תומכים ברצח. אבל זו המציאות. ובקשו ממך ציטוט של רבנים מהשואה ברחת!!!! כדתילו שקרן מצוי. זה הבעיה שלכם שהדיאלקט שלכם הוא שקר כמו כל חילונ י מצוי
אנטי דתילונציק24.05.10
ה' ירחם עליך שאתה נושא את שמו לשווא. אתה מתלבש כמו גוי אירופי מהמאה ה19, עם כובע של צ'ארלי צ'אפלין ועם מעיל שחור שלא מתאים בארץ ישראל החמה, מה שלא נהגו בו אבותינו הקדושים. גרמת עם ההקופע שלך להמוני בית ישראל לשנוא את התורה (ה' ירחם!). בזכותך היה לטומי לפיד 15 מנדטים!!! כי אתה משניא את הדת על יה
בני תורה24.05.10
השואה היתה גזירת שמים, על מה אתה מדבר ? זה היה בגלל שלל דברים, ובין היתר בגלל חילול שבת!, ועל זה צועקים האוטיסטים והרבנים וכל החרדים, אנא תתקרבו אל ה', אני מקווה שזה מה שיהיה בקרוב, אמן נצח סלה ועד :-).
אברהם הנכבד מאת ה'25.05.10
היכן בציטוטים כתוב לא לעלות לארץ ישראל????????? אתה חושב שאני אנאלפבית כמוך? הרב קוק הלך עם ספודיק ומעיל שחור וגם בנו. אתה עם הארץ ושונא אותם אהה? טומי לפיד פעל טוב ליהדות הרבה יותר טוב מהמפד'ל ז'ל שלחמה תמיד בכל היקר והקדוש לנו הרבה יותר גרוע מטומי לפיד די רק מלקרוא את ספרו של הח'כ שלמה
בן טורה24.05.10
אני ממש מתנצל שאין לי זמם לענות לכל התגובות. היה גם רק מהציבור הדצי שאמר שיש לו רשימה של רבנים שאמרו שלרביםן יש דין רודף. עד הום הרשימה לא נמצאה. אני לא מכיר אף רב שהתיר את דמו של רבין, או של כל אדם אחר. אני ממש לא יודע לא מה אתה מדבר. הרבנים שלי לא "משיחים פאשיסטים". אם כבר, סלח לי- מי שמתבטא
שמעלץ24.05.10
יכול להיות שהיה צריך כן לעשות את ההיתנתקות, אבל בצער כאילו מוציאים אותך מביתך, ולא אותם אלא אותך המנתק!, על החתום, חוזר בתשובה.
אברהם הנכבד מאת ה'25.05.10
אמרתי לך כבר שאתה בן ציונות! מובהק. לא בן תורה. על מי אתה עובד?
אוריע23.05.10
כנראה שאין לך תשובה לדברי חז"ל שמעולם לא היכרת.
בני תורה23.05.10
זה הופך את זה לאמת?
שמעלץ27.05.10
7
מכתבו של ח.נ. ביאליק המשורר הלאומי של החילונים מכתב שהוסתר במשך 77 שנים, לקיבוץ גבע בעניין השבת : בלי שבת אין ישראל, אי ן ארץ- ישראל ואין תרבות ישראל תל-אביב, ט"ו אייר תרצ"ג, 11 מאי 33 לכבוד מר מ' קושניר קיבוץ גבע שלום וברכה ! דבריך הגיעוני, ואין בהם אפילו מקצת נחמה. לחינם חסת "על כבודי ועל
א. לוי24.05.10
ולא רק להתלונן נגד המדינה.
יששכר24.05.10
6
תחי מדינת ישראל יסוד כסא כבוד ה' בעולם
גיימס הטפילד23.05.10
ובית המשפט העליון בראשות המרשעת שר'י זה התחליף המודרני לסנהדרין עליה ההתפללו כל הדורות זה הטרוף של הדתילונים ההזויים
טרוף23.05.10
מדינת ישראל היא הניסיון האחרון, השקר שלפני האמת, הקליפה שקודמת לפרי, גאולת השקר שלפני גאולת האמת, אז מדינת ישראל היא לא מה שכתבת, אלא קליפה!!! קליפה!!! קליפה!
אברהם הנכבד מאת ה'25.05.10
5
דברים טובים כתבת. ישכייח
מנחם23.05.10
אין בין זה ובין המציאות דבר וחצי דבר.בלוי צריך ללמוד היסטוריה ולא רק את השורות שמתאימות להשקפת עולמו. דבר אחד ברור הצבור החרדי מקופח..........בבית העלמין של חללי צהל
רפול24.05.10
4
הרב בלוי טוען שהציונות נכשלה. אבל יש צורך להבהיר מהי הציונות. מטרת הציונות היתה לאפשר ליהודים לחיות כיוהודים בצורה מודרנית. המאמר הזה והתגובות אליו מוכיחות כי הציונות ניצחה יושבת כאן חבורה של יהודים ומתווכחת מנקודת מבט יהודית על עתיד המדינה, האם זה טוב או רע, כל זה לא היה מתאפשר בגולה ולכן הציונות
שי המקורי24.05.10
3
אמר אחד מגדולי ישראל דאז, שהקמת מדינת ישראל בידי רחוקים מתורה ומצוות זהו הניסיון האחרון. שהקב''ה רוצה ליראות מי יהיה נאמן לתורה ולמצוות ומי לא. וזה חשוב ליזכור.
יהודי23.05.10
שואה. וכל היהדות החרדית נשארה באירופה ו.... הוא ממש צדק. חחחחחחחחחחחה
יששכר23.05.10
2
כאשר רוצים לבטל ערוות הבטלנות של החרדים, משתמשים בכמה מאות נשים חרדיות העובדות בהיי טק תמורת משכורת מינימום. כאשר רוצים לכסות ערוות ההשתמטות החרדית מהלחימה במלחמת העצמאות, משתמשים בשמה של אזרחית חרדית שנהרגה בהפגזות.
ינון23.05.10
ינון זה אחד משמות המשיח. אדם כמותך לא ראוי לשם כל כך קדוש. את דעותיך תשפוך באתרים חילוניים שבואי ישמחו בך וימחאו לך כפיים סוערות. אנחנו...כל המגיבים ועוד מאות אלפים חרדים ובני תורה בארץ ובעולם זועקים לעברך בקולות מרמס ובוז...צא מתוך מחנינו...  
אוריע23.05.10
בענין עבודה, אין עבודה אלא עבודת השם ואין צבא רק צבא השם שבזכות לומדי התורה העולם נברא קיים ומתקיים ושעה אחת לא לומדים ישראל תורה האוקיינוס מטביע את העולם. (זוהר) כך שכל העולם ניזון מתמצית ארץ ישראל בזכות לומד התורה ומקיימי המצוות ותפילות עם ישראל.
א. לוי24.05.10
1
הרב בלוי (נצר לאותה המשפחה) האם אתה קורא את העיתון ישראל היום???????, או אולי הכנסת לביתך את "האינטרנט" גיעואאאאלד!!!!
שלמה24.05.10
ויש כאלה שאסור להם
חזי25.05.10
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

זה סכום הענק אותו יקבל צבי יחזקאלי מהערוץ אליו הוא עובר

יאיר טוקר | 01.05.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24

"העלתה מודעות"

אימו של החטוף נבחרה לרשימת 100 המשפיעים בעולם

יאיר טוקר | 17.04.24

יקנה לו סמכויות

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24