כיכר השבת

ליפא שמעלצר מדבר

"אני מודה להקב"ה שיש אינטרנט. בשלטון יתד הייתי גמור"

הודף את הטענות על שימוש בסמים, לא מתחרט על ההשראה משירי עגבים ובטוח שהאינטרנט הוא "חלק מהגאולה". הזמר החסידי ליפא שמעלצר מדבר על הכל בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" (מוזיקה)

130
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 25.10.16
(צילום: כיכר השבת. תמונה ראשית: נתי שוחט, פלאש 90)

לאחר שבוע סוער של הופעות מסביב לשעון בימי חול המועד סוכות, שכלל הופעות ענק, שמחות בית השואבה, אירועים לילדים חולים ובסוכות נגידים, התיישב ענק הזמר החסידי ליפא שמלצר לראיון מיוחד ב"כיכר השבת", בו התייחס לשאלות קשות ונוקבות שעלו לגביו בשנים האחרונות.

עוד במוזיקה:

שמלצר דיבר בפתיחות רבה על הדעות המקוריות שלו בנושאים שונים, ההופעה החיצונית, הפאות הבלונדיניות ועל הפרובקציות שהוא מעורר לעתים קרובות בסגנון המוזיקה הרעשני ובלבוש הצעקני. ואפילו, לטענות כאילו נראה שהאנרגיות שלו הם כתוצאה מצריכת חומרים קשים ואפילו סמים.

"אני יכול לצחוק ולעשות כמה דברים - אבל גם להיות בן אדם עם עומק" (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

ליפא, מה האירוע שהכי ריגש אותך בחול המועד?

"אני זוכר הרבה דברים. אבל מה שמרגש אותי במיוחד זה ששרתי בפני עיוורים. הם לא יכולים למשל לראות את הווידאו הזה ב"כיכר השבת"... הם לא יכולים לראות שואו. אני לא יכול להבין את הצער של מי שלא יכול לראות. זה מה שאני מנסה לתת, זו הצדקה שלי. אני אומר תמיד שאני גביר - אבל לא בכסף, אני נוגע בלב של הרבה אנשים".

"אומרים לי הרבה אנשים 'אולי אתה מבוזבז - אם היית בהוליווד...' אבל אני אומר שלא. יש הרבה אנשים שצריכים אותי כאן".

ליפא מתייחס לאינטרנט ששינה את המציאות במגזר החרדי: "פעם הכל היה ב'שלטון'. יש יתד; המודיע - ואני גמור שם. היום, ברוך השם, מודה אני לפניך על כל האינטרנט - זה חלק מהגאולה. אתה לא צריך להיות סגור, אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה ואני יכול להגיב מה שאני חושב. זו בחירה, זה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה. כתוב שיש 70 פנים לתורה? אני חושב שאני לפחות 1 מה-70. מגיע לי צ'אנס, כל ה-69 האחרים זה למישהו אחר".

"כתוב שיש 70 פנים לתורה. אני חושב שאני לפחות אחד מהשבעים" (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)

מאיפה האנרגיה שלך? אתה משתמש בחומרים ממריצים?

"אני ברוך השם לא נוגע בסמים ובשנה וחצי האחרונות גם לא באלכוהול. יום אחד, הלוואי, תתפללו שאתאפק גם מסוכר ועוגות ועוד כמה דברים" עונה ליפא שמלצר בחיוך. "אני עובד על עצמי, ההרגשה הכי טובה זה למשול על התאוות. שמענו על זה מספרי חסידות - זה רגש מאוד טוב ששנה לא עשיתי משהו... זה מאוד קשה כי אנחנו בני אדם, אבל אחרי זה - זה כיף".

"אז איך יש לי אנרגיות? יש לי מתנה מהקב"ה, שלא תמיד יש בה צבע יפה. לפעמים אני רוצה לישון ואני לא יכול. לפעמים אני רוצה להיות רגוע ואני לא יכול. נכנס לי סתם ככה 'הרבה מאוד מהר' לראש" אומר ליפא ומחווה בידיו בתנועות מהירות, "היום אני יודע שזו החבילה. יש בזה טוב ויש רע. זה טוב ליצירתיות. אני ישן טוב" הוא מדגיש.

ליפא בראיון לכתב "כיכר השבת" ישראל כהן (צילום: כיכר השבת)

יש בך סתירה. מצד אחד אתה ליפא הרעשני והתוסס, ומצד שני כשמדברים איתך מגלים אדם עם עומק

"אנשים צריכים להבין, שלמה המלך אמר ש'עת לשמוח ועת לספוד'... אני זוכר שהייתי עם הלבוש החסידי, והייתי נכנס לבית הכנסת והגוף שלי רעד. נכנסתי עם הראש ככה... אם עשיתי בדיחה כולם הסתובבו, אם צחקתי בקול, כולם ישר 'מה הוא על כדורים? מה הוא צוחק?'. לצחוק זה דבר בריא".

"יש אנשים שכל החיים שלהם זו הצגה. אם יוצאים מזה, אפשר בתור בנאדם לעשות שמח. אני גם בן אדם עם עומק, אני אוהב ללמוד. אפילו בכיתה, עם אנשים לא יהודים - הם ישר אחרי שבועיים יודעים שאני לא רגיל. רואים שאני עושה 'חיוכים', זה בנשמה שלי. זה לא אומר שאני לא יכול ללמוד ולהיות בנאדם רגוע - יש כמה חלקים באדם, ויש את זה לכל אדם לא רק לליפא".

ליפא עם נסים בלאק, בקליפ "בר מצווה"

"לצערנו הרבה אנשים מסתירים" הוא מוסיף. "אתה שומע סיפורים על שתפסו את זה, ותפסו את זה ואתה אומר 'לא יכול להיות' - אבל כן יכול להיות. כולם הם הצגה מבחוץ, לכולם יש את אותו מוח ואותן חולשות, בגלל זה אני יכול לצחוק ולעשות כמה דברים - אבל גם להיות בן אדם עם עומק".

ליפא נשאל מה הוא לומד כיום באקדמיה, אגב משניות שמונחות על השולחן ליד ומגיב ביושרה: "המשניות שעל השולחן? זה לא ללימוד... רציתי שדפים עם חרוזים שהכנתי לשוטנשטיין (ג'יי שוטנשטיין, בעלי "אמריקן איגל") יתיישרו, אז שמתי על זה משניות". בשלב זה הוא מתייחס ללימודיו באקדמיה: "אני לומר אמנות. ציירתי קפוטה ואף פעם לא הרגשתי כזו שמחה. פתאום אני מרגיש שעבדתי על משהו".

"אם אתה בודק בגוגל על לימודי ארט, אתה רואה שזה מאוד חלש. אני ראיתי פה משהו..." הוא מתייחס ללימודי האמנות שלו. "אני חושב שזה הולך ביחד. ציורים; וידאו והשאר".

"מודה להקב"ה על האינטרנט. בשלטון 'יתד' ו'המודיע' הייתי גמור" (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

"בלימודי מתמטיקה אין לי עצבים", הוא מודה, "אבל כשאני לומד על ההיסטוריה של היהדות - אני ממש מת על זה. אני רוצה להעביר מסר: אם אתה יכולים, תלמדו באינטרנט על ההיסטוריה של היהדות, מה שלא שלא לימוד אותנו; מאיפה מגיעים הפיוטים; מתי עשו את הסידור. אומרים "אנשי כנסת הגדולה", אבל זה היה מאות שנים... להיות גדול הדור אז, היית צריך להיות רופא או פילוסופ. גם תלמיד חכם וגם מדע... יש את יהודה הלוי, שאמר לפני שנפטר שאולי לא כל מה שכתב היה טוב. זה מראה זה שזה טוב".

"'קה ריבון' של רבי ישראל נגארה", מציין ליפא, "הוא כתב את הזמירות על שירים לועזים. בספר הזמירות הראשון עצמו כתוב שיר... מחמוד... זה גורם לי להבין שתמיד היו ככה וככה. היו בני אדם. זה כבר אלף שנה ככה".

מה לגבי המוזיקה המופרעת לכאורה שלך שאולי מושפעת מגויים?

"אני חושב שזו מצווה, תמיד הכניסו מהגויים. אומרים שהמוזיקה של פעם לא הייתה כמו היום" אומר ליפא ודוחה בידיו. "אני לוקח שירים שאומרים "אני רוצה להסתכל עליך", ואני אומר את זה לקדוש ברוך הוא. אני חושב שאין פאבים והדם בוער אצל הבחורים, אז צריך לתת להם איפה להוציא את זה. חדר כושר אין, מקום לרקוד אין - אז מה יש, גמרא? אנשים כולם הצגה".

"איזה חסיד סאטמר אמר לי שהמגיד שיעור שלו אומר לו לא לשמוע אותי, בגלל הקצב של המוזיקה. רציתי לענות לו, אבל אז האוטובוס שלו הגיע והוא אמר לי 'אני חייב לרוץ, נהיה בקשר בוואטסאפ'. אתה מבין? יש לו אייפון והוא יכול להסתכל על כל דבר אסור - אבל כואב לו הקצב של המוזיקה. זה שטות".

"לא מפחד ממה שאנשים יגידו עליי. אמרו עליי כבר הכל" (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

הפיאות הבלונדיניות שלך, נועדו להרגיז?

"חס ושלום, אני אוהב לשנות. מה שלקחו מאיתנו, מהרוב של בני ברק - חסידים וליטאים, זה את הצ'אנס להראות מה אני אוהב ורוצה. כל אחד נמצא בקופסה של שחור ולבן. אי אפשר להגיד שכולם מבסוטים, אני בטוח שהרבה אנשים קופצים, הם רוצים קצת לשנות. החסידות האמיתית הייתה ללכת לפאב ולחשוב על הקב"ה, היום נהיינו מתנגדים. הכל אותו דבר".

"אני חושב, ואולי זה יקח שנים" מוסיף ליפא, "אני אראה שאפשר לעשות ש'זה מה שאני', יום שלישי אני ככה... לתת לבן אדם לצאת".

אתה מפרסם קטע שבועי בשם "שני וחמישי" עם מסרים חריגים - כמו לקרוא לנשים חסידיות להפסיק לגלח את שיער ראשן. מאיפה האומץ?

"הגדר שלי, ויכול להיות שאני עושה גם טעויות, זה לא ללכת נגד ההלכה. פעם היו אומרים 'קדש עצמך במותר לך', שגם במותר תקדש את עצמך ואל תעשה. ב-2016 זה נגמר, במה שמותר - תעשה "סוף הדרך". זה כבר לא עובד היום. לגבי מה שדיברתי על נשים ושיער - הרבה דברים החליפו מאז, היום זה עולם אחר. אדם יוצא לעבוד בתל אביב ומנהטן, מה הוא רואה כל היום?... הוא מגיע הביתה ורוצים שיהיה צדיק?".

ליפא ולהקת ניצולי השואה בשיר "בלז"

"אני מדבר מהלב" מסכם ליפא את הראיון, "אני לא מפחד, הולך רק עם הקב"ה. לא מפחד ממה שאנשים יגידו עליי, אמרו עליי כבר הכל. אני לפחות נותן מסר מהלב, וזה עובד".

תוכן שאסור לפספס
130 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
88
הייתי בהופעה שלו אחד השרוטים של החיים בן אדם דפוקקקקק כופר רפורמי בעל "פאות" בלונדיות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
29.10.16
87
הוא סוטה מוצהר מהדרך ושלא יקשקש בשכל ויבלבל במח, הרבה דברים שהוא עושה כבר מזמן עברו את הקו של "אין רוח חכמים נוחה מהם" ובהתדרדרות המטאורית שלו הוא כבר פרץ את כל הגדרות, ולכן אני מציעה לו שבמקום לקלקל את הנוער שלנו שילך לו לדיסקוטקים ויפסיק להציג את עצמו כחרדי .... ובדבר אחד בלבד אני מסכימה עם מה שאמ
בוש והיכלם!26.10.16
86
ליפא שרק זך נישט פון די מלעיגים או די מקטרגים עולמו של הקדוש ברוך הוא ניתן לבריאותיו לא כולם שווים לא לכולם יש את אותם תנאים ואותם חיים יש חיים ויש חיים אלו שברוך ה' ניחנו בהצלחה בחיות התורה אשרי חלקם בעולם הזה ובעולם הבא אבל יש חיים גם אלו שלא זכו לתענוג הזה לתענוגות הרוחניים שהם ככל התענוגות שווי
יודלה26.10.16

הצגת כל התגובות

85
וחי פה ממש פה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היהודי26.10.16
84
חילול ה בפהרסיה בושה וחרפה.. דעות פסולות אסור שדברים כאלה ישמעו. וצריך לדעת שחרדי זה מי שחרד לדבר ה' ולא החיציניות קובעת. אם כן ליפא חילוני גמור. מקווה שלא ישפיע על אף אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קליפאא26.10.16
83
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי26.10.16
82
בחור זהב, אבל עזות גדולה וחבל.
פרץ25.10.16
81
התורה לא השתנתה אלפיים שנה והיא לא מתכוננת להשהתנות בגלל ליפא שמעלצער ואם כתןב "קדש עצמך במותר לך" זה לא ישתנה לעולם ועד.
משה27.10.16
80
.
ארי 26.10.16
79
ליפא חזק ואמץ על תיפול ברוחך ועל תפסיק בלשמח יהודים אלו שבך פוגעים את שלם הם עוד ישלמו יש דין ויש דיין האמונה שלך בבורא עולם היא הערובה להצלחה בעזרת השם
ברוך שמו26.10.16
78
הייתי בהופעה שהוא הופיע, ועקבתי אחרי ההתנהגות שלו, והמסקנה שלי בסוף הלילה, זה שהוא אדם שעובד על עצמו בשמירת העניים ושיש הרבה ללמוד ממנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון26.10.16
כל הכבוד לו אבל זה לא הופך אותו לרב שילמדנו הלכות דעות
מאושר26.10.16
77
לא מסכמים, בסדר. אבל למה לגנות? כמה צריך תיקון העולם החרדי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני26.10.16
76
אנשים רבים סיפרו שליפא בירך אותם והם נושעו ואני מאמינה משום שיש לו המון המון זכויות והוא צדיק גדול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אאא...26.10.16
75
סליחה לצבוע שיער או לחמצן פאות לגבר ? איםה כתוב שמותר זה בכלל עובר על לא תלבש . וזה אסור . אז איזה מין אשיות חרדית זו לא מובן בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גולי26.10.16
74
אני חושבת שליפא צריך להחליט או שהוא פה או שהוא שם הבנאדם נהנה מכל העולמות זה נראה כיאלו שוואלה הוא מתפרנס מהחרדים וזה טוב לו לכן הוא עדיין לא זורק את הדת לכל הרוחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית25.10.16
73
שיש לי עלי אני יודעת שכל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים
סבבה19.11.16
72
מודה לה' שיש אינטרנט כל מי שיש לו שכל בקודקודו יודע שהאינטרט זה השטן בעצמו והבן הזה אומר שזה הגאולה חולה נפש עפרה לפומיה! טוב שלא נותנים לו במה בעיתונים החרדים לא כל ילד צריך לקרוא את העכברים שיש לקליפא בראש
גבריאל26.10.16
אם האינטרנט זה השטן, אז למה אתה משתמש באינטרנט? אני יכול להבטיח לך שצפייה בסרטון הזה הוא לא לצורך פרנסה (אם אתה מחזיק מה"היתר" של לצורך פרנסה) אלא אם כן אתה עיתונאי רכילות(שזה כבר איסור של "לא תלך רכיל")?
יוסי גרבר27.10.16
בכלל לא נשמע שהוא מבין מה הוא כותב..... הוא סותר את עצמו...
משה02.11.16
71
למה לקרוא לו ככה מי אמר שאתה לא חולה נפש אם כבר מפריע לך תתפלל עליו שיחזור בתשובה
ארי26.10.16
70
אפי' שיש לו דעות שנוגדות כל דעת תורה אפשרית. מכוון שזה מה שחסר לחלק גדול מהציבור שלנו.
יהודי26.10.16
69
רדוד, וריק מתוכן.. זה מה שיש לו להציע, רדיפה אחרי תענוגות וכסף במעטפת של יידישקייט כביכול, ובדרך הוא ידרוס ויכתוש כל הקדוש והיקר בערכים, וסתם נקודה למחשבה - האם בן אדם יכול לחיות לעצמו ללא דרך ומורה דרך מקובל ולא משנה מי? חבל , הייתי מציע לך להתחבר לאיזו חברה שתרצה ולגייס את כל משאבי הטבע שנתן לך הב
שמילו26.10.16
68
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.10.16
67
כל הכבוד לך ליפא אומר את האמת מה שהרבה חושבים ולא מעיזים להגיד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימה26.10.16
66
כן ירבו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי26.10.16
65
אוי לנו ממגלה פנים בתורה שלא כהלכה כך הרפורמים והמשכילים התחילו .ליפא מוגדר נבל ברשות התורה. כמו שאומן הרמבן בפרשת קדושים .הכל כתוב עליו .הוא מסית ומדיח .תחזור בתשובה לפני שתיענש ותאבד חלכיך לעולם הבא
ישרים דרכי ה 26.10.16
64
למה אתם נותנים במה לכל המפגרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גולי26.10.16
63
חולה על השיגעון שלך אני חושב שהציבור החרדי זקוק למשוגע כמוך.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי26.10.16
62
ליפא תראה מה קורה פה, תגובות שלמות מקנטרות אותך, משמיצות אותך מלעגים ומלגלגים, וכל זה למה? כי העזת להביע את השיטה בה אתה דוגל שלכל אחד מותר ללכת בדרךשבה ליבו חפץ?! שבעל "השבט מוסר" כבר מציין שעל כל אדם לדבוק לחלק התורה שאליה נמשך כמובן בתנאי שישתווה להלכה, כל המגיבים המתנגדים למיניהם, אפ' ללא משי
בורא30.10.16
61
גם אני סטודנטית לפסיכולוגיה, תארת כאן אחד לאחד את כל נקודות החוזקה והחולשה שלנו הסטודנטים לפסיכולוגיה. צחקתי כהוגן.
חיננית26.10.16
60
ישראלים קנאים ומסכנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק....26.10.16
59
ריק ריק ריק!! זה מה שאתה. נמאס כבר לשמוע אותך. לזמר חילוני ממוצע יש פי אלף רגש יותר ממך. הזמר החסידי המוצלח והענק ביותר הוא מרדכי בן דוד. את ליפא הייתי מדרג אחרי אהרלה סאמט! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נמאס ממך26.10.16
1. אם באמת היית צופה בריאיון, היית רואה שהוא ממש לא "ריק". 2. צדיק שכמוך... מאיפה אתה יודע על רגשות הזמרים החילוניים?... (עזוב אחי, אל תענה...) 3. מה הקשר בין דירוגו המקצועי של ליפא לבין רמתם של אחרים?! (כנראה שאתה גם לא מבין במוזיקה מי יודע מה...) ליפא הוא אדם שונה, עוף מוזר. אף אחד לא חולק על זה.
שלום26.10.16
58
ליפא בנאדם חשוב מאוד וצריך הרבה כהאלה אבל אצל המזרחי שם צריכים אותו הוא יעשה שם סדר ואולי יקח את המקום של קוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.10.16
אם החזו''א קרא לרב קוק מרן אתה תזלזל בו ?!
ניסים26.10.16
אלישיב, מה יהיה? לקרוא לרב קוק, שרבים התבטלו בפניו: קוק?? חצוף שכמוך, החינוך שקיבלת מראה שיש משהו במה שליפא אומר!
יהודי26.10.16
57
אתה המושיע של הציבור החרדי שרוצה יותר פתיחות ולא להיות תחת שלטון העסקנים והמושחתים
יודע דבר26.10.16
56
אשריך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם26.10.16
55
איך הוא אומר על אינטרנט שזה מותר וזה חלק מהגאולה ? התחלק לו השכל כל הרבנים אוסרים מה זה פו חוצפה להתיר את האסור מאיפה הכתפיים הרחבות האילו שה' ירחם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גולי26.10.16
שה' ישמור אבל לך אין אינטרנט
שמעון26.10.16
איך לך יש אינטרנט???? הרי הרבנים אוסרים ומי אתה שתתיר??
תותח על28.10.16
54
תפסיקו לכנות אותו "הזמר ה ח ס י ד י" ברור שהוא לא חסיד. אולי הזמר שנשר מן החסידות.
צפוני25.10.16
53
שאתה מכוער
אבי 31.10.16
52
!!
דוד26.10.16
51
אני אומרת לכם הבחור לא שפוי הוא לא נורמלי ואי ביכלל לא שומעת את השירים שלו גועל נפש כול יום יש לו שיגעון אחר זה משהוא לא נורמלי איציק דדיה לאומתו כוכב ענק ולאומת כול הזמרים בעולם איציק דדיה שווה זהב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעין שמאוהבת באיציק דדיה 26.10.16
50
אוהבים אותך אל תתיחס לקליפות שמגיבים פה עינהם צרה בהצלחתך והם מתוסכלים שאין להם את הזכיות שיש לך the people in israel love you (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אאא...26.10.16
49
הרי בתור בן חו"ל הוא צריך לשמור יו"ט שני, אז איך הוא הופיע בשמחת בית השואבה של מישקולץ במוציו"ט ראשון ? אני באמת שואל בכדי לקבל תשובה ולא בכדי להשמיץ.
שאלה קשה26.10.16
אם הוא מגיע לארץ כל שלשת הרגלים אז הוא לא חייב ביומיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני26.10.16
יש בזה הרבה דעות אם הוא צריך לשמור או לא
גג26.10.16
יש דעות שכל אחד נוהג לפי המקום בו הוא נמצא. אני חושב שכך פסק הרבי מליובאוויטש זי"ע (תקנו אותי אם אני טועה), שבן חו"ל שמגיע לארץ - גם לזמן קצר - נוהג יום אחד חג.
sbh26.10.16
48
אין ספק שהשמחה שאתה עושה לעם ישראל מזכה אותך כנגד כל המקטרגים
שלומי26.10.16
לא הייתי מקנא בגן העדן שלא כי אני לא יודע מה יש לו אבל הוא משמח הרבה לבבות למרות מה שכולם אומרים עליו
תותח על28.10.16
47
משהו נשמע לא תקין אצלו לדעתי ממש משיגנעס מתנהגים ומחכים את הגויים בדמות חסידים חרדי חסידי מישהו יכול להגיד למה הוא חימצן את הפייס שלו זה גם בשביל קידוש השם נראה שיש בעיות מעבר. הוא נשוי בכלל ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גולי26.10.16
46
כבר הרבה זמן שלא שמעתי כל כך הרבה שטויות בכל כך קצת זמן
אנונימי25.10.16
45
איסורי תורה לו בעצמו יש איפון ביד שיפסיק לבלבל את השכל להתלבש כמו שיכור לצבוע את השיער ולהגיד שהוא חסיד המקום שלו כמו שאמר להרקיד בפאבים בלבד רק בלי כיפה ה' יחזירו בתשובה אמן
א29.10.16
44
לכיכר השבת אני שמח על הכתבה שפרסמתם על ליפא הענק... חשוב להביא דעות שונות וצבעוניות גם אם לא כולם מסכימים. זוהי גדולתנו בשמיעת דעות שונות וענייה בדרץ ארץ. עלו והמשיכו כך
אלי26.10.16
43
גם על שלמה קרליבך דיברו והנה כולם שרים את שיריו. נו .. ושלמה היה איש צדיק..וגם ליפא איש צדיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי26.10.16
תפתח תניא ותראה מה זה בדיוק ההגדרה של צדיק, שלמה קרליבך לא צדיק ועל אחת כמה וכמה ליפא שמלצער המשיגער הוא מזכיר לי את הרפורמים, שיוצרים כללים חדשים וקוראים לזה דת.....
מישוווו26.10.16
וד''ל
שלמה26.10.16
מה אתה מבלבל את המוח אדם מלא תאוות יש וידיאו שרואים את שלמה קרליבך מקבל בבית זוג שהאשה נראת שם על הפנים לחם עוני וקרליבך מנשק אותה אז אל תגיד לי שהיה מלא תאוות
חיים27.10.16
42
אני לא מאמין למה שאני שומע, בדיוק מה שחז"ל הזהירו אותנו, רבותי מי שרוצה לגמור את החיים בהצלחה שיסתום אוזניים ועיניים בלי לנסות לחשוב אולי.. צוחק מי שצוחק אחרון בהצלחה
אב26.10.16
41
אין בכך ספק. אבל בנושא גילוח שער הראש אצל החסידים, זה מעשי הדיוטי ממדרגה ראשונה שאין על כך כפרה, הצער שהבחורה עוברת פשוט עצום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה26.10.16
40
ראיתי את כל הראיון איתך .. ראשית כל הכבוד באמת ושוב פעם כל הכבוד .. הענין הוא שאתה באמת מדבר מהלב וצודק בכל מה שאתה אומר.. הבעיה שלפעמים צריכים להפעיל גם את הראש ולהדגיש שכל מה שאתה אומר לא נכון כלפי כלל הציבור החרדי.. יש אחוזים גבוהים מאד שאתה יכול לקלקל אותם עם שיחה כזו.. ולא מתוך עקיצה כלפיך באמת
יוסף26.10.16
אז הכתבה הזאת בשבילך ולא תקלקל אותך. אף אחד לא פירסם את זה ב"יתד" כמו שאומר ליפא שפעם היה רק את זה. היום יש פתיחות והוא אומר מה שהוא חושב. מי שלא מתאים לו שלא יכנס ולא יקרא. ודי לכל המגיבים הרעים שמשום מה נמצאים פה באתר הזה ומגיבים ויש להם את החוצפה לומר משהו על אינטרנט - אלה עזי פנים לגיהנום. הגי
מרב26.10.16
39
למה לתת במה לכל השטויות של האדם הזה???? אין לכם גבולות???
חסיד26.10.16
38
האבדל בין אברהם פריד לליפא שפריד מפתיעה כל פעם לטובה וליפא כל פעם לרעה, בכל ראיון אם האיש הזה כל התגובות הם נגדו
יהודי26.10.16
37
תראו איך הוא התלבש מה זה😮😮😮 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית25.10.16
36
ממש משב רוח מרענן נותן תקוה
עדו27.10.16
35
אבל גאון מוזיקלי ואדם אמיתי
א27.10.16
34
מי שלא טוב לו יום טוב לו
ארי26.10.16
33
המוסכניק הכי מקצועי בציבור החרדי. ברור שגם לו יש עומק [וכמו שיש לכל בעלי העגלות....] וניתן לדלות מדבריו אי אלו אמיתות שונות.. ברור שלא יעשו כן, בגלל שיש נושאים שאתה מבין בה ויש נושאים שלא. ולצערנו הרב- הוא מדבר כמו עוד לייט אחד, שכבר יודע מה הכי טוב וכו'.
קליפע26.10.16
32
לכל אלו שהעירו נגד: תחשבו טוב טוב אם מה שכתבתם מקורם במשהו אמיתי ונכון, או השטן שמעורר מחלוקות וקנאה שמתלבש בדמויות כמו קנאותלשם שמים וכו׳ וכו׳. לכל אלו שהעירו בעד: אפשר למצוא ק"נ טעמים לטהר את השרץ. לא כל דבר שכתוב עליו כשר, כשר באמת. לכולם: אין אף אחד מאיתנו שרשאי לדון. יש כאלו שלא יקראו כתבה ב
האדמו"ר מבאראוו26.10.16
31
ואל תתייחס לצבועים . הם מקנאים בך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב26.10.16
30
בבקשה חרדים אתר חרדי תוקיעו את הייצור הזה הוא לא שייך לנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליפא קליפה קדאפי26.10.16
29
גם על ר נחמן היה טענות וגם על הרמבם. כל מי שיוצא מהמעגל מוחים עליו. ליפא הוא נשמה ובן אגם זהב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאה שנה מעכשיו יזכרו את ליפא כבן אדם שעז26.10.16
28
לראיין כזה בנאדם- ניחה, צריך דברים מעניינים באתר- אבל לשים אותו בכותרת הראשית- הגזמתם!! אם כמוהו העולם היהודי היה נראה- שה' ירחם על עמו ישראל........
מישהי25.10.16
27
מי שימר את עם ישראל ותורת ישראל - הרבנים או הזמרים?
לאורך ההסטוריה26.10.16
26
בנאדם דפוק
מוישי26.10.16
25
יותר מאיי פעם................... מ לך אצבעות.
אריה26.10.16
24
ליפא אתה איש של אמת רואים את זה ומרגישים את זה. תמשיך בדרכך מחזיקים לך אצבעות!
אליהו פריד26.10.16
23
הטענות של הגולשים מאמתים מה שליפא טוען,שבציבור החרדי אם אין לך אותה הרגשה או התנהגות של הכלל אז אתה משוגע.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פילוסוף26.10.16
22
אוהב את הסגנון, הדעות וכמובן את המוזיקה שלך. תמשיך בדרך זו... ישר כוח ובהצלחה!!!
ר.ר26.10.16
21
אפשר לומר על החסיד שהשתטה שכל דבריו הם לגמרי לגמרי דעת בעלי בתים היפך דעת תורה!!!
הגיוני26.10.16
20
היו מכים אותו 'מכת מרדות'
פשוט עז פנים26.10.16
19
נכון הוא צודק, יש 70 פנים לתורה. רק שאתה לא נמצא בתורה, כלל אתה כבר מזמן הפכת לקליפא שמלצר, הקליפה שמחטיאה את כולם. מחטיא הרבים מספר אחד. שלא מתבונן על כלום. אתה עזר ממש לסטרא אחרא. מי שמזמין אותך, ואני מדבר על רבנים. הם כמובן מהסטרא אחרא. זה הבירור. והבירור כל כך קל שאתה עוזר לנו לראות מי בקליפה ומ
נכון26.10.16
הוא מותק ושלא תעיז להגיד על הבנאדם הזה שהוא קליפה!!!!!!!!!!!!!!קודם כל תסתכל על עצמך לפני שאתה מדבר על ליפא החסיד!!!!!!!!!!!!!!!!!וע כבר אתה פה הקליפה!!!!!!!!!!!!!!ככה לדבר על ליפא?תתבייש לך!!!!!
לא נכון26.10.16
18
תקראו שוב ותווכחו....חבל מאד שמפרסמים את הדיבורים האלה זה מקרר מאד את מי שיש לו ב"ה גבולות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים26.10.16
17
כידוע שהיום התנועה האורתודוקסית היא בעצם נוהגת ברובה כתנועה הנאואורתודוקסית של הרש"ר הירש ואתה ליפא מקיים את הרעיון המרכזי שכל עוד לא משנים את ההלכה ואת התורה מותר לאדם לעשות כאשר יחפץ
ד' מלך27.10.16
16
ליפא הוא אדם שונה, עוף מוזר. אף אחד לא חולק על זה. גם לא הוא... אבל הוא אדם עם תוכן פנימי וערכים עמוקים שמי שרק מוכן להקשיב להם - ימצא בהם ענין אמיתי. ליפא הוא גאון היפראקטיבי ומקסים, וגם אם הוא שוגה פה ושם (מי לא?), הוא יהודי טוב שכל אחד מאיתנו יכול ללמוד ממנו. הלוואי שנעשה זאת.
שלום26.10.16
צודק!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן חן30.10.16
15
גם אני שותף לעוד אלפי יהודים ששמחים ביצירותיו ונפלאותיו של מלך מלכי המלכים אין דבר שהקדוש ברוך הוא ברא בעולמו שאין בו דבר טוב ורע ובני האדם שהקדוש ברוך הוא ברא במוח והשכל צריכים לשלוט בבחירותיהם לא כמו בעלי החיים האחרים שצריכים לרסנם בפיהם ובעיניהם אשרינו מה טוב חלקנו שהשם בחר בנו ואת התורה שאנו זכי
ברוך שמו26.10.16
14
דיבר לעניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד26.10.16
13
אדם טיפש במיוחד. ממש בושה לתת במה לאיש כזה כופר בעיקר ... השקפות פסולות מהיסוד.. מקווה שעו"ד דב הלברטל יחזיר כתבה כנגד... ממש חילול ה לראיין את החילוני הזה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קליפאא26.10.16
12
חז''ל אמרו קדש עצמך המותר לך והופ הרב ליפא החליט שזהו 2016 זה כבר לא רלוונטי... תגידו זה סתם שנזכרתי במשה מנדלסון שר''י? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה26.10.16
11
שמוזיקה היא תחום נעלה מעולם האצילות וגם נשמתו של הכותב/מלחין/זמר נכנסת בביצוע ומועברת לשומע .!! אז לשמוע את כל הטירוף וחוסר היציבות הזאת זה ממש מפחיד !! ה' יעזור לו שיבין שיש לו הרבה מה להציע ולא צריך להיות משונה כדי לבלוט.
שמשעון26.10.16
10
טוקבקיסטים צבועים, קוראים לעצמם חרדים ובגלל זה מרשים לעצמם להשמיץ ולדון בחרדיות של בן אדם. תפסיקו לחיות בהזיה חרדים אתם לא, לפי "דעת תורה" גם "נתיב" אסור (וזה במקרה הטוב שבו אני דן אתכם לכף זכות). חבלי משיח, טוקבקיסטים משועממים מרשים לעצמם לדון ברמה הדתית של בן אדם. נ.ב אני גם טו
יוני26.10.16
9
מקומך הוא על במת מרצים אצל הנוער החרדי ולא הלייט הפשרני והנושר אלא דווקא אצל הצד הרציני עם המשקפיים השחורות וכו'...., ושם תדבר על מושגים כמו קבלה עצמית, קבלת השונה ובניה תדמיתית עצמית אמיתית , ליפא תמיד חשבתי שאתה עוף מוזר ללא תוכן רק עכשיו אני מתחיל להבין על כושר האמיתי שלך בתחום הריגשי אצלנו בציבו
בורא עולם26.10.16
8
איש גברררר כל הכבוד חזק ואמץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 26.10.16
7
כמה חסר מהתכונות האלה אצלנו!!
ישראל 26.10.16
6
לא צריך ללבוש שחור לבן כדי לשמור תורה ומצוות. ולא צריך להחמיר בכל שטות כמו שהוא אומר שאתה רואה הכל בחוץ אז למה האישה שלך צריכה להראות כמו קורקבן? ואל תגידו לי שלא שינו 'מלבושם' כי בני ישראל יצאו ממצרים עם שמלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פריידי26.10.16
5
הוא בוחן כל דבר לפי נוחיות עצמי, ולא לפי התועלת וההפסד של הדברים, לכן על כל דבר הוא מתמיה מחדש!
magoya26.10.16
4
כל הכבוד לך ליפא ,תמשיך כך . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה26.10.16
3
תגידו מה שתרצו, אבל ליפא צודק בהמון דברים. (אני אישית לא שומעת מוזיקה כמו שלו כי התבגרתי ועכשיו זה שירי נשמה אצלי אבל נוער מתבגר - אם הוא לא יקבל מוזיקה להתפרק בה הוא פשוט ילך למה שמציע העולם החילוני. כי באמת מחפשים לשבור מסגרת ועדיף שזה יהיה במוזיקה ולא בפאבים חילוניים או סמים,עישון וכו... מספיק
ש.מ26.10.16
2
בחור מסכן שקצת נסחף אחרי העוהמ"ז וחבל. אם הרבנים אסרו דברים מי הוא שיתיר אותם
פלוני עם נתיב26.10.16
1
הולך לבזבז את הזמן היקר שלי על קריאת דברי הבל
מישהו25.10.16
כבר ביזבזת תזמן וקראת שיש הרבה טצדקי למודרניציה האמריקאית אולי המשיח יהיה אמריקאי ואולי יהיה ליפא לך תידע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישו25.10.16
אולי גם יעניין אותך
מגזין

מניסים סאאל ועד משה לוק - כרחוק מזרח ממערב? // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 18.04.24

מגזין 'כיכר'

חמישה מי יודע? חמישה "המבקר" יודע // הסינגלים שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 11.04.24

מגזין כיכר

האם יעקב שוואקי מצליח להמציא את עצמו מחדש? // ביקורת אלבום

נתנאל לייפר | 04.04.24

מגזין 'כיכר'

האם ארי גולדוואג מצליח לשפר את רמת העברית בפופ החסידי?

נתנאל לייפר | 28.03.24

מגזין 'כיכר'

בואו לרקוד עם ה-AI: אלבום פורים מתנה לגולשי 'כיכר השבת'

נתנאל לייפר | 21.03.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

מגזין 'כיכר'

כשפריד דוחף 40 שנה - בשעתיים וחצי | המופע שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 14.03.24

מגזין 'כיכר'

מוטי שטיינמץ שר בישראלית ונותי ליברמן תופס אומץ // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 07.03.24

מגזין כיכר

"חלום": כשהמלחין חושף  יצירתיות ומקוריות יוצאת דופן

נתנאל לייפר | 29.02.24

מגזין 'כיכר'

תופעת הקליפים במוזיקה היהודית; מי בכלל צריך את זה? // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 22.02.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

כמעט אותו קול

ה'ממשיך' של רבי אלתר - נחשף: הרבי מפלורידה שמנגן בגיטרה

ארי טננבוים | 15.02.24

מגזין כיכר

הסינגלים שאסור לכם לפספס והמילים בעברית שצריך למחוק // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 15.02.24

מגזין 'כיכר'

בפטירתו של רבי אלתר - נסתם הגולל על עולם היצירה לילדים // טור פרידה

נתנאל לייפר | 08.02.24

מגזין כיכר

כאב, תפילה, תקווה וזיכרון • 60 שירי מלחמה החרדים

נתנאל לייפר | 25.01.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

מגזין 'כיכר'

לא לפחד לעשות קליפ עם רעיון // ביקורת קליפים

נתנאל לייפר | 18.01.24

מגזין 'כיכר'

האסק 37: כשהגימיק הופך לביזיון מכוער במיוחד // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 11.01.24

מגזין 'כיכר'

"הגויילם מפראג" | המהפכה המפתיעה שמשנה את עולם המוזיקה

נתנאל לייפר | 04.01.24

מגזין כיכר

"כוכבים בינלאומיים", אבל באמת; והזמר שהצליח להפתיע // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 28.12.23
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מגזין 'כיכר'

כשיואלי דיקמן מבטיח לקהל את "ענקי הזמר" // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 21.12.23

מגזין כיכר

האם 'עקרב' עדיף מ'עטלף עיוור'? // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 14.12.23