כיכר השבת

איך נותנים הנחה ללא אנחה?

עדיין לא קם הלקוח שאמר: "המחיר שלך באמת משתלם לי, נתת לי הצעה הוגנת, מספיק עם ההנחות", אבי בנטוב, סבור שאפשר לתת הנחה, ללא להשמיע קול אנחה (שיווק ומכירות)

4
אבי בנטוב | כיכר השבת | כ"ד בסיון | 02.06.13
נתת לו 3 ב-10, אבל זה לא מספיק
נתת לו 3 ב-10, אבל זה לא מספיק (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לא קיים לקוח שלא רוצה הנחה, ולעולם הלקוח לא יאמר לך, המחיר שלך באמת משתלם לי, נתת לי הצעה הוגנת, מספיק עם ההנחות, ההפך הוא הנכון, תמיד הלקוחות יבקשו עוד הנחה, עוד בונוס, עוד הטבה כלשהיא, גם בגלל שזו כאן המנטאליות, וגם כך מתנהל לו עולם העסקים, אתה נותן מחיר, הלקוח מצפה להנחה, ישנו משפט שאומר, אנשי מכירות טובים יודעים למכור בלי לתת הנחות, אני חושב שזו קלישאה נבובה, עדיף לתת הנחה, מאשר לאבד את כל העסקה, רק השאלה איך עושים זאת באלגנטיות.

דבר ראשון, אם הלקוח מתעקש על הנחה, מעבירים אליו את הכדור, בכמה צורות, שואלים אותו כשאתה אומר יקר למה אתה מתכוון, ומחכים לתשובה, כי יתכן שנצטרך לטפל בהתנגדות ולא במחיר עצמו, מקרה שני, הלקוח יכול לומר לך, המחיר יקר מאד עבורי, כאן צריך לבצע הפרד ומשול, ולומר לו, "שים כרגע את המחיר בצד, אתה בכלל מעוניין במוצר שלי" אז אם התשובה שלו חיובית, ונראה שיש כיוון לעסקה, מחובתנו לשאול את הלקוח, כמה אתה מעוניין לשלם על המוצר, לא צריך לפחד מהתשובה שלו, כי אם הוא רציני, הוא יבקש הנחה נורמאלית, אם הוא סתם קשקשן, הוא יבקש הנחה של חמישים אחוז, וכל כוונתו להתיש אותנו, אז שיחפש לו כתובת אחרת.

כך שהמידע שהוא נידב לנו, יצור אצלנו שני אלמנטים חשובים,אחד, הכדור נמצא עכשיו אצל איש המכירות, והוא זה שצריך לענות ללקוח אם הוא מסכים או לא, דבר שני, נוצר כאן טווח למשא ומתן, כי אני יודע כמה בקשתי, למשל, 1000 ₪ והלקוח דורש 900 ₪ אנחנו יודעים עכשיו מה הטווח שיש לנו לשחק איתו, באחוזים זה עשרה אחוז, מה שברור שמהמחיר שהלקוח נקב, רק אפשר לעלות כלפי מעלה. כלל ברזל, אסור לנו להסכים לעולם במידית למחיר שהוא ביקש, ל-900 ₪ כי ההסכמה הזו, נותנת תחושה ללקוח יכולתי לבקש יותר, הוא בתוכו מקווה שתסכים להצעה שלו, אבל הוא באמת מתכוון לשלם יותר.

הלקוחות המתוחכמים לא ישתפו פעולה בקלות, כשנשאל אותם, תגיד כמה אתה מוכן לשלם, הם יגידו, תן לי את ההצעה הכי טובה שלך, ומשאירים לעצמם את האופציה לסחוט עוד הנחה בהמשך, מעבר למה שאתה חושב להציע, במקרה כזה, של לקוח מתוחכם, צריך להציע לו הנחה קטנה, ובמספרים לא עגולים, למשל אם המחיר 1000 ₪ להציע לו מחיר חדש לאחר הנחה, 963 ₪ כי אם נציע לו מחיר עגול של 950 ₪ הוא מבין שהוא יכול לעגל כלפי מטה ל-900 ₪ כי הוא מבין שיש כאן מרווחים עגולים.

אבל, אם נספק ללקוח מחיר לא עגול 963 ₪ זה נותן לו מסר סמוי, שיש כאן איזו לוגיקה תחשיבית מסחרית, ובשביל הפוזה, כדאי שהלקוח יראה, שאתן מחשבים את המחיר במחשבון, לא צריך להראות לו שאתם כאלה גאונים, שימו לב, אחרי שנתתם לו מחיר לא עגול, הוא יבקש לעגל, למחיר של 960 ₪ ולא למחיר של 900 ₪ כך שנשארה לכם האופציה, בכדי לסגור את העסקה, לתת לו את המחיר העגול.

ישנם לקוחות שהם אוהבים את שיטת "הסלאמי", הם יבקשו הנחה על כל מוצר, המופיע בהצעת המחיר, בלי שנשים לב, עלולה ההנחה על כל הצעת המחיר, להיות גבוהה יותר, מאשר אם עובדים על כל פריט בנפרד, אבל אם דנים על כל ההצעה, אז הנחה של 4 אחוז, תישאר אותה הנחה על כל העסקה, כך תוכלו לשמור לכם את קלפי המיקוח, ולומר לו כל פעם שהוא יבקש הנחה על כל מוצר, אני מוכן לתת לך בתנאי, שנתקדם לסגירת העסקה, ישנם חברות גדולות שבהתחלה מנהל את המשא ומתן פקיד זוטר, אחר כך מגיע מנהל הרכש, ומתחיל את המשא ומתן מאיפה שהפקיד הזוטר/מנהל התחום סגר איתך, כי זה כבר יש להם, זה מובנה בתהליכי עבודה של חברות, בכדי להגיע להנחה המקסימלית, גם שם צריך לשים לב, שאנחנו נותנים את ההנחה הלא עגולה, כדי שיהיה לנו מה להתיישר עם מנהל הרכש החכם...

ישנה עוד טקטיקה נוספת, אבל היא קצת מסוכנת, ומתאימה למשופשפים שבננו, ברגע שהלקוח מבקש הנחה במחיר, אנחנו אומרים לו, על המחיר אין מה לדבר, המחיר הנקוב, מחיר בטון, לא זז, אבל, אני יכול לתת לך שווה ערך להנחה, פריסת תשלומים, אחריות, תקופת שרות, הנחה לעסקה הבאה, כדאי גם לומר ללקוח כמה שווה ההנחה, כי "הנותן מתנה לחברו צריך ליידעו" מאוד חשוב כשאנחנו אומרים לו שבמחיר אי אפשר לנגוע, שפת הגוף צריכה להיות אמינה, בטוחה, שהוא לא ירגיש שיש סדקים בבטון שלנו, מה שכן, הפוזה הזו חייבת להמשך, גם אם נפספס את העסקה, צריך לדעת לשחק עם הטקטיקה הזו, היא באמת למנוסים בלבד, אשמח לשמוע אם מישהו מכם, קוראים יקרים, ניסה והצליח לו, אני ניסיתי, ועלתה בידי. בהצלחה.

תוכן שאסור לפספס
4 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
4
ניתוח מדהים קריא והגיוני תודה
יחיאל ס.03.06.13
3
בקשתי הצעת מחיר מנגר על עסקה גדולה, היה נראה לי יקר ואמרתי לו,ואמר שאין לו מאיפה להוריד.... בדקתי במקומות אחרים והבנתי שקבלתי מחיר מצוין בפרט שהוא נותן לי חומר יותר טוב... חזרתי אליו, ואמרתי לו שההצעה הוגנת. לא ניסתי לסחוט עוד. (אפילו שאין לי כסף מיותר!!!!) תנו לבןאדם לחיות ולא להפסיד....
אפרת03.06.13
2
של מבצע זה "מוכרים בגדול צוחקים עליך"
חרדי אסלי03.06.13

הצגת כל התגובות

1
במקצועי אני עובד כאיש מכירות [בחברת אינטרנט ידועה]ומה שאתה אומר פה לומדים בקורסים למכירות . נהנתי לקרוא ואתה צודק... איש מכירות טוב ימכור במחיר יקר ויתן ללקוח הרגשה שהוא זכה במחיר פצצה.... זה הגדולה..
אוריאל צרפתי02.06.13
פרסום ושיווק
ש

נתיב מדיה השיקו את המיתוג המרענן

כיכר בשיתוף נתיב פרו | מקודם
ש

סקר מכון 'שילוב' מגלה:

80% מהציבור החרדי נחשפים למודעות רחוב ורואים בהן ערוץ מידע חשוב

כיכר בשיתוף גיל סטריט | מקודם
ש

תודה אמא, בזכותך אני מוגן

גדו"י בקמפיין האומיקרון למגזר החרדי

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

חיסונים, בוסטר ושפעת

משרד הבריאות בבליץ הסברה בתקשורת החרדית

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

קמפיינים חדשים למגזר החרדי

חזרה ללימודים, חיסונים לצעירים ומנת תגבור למבוגרים

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם
ש

חברת הפרסום הותיקה

AIG הכריזה על כניסה והשקעה במגזר החרדי

כיכר השבת | מקודם

קידוש ה' • צפו

שליח החדשות הניח תפילין בעצרת התמיכה

איציק אוחנה | 24.05.21

דרמה בעולם הפרסום

במגרש הגדולים: המשרד החרדי פתח מחלקת דיגיטל

חנני ברייטקופף | 19.11.20

ניהול משברים

כך מנע מנכ"ל ויקטורי משבר תקשורתי גדול

מוטי רובינשטיין | 29.06.20
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

צפו

סרטון הברכה החגיגי של משרד הפרסום החרדי

כיכר השבת | 08.04.20

פתרון יצירתי

ויראלי: ככה איחל משרד הפרסום 'חג שמח'

יאיר טוקר | 07.04.20

מיזוג חדש

חטיבת 'גיל פרסום' התמזגה לתוך 'תוצאות אפקטיביות'

כיכר השבת | 24.12.19

התחדשות ושינוים

קבוצת גל אורן: שרה גל פורשת, מאיר גל יחליף

יאיר טוקר | 24.10.19
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

סערת הסתת לפיד

התסריטאי: "אנשים הגזימו עם התגובות"

איציק אוחנה | 06.08.19

בחירות 2019

'בולטון' לא ינהלו את קמפיין יהדות התורה

איציק אוחנה | 28.07.19

משרד הפרסום 'מימד' זכה בשני פרסים יוקרתיים

כיכר השבת | 11.07.19

הצטרפי להצלחה

מאמע מחפשת אותך: יש לך את הכישורים?

כיכר השבת | 28.03.19
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

הצטרפו להצלחה

דרוש/ה מנהל/ת משרד, בואו לעבוד אצלנו

כיכר השבת | 24.03.19

דרעי חשף את צוות קמפיין בחירות 2019

ישי כהן | 22.01.19

אלימות ומעצרים

הקרב הסוער על לוחות המודעות בירושלים

שאול כהנא | 18.10.18