כיכר השבת

רה"מ גינה

תומכי נתניהו הפגינו מול משפחה שכולה • צפו

משפחתו של סרן תם פרקש שנהרג ב'לבנון השניה', ספגה אמש קריאות גנאי מתומכי נתניהו בשל אירוח מתנגדיו על גג ביתם הסמוך לחלונות רה"מ. גינויים מכל עבר • צפו (בארץ)

31
רפאל כהן | כיכר השבת | עודכן ב-ב' בכסלו תשפ"א | 18.11.20
הכתבה פורסמה ב-ב' בכסלו תשפ"א | 18.11.20
(צילום: מתוך הטוויטר של נעה שפיגל)

גינויים רבים במערכת הפוליטית, כמו גם מנשיא המדינה ראובן ריבלין, לקריאות שנשמעו אמש (שלישי) בהפגנה שערכו תומכי נתניהו מול ביתה של משפחה שכולה, המתגוררת בשכנות לראש הממשלה בקיסריה.

מדובר במשפחת פרקש, שבשבועות האחרונים מארחת על גג ביתה את מפגיני 'הדגלים השחורים' כדי שיוכלו לכרוז קרוב לחלונות משפחת את נתניהו את קולות מחאתם.

בתגובה, נערכה אתמול הפגנה סמוך לביתם, מצד קבוצה קטנה של תומכי נתניהו, המוכרים כ'ביביסטים'. "משפחת פרקש", צעקה שם אורלי לב, אחת המארגנות: "זה שאיבדתם בן, לא מקנה לכם את הזכות... אנחנו פה נהיה כל עוד תארחו את האנרכיסטים על הגג של הבית שלכם. לא ניתן לכם פה את חופש הביטוי שהתרגלתם".

מפגין אחר, מיליטנטי יותר, הרחיק לכת וזעק לעבר המשפחה השכולה: "אלוקים שילם לך... מאחל שיהיה לך עוד אחד כזה".

הצועקים כיוונו לעובדה כי לפני 14 שנה, ב'מלחמת לבנון השניה', איבדה משפחת פרקש את בנה תם ז"ל בן ה-23, בעת שיצא עם מסוק אפאצ'י לטיסה מבצעית במסוק אפאצ'י מעל שטח הררי בדרום לבנון, במטרה לסייע לכוחות הקרקעיים שנלחמו באזור בינת ג'בל, ובשל תקלה טכנית כלי הטיס הסתחרר, התרסק ובער במשך שעה ארוכה.

מהליכוד נמסר, בהתייחסות לדברים: "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל. ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה".

"בלי קשר", הוסיף נתניהו: "כולם חייבים לכבד את פסיקת בג״צ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מביתו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה בקיסריה".

נשיא המדינה כאמור גינה עוד קודם וכתב: "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו 'אבל', ומספיק עם 'לא שמענו אותך כש...'. פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ".

הבן שנפל. תם פרקש ז"ל (צילום משפחתי)

שר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר עם דורון פרקש, אבי המשפחה, וסיפר לאחר מכן: "ביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד ראש הממשלה.

"כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום. בשיחה אמרתי לדורון, שגם מול ביתי מתקיימות הפגנות, ושאני פועל מול רשויות החוק על מנת לאפשר אותן. אני מתחייב להמשיך לדאוג שחופש ההפגנה יישמר - לכל אזרח, ומול כל אזרח", הדגיש יו"ר 'כחול לבן'.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) כתב: "המתקפה המכוערת של תומכי נתניהו על משפחתו של סרן תם פרקש ז"ל היא שפל חדש ובזוי. חייבים להפסיק את השיח האלים שקורע אותנו מבפנים. אני קורא לנתניהו לגנות בתוקף את המתקפה המכוערת הזו".

צפו בתיעוד שהסעיר

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
אנשים שלא שירתו בצבא שלא שכלו ילד מעיזים לפעור את פיהם נגד אלו שהקריבו את היקר מכל
בושה למגיבים שתומכים בחילול חלל צה''ל18.11.20
25
גם נתניהו אח שכול. מעולם לא ראיתי אף שמאלן חס עליו. כמה צביעות איכססס
נתן18.11.20
24
יאלה גם כן גנץ ולפיד האלה...פתאום מעניין אותם השבע והקרע בעם...הם אלו. שיוצרים אותו כל פעם ופתאום חושבים שייגנו....למה הם מגנים אלימות נגד הימין נגד נתניהו??? לא!! אז שכלול לבן ולפיד מסתמן את הפה וכמה שיותר מהר!!!
שיר18.11.20

הצגת כל התגובות

23
המפגינים הם מפגיני ימין צודקים ומאמינים
דרור18.11.20
22
קרנות השמאל בטח שפכו כסף כדי להיות מול ביבי
משה בן אברהם18.11.20
21
צבוע מבולבל! וראש הממשלה לא אח שכול? אז למה אתה לא חש בושה. עם מחאת האנרכיסטים נושאי הדגלים השחורים, המעורטלים, מבזים את סימלי המדינה, שנמצאים יום יום מול ביתו של נתניהו?!
גיא18.11.20
20
המפגינים מול בית פרקש בקיסריה הם פושעים עלובים אויבי העם רוצחים שיש לגרש אותם אל מיחוץ לגבולות מדינת ישראל . בעזרת השם וישועתו ניאראה את המפגינים האלה מחוץ למדינתנו במהרה בימינו אמן אמן ואמן כן יהיה רצון
ישעיהו19.11.20
לגרש את דגלי דאע"ש לסוריה!!!!
נידאל פשחור19.11.20
19
בשם האהבה לחיילי צה''ל רודפים משפחה שכולה ומקללים אותה שימותו לה עוד ילדים בצבא אורלי לב נראית פסיכית לגמרי מרשעת נוראית גלגול של לילית
ביביזם זאת עבודה זרה18.11.20
18
לעומת זאת הביביסטים פוערים את פיהם נגד קדושי ישראל שנפלו בהגנה על עם ישראל. חיות האדם שלא שירתו יום בצבא צורחים לגרש מישראל לעזה הורים שכולים ... מאחלים למשפחה שכולה לאבד עוד ילדים... וכל זה בגלל שהעיזו להפגין נגד ביבי
מפגינים נגד ביבי לא נגד יוני נתניהו18.11.20
המחבלים עם הדגלים השחורים מנצלים מוות בתואנת מסוק של פרקש כדי לזרוע אנרכיה וחורבן
וואדים אבו עלי19.11.20
17
לא מצליח להבין זה שהיתה הפגנה אחת קטנה מול בית משפחה שכולה עושה רעש וכותרות בכל התקשורת אבל זה שכבר יותר משנה יש הפגנות מול בית משפחה שכולה אחרת (כן משפחת נתניהו היא גם משפחה שכולה) אף אחד לא מדבר על זה?? לא מרגיש לכם קצת צבוע? ואני לא נכנס לביזוי סימלי המדינה, קריאה להפיכה שלטונית, קריאה לפגיעה ברא
רועי18.11.20
16
אל תגנו עליהם, חבורת מטומטמים ומשועממים
רוטשילד18.11.20
15
הוא בכלל לא נרצח ע"י מחבלים!!!! קרתה לו תקלה טכנית בלבד ולכן הוא נהרג!!!! אז כל פעם שהסמאלנים האלה יפתחו את הפה פשוט תגידו להם את זה.... מצווה להפיץ ולפרסם!!!
מצווה לפרסם.19.11.20
14
לא יכול לראות את אנשי השמאל אתם גרמתם לפילוג ולשנאה בתוכנו אתם שנואי העם חצי מהעם לא מסוגל לראות אותכם אנרכיסטים בזוים והזוים שכמותכם מתבייש בכם שאתם חלק מעמי ומתבייש בעצמי שאני מוציא את השם שלכם (אנשי שמאל) מפי חתיכת צבועים איפה הייתם שהאנרכיסט הכי גדול שקורא לעצמו טייס עלק אמר לשוטרת ממוצע אתיופי
דהן18.11.20
13
ראוי היה שהמשפחה השכולה שמתגוררת בסמוך לביתו של נתניהו תימנע מאירוח של מפגיני השמאל באופן מופגן. ההתרסה הזו של המשפחה היא שקוממה את מפגיני הימין נגדה והובילה למחאה המכוערת.
שלומי18.11.20
מסכים לחלוטין. אינך רוצה הפגנה מול ביתך, אל תהפוך אותו לאתר הפגנות. אבל, הסמאל היו ויהיו נבלות...
מישהו18.11.20
12
כפויי טובה דעתם השתבשה עליהם כמו אבא של גלעד שליט! בסדר מה יש לצפות שמאל זאת מחלה קשה ללא תרופה
קובי18.11.20
11
חצי שנה השמאל עושה מהומות מחוץ לבית ראש הממשלה. נתניהו הוא אח שכול. מבזים אותו, מלבישים אותו כחזיר, שמים אותו בחבל תלייה וגליוטינה. מרביצים לשוטרים. חברי כנסת מהשמאל משתתפים קבוע. שמעתם מישהו מהשמאל מגנה?! אפילו אחד? שמעתם את התקשורת נזעקת?
דן18.11.20
10
אורלי לב היא מזרע עמלק, שונאת את כולם ומאוהבת בביבי
היו שם קריאות 'הלוואי שגם הבן השני שלך י18.11.20
9
עשרות אלפי משפחות שכולות (ומשפחתי ביניהן) בוחרות ותומכות ברוהמ נתניהו. צביעות השמאל והמוסר הכפול מוכרים לנו היטב. השמאל אינו רלוונטי ואינו אלטרנטיבה בשום מצב
רונן18.11.20
8
מר גנץ הנכבד להזכירך משפחת נתניהו גם משפחה שכולה רק אם שכחת אז להזכיר לך. לא ראיתי שום ציוץ שלך או איזו התייחסות לגבי כל המייצגים המבישים והעלובים של השמאל נגד ראש הממשלה ומשפחתו. בזיון ועוד יותר בזיון שלא אמרת שום מילה נגד. מעניין כשהשמאל פוגע באופן רציף ויום יומי בראש הממשלה זה בסדר והופך ללגיטימי
גרין18.11.20
7
ביבי סטים זה עמלק
משה18.11.20
6
למרות ההזדהות עם כאבם, אין ביכולתם לעשות מה שבא להם ויסלחו להם ואפילו יגבו אותם. פשוט, אין קשר!
ר18.11.20
5
הצביעות של התשקורת והשמאל ידועה ומוכרת... כי כשאחמד טיבי מסמן V לעבר המשפחות השכולות וחברת הכנסת קארין אלהרר קוראת להם שכירי חרב - צרצרים והתעלמות מוחלטים!!!
זאב18.11.20
4
כואב מאד השכול ושבחיים לא יידעו יותר שכול. לענין ההפגנה מי שיש לו חמאה על ראשו שלא יצא עם זה לשמש.מה אתם מארחים מפגינים מול ביבי. פשוט גועל להזיק לשכן איבדתם את המוסריות. לשמאל הכל מותר. די כולל נשיא המדינה. שיברור את מילותיו לפני שיגיב פשוט בושה.מענין מה מפריע למשפחה מקיסריה בביבי.לענ"ד קנאה.
מנחם18.11.20
3
ל"רוטשילד" חסרות דוגמאות? ראה למשל סיקור עריקאת.
משה בן אברהם18.11.20
2
לפי האמור. המשפחה ארחה שמאלנים לכרוז לביבי ולהטרידו בקריאות ממרחק קצר. איפה ישמע כדבר הזה? לא בגלל שהם משפחה שכולה הם יכולים לארח הפגנות נגד ביבי בביתם, אבל לאנשי הימין אסור להשמיץ אותם... מה קורה כאן. יש להם איזה הגנה מיוצדת כי הם משפחת שכול? מה כל הצביעות והתייפיפות הנפש??
שרי18.11.20
1
פיתאום התקשורת השמאלנית שמלבה את הנושא דואגת למשפחות השכול, אין להם בעיה בתמיכה ללא הפסקה במחבלים שגורמים שכול, וגם ממתי נתניהו חייב לגנות כל מעשה שמישהו עושה בשבילו לא בהזמנתו? מישהו כתב שנתניהו אשם גם בהתפרצות הר הגעש בצ'ילה.
משה בן אברהם18.11.20
מה הקשר? אולי תדבר קצת בשכל? ממתי התקשורת הצדיקה מחבלים?
רוטשילד18.11.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

ביקורת בקואליציה

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24