כיכר השבת

שורת דיונים על התחבורה הציבורית

ח"כ ישראל אייכלר דרש: לאסור השארת נוסעים בתחנות

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר קיימה סדרת דיונים בפניות הציבור על כשלי התחבורה הציבורית, בהן דרש אייכלר ממשרד התחבורה להנחות שלא להשאיר נוסעים בתחנות (תחבורה)

6
כיכר השבת | כ"ג באדר א' | 03.03.16
(באדיבות המצלם)

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר קיימה סדרת דיונים בפניות הציבור על כשלי התחבורה הציבורית, בהשתתפות חברי כנסת, מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק וצוות המשרד, מנכ"לי חברות התחבורה הציבורית, ראש עיריית בית שמש וראשי ישובי הדרום.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר כי "מבין התלונות שהגיעו רובן עסקו בהשארת נוסעים בתחנות כשעובר אוטובוס מלא ובעיות תגבור קווי התחבורה הציבורית".

"לא משאירים נוסעים בתחנות. נקודה", אמר אייכלר. "התחבורה ציבורית שייכת לכולנו כמו שהכביש שייך לכל אזרח ללא הבדל. 40 מיליארד שקלים משקיעה המדינה לתחבורה ציבורית ואתם משאירים אנשים בתחנות. משום מה, זה קורה בעיקר במגזר החרדי. יש מקומות אליהם נשלחים אוטובוסים חצי ריקים, לאסוף אדם אחד. דווקא בציבור שאתם יודעים שתלוי בתחבורה ציבורית יותר מכל אוכלוסייה אחרת, מקמצנים על כל אוטובוס ובעיר דוחסים אנשים כסרדינים".

אייכלר הוסיף ודרש "להשוות את השירות בין כל המגזרים. דין בית שמש כדין הרצליה. דין ירושלים כדין חיפה ודין צפת כדין צפון תל אביב. צריכה להיות הנחייה ברורה למפעילים מי שמשאיר נוסע בתחנה, גם מחוסר מקום, ייקנס בקנס מרתיע.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בדיון

בדיון שהתקיים סביב התחבורה הציבורית בעיר בית שמש, אמר ראש העיר משה אבוטבול כי בסך הכללי המצב של בית שמש הוא טוב. "הוא לא מצוין אבל טוב ממה שהיה. מדובר בעשרות קווים חדשים לבית שמש מכל חלקי הארץ. אי אפשר לומר שאין בעיות. אנחנו עושים כמה שיותר להנגיש את העיר.

"העובדה שאין לנו מספיק גנים ובתי ספר ברמת בית שמש ג', גורם לכולם להגיע לרמת בית שמש א' דבר שיוצר עומס. אנחנו בונים עוד גנים אבל עד אז אנחנו מצטרפים לבקשת התושבים לתגבר את הקווים. אחרי הכל לא עולים לשם עדר של כבשים לאוטובוס. צריך שזה יהיה מכובד, מה גם שהם משלמים על זה".

מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה טען כי העיר בית שמש מאופיינת בשימוש רב בתחבורה הציבורית. "האינטרס של המדינה לשמר את זה. העיר שודרגה בשנים האחרונות מבחינת התחבורה הציבורית, במקביל היא גם גדלה במספר התושבים ומבחינה גאוגרפית. יש מאפיין של ערים חרדיות של נדידה וחלק מזה הוא ביקוש לנסיעות בין עירוניות בהיקפים גדולים יותר".

"בית שמש היא כבר עיר גדולה וההתנהלות תצטרך לעבור לעיר שיש בה מרכז תחבורתי. נצטרך לחשוב איך אנחנו בונים מסוף מרכזי שמרכז את התחבורה. אנחנו נשב עם העירייה ונבנה את זה בצורה נכונה", הוסיף.

אייכלר מנהל את אחד הדיונים

בסיום דבריו הוסיף ואמר כי "כמות הנסיעות בימי שישי ומוצאי שבת היא פי ארבע מיום רגיל. יש קושי לנייד אוטובוסים בין עירוניים. לעתיד נדאג להצטיידות באוטובוסים נוספים. אנחנו נארגן כנס יחד עם העירייה ונוסעי התחבורה למספר שעות. ננסה למצוא פתרונות לבעיות הנקודתיות".

בדיון השני בסדרה בנושא התחבורה הציבורית בדרום, אמר ח"כ חיים ילין תושב ישובי הנגב כי אין פרסום ומידע לציבור, והשעות לא שעות. "חברת דן דרום גם קיבלו החלטה שהם לא נכנסים לישובים ונוסעים רק על העורק הראשי. אנשים נכים זקנים וילדים נשארים על הכביש. הכניסות עד לפתח הישובים יכולים להגיע גם ל-2.5 ק"מ, ללא שביל להולכי רגל. זו בעיה בטיחותית ובנס עוד לא קרה שום דבר. כשמסתכלים בצורה אסטרטגית על הכל מלמעלה, אולי זה נראה שהכל בסדר, אבל כשנכנסים פנימה לדקויות רואים שאנשים סובלים".

ח"כ דב חנין אמר כי הוא מקבל הרבה תלונות בעניין תחבורה ציבורית. "אני מתקשה לזכור גל כזה של תלונות כמו במקרה הזה של תפעול האוטובוסים באזור הנגב המערבי". חנין ציין כי "יש טענות שהנהגים לא מכירים את המסלולים, איחורים גדולים כאילו שאין קשר בין לוחות הזמנים למה שקורה בפועל, נהגים שמדלגים על התחנה. כאשר כמות התלונות היא גדולה ולא באזור עם המון תושבים כנראה שיש בהם צדק. יש כאלה שטוענים שבכלל המקום שלהם נותק מהתחבורה הציבורית".

דיון בוועדה לפניות הציבור

יורי בורנשטיין מנכ"ל דן בדרום סיפר כי "חברת דן עשתה הערכות משמעותית, רכשה אוטובוסים חדישים עם טכנולוגיה מתקדמת. משרד התחבורה עשה תכנון מתקדם בקנה מידה אירופאי. המרחב הוא 120 ק"מ אורך ו-80 ק"מ רוחב. מתוך 167 ישובים, נכנסים האוטובוסים ל-100 מהם. לאחרים לא נכנסים בגלל חוסר בתשתיות מתאימות או בגלל לוחות זמנים".

בדיון השלישי הופיעו מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי וצות משרדו, נציגי 'אגד' וחברת 'קווים'.

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר כי "עד לפני מספר שנים היו רק אגד ודן שניהלו למעשה את משרד התחבורה. היום משרד התחבורה מנהל 18 חברות מפעילים של תחבורה ציבורית ואנחנו רואים את השיפור לשירות. המכרזים יוצאים בתיאום עם ראשי העיר. אנחנו שומעים את הציבור ומוציאים מכרז בהתאם לצרכים. אנחנו מתמקדים בשיפור השירות, יותר אוטובוסים, יותר שירות, יותר קווים ויותר פריסה.

"בחודשים האחרונים עשינו רפורמה בתעריפים. הוספנו כ-200 מיליון שקל לבסיס התקציב של המשרד לטובת שיפור והוזלת התעריפים מדי שנה. הגענו כבר ל-5,000 שלטים אלקטרוניים לדיווח על זמני האוטובוסים. נבחן גם את הפסיקה האוסרת להסיע יותר מעשרה נוסעים בעמידה. נפעל להחריג את התחנות באמצע דרך בינעירונית, כדי לא להשאיר נוסעים לבד".

מנהל אגף תנועה ב'אגד' אמר כי הכי קל להוציא הנחיית תגבור והשאלה אם זה ישים. אפשר לפתור תחנות מרכזיות וקשה לפתור תחנות שבדרך. יש בעיות עם ההנחיה לעשרה בעמידה, אם יש תינוק באוטובוס הוא נספר, למרות שיש מקום.

"לא להשאיר אנשים בתחנות עירוניות או בינעירוניות"

"יש בעיות בקווים של המגזר החרדי, שתלוי באוטובוסים ויש זמנים שדרישות הרכבים גדולות פי שתים ויותר מיום רגיל. לפני כשבועיים ביום שישי לא הצלחנו לעמוד בדרישה ועשרות נוסעים נתקעו בירושלים. זה נדיר ואסור שיקרה", הוסיף.

מנכ"ל חברת 'קווים' ציון פת טען, כי מדיניות ההתחשבנות מול משרד התחבורה אינה מתאימה לשיטת ההפעלה במגזר החרדי. "הסעת הציבור החרדי מתנגש עם המערכת שנועדה להקפיד על כמות הק"מ. על נסיעות רבות אנחנו לא מקבלים תשלומים ואנחנו בדיונים על כך עם משרד התחבורה". עוד הוסיף כי "ההתייחסות לנהגים מחפירה. לא ייתכן שנהגים עומדים בשמש בלי מים, קרור או מקום למנוחה. זו גם בעיה בטיחותית ואני זועק ללא מענה".

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר סיכם ואמר כי "הוועדה דורשת ממשרד התחבורה להנחות את המפעילים שלא להשאיר אנשים בתחנות עירוניות או בינעירוניות, בשום תנאי. יש להציב פקחים בתחנות העמוסות ובשעות העומס, במטרה להזרים אוטובוסים נוספים כשצריך.

אחד הדיונים בוועדה

"אופן ההתחשבנות חייב לכלול את תשלום הנסיעות שבוצעו בפועל, בלי הגבלה של תגבורים. יש לדאוג לתנאים נאותים לנהגים. רשמנו לפנינו את הודעת המשרד על הקמת המוקד החדש, שיוכל גם להזין את מערכות המפעילים ולהזרים אוטובוסים נוספים בזמן אמת.

"הוועדה מבקשת לזרז ולסיים את הדיונים על מגבלת הנוסעים ונפנה למשרד המשפטים להחריג את תחנות הביניים בדרך, מתקנת הנוסע ה-11 בעמידה".

תוכן שאסור לפספס
6 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
בשעות העומס אנשים נשארים בתחנות וכאלו שהצליחו להיכנס נוסעים בעמידה כברת דרך ארוכה מהצפון עד בני ברק או ירושלים. בפניות הציבור שלהם שמים פס על הפונים !!!!!!!!!!!!!!
יוסי16.03.16
5
אתמול בלילה, לאחר היריד של העיתון "המבשר" נשארו מאות נשים בתחנה שליד בניני האומה - הנהגים של חברת "עילית" לא עצרו בתחנה, וקו 292 [של B] כשראה את התחנה עמוסה בנשים: הסתובב בכיכר ונסע בכביש חילופי, שאר האוטובוסים לא עצרו, והנהג של 290 כיבה את המנוע וסירב להמשיך בנסיעה לאחר שהנוסעים המשיכו לעלות לאחר ש
נוסעים03.03.16
4
וביד נהג ערבי אל אפולה. יש אלפי נושרים שישמחו ללמוד נהיגה חינם. יש גבירים חרדים שישמחו לממן אותם. לא רק שנזכה בנהג חרדי ישר הגון וזהיר, אלא שיפחתו בצורה דרסטית הפריצות והגניבות בערים החרדיות
דן סגל03.03.16

הצגת כל התגובות

3
מאות אנשים מחכים אוטבוסים מפוצצים,לא עוצרים אפשר להמתין שעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים06.03.16
2
כל המתכנסים אינם רלוונטיים לדיון זה כיון שמעולם לא עלו על אוטבוס וכולם מצויידים מקסימום מרכב של שנה שעברה, כולל ובפרט ראש ערית ב"ש שהפגין בורות בנעשה בעירו הנכשלת (שלא או שכן באשמתו!!! אין לי דבר נגדו אבל שלא יחווה דעה בדבר שלא מתמצא) שאין בה תחבורה הגיונית והוגנת לציבור בעיר כ"כ גדולה היו שלום בדי
למבינים בלבד03.03.16
1
ברמת אביב בפרט מ7 בערב עד 9 בערב . ב9 חלק מסיימים את הקו שלהם האוטובוסים מתל אביב לרביב ובחזור נוסעים ריקים או 5 אנשים מקסימום
י03.03.16
אולי גם יעניין אותך
תחבורה ציבורית

בעקבות עבודות תחזוק, שימו לב! זה השינוי בתנועת הרכבות 

דוד הכהן | 30.04.24

ציבור הנוסעים, שימו לב

רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות בחג הפסח | הזמנים

יוסי נכטיגל | 17.04.24

צפו בתיעוד מבצע פסח

3,800 ליטרים של חומרי ניקוי | כך מנקים את הרכבות לפסח

בני סולומון | 16.04.24
ש

לראשונה מזה שנים:

משרד התחבורה משיק קו חדש בקו ירושלים - בני ברק

כיכר בשיתוף משה"ת | מקודם
ש

למעלה מ-150 אנשי צוות:

המספרים שמאחורי ההצלחה האדירה במבצע "שושן פורים" בירושלים של משרד התחבורה

כיכר בשיתוף משרד התחבורה | מקודם
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם
ש

שמחה וששון - לא בכבישים

אגד נערכת להפעלת שרות זמין בימי הפורים

כיכר בשיתוף אגד | מקודם

"השרה נגד הנוסעים"

יפגע בנוסעים: הופל החוק לתשלום באשראי בתחבורה ציבורית

דוד הכהן | 17.03.24

המהפכה של משרד התחבורה

הבשורה במחירי התחבורה הציבורית - חיסכון ענק לנוסעים

דניאל הרץ | 14.03.24

אלו הוצאות הפיקוח

מאות אלפי דו"חות לנוסעי התחבורה הציבורית; ומי השיאנית?

בני סולומון | 11.03.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

במקום הרווח שהפסידו ממס הבלו

זה המס שיגבו מכם עבור נסיעה של כל 100 ק"מ ברכב חשמלי

בני סולומון | 08.03.24

בהסכם עם משרד התחבורה

יחליף את הרב קו? פיילוט התשלומים באשראי - יתרחב

דניאל הרץ | 05.03.24

לילה של עבודות

שימו לב! בשל עבודות בגשר המיתרים; אלו השינויים במוצ"ש

בני סולומון | 05.03.24

העלות? 300 מיליון בשנה • צפו

נחשף בכנסת: 30% מהנוסעים בתחבורה ציבורית לא משלמים

בני סולומון | 12.02.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

22 מיליון מקומות ישיבה

2024 זה כאן: זה סכום עסקת הענק לרכישת קרונות חשמליים

יוסי נכטיגל | 22.01.24
ש

מודיעין עילית

הנהגים החרדים ב'קווים' התברכו במעונו של רב אחוזת ברכפלד

כיכר בשיתוף קווים | מקודם

תוספות המס ההזויות

השרה סטרוק הגיבה: "מכירה שרים שלא גומרים את החודש"

בני סולומון | 21.01.24

דו"ח המבקר

הגודש בכבישים גרם ב-2021 לנזק של כ-31 מיליארד שקל

קובי אטינגר | 15.01.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"אבסורד זועק לשמיים"

זעם בוועדה על מיסוי רכבים חשמליים: "פגיעה קשה בתחרות"

דוד הכהן | 27.12.23

תהיה קליטה סלולרית

הדרך לנווה יעקב תקוצר | אלו 2 המנהרות שייפתחו היום בי-ם

בני סולומון | 14.12.23

ישדרג את הצי הקיים

למרות המלחמה: ארבעה קטרים חשמליים הגיעו לישראל

דוד הכהן | 14.12.23