כיכר השבת

טור דעה

הזוי: התחבורה קורסת ושרת התחבורה מתעסקת בשטויות

תאונות קטלניות במעורבות נהגי אוטובוסים, עשרות עדויות על קריסת מערך התחבורה הציבורית, ביקורת ציבורית נרחבת על 'דרך שווה' • אך לשרת התחבורה יש משהו כנראה דחוף יותר - לטפל ב"הדרת נשים" // דעה (טור)

44
משה מנס | כיכר השבת | כ' באב | 17.08.22
אוטובוס מפוצץ בנוסעים בירושלים
אוטובוס מפוצץ בנוסעים בירושלים (צילום: ארכיון כיכר השבת)

אפתח באנקדוטה אישית. אני מתלונן קבוע על המצב הקשה וחוסר האמון במערכת התחבורה הציבורית בכלל ובפרט בחברת קווים. אשתי תמיד טוענת שאני מגזים, שבסך הכל נראה לה שיש אוטובוסים. ואכן, מי שלא משתמש בתחבורה הציבורית לא ממש יודע ומבין על מה הזעם והכעס. עד השבוע. ביום שני הגענו לדירת הורי בירושלים כאשר הפעם, אשתי היא זו שנוסעת וחוזרת כל יום מירושלים למודיעין עילית. הנה הנתון שאותי לא הפתיע, תוך יומיים כבר יש לה 5 תלונות. איך זה הגיוני? הנה:

יום שני 15.8.22 דרך הלוך - עמדתי בתחנה השנייה ירמיהו/ הצבי. חיכיתי לקו 320 שאמור לצאת בשעה 7:45 עמדתי בתחנה בשולי המדרכה והנהג לא עצר לי, דפקתי על האוטובוס והנהג פשוט המשיך לנסוע ולא התייחס."

יום שני 15.8.22 דרך חזור - "חיכיתי לקו 304 בתחנה "חפץ חיים נודע ביהודה" האוטובוס היה צריך לצאת ב14:45. היינו כמה אנשים בתחנה ועד 15:00 האוטובוס לא הגיע. התקשרתי לחברת קוים ואחרי המתנה של 15 דקות ענה לי נציג ואמר שהאוטובוס הזה כבר יצא מהעיר, לטענתו הוא היה עמוס ולא עצר בתחנות. הסברתי לו שהוא לא עבר ויש עוד 10 אנשים שיכולים להעיד על כך. לא היה לו תשובה. השעה הייתה כבר 15:20, ככה שהיה אמור להגיע עוד אוטובוס קו 304 אמור לצאת ב15:00 שאלתי את הנציג 'יעקב' איפה האוטובוס הזה, הוא אמר שהוא יצא באיחור כי לא סיים את המסלול הקודם שלו. חיכינו עד 3:25 פשוט לא הגיע. אגב, הנציג גם אמר לנו שלפי משרד התחבורה יש להם כמות מסוימת של אוטובוסים שהם יכולים לא לשלוח ושאין מה להתלונן על זה כי זה חלק מהחוזה שלהם עם משרד התחבורה."

יום שלישי 16.8.22 דרך הלוך - "המתנתי לקו 304 היה אמור לצאת ב6:45 בתחנה הראשונה שלו - כפר שאול / קצנלבוגן. האוטובוס לא יצא, התקשרתי לחברת קווים ב6:50 ושם נאמר לי שהאוטובוס עדין לא סיים את המסלול שלו ויגיע כשיסיים. תכלס עמדתי שם עד 7:00 ואז עצרה לי מישהי טרמפ. לא יודעת אם הוא בכלל הגיע."

יום שלישי 16.8.22 דרך חזור - הלכתי ברגל לכניסה לעיר שם עליתי על 304 (אוטובוס כנראה של 3:15) זה היה אוטובוס לא של קווים, אלא חברה קבלנית. להפתעתי הוא לא עצר בחשמונאים ולא בשילת למרות שאנשים סימנו לו לעצור ולמרות שהיה מקום באוטובוס. ככה זה עם החברות והנהגים הקבלניים, הם עושים מה ואיך שבא להם כי אין שום אכיפה או תיעוד.

פקחות ופקחים סמויים יעלו לאוטובוסים על מנת לוודא שלא מדירים נשים בתחבורה הציבורית (מתוך הפייסבוק של מרב מיכאלי)

האנקדוטה האישית הזו - שגרמה לאשתי שצריכה להגיע לעבודה בזמן, לוותר על נסיעה באוטובוס ולנסוע ברכב היא נחלת רבים. הנה עוד כמה פניות שהתקבלו במערכת בימים האחרונים:

1. כותב לנו דודי פ: "אני סובל קבוע, לאחרונה בעקבות הכתבה שלך על אנשים שתבעו את חברות התחבורה, אני רושם לי את כל האיחורים ואיחורים. ומהר מאוד נהיית לי רשימה: יום רביעי 20.07 קו 577 לירושלים הגיע לתחנה ב9:20 במקום ב9:10. יום רביעי 27.07 קו 277 לאלעד הגיע ב18:49 במקום 18:36. יום שלישי 09.08 קו 577 מאלעד לירושלים הגיע לתחנה ב07:22 במקום ב07:12. יום שני 15.8 קו 577 מירושלים לאלעד היה אמור להגיע לתחנה שנייה בשעה 18:54 לפי מוביט , ולא הגיע בכלל עד שעה 19:08 שקו 277 הגיע. יום שלישי 16.8 קו 577 מאלעד לירושלים הגיע לתחנה ב07:18 במקום ב07:12".

2. כתב לי מוטי: "אנחנו גרים בבני ברק ואשתי עובדת באלעד. מצב התחבורה הציבורית באלעד מזעזע. בבוקר, התחבורה מבני ברק לאלעד יחסית בסדר, אבל בשעות אחר הצהריים - התחבורה מאלעד לבני ברק ממש מקרטעת. הממוצע של אשתי להמתנה בתחנה עומד על כ-40 דקות. היא לא היחידה שסובלת מכך, משיחות עם תושבים מתברר שכולם סובלים ממצב התחבורה בעיר, אליה וממנה. ניתן לראות נשים בהיריון, אימהות עם תינוקות וילדים קטנים, מבוגרים וקשישים ממתינים שעות רבות בתחנות האוטובוס. שלחנו מכתב לחברת קווים ולשרת התחבורה בתקווה לשינוי, בינתיים חוץ מתגובה לאקונית 'קיבלנו את הפניה ונטפל' לא ממש קיבלנו תשובה."

3. רציתי שתפרסמו בבקשה: אתמול אחי עשה חנוכת בית בחיפה ובאו כל המשפחה שלנו מכל רחבי הארץ, כשחלק מהם בלי רכבים, בשעה 10 וחצי ירדו לתחנה אחיותיי הנשואות עם הילדים לחכות לאוטובוס בנווה שאנן שיצא ב10 וחצי משכונת הדר, היו כ70 אנשים בתחנה הם חיכו וחיכו כאשר עברו 4 אוטובוסים "מפוצצים" באנשים ולא עצרו להם!

האימהות שם פרסו שמיכות על המדרכה והשכיבו את ילדיהם לישון , כל ניסיון לדבר עם חברי כנסת וחברת אגד העלו חרס, בשעה 12 בלילה כשאף אוטובוס לא נשלח יצאו קהילת נווה שאנן הצדיקים וסידרו לכל המשפחות שהיו בתחנה מקום לינה ואוכל כולל לאחיותיי, מי כעמך ישראל!! דבר שלא ידעו ולא יראו או יכתבו בשום מקום אחר. חשוב לי ליידע שיש גם מלאכים בדמות אנשים שמתארגנים כולם ועושים הכנסת אורחים באמצע הלילה בחינם! תודה רבה!"

עכשיו כך, בעבר פנינו מספר פעמים בעניין תלונות צרכנים, לצערי לא נתקלנו באוזן קשבת או בהתייחסות לפניותינו. תוסיפו את המציאות הקטלנית בכבישי ישראל עם למעלה מ-200 בני אדם שנהרגו בכבישים מתחילת השנה. כך כאשר השרה מפרסמת פוסט ובו עדכון לגבי הפעילות החשובה שלה והיכן היא מקצה משאבים, ניתן רק לזעום.

בפוסט שהיא מפרסמת נכתב כך "משרד התחבורה בראשותי החל באכיפה נרחבת באלימות ובהדרת נשים בתחבורה הציבורית. כמה פעמים שמענו על מקרים בהן אישה לא הורשתה לעלות על האוטובוס בגלל שלפי דעתו של איזשהו נהג היא הייתה לא צנועה? כמה פעמים שמענו על מקרים בהן נשים נדרשו לשבת מאחורה באוטובוס?

התופעה הזו חייבת להיפסק. יזמתי את התכנית שתחל כבר בחודש ספטמבר, בה פקחות ופקחים סמויים יעלו לאוטובוסים על מנת לוודא שלא מדירים נשים בתחבורה הציבורית, כמו כן הועבר מסר ברור לנהגות ולנהגים כי אין לאפשר מקרים שכאלה ומי שיאפשר אותם – יישא בתוצאות. לפגיעה בנשים יש מחיר. סיימנו לשתוק."

התקווה הקטנה שלי היא, שאותם פקחים יגלו שאין אוטובוסים, ושלפחות 30% מהנסיעות אינם מבוצעות או שאינם מגיעים בזמן ויעדכנו את השרה ע"כ. או שאולי כפי שאמר הנציג של חברת קווים "זה החוזה של משרד התחבורה!"

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
מה עם מהפכת "דרך שווה". מכל כיוון שאני בוחן נעשתה התייקרות משמעותית. תוך נפנוף בדגל שהגמלאים נוסעים חינם, הכפילו את מחירי האוטובוס. חד יומי שעלה לי ברכבת 13 ש"ח. אני משלם היום 28. חודשי שעלה 145 עולה כעת 225. ויש עוד דוגמאות. מהפכה רעה לאזרח!
אשר19.08.22
31
7 שעות עבודה נהג צריך לעבוד דקה לא יותר בקיץ בחורף 8 שעות אין מה לעשות זה ריכוז סבלנות ועוד הרבה דברים החברות למשרד התחבורה צריכים להבין נהג זה בנאדם שסופג כל המשמרת
ב.ב19.08.22
30
הייתי מגיב לגבי התחבורה הציבורית בארץ...אבל אין טעם כי ככה המדינה הלכה לפח. לפני חצי שנה התחלתי תהליך של עזיבה וב"ה שבוע שעבר קמנו ועזבנו, משפחה של 10 נפשות. מצאתי עבודה לי ולאשתי...לא קל אבל הבנתי שהפיצוץ קורב...אין טעם לנסות להמשיך עם מדינת היהודים.
משה חזן17.08.22

הצגת כל התגובות

29
אם זה שטויות למה אתם מתעקשים על זה?
יוחאי20.08.22
28
אני מכיר אברך שכבר הגיש עשרות תביעות נגד חברות הנסיעה דרך תביעות קטנות בבית המשפט ובכולם הוא הצליח וזה לקבל פיצוי כספי בסכומים נכבדים. ברגע שיעשו זאת מאות חרדים נוכל לראות שינוי. אז במקום להתרגז גשו לפעולה והגישו תביעה משפטית
אברך18.08.22
יש פקח הודי בירושלים עם פה מלוכלך וכמעט אלים. צריך להתלונן ולהעיף אותו
אדרבה תן בליבנו18.08.22
27
זה לא שטויות.!!!!!!!!!!!! אף אחד לא יכתיב לי איפה לשבת!!!!!!! ויצעקו עליי לעבור מקום!!!
חני17.08.22
היי חמודה אני לא יודעת מה בקשר אלייך אבל אני בתור אחת שמשתמשת הרבה בתחבורה הציבורית יכולה להגיד לך שלא ראיתי אפילו פעם אחת מקרים שצעקו על נשים לעבור מקום יותר מיזה ראיתי כמה וכמה פעמים שגברים נתנו את המקומות שלהם לנשים מדין צניעות ומכובדות!!!
תהילה05.06.23
ועוד משהו אם כבר מדברים על לכבד נשים לי ולעוד הרבה כמוני לא ממש נחמד לשבת ליד ובמקביל לגבר... ולכן אני מבקשת ממכם נשים מאחורה וגברים מקדימה!
תהילה05.06.23
26
מזדהה אתכם. אני חילוני שנוסע גם בתחבורה ציבורית. באשדוד למשל מישהו החליט ש"בין הזמנים" זאת תקופה בה צריך לצמצם תדירויות. למרבה האבסורד הקווים שצמצמו בהם תדירויות אלו קווים בהם נוסעים חרדים רבים כי הם מחברים את האזורים עם הריכוזים החרדיים ג',ו',ז'ח'
ערן19.08.22
25
ומה המצב ברכבת בירושלים מחפשים ללת קנסות על כלום ומקשים את החיים יש אישה נסעה עם 2 ילדים ותינוק ברכבת הקלה ירושלים ושם יש משהו חדש לא נותנים לך לתקף פעמיים את אותו רב קוו שמעתם 2 אחים עכשיו תקועים לא שלא שילמו לא נותנים להם לשלם והפקח מגיע ולא מקשיב ואו בודק את התלונה של הילד והאישה אלא להפך רק מסב
א 17.08.22
לפני כמה ימים היה לי בדיוק אותו סיפור , נסעתי עם אחי וכשעליתי לרכבת הרב קו לא נתן לתקף יותר מפעמיים ובדיוק אז עלה פקח ואמר לי לרדת מהרכבת לפני שנסגר הדלתות כי אם לא זה קנס !!!
מעורר24.08.22
24
חברה של גפני, שימשיך להזמין אותה לחתונת נכדיו, אנחנו סיימנו איתו.
קובי17.08.22
אותך אני לא יזמין גם לאסוף כסף בחתונה של הנכדה שלי
גפני17.08.22
יש לך טענה, אולי שהוא בתור חבר ידבר איתה
חיים18.08.22
23
אפילו על בימבות של ילדים אסור לתת לה לפקח אם יש לה שיקול דעת כזה מעוות !!!
ש.י 28.08.22
22
מזעזעעעעעעעעעעעעעעע
לי17.08.22
21
בס''ד ב''ה בחזקתי יש רכב אבל זה לא ''צרות של עשירים''. אנו גרים בשכונה לא גדולה, רמת שרת בירושלים. בצד הדרכים היו חונים עשרות רכבים. גם כך הייתה מצוקת חניה אבל מה שעושים לנו זה בלתי נסבל. הגברת שרת התחבורה החליטה לרשת את ירושלים (כנראה גם בערים אחרות) בנתיבי תחבורה ציבורית ובאמצע-הרי איך אפשר בלי זה
ירושלים17.08.22
למי יש כוח לקרוא את כזה ימצחיקה חחח
ללא שם 28.08.22
20
רוצים רעיון,בחינם?תעברו לחיפה !!
גדי20.08.22
גם בחיפה המצב לא מי יודע מה... לפחות בקריות
פנינוש12.10.22
תעברו לחו“ל
מיכל23.08.22
19
השאלה העיקרית לפי התוכנית שלה, מה הפקחיות יעשו, יראו אישה שיושבת בחלקו האחורי של האוטובוס, הן ישאלו אותה מדוע את יושבת פה ולא מקדימה, האשה תענה שכך היא בחרה וברצונה לשבת מאחורה, כנראה שהפקחיות יענו לה, שהאמת שהיא לא יודעת שהיא רוצה לשבת מקדימה, והיא כן בוחרת לשבת מקדימה, במילים אחרות, הפקחיות יקבעו
אהרן17.08.22
18
לעבור לרכב פרטי, מי שאין לו זה בעיה שלו, שיצא לעבוד ויהיה יצירתי. חינכו אתכם להיות עניים ואתם בוכים על ההשלכות?! אהבלים!
לעבור לרכב24.08.22
איזה דברי חוכמה עמוקים ממש התפעלתי ממך.... הרי הדבר ידוע שכל התחבורה הציבורית היא רק לחרדים הפנאטים שלא עובדים.... וכל מי שעובד ברור שיש לו כסף להחזיק אוטו.... אידיוט גמור! (וזה ממש מחמאה בשבילך)
דוד27.10.22
17
עסוקה בלהחליף את התמרורים לתמרורות.
צרת התחבורה18.08.22
16
גפני היה צריך להזמין אותה לשבע ברכות באוטובוס בשביל השוויון שלה במקום לאולם מפואר בבני ברק
עמנואל17.08.22
15
מדובר בשרה שרוטה שכל פועלה היה להוריד את מידת הקירור במזגנים ברכבת ולהציב תמרורות בדמות נשית ועכשיו הפקחים, זכותם המלאה של הציבור החרדי לשמור על הליכות חייב ולשבת כשניתן באוטובוס באופן לא מעורב, מי שרוממות הדמוקרטיה בפיו, חייב לכבד רצון של כל ציבור כולל הציבור החרדי, לשמור על הליכות חייו.
רנה17.08.22
14
מאמר התוקף את שרת התחבורה ממפלגת העבודה לא דורש אומץ ותמיד יתקבל בחום במגזר. אבל מאמר שיוצא נגד הקנאים שחוסמים את העבודות להקמת הרכבת הקלה שתגאל חלק מהציבור החרדי מייסורי התחבורה, ונגד העסקנים והרבנים שמעודדים את המפגינים המקצועיים, ונגד חילול השם שנגרם על ידם - דורש אומץ, ולא ייכתב.
שמיל23.08.22
הדיבר ה 11 אצל החרדים - חפש אשמים בחוץ, לעולם לא בבית... צבור רקוב שלא יודע מה זה ביקורת עצמית ולכן נידון בהכרח להירקב עוד ועוד
הדיבר ה 1124.08.22
13
כדאי לבדוק את מצב התחבורה הציבורית בשכונת רמות בירושלים, כל השנה ( במלה אחת: קטסטרופה)
ירושלמי18.08.22
12
צריך שכל התלונות יגיעו מנשים, ולהאשים את כל הנהגים הגברים, ואז אולי היא תטפל בזה...
לס17.08.22
11
עולם השלישי זה הרמה של התחבורה הציבורית בארץ,ואחת הסיבות שגורמת לישראלים להיות אנשים עצבנים. תבקרו בצרפת ותראו איזה הבדל יש בתחבורה הציבורית...ואנשים רגועים ומנומסים
מישהי17.08.22
צודק
ירושלמי18.08.22
10
באו תראו מה קורה אצלנו במזרח העיר אתם מתלוננים על איחור של עשר דקות . אנחנו בשכונה אכי מפוארת בית חנינה אני מחקה לפעמים בין חצי שעה לארבעים דקות עד שבה אוטובוס ו לפעמים בה מלא לא עוצר אז צחקה עוד בעם . אין פיקוח על אוטובוסים בכל מקום . מיום שהפעילות קבלנים לתחבורה הציבורית ?????
עמיר פלאח19.08.22
9
מה1 לספטמבר יהיו פקחים סמויים בכל הארץ עם מצלמות. מי שלא ישלם יקנס או יזומן לשימוע בעקבות הצילום. הפיילוט החל מתחילת הקיץ בגיוס [החברה מעוף]. הסיבה: הרבה אנשים לא מתקפים רב קו. ראו הוזהרתם!
לעדכן ולפרסם!18.08.22
8
ומה אתם חושבים שיקרה?: היא תאשים את כל העולם ולא תיקח אחריות- כי היא תצטרך להתפטר וזה לא בא בחשבון. המעניין שלקחת אחריות זה לא חובה רק אם תרצה אם לא הכל בסדר.
יעקב17.08.22
7
השירות לקוחות של קווים צועקים עליך ומיד עונים שאתה חוצפן ושקרן. עוד לפני שהיה להם אפשרות לבדוק הם כבר עונים שאתה משקר. בשום חברת תחבורה לא נתקלתי בעזה שירות לקוחות שלא מאמינים לנוסעים המתלוננים
קווים שירות זוועה 20.08.22
6
במהלך הימים האחרונים נסעתי פעמיים רבות באוטובוסים בתוך ירושלים וחכתי לכל הפחות 15 דקות שזה גם כאשר האוטובוס לפי מה שהיה כתוב היה אמור להגיע בעוד 4 דקות., אם אין לך רכב פרטי אין לך כל כך איך להגיע ממקום למקום בצורה נורמטיבית
תושב שמשתמש הרבה בתחבורה ציבורית18.08.22
5
שגפני ימשיך להיות חבר שלה "מושחתים נמאסתם"
משה17.08.22
4
לא מסכים עם ברפורמה הציבורית זו לא דרך שוויונית ! הכל יקר יותר . כרטיס חופשי יומי הבן עירוני בוטל ואני נאלצת על 4 נסיעות בחודש מחוץ לעיר להוסיף עוד 65 שח וגם במקביל להיות מוגבל באוטובוסים ורכבות . ממש זו לא דרך שוויונית כאן
יעקב בן משה 19.08.22
3
עסוקה בלהחליף את התמרורים לתמרורות
צרת התחבורה17.08.22
2
מיכאלי יש לה איי קיו של עז ולפיד שמינה אותה חמור ממש. ממשלת בהמות. בושה לעם ישראל איך שותקים
קלוד17.08.22
1
שרת תחבורה מהטובות שהיו קודם כל קידמה הסעות ליד מרכזי תחבורה בימי ראשון לחיילים, שרבים מהם חרדים ושומרי שבת, אבל נו, שויין, להשמיץ קל.
אסנת01.01.23
אולי גם יעניין אותך
תחבורה ציבורית

רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות בחג הפסח | הזמנים

יוסי נכטיגל | 17.04.24

צפו בתיעוד מבצע פסח

3,800 ליטרים של חומרי ניקוי | כך מנקים את הרכבות לפסח

בני סולומון | 16.04.24
ש

לראשונה מזה שנים:

משרד התחבורה משיק קו חדש בקו ירושלים - בני ברק

כיכר בשיתוף משה"ת | מקודם
ש

למעלה מ-150 אנשי צוות:

המספרים שמאחורי ההצלחה האדירה במבצע "שושן פורים" בירושלים של משרד התחבורה

כיכר בשיתוף משרד התחבורה | מקודם
ש

שמחה וששון - לא בכבישים

אגד נערכת להפעלת שרות זמין בימי הפורים

כיכר בשיתוף אגד | מקודם
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"השרה נגד הנוסעים"

יפגע בנוסעים: הופל החוק לתשלום באשראי בתחבורה ציבורית

דוד הכהן | 17.03.24

המהפכה של משרד התחבורה

הבשורה במחירי התחבורה הציבורית - חיסכון ענק לנוסעים

דניאל הרץ | 14.03.24

אלו הוצאות הפיקוח

מאות אלפי דו"חות לנוסעי התחבורה הציבורית; ומי השיאנית?

בני סולומון | 11.03.24

במקום הרווח שהפסידו ממס הבלו

זה המס שיגבו מכם עבור נסיעה של כל 100 ק"מ ברכב חשמלי

בני סולומון | 08.03.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

בהסכם עם משרד התחבורה

יחליף את הרב קו? פיילוט התשלומים באשראי - יתרחב

דניאל הרץ | 05.03.24

לילה של עבודות

שימו לב! בשל עבודות בגשר המיתרים; אלו השינויים במוצ"ש

בני סולומון | 05.03.24

העלות? 300 מיליון בשנה • צפו

נחשף בכנסת: 30% מהנוסעים בתחבורה ציבורית לא משלמים

בני סולומון | 12.02.24

22 מיליון מקומות ישיבה

2024 זה כאן: זה סכום עסקת הענק לרכישת קרונות חשמליים

יוסי נכטיגל | 22.01.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

מודיעין עילית

הנהגים החרדים ב'קווים' התברכו במעונו של רב אחוזת ברכפלד

כיכר בשיתוף קווים | מקודם

תוספות המס ההזויות

השרה סטרוק הגיבה: "מכירה שרים שלא גומרים את החודש"

בני סולומון | 21.01.24

דו"ח המבקר

הגודש בכבישים גרם ב-2021 לנזק של כ-31 מיליארד שקל

קובי אטינגר | 15.01.24

"אבסורד זועק לשמיים"

זעם בוועדה על מיסוי רכבים חשמליים: "פגיעה קשה בתחרות"

דוד הכהן | 27.12.23
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תהיה קליטה סלולרית

הדרך לנווה יעקב תקוצר | אלו 2 המנהרות שייפתחו היום בי-ם

בני סולומון | 14.12.23

ישדרג את הצי הקיים

למרות המלחמה: ארבעה קטרים חשמליים הגיעו לישראל

דוד הכהן | 14.12.23

ירושלים - ת"א, בית שמש ועוד

בשל תקלה: שימו לב לשינויים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ

בני סולומון | 11.12.23