כיכר השבת

"לקדש שם שמיים דרך היצירה"

"חי בסרט": הכירו את הבמאי הכי צעיר בארץ

הבמאי ויוצר הסרטים הכי צעיר בארץ הוא בחור מכפר חב"ד שבגיל 17 בלבד כבר עומד מאחורי הפקת קליפים לאמנים כמו אברהם פריד, סרטוני תדמית לעסקים וסרט באורך מלא בכיכובם של שולי רנד, תומר קאפון ומיכאל וייגל. "חטפתי השפלות וקראו לי 'חי בסרט', אבל היה בי דחף פנימי להמשיך ולהצליח". ראיון ראשון עם שניאור אנטבי (אנשים)

41
חיה כהן | כיכר השבת | כ"ג באדר ב' | 30.03.19
שניאור אנטבי (צילום: עקיבא שיינברגר)

בשבוע שעבר פרסמנו במדור המוזיקה את הקליפ החדש והמושקע של הזמר מתי שריקי, "מחר". בכתבה מתואר כיצד "סיפורו האישי המרגש של מתי התגלגל לאזני במאי וצלם צעיר מכפר חב"ד, וכשהגיע השיר החדש החליטו השניים להגשים חלום משותף: לצלם את הקליפ בהרי האלפים, כדי להמחיש את המסר בשיר: תמיד להמשיך ולטפס, ולעולם לא לוותר על החלומות שלכם".

כעת מסתבר שלמי שעומד מאחורי בימוי וצילום הקליפ יש סיפור מעניין לא פחות.

"הגיל שלי זה לא דבר שאני אגיד ראשון. אני סוגר עם לקוחות רציניים, אף אחד לא חולם שמדבר איתם ילד בן 17. אחד המותגים החזקים בעולם רצה שאפיק עבורו פרסומת למגזר החרדי. כבר סגרנו צילומים והכל, אבל ברגע האחרון הכל בוטל כי הם לא יכולים להעסיק עובד מתחת לגיל 18".

התאכזבת?
"זה בעיקר מחמיא. בשיעור ב' ישיבה קטנה הפקתי קליפ להופעה של אברהם פריד ומאז, ברוך השם, לא חסרה עבודה".

שניאור אנטבי הוא במאי ויוצר סרטים עם רזומה הפקות מרשים שהגיע בימים אלה לשיא עם השקת סרטו החדש "מודה במקצת" בכיכובם של שחקנים מהשורה הראשונה בישראל; שולי רנד, תומר קאפון ומיכאל וייגל.

שולי רנד ומיכאל וייגל עם אנטבי (צילום: חיים מירזייב)

אה, והנה פרט נוסף ששכחנו לציין: בכסלו האחרון הוא סגר 18 שנים.

בן 17 עם רזומה שלא מבייש במאים ותיקים (צילום: עקיבא שיינברגר)

"מגיל מאוד קטן תמיד חיפשתי וחיזרתי אחרי החלום הזה שאז עוד לא ידעתי להגדיר מהו. שעות מול המראה, הצגות למשפחה ואקטים שהייתי משתמש בהם כדי לנסות להתקרב לחלום. התקשיתי להירדם בלילה כי הייתי חושב המון והדמיון היה עף, ובשיעורים כתבתי תסריטים.

הייתי ילד מאוד שקט ומופנם שחי בתוך בועה משל עצמו והיה לי כיף בתוכה. היום למדתי לצאת ממנה, לפעמים. לא שיחקתי כדורגל עם כולם, לא הייתי חברותי. הייתי מאוד בתוך עצמי וחטפתי הרבה השפלות. הילד הרחפן הזה שלא עושה מה שכולם עושים. זה מעולם לא הפריע, אבל הייתה בעיה אחרת: הייתי משתף את כל החברים בדמיונות שלי, לי הם נראו מציאותיים לחלוטין. לא היו לי מסננים".

עבור ילדים מדובר בטרף קל. "הם היו פוגעים בי, מחרימים אותי, שרים לי שירים משפילים. הכינוי שהדביקו לי היה 'חי בסרט' וזה מאוד הכאיב לי".

זה לא המקום לעצור ולהגיד, אוקיי, אולי הם צודקים?
"אני לא יודע מה, אבל היה בי דחף פנימי להמשיך, למרות הכל. אני חושב שזו בעיה בחברה שלנו, שאם אתה קצת שונה בנוף, אתה אפס. נפגעתי, אבל זה לא עצר אותי". הוא המשיך לכתוב במרץ תסריטים - שלא הגיעו לשום מקום, גיבש סביבו חבורת ילדים שזרמה עם הרעיונות שלו ויחד הם העלו אינסוף הצגות - ללא קהל.

בכיתה ו' החלום הפך פתאום קרוב מתמיד. "כמה ימים לפני י' שבט, תאריך שמצוין כיום חג בחסידות חב"ד, המשפיע של התלמוד תורה יחד עם אחד המורים שאהבתי מאוד ניגשו אליי והודיעו לי שהמנהל, הרב יעקב סגל, רוצה שאני אארגן מחזה לרגל הכינוס שתוכנן לאותו תאריך".

תן לי לנחש, הם לא ציפו שתיקח את זה בכזאת רצינות.
"בדיוק. זו הפעם הראשונה שמבקשים ממני, 'בוא תעשה!'. הייתי בעננים. כתבתי תסריט, אספתי שחקנים, אלתרנו תחפושות והעלינו את ההצגה מול כל ילדי התלמוד-תורה. אלא שפרגון לא הגיע. הפוך מזה. ספגתי כמות גדולה של קנאה. ילדים גדולים ממני פשוט רמסו את הנפש שלי ואני ממש לא יודע מה נתן לי את הכוח להמשיך ולרצות את זה".

ואיך ההורים הגיבו?
"הם תמיד היו שם בשבילי, לנחם, לחבק, להרגיע. אני מסתכל על עצמי כמה שנים אחורה וברור לי שזה לא קל לגדל בבית ילד ש"חי בסרט", ילד שמסתובב בבית עם מקל של מטאטא בתור מצלמה".

פעם זה היה מקל של מטאטא. בצילומים לקליפ של מתי שריקי (צילום: אודיה הרוש)

שניאור הוא השני מבין שמונה אחים ואחריות היא לא מושג שזר לו. נראה שגם מנהל התלמוד-תורה זיהה זאת, ובהבעת אמון יוצאת דופן, מכיתה ו' ועד כיתה ח', הטיל המנהל על שניאור את כתיבת והפקת הצגת סוף השנה הכללית, צעד שסייע לא מעט להפוך את הגלגל ולאזן את מקומו החברתי.

בכיתה ז', אנטבי הפיק סרט באורך של 45 דקות בשם "המרדף להתבגרות" בנושא בר מצווה יחד עם המנהל, הרב סגל. "הסרט עסק בכך שהבר-מצווה הופכת לאירוע מושקע בגלל לחץ חברתי וזכה להרבה תגובות טובות. אישית, אני מכיר נערים שבחרו באירוע צנוע יותר אחרי צפייה בסרט" מספר שניאור.

בעקבות הסרט, הוא החל לקבל פניות להפקות וכעת הרזומה שלו עומד על 2 סרטים באורך מלא, 5 סרטים קצרים, 7 מחזאות ומאות סרטונים לאנשים פרטיים ועסקים.

בימים אלה סיים אנטבי לעבוד על הסרט השני שלו, "מודה במקצת". סרט חינוכי אותו יצר יחד עם המפיק דניאל נתנאלוב עבור הרב אברהם מרדכי סגל, איש חינוך ידוע ומנהל מכון כיוונים.

הרב אברהם מרדכי סגל, שניאור אנטבי ושולי רנד (צילום: חיים מירזייב)

איך נוצר החיבור ביניכם?
"לפני כשש שנים שיחקתי באחד הסרטים של הרב סגל ולפני שנה וחצי, החלטתי ליצור איתו קשר ולהציע לו להפיק את הסרט הבא שלו. אמרתי לו, אני אמנם צעיר, אבל יש לי רזומה מאחוריי. האמנתי בעצמי שאם רק ייתנו לי, אני אעשה ואצליח. ברוך השם, זה אכן מה שקרה".

הסרט מבוסס על מודלים חינוכיים כמו אמון, הפרעת קשב וריכוז ודחיית סיפוקים, אותם שילב אנטבי בתסריט כתוב היטב. בתחילת עבודתם, ההפקה תוכננה להיות סמלית וצנועה, אך לאנטבי היו חלומות גדולים יותר; החל משחקנים מהשורה הראשונה - תומר קאפון, שולי רנד, מיכאל וייגל, דוד גודיק ונתן נתנזון, ועד לצילום ועריכה ברמת גימור מרשימה.

מימין: תומר קאפון, דניאל נתנאלוב, שניאור אנטבי ומיכאל וייגל (צילום: חיים מירזייב)

"לפני כשנתיים חברתי לעבודה בשיתוף פעולה עם המפיק דניאל נתנאלוב שהיה כבר שותף להפקת קליפים ליעקב שוואקי, ליפא שמעלצר, האחים ראזל ואמנים רבים נוספים. מעבר להכל, דניאל הוא חבר יקר שאני מעריך מאוד. הוא יודע להעמיד במקום ולהנחית אותי לקרקע. הוא עושה לי שקט נפשי".

אילו תגובות אתה מקבל היום מהמשפחה, מהחברים?
"ההורים שלי הם אנשים של פרופורציות. הרבה פעמים הגעתי אליהם עם השיגעונות שלי והם היו מנחיתים אותי; 'לא מתאים עכשיו', 'אתה תבנה מגדלים ובסוף הכל ייפול' - וזה קרה, אבל עם הזמן אני לומד ויודע מה מתאים לי יותר ופחות. היום אני פחות משתף אותם בדברים שאני מייצר והם פשוט פוגשים בזה ברשת. אני אוהב אותם וסומך עליהם. הם בשבילי דוגמה חיה יוצאת דופן".

אנטבי והוריו בפרימיירה של "מודה במקצת" (צילום: חיים טויטו)

לחברים קצת יותר קשה להתרגל לטייטל החדש-ישן, מסתבר. "יש לי שני חברים מאוד קרובים וכשסיפרתי להם שתומר קאפון עומד להיות אצלי בסרט, ראיתי על הפרצוף שלהם 'עזוב, שניאור, אתה לא איתנו'. כששלחתי להם תמונה מהסט, הם לא ידעו איך להגיב כי הם ראו שניאור אחר. כשאני עובד, אני מחייב את עצמי להיות המלך של הסט. הצוות צריך לדעת שיש פה בוס שנותן את ההוראות, וזה מראה קצת שונה משניאור של היום-יום".

אנטבי לצד הע. במאי, דוד גודיק, על הסט של "מודה במקצת" (צילום: עקיבא שיינברגר)

שאלה מתבקשת: הגיל שלך משפיע על גובה השכר שאתה דורש על העבודה שלך?
"לא. כסף זה הערכה לאמנות ואנשים צריכים לדעת להעריך את האמנות והכישרון ללא קשר גיל. כתיבת תסריט, צילום, עריכה, סאונד, תאורה - בלי כסף, אני לא אוכל לבטא את האמנות שלי והמוצר ייפגע. אני לא רוצה להפיק מוצר שהוא פחות מהרמה שלי".

לא מתפשר. אנטבי והצוות על הסט (צילום: חיים מירזייב)

ומה החלום?
"להגיע הכי רחוק שאפשר, לקדש שם שמיים דרך היצירה שלי. יש לי משפיע ומדי פעם אני כותב לרבי. בתור חסיד חב"ד, אני רואה את כל זה כשליחות ומשתדל לבטא זאת בכל שלב בעבודה ולא רק בתוצאה הסופית. למשל, במהלך הצילומים, כל יום היה על הסט שיעור תניא שכולם השתתפו בו".

יוצר ושליח. אנטבי בנאום תודה בפרימיירה של "מודה במקצת" (צילום: חיים טויטו)
תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
אל תתרגש מאף אחד ההצלחה היא לא טאבו של האליטות היא נמצאת בכל אדם
יעקב גינדי01.04.19
23
בחור מוצלח
אני הגבר31.03.19
22
בחור מדהים. ומשפחה נהדרת ותומכת. ריגשתם אותי. הרבה הצלחה. מחכים לשמוע ולראות....
ירושלמית31.03.19

הצגת כל התגובות

21
אנשים שמאמינים בחלומות שלהם ומגשימים אותם בענק ב"ה. מדהי ביותר! הקליפ ש מתי שריקי מצולם ברמת על , איכות מטורפת וסטנדרט שלא רואים הרבה. עלה והצלח!
ש30.03.19
20
אז הם מבטאים אותה בהשפלת מושא הקנאה שלה... אני בתור ילדה הכינוי שלי היה "חיה בסרט מרחפת על ענן" שרו לי את השיר של גד אלבז "על תחיה בסרט" כל שני וחמישי.... היה לי טיפה יותר ביטחון עצמי, שכל והבנה דקה להבין שזה נובע מקנאה, אז זרמתי וצחקתי גם אני על עצמי... היום אני עובדת בתחום המשחק וההפקות בציבור הח
תמר04.04.19
19
תמשיך ללכת עם החלומות שלך ותעלה מעלה מעלה אוהב אותך אחי😘
בנימין אנטבי31.03.19
18
אנו רואים את זה יום יום...
אחד30.03.19
17
פשוט דוגמא חיה לבחור שכשהוא רוצה משהו הוא הולך איתו עד הסוף! ריגשת מאוד...
בנימין ס.31.03.19
16
עד שיש מישהו מוכשר כזה השאלה המתבקשת למה אין סרטים עלילתיים חרדים, כבר 10 שנים שאין חומרים חדשים.
יוסי31.03.19
יש בציבור החב"די לא מעט סרטי עלילה חדשים, מותחים ומושקעים.
יעקב אנגלמן22.09.19
יש כמויות אבל של נשים סרטים ממש מושקעים
בעילום שם17.04.19
15
אוריקקק אתה אלוף העולם!
ללא שם31.03.19
14
הוא נשמע משו טוב!
אנונימי31.03.19
13
אני זכיתי להכיר את שניאור בחור שכל כולו ♥️ ודאגה לשני חסיד אמיתי שהולך בדרכו של הרבי , ואפשר ללמוד ממנו הרבה
פיני 31.03.19
12
הקליפ שהוא עשה למטי שריקי הותק ב ד י ו ק מיוני Z “מה נעשה״
ישי31.03.19
11
הוא גם היה במאי בקליפ של מתי שריקי לשיר 'מחר' שהם צילמו בהרי האלפים...
נועה30.03.19
10
חחחח סתם סתם..תצליח כל הכבוד!!
הינני31.03.19
9
וזכור תמיד לקדש שם שמים
צוף31.03.19
8
שניאור אוהבים אותך,כישרון יוצא דופן
חי וקיים30.03.19
7
היה מדהים לעבוד אתך
תומר קאפון01.04.19
אין מצב,אשכרה גולש באתר חרדי? תומר קאפון שיחקגם בתאגד שחקן ברמה מטורפת!!
אליה115.04.19
6
הייתי מציע לך להעביר בכל הזדמנות מהיכן נסקת במקום שנערים במקומך צונחים מטה מטה. אחד כמוך מחייב את הנערים עם דימוי עצמי נמוך לקום להתנער ולשים אטמי אוזניים לכל המלעיגים והקנאים.
יוסף 31.03.19
5
אתה יודע שאני פחות אוהבת את החשיפה הזו אבל זו ההזדמנות להודות להשם שהצליח דרכך ולספר לעולם על כוחו של רצון חזק ומשמעות של מחשבות דמיונות שהופכות למציאות ! אתה שניאור לימדת אותי על עולמם של ילדים יצירתיים ועל המימוש שממתין להם אחרי ההשרדות במוסדות הקונבציונלים כי בתקופת החלומות שלך נאבקנו להוביל או
אמא של שניאור31.03.19
- הלוואי שאצליח לא לפספס את כישורי תלמידיי
יהודייה31.03.19
פירגון מדהים מאמא לבן אשריך! תראי נחת מכל יוצא חלצייך אמן
מיכאל31.03.19
כ"כ קשה לצאת מהקיבוע של המערכת הילד שלך נותן כוח תרוו נחת
מאיר03.04.19
ממנו ומכל שאר ילדיך.
מירי01.04.19
4
מה זה אנטבי?? אולי זה ענתבי. יש כל כך הרבה יוצרים טובים ספרדים. גם השם המקורי ענתבי יכול למכור טוב.
שלום02.04.19
3
הקליפ ש שעשית לשריקי מאוד מוצלח !! פשוט ענק ! אפילו יוני Z לקח לפני שנה ומשהו את הרעיון ממך וצילם קליפ מאוד דומה לשלך. שאפו! אפילו הגדולים מעתיקים ממך . תמשיך להפתיע .
שמואל ברנשטיין 31.03.19
2
ישר כוח יאלוףףףףףףףףףף אחד כל הכבוד שהגשמת את החלום👼שלך בחור עם לב ❤זהב🎇
בעילום שם05.04.19
1
אשריך. כל הכבוד!
מענדל'עעע31.03.19
אולי גם יעניין אותך
אנשים

הבן של המשב"ק של הבבא ברוך התחתן עם נכדת הבבא סאלי | תיעוד

חזקי שטרן | 16.04.24

"צריך את תמיכתכם ועזרתכם"

פילבר עושה מצ'ינג - עשרות אלפי שקלים נתרמו עד עכשיו

בני סולומון | 09.04.24

"מתייעץ עם הרבנים"

הזמר חשף את התקרבותו ליהדות: "קידוש, כשרות, מצוות"

איציק אוחנה | 06.04.24

בחופה החגיגית

הריקוד של רבי דוד אבוחצירה והמיליארדר החרדי  | צפו

איציק אוחנה | 01.04.24

אחרי שהתגלה בקע

הסתיים הניתוח בהרדמה מלאה של נתניהו; מה מצבו כעת?

יאיר טוקר | 01.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פריימריז ב'יש עתיד'

הירידה של קרעי על יאיר לפיד: "התקשרתי לברך אותו"

יאיר טוקר | 28.03.24

"שמחה שאתה מתחזק"

כששרה נתניהו הזמינה את השחקן המתחזק לשיעור תנ"ך עם ביבי | צפו

איציק אוחנה | 26.03.24

"פוליטיקה מכוערת"

האקדמיה התקפלה וחזרה בה; הכתב החרדי יקבל את הפרס 

יוסי נכטיגל | 18.03.24

"נפל לי האסימון"

כוכב הילדים "יובל המבולבל" תרם עמדת תפילין | זו הסיבה

איציק אוחנה | 17.03.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

ההדלפה מהכוורת המצומצת

בלגן בלשכת נתניהו; ניסיון ל"סיכול ממוקד" לאחד הדוברים?

יאיר טוקר | 17.03.24

"בשביל אחדות עם ישראל"

הקומיקאי גיא הוכמן: "מתכוון לשמור בפעם הראשונה שבת"

איציק אוחנה | 17.03.24

"פונתה עם חיוך"

החולה הופתעה: שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע לטפל בה

יאיר טוקר | 15.03.24

"כבוד לקחת את המשימה"

איש התקשורת מני גירא שורץ מונה לסמנכ"ל הדיגיטל בקול חי

איציק אוחנה | 13.03.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אות ברית קודש

גדולי העסקונה הבני ברקית בברית לבנו של יעקב זכריהו | גלריה

חיים רוזנבוים | 13.03.24

"פשע של ההנהגות"

גיא לרר הפתיע: "הפירוד בינינו לחרדים מגיע אך ורק מלמעלה"

כיכר השבת | 11.03.24

תביעה של רבע מיליון שקלים

אהוד ברק מסרב לפצות צלמים שתבעו על הפרת זכויות יוצרים

יהודה גל | 10.03.24

סערת התגובה

ינון מגל בביקורת קשה נגד נתניהו ורעייתו: "לא אוהב את זה"

יאיר טוקר | 06.03.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מהרדיו ללשכה

עו"ד איתי גדסי מונה ליו"ר ועדת משפט ותקשורת בלשכת עורכי הדין

יאיר טוקר | 04.03.24