כיכר השבת

מנתחים קמפיין

כך בזק בינלאומי פועלת על התת מודע שלנו

הקריאייטיב במודעה של בזק בינלאומי מצליח ללא מילים, או עם יותר מדי מילים צפופות, בהן גם 'אפס אחת ארבע'. אחרי הכל, הם יודעים לעבוד עם התת-מודע שלכם. הטור השבועי של חיים קליגר (פרסום)

חיים קליגר | כיכר השבת | י"ט באלול | 03.09.15
מתוך הקמפיין
מתוך הקמפיין (סריקה)

מצלצל טוב! זוכרים את השנים בהן לפני שהתקשרנו לחו"ל היינו בודקים את מצב חשבון הבנק שלנו? במשך שנים ארוכות שיחות הטלפון לחו"ל היו לעשירים בלבד, כל דקת שיחה הייתה עולה הרבה מאוד כסף, ורק אם באמת היינו חייבים להתקשר היינו מתקשרים.

חלק מהרפורמות שעברו על המשק הישראלי הייתה הרפורמה של השיחות לחו"ל, השוק נפתח לתחרות, מספר חברות התחלקו בעוגת השיחות לחו"ל ואופס, מחיר השיחות ירד פלאים. היום, בטכנולוגיות מסוימות ניתן גם לדבר חינם על תשתית אינטרנטית. מניסיון, זו לא השיחה הכי שקטה ונעימה, אבל האופציה הזו בהחלט קיימת.

אחד הדברים היפים, כשמסתכלים על רפורמות והשלכותיהן, זו ההתארגנות המהירה והמחודשת של החברה שהייתה מונופול לכללי השוק החדשים, תעקבו קצת אחרי כל תהליך כזה ותראו איך חברה מונופוליסטית שמנהלת קרב איתנים כדי שלא יפתחו את השוק שלה לתחרות, מפעילה את כל התותחים הכבדים שהיא מסוגלת כדי לחסום את התהליך לפני שהוא יוצא לדרך, אך מרגע שהתהליך קורם עור וגידים, פושטת צורה ולובשת צורה ובין רגע היא מתחילה לדבר בטרמינולוגיה החדשה.

לנו הצרכנים, שרק מרוויחים מפתיחת השווקים לתחרות זה ממש צורם לעיתים, אבל גם אנחנו מהר מאוד מבינים שמלכעוס ולהתרגז על מה "שעוללו לנו" במשך שנים לא יצא לנו כלום, ובבת אחת אנחנו נכנסים לכללי המשחק החדשים ומתחילים ליהנות מהם.

המסר: במקום לדבר צפוף ולהכניס בכרטיס שנה טובה אחד את כל מה שעבר עליכם בתשע"ה, פשוט תרימו טלפון (צילום אילוסטרציה: מיכל פתאל, פלאש 90)

אז כן, זה בדיוק מה שקרה לנו עם שוק השיחות לחו"ל, כעסנו ברגע הראשון על המחירים האסטרונומיים שגבו מאתנו בטרם נפתח השוק לתחרות, אבל מהר מאוד הבנו את כללי המשחק החדשים ובחרנו לעצמנו את החברה באמצעותה יהיה לנו הכי משתלם להתקשר לחו"ל. השיחות כבר הפכו למשהו הרבה יותר נגיש, כבר לא הסתכלנו על השעון לפני שחייגנו כדי לראות אם אנחנו מחייגים בתעריף המוזל, פשוט ניגשנו לטלפון וחייגנו, הרגשנו הכי מחוברים לעולם!

אחת החברות הפעילות בתחום השיחות לחו"ל היא בזק בינלאומי שנולדה מתוך חברת האם בזק, כיום מדובר בחברה שמתנהלת כחברה עצמאית לכל דבר ועניין והיא מספקת שירותים הרבה יותר נרחבים מאשר שיחות לחו"ל, בין מוצרי החברה ניתן גם למצוא מוצרים שחברת האם שלה מספקת ובעצם בזק בינלאומי גם מתחרה בחברת האם שלה, בזק, ואנחנו, הצרכנים, רק נהנים מכך.

על הקמפיין

בימים אלה של לפני תקופת החגים, כאשר רבים מאתנו מתקשרים לידידים ולקרובי משפחה בכל רחבי העולם כדי לאחל שנה טובה, מעלה "בזק בינלאומי" באמצעות משרד הפרסום שלה "בראשית" קמפיין. אין ספק כי תקופה זו היא תקופה מצויינת עבור החברות המספקות תשתית תקשורתית לשיחות לחו"ל לגייס לקוחות חדשים לחברה, המחירים האטרקטיביים המוצעים ללקוח בהחלט מפתים להתקשר ולדבר ללא הפסקה.

התוכי של בזק בינלאומי (צילום מסך)

הוויז'ואל במודעה לוקח אותנו שנים לאחור, כש"כרטיס הברכה" היה הדרך לשלוח ברכת שנה טובה. אגב, היום, כשיונת הדואר כבר התעייפה, הייתי מציע למי שבכל זאת רוצה לשלוח כרטיס ברכה בדואר להוציא אותו מייד אחרי ספירת העומר כדי שהוא יגיע לראש השנה...

הקריאייטיב במודעה מצליח ללא מילים, או עם הרבה מאוד מילים צפופות, להעביר את המסר של המודעה: במקום לדבר צפוף ולהכניס בתוך כרטיס ברכה אחד את כל מה שאתם רוצים לספר שעבר עליכם במהלך שנת תשע"ה, אתם יכולים לעשות בשיחת טלפון שתעלה לכם מעט מאוד כסף. אם תהיה לכם סבלנות לקרוא את הטקסט עד הסוף תראו שגם את המילים אפסאחתארבע השחילו לנו במודעה.

ולמה אני אומר השחילו לנו? כי מי שכתב את הטקסט של המודעה הזו יודע עד כמה התת מודע עובד אצלנו, בני האנוש, ככל שאנחנו צריכים יותר לאמץ את המוח שלנו לקרוא טקסט מסויים ככה הוא ישאר יותר חרוט אצלנו במוח, וככל שאלו יהיו המילים האחרונות בטקסט ככה הם ימשיכו להדהד לנו זמן רב יותר. ולכן הכניסו את המילים הללו בטקסט והם המילים האחרונות, עכשיו תחזרו שוב למודעה ותראו איך זה עובד, וזה עובד!

הערה בשולי הקמפיין

אני את נושא הסמינר לא הייתי מכניס למודעה, נושא רגיש אצל משפחות רבות בפרט בימים אלה, אז נכון שבקרב רוב רובם של המשפחות הבנות מסודרות ויש כאן בהחלט משהו חשוב לבשר לקרובים בחו"ל, אבל יש כאלה בקרבנו שהנושא רגיש וכואב מידיי.

(על הכותב: המדור נכתב מידי שבוע ע"י חיים קליגר מנכ"ל מגזין "זמן" ובעלי משרד היעוץ חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית. לפניות kligerc@gmail.com)

תוכן שאסור לפספס
תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
אולי גם יעניין אותך
פרסום ושיווק
ש

נתיב מדיה השיקו את המיתוג המרענן

כיכר בשיתוף נתיב פרו | מקודם
ש

סקר מכון 'שילוב' מגלה:

80% מהציבור החרדי נחשפים למודעות רחוב ורואים בהן ערוץ מידע חשוב

כיכר בשיתוף גיל סטריט | מקודם
ש

תודה אמא, בזכותך אני מוגן

גדו"י בקמפיין האומיקרון למגזר החרדי

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

חיסונים, בוסטר ושפעת

משרד הבריאות בבליץ הסברה בתקשורת החרדית

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

קמפיינים חדשים למגזר החרדי

חזרה ללימודים, חיסונים לצעירים ומנת תגבור למבוגרים

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

חברת הפרסום הותיקה

AIG הכריזה על כניסה והשקעה במגזר החרדי

כיכר השבת | מקודם

קידוש ה' • צפו

שליח החדשות הניח תפילין בעצרת התמיכה

איציק אוחנה | 24.05.21

דרמה בעולם הפרסום

במגרש הגדולים: המשרד החרדי פתח מחלקת דיגיטל

חנני ברייטקופף | 19.11.20

ניהול משברים

כך מנע מנכ"ל ויקטורי משבר תקשורתי גדול

מוטי רובינשטיין | 29.06.20
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

צפו

סרטון הברכה החגיגי של משרד הפרסום החרדי

כיכר השבת | 08.04.20

פתרון יצירתי

ויראלי: ככה איחל משרד הפרסום 'חג שמח'

יאיר טוקר | 07.04.20

מיזוג חדש

חטיבת 'גיל פרסום' התמזגה לתוך 'תוצאות אפקטיביות'

כיכר השבת | 24.12.19

התחדשות ושינוים

קבוצת גל אורן: שרה גל פורשת, מאיר גל יחליף

יאיר טוקר | 24.10.19
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

סערת הסתת לפיד

התסריטאי: "אנשים הגזימו עם התגובות"

איציק אוחנה | 06.08.19

בחירות 2019

'בולטון' לא ינהלו את קמפיין יהדות התורה

איציק אוחנה | 28.07.19

משרד הפרסום 'מימד' זכה בשני פרסים יוקרתיים

כיכר השבת | 11.07.19

הצטרפי להצלחה

מאמע מחפשת אותך: יש לך את הכישורים?

כיכר השבת | 28.03.19
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הצטרפו להצלחה

דרוש/ה מנהל/ת משרד, בואו לעבוד אצלנו

כיכר השבת | 24.03.19

דרעי חשף את צוות קמפיין בחירות 2019

ישי כהן | 22.01.19

אלימות ומעצרים

הקרב הסוער על לוחות המודעות בירושלים

שאול כהנא | 18.10.18