כיכר השבת

אמנון לוי בסרטון מרגש: "החרדים הם חלק מאיתנו"

בסרטון חדש של ערוץ 10, תוקף אמנון לוי את שנאת הציבור החרדי: "גם הם חלק מהחברה הישראלית, הם אנחנו". בשיחה ל"כיכר השבת" טען: "לא ניתן למגזר החרדי יחס הוגן" (מעניין)

63
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | כ"ז בטבת | 18.01.15
(צילום תמונה: Moshe Shai/FLASH90, סרטון: מתוך ערוץ 10)

בימים האחרונים עלה "ערוץ 10" עם קמפיין חדש, ובו בכירי העיתונאים בערוץ מביעים עמדה על דברים או חלקים מסויימים בחברה הישראלית. הפרומו המדובר ביותר הוא של העיתונאי אמנון לוי שעומד מאחורי התכנית המצליחה "פנים אמיתיות".

לוי מתייחס בפרומו, איך לא, לציבור החרדי: "'שחורים', 'טפילים', 'גזלנים', 'פרזיטים שרק רוצים לקחת לנו את הכסף'. בואו נודה על האמת: התרגלנו לפחד מחרדים" אומר לוי.

"בשביל חילונים רבים החרדים הם כמו צל שחור גדול שמאיים על החברה הישראלית. 'תראה אותם', הם אומרים לי, 'הם לא משלנו'.

"30 שנה אני משוטט ברחבות החרדים האלה. בשנים האלה למדתי לראות כאן אנשים כמוני שפשוט לבושים אחרת, ויש להם דעות אחרות ואורח חיים שונה. ושהאנשים האלה, עם הבגדים השחורים והמנהגים המשונים, גם הם חלק מהחברה הישראלית. הם אנחנו. למדתי לאהוב את זה. ואם הם חלק מאיתנו, אז ממי בעצם אנחנו מפחדים? מהצל של עצמנו?".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר לוי מה עומד מאחורי הפרומו הזה ומאחורי הדברים שהוא אומר על הציבור החרדי. "ערוץ 10 רוצה למצב את עצמו כערוץ אקטואליה, תחקירים ודברים מהסוג הזה" הוא אומר, "ביקשו מכל מיני טאלנטים בערוץ לבחור נושא בו הם רוצים להביע עמדה או דעה על החברה הישראלית. אני בחרתי להגיד את הדברים האלה על החברה החרדית".

מה יש לך עם הציבור החרדי?

"אני חושב שהחברה החרדית היא חברה מעניינת שלא מקבלת יחס הוגן מהחברה החילונית".

החברה החילונית מקבלת יחס הוגן מהחברה החרדית?

"לא, אבל אני מגיע מהצד החילוני. אם הייתי מגיע מהחברה החרדית אני מניח שהייתי בוחר להגיד משהו על החברה החילונית. החרדים הם עדיין מיעוט כאן ולכן יותר חשוב שהחזקים יהיו יותר הוגנים עם החלשים".

לדברי לוי, "אחת הבעיות היא שהחברה החילונית לא תופסת את החרדים כחלשים או קטנים, אלא כחזקים, מאיימים וסחטנים. החילונים לא רואים בחרדים ישראלים. אני רואה בחרדים ישראלים לחלוטין, יותר ממה שהחרדים מוכנים להודות".

לדבריו, "גם תולדות אהרון זו יצירה ישראלית. היא נוצרה בישראל לא בהונגריה. הגיע אהרון רוט - אברך, בן של קצב, בלי שושלת ובלי היסטוריה - ויצר את תולדות אהרון ממאה שערים, שלא כמו סאטמר שהיא חסידות אמריקנית".

מה דעתך על התהליך שעובר הציבור החרדי בשנים האחרונות - השכלה גבוהה והשתלבות בשוק העבודה?

"אני בעד השתלבות. אנחנו חיים באותה מדינה, אז אני כמובן בעד. יש כל כך הרבה דעות קדומות אצל החרדים נגד חילונים - על כך שאין מוסר בחברה החילונית וכולם גנבים ועוד. לכן אני בעד השתלבות".

לדבריו, "הפרומו שלי גורם להכי הרבה מחלוקת ביחס לשאר הפרומואים של הערוץ. יש כאלו שאומרים לי שהחרדים באמת פרזיטים ולמה אני אומר בפרומו שהם לא. אבל זה מה שאני חושב. בגילי נראה לי שאני יכול כבר להגיד את דעתי. מה יעשו לי? מנכ"ל הערוץ פגש אותי אחרי שהוא צפה בזה ואמר לי שהוא מאוד התרגש מהפרומו הזה".

לדבריו, "לפני מספר חודשים שידרתי כתבה על יואליש קרויס. הרבה מאוד אנשים אמרו לי שהם שינו את דעתם על מאה שערים בעקבות הכתבה הזאת. זה שכרי".

על מאמצי ההישרדות של הערוץ, שנמצא כבר שנים במשבר כלכלי עמוק ובכל פעם עומד בפני סגירה, אומר לוי: "במה שאני לא מבין, אין לי אפשרות לעשות משהו או לשנות אני לא לחוץ. אני מקווה שהערוץ ישרוד. מקסימום נמצא מקום עבודה אחר. אני יותר דואג לצוות שלי. אני יכול לעשות דברים אחרים, אבל אני מעסיק כעשרה אנשי צוות. אם התכנית תרד אז הם יעברו לתכנית אחרת, אבל אם הערוץ ייסגר לאן הם יילכו?".

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
מאד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רועי19.01.15
22
עשית קידוש השם אמיתי
é19.01.15
21
עושה את העבודה!
לי24.01.15

הצגת כל התגובות

20
אשרייו ואשריי חלקו!
אני24.02.15
19
אמנון לפחות התחלת להבין שיש בתוך החברה החרדית אנשים קסומים ובאמת שבאו לעולם רק לעשות טוב לבני אדם ולוותר על חיי מותרות אני גאה באבא שלי הרב אברהם כהן שנותן את חייו למען כל בני האדם ורק חסדים עושה למען הזולת אשרי עם ישראל !!!!!!
מירי בר06.02.15
18
יותר מפחיד מי אהבה מי אויבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל 19.01.15
17
נבעה מכוח התנשאות האינטלקטי...ששאין בה שמץ של אמת ,בתחום הבנייה בארץבארץ לרעידות אדמה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים04.10.15
16
שכמותו. מה פשר ההתחנפות פתאום?..גם הוא קוצה עכשיו להכנס לפוליקטיקה או מה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל20.01.15
15
אז נותנים בכל מקרה לגיטימציה לחילוני המצוי להבין שאנחנו משונים ועם מנהגים משונים... ולא שההיפך הוא הנכון , שהחילונים הם סוטים מהדרך והם המשונים. יש פה קטע שתורם לאיחוד אבל רב המפריד על המאחד. אם הייתי חילונית (והייתי לפני 20 שנה) התשדיר הזה לא היה עושה לי כלום.
רונית19.01.15
אני חילוני ואני אוהב את כל עם ישראל כולוווווווווווווווווו וז ריגש אותי עד דמעה כי יש המון שנאת חינם ובעזרת השם אחזור בתשובה במהרה בימנו אמן
דוד20.01.15
14
הבעיה בארץ היא הבנת הדמוקרטיה,לאמור דמוקרטיה ישראלית זה הפיכת הדמוקרטיה לסוג,לזן.זה גזעני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים 04.10.15
13
מה זאת אומרת ״אנשים״????? תגיד יהודים, בדיוק כמוך רק שהם שומרי תורה ומצוות ואתה לא!!! מרגיז שמסתכלים עלינו כאילו באנו מהחלל החיצון .
ענת19.01.15
12
מישהו פה הבין שהחרדים הם התשובה לבעיה של השמאל הקומוניסטי הסוציאלי במדינת ישראל כלומר הם יעזרו לשמאל שוב לשלוט מישהו אמר אריה דרעי ??
דייג אוהב דגים?19.01.15
פושע מושבע !
.19.01.15
11
כל הכבוד לאדם כזה שיש לו מעמד בערוצי הטלויזיה שמתוודה חברה מתחילים לגלות את האמת
בדוי08.02.15
10
אלה בדיוק אבל בדיוק המילים של היטלר ימח שמו והנאצים!!!!!!!-יהןדים חילונים ברחתם מאימת הנאצים להפיל עלינו את הרפש- מי אתם מי?????!!!!!!!!למען השם מי אתם????!!!!!- נאצים זה מה שאתם!!!!!!!!!!!!!!!!!!- תסתכלו על עצמכם במראה- אתם נאצים....!!!!!!- וזה מה שיש לי להגיד לאמנון לוי היקר ולכל החילונים שחושבים
א19.01.15
והנאצים באמת אמרו את המשפטים האלו - רק שהתכוונו לכל היהודים ולא רק לחרדים - ובינינו: השמאלנאצים החילונים שונאי הדת ממש לא יותר טובים מהם - מעניין למה...
אוראור07.07.17
9
השתלבות = התייונות
מרדכי לא יכרע19.01.15
8
אף אדם נורלמי לא רוצה לקום מוקדם לעבוד כל היום, והיה מעדיף לשבת בבית ושאחרים יעבדו בשבילו. אף אדם נורמלי לא רוצה לסכן חייו 3 שנים בצבא, ומעדיף שאחרים יעשו זאת בשבילו. אף אדם נורמלי לא רוצה לשלם עשרת אלפים ש"ח בשנה עבור לימודים באוניברסיטה, והיה מעדיף שישלמו לו עבור לימודיו. לכן הכל מקנאים בחרדים כי
דן סגל19.01.15
7
חפושי-הפושע לא מבין כי בלי התורה --> אין ישראל - אין !
??????????20.01.15
6
לא פעם שהוא משבח את הציבור החרדי.כל הכבוד לו על האומץ לומר את הדברים בצורה חד משמעית. איש יקר ואמיתי!!!
גולן18.01.15
תן לי להזכיר לך שהאיש ה"יקר" הזה פעמית רבות עשה תוכניות תיעודיות שקריות ומבוימות על הציבור הדתי והחרדי - הוא תמיד טען שהוא מתנגד לברית מילה ושלדעתו זה מסוכן ומיותר , הוא הודה שהוא אתאיסט ואף התגאה בזה , הוא הרי תמיד בייש את שמו ושם משפחתו - אז איך אתה ושאר המגיבים פה שוכחים שהוא לא בדיוק "איש יקר"?
אוראור09.02.17
הוא אדם יקר באמת, כל עם ישראל יקרים, אני מקווה שהוא גם יראה יותר מזה ויראה את זה החוצה
אמירוס19.01.15
5
תשמעו מורידה את הכובע (המגבעת..) איך הוא לא מפחד להסתובב איתם... שלא יטעו אתכם הוא ניסה לשקף שאנו מפחידים. ימח שימם הערבים
ריקי28.01.15
4
כל עוד הדם של ילדינו הוא שנשפך והחרדים לא מתגייסים, לא ניתן לדבר על אחדות !
הפורום לשוויון 19.01.15
"וַיהוָה הֶאֱמִירְךָ הַיּוֹם לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָךְ וְלִשְׁמֹר כָּל מִצְו‍ֹתָיו." תורה » ספר דברים » פרק כז » פסוק ט "וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הַסְכֵּת וּשְׁמַע יִשְׂרָאֵל הַיּוֹם הַזֶּה נִהְיֵיתָ לְעָם לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ."
ולא חילוני=כופר20.01.15
הרי אתם , השמאלנים , מפקירים את החיילים שלנו כדי שהאויבים שלנו לא ייפגעו - א ת ם עוד מדברים על דם שנשפך? חוץ מזה , אתם לא באמת רוצים שהחרדים יתגייסו , נכון? בכלל , יש כמה ש כ ן מתגייסים לידיעתך.
אוראור19.07.16
על תקבלו אותנו אנחנו מקבלים את עצמנו ויש לי גם שאלה איך יש שמולנים הרי ערבים לא עושים צבא וגם עושים נזק והרבה אנשים מרחמים על הערבים וגם הם שונים אותכם השמולנים ואני אומר את זה כי אין כמעת חרדים(דתים) שמולנים
אאאאא19.01.15
ולא תהיו כמו כל הגויים ואז נקבל אתכם...בשמחה.
יוסי19.01.15
קודם שנהיה מבולבלים כמוכם, כופרים כמוכם, ואז תקבלו אותנו.. אבל זה בדיוק מה שאנחנו לא רוצים, אנחנו נעשה מסירות נפש ולא נתבלבל אתכם.
אבי19.01.15
3
אתם החריגים, עזבתם את תורת השם ואת מצוותיה...אתם מקבלים אותנו? פלא שאנחנו עוד סובלים אתכם. הפרומו הזה הוא לעג לרש.
משה19.01.15
2
חזק כי אתה אומר אמת אחרי שחקרת במקצועיות ולא בשטחיות ועומד מאחריה. אמיץ כי לדבר כזה יש השלכות בקרב הציבור האינו דתי ואתה יודע שתצטרך להתמודד עם זה ומוכן לקרב האמתי (על האמת הזו) הזה. הצעה: לך עוד שלב אחד וכאן תצטרך מסירות נפש, תבדוק ותפרסם מה הוביל לקוטביות בין הצדדים בחברה ויותר חשוב מהם ה
אבנר הלוי19.01.15
1
הקשר בינם לשם ישראל (יעקב אבינו ) כמעט מקרי בהחלט....
שחור משחור20.01.15
ערב רב הוא שמה של קבוצה הכוללת מצריים ובני עמים נוספים שהתלוו לבני ישראל ביציאת מצרים, על פי המסורת היהודית הם התקבלו על ידי משה רבינו, ->->-> ובהמשך חטאו והחטיאו את עם ישראל במדבר, כמו בחטא העגל ועוד. ---> ערב רב !
ערב רב !20.01.15
אולי גם יעניין אותך
אנשים

צבי יחזקאלי עוזב את ערוץ 13; זה המקום שאליו מצטרף

איציק אוחנה | 30.04.24

עבר ניתוח

גנץ נפצע ברכיבה על אופניים בחג - ופונה לבית החולים

יאיר טוקר | 29.04.24

חשוב לציבור?

"הסירו אותי"; הבקשה החריגה של אבנר נתניהו מויקיפדיה

יאיר טוקר | 21.04.24

חשף את שמירת המצוות

כשכוכב הזמר המזרחי נשאל על חזרה בתשובה: "100 אחוז כן"

איציק אוחנה | 21.04.24

 בענבי הגפן

הבן של המשב"ק של הבבא ברוך התחתן עם נכדת הבבא סאלי | תיעוד

חזקי שטרן | 16.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"צריך את תמיכתכם ועזרתכם"

פילבר עושה מצ'ינג - עשרות אלפי שקלים נתרמו עד עכשיו

בני סולומון | 09.04.24

"מתייעץ עם הרבנים"

הזמר חשף את התקרבותו ליהדות: "קידוש, כשרות, מצוות"

איציק אוחנה | 06.04.24

בחופה החגיגית

הריקוד של רבי דוד אבוחצירה והמיליארדר החרדי  | צפו

איציק אוחנה | 01.04.24

אחרי שהתגלה בקע

הסתיים הניתוח בהרדמה מלאה של נתניהו; מה מצבו כעת?

יאיר טוקר | 01.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

פריימריז ב'יש עתיד'

הירידה של קרעי על יאיר לפיד: "התקשרתי לברך אותו"

יאיר טוקר | 28.03.24

"שמחה שאתה מתחזק"

כששרה נתניהו הזמינה את השחקן המתחזק לשיעור תנ"ך עם ביבי | צפו

איציק אוחנה | 26.03.24

"פוליטיקה מכוערת"

האקדמיה התקפלה וחזרה בה; הכתב החרדי יקבל את הפרס 

יוסי נכטיגל | 18.03.24

"נפל לי האסימון"

כוכב הילדים "יובל המבולבל" תרם עמדת תפילין | זו הסיבה

איציק אוחנה | 17.03.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

ההדלפה מהכוורת המצומצת

בלגן בלשכת נתניהו; ניסיון ל"סיכול ממוקד" לאחד הדוברים?

יאיר טוקר | 17.03.24

"בשביל אחדות עם ישראל"

הקומיקאי גיא הוכמן: "מתכוון לשמור בפעם הראשונה שבת"

איציק אוחנה | 17.03.24

"פונתה עם חיוך"

החולה הופתעה: שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע לטפל בה

יאיר טוקר | 15.03.24

"כבוד לקחת את המשימה"

איש התקשורת מני גירא שורץ מונה לסמנכ"ל הדיגיטל בקול חי

איציק אוחנה | 13.03.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אות ברית קודש

גדולי העסקונה הבני ברקית בברית לבנו של יעקב זכריהו | גלריה

חיים רוזנבוים | 13.03.24

"פשע של ההנהגות"

גיא לרר הפתיע: "הפירוד בינינו לחרדים מגיע אך ורק מלמעלה"

כיכר השבת | 11.03.24