במקום הרווח שהפסידו ממס הבלו

זה הסכום שהמדינה תגבה מכם עבור נסיעה של כל 100 ק"מ ברכב חשמלי

חשבתם שתקנו רכב חשמלי ותפטרו מעול המסים הכבד של עלות הדלק הגבוהה במדינה? תחשבו שוב! על פי הפרסום הבוקר, החל משנת 2026 יוטל מס על כל נסיעה של 100 ק"מ ברכב חשמלי (חדשות תחבורה)

בני סולומון | כיכר השבת |
טעינת רכב חשמלי (צילום: א.ג.)

משרד האוצר ורשות המסים מפרסמים הבוקר (שישי) להערות הציבור, את תזכיר חוק מס נסועה לרכב חשמלי ופלאג-אין.

הרקע לפרסום, הוא החלטת ממשלה בנושא תקציב המדינה לשנת 2024, שמטרתו להכניס עוד כספים לקופת המדינה, כאשר התירוץ הוא - הפחתת הגודש ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית, על ידי קביעת מיסוי בגין הנסועה השוטפת של רכבים חשמליים ופלאג-אין ורכבים שאינם מונעים על ידי בנזין וסולר, ברמה דומה למס הבלו שמוטל על בנזין וסולר ובהפחתת התועלות הסביבתיות של הרכבים החשמליים כמו הפחתת זיהום אוויר, פליטת גזי חממה ורעש.

הצעת החוק קובעת כי החל משנת 2026 יוטל מס של 15 ש"ח לכל 100 ק"מ על רכבים אלה. חבות המס תיקבע בהתאם לבדיקה שתעשה במכון הרישוי בעת חידוש רישיון הרכב, גביית המס תתבצע על ידי רשות המסים.

לצד מס הנסועה, רשות המסים ומשרד האוצר מקדמים מתווה מדורג לשיעורי מס קנייה מופחתים לרכבים חשמליים עבור השנים 2027-2025. מטרת המתווה היא לשמר את התמריץ שקיים היום לקניית רכבים חשמליים על פני רכבי בנזין מזהמים באמצעות מתן הטבה משמעותית במס קניה.

על פי משרד האור ורשות המסים: "גובה המס שנקבע מתחשב ביתרונות הסביבתיים של רכבים אלה, כמו הפחתת זיהום אוויר ופליטת גזי חממה, אך משקף גם את העלויות החיצוניות שמושתות על המשק בגין השימוש בהם, וזאת בשל תרומתם לתאונות דרכים, לגידול בגודש בכבישים, לצורך במקומות חניה ועוד".

לדבריהם: "מטרת המיסוי היא להפנים את העלויות החיצוניות הנגרמות לחברה בשימוש ברכב חשמלי, ובתוך כך לעודד את הפחתת השימוש ברכב הפרטי ולתרום להפחתת הגודש בכבישים מצד אחד, ומצד שני לשמר את הכנסות המדינה ממיסוי על שימוש ברכבים, על רקע המעבר לשימוש ברכבים שאינם מונעים על ידי בנזין או סולר החבים בבלו".

עוד נמסר: "צעד זה מהווה כלי משמעותי בהתמודדות הממשלה עם החמרת הגודש בכבישים בישראל, שהנו מהגבוהים ב-OECD. מעבר לכורח התחבורתי, מס הנסועה הינו אחד מצעדי הממשלה העיקריים להתמודדות עם הגירעון הפיסקלי המבני שהוחמר בעקבות מלחמת ה-7.10. חיוניות חקיקת החוק הועצמה עוד יותר לאור הורדת דירוג אשראי ישראל והחשיבות בנקיטת צעדים שיגבירו את האמינות והיציבות הפיננסית של ישראל ושיתרמו להורדת היחס חוב-תוצר. רשות המסים ומשרד האוצר רואים חשיבות רבה בקידום מהיר של החוק לצורך התמודדות עם המשבר התחבורתי ושמירה על האחריות הפיסקלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר