כיכר השבת

לקראת פינוי 'מעלות'

הרב פטרוב בנאום חריג וחריף: "שקרן, רוצח, גס רוח וגנב"

הרב יוסף פטרוב, העומד בראשות ישיבת 'מעלות התורה', נשא נאום חריף וחריג נגד מנהל הישיבה והנגיד - שבגינם הוא ייאלץ לפנות את המבנה • אפילו רבי אשר דויטש ספג עקיצה (עולם הישיבות)

137
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט"ו בטבת | 30.12.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר אין ספור דיונים והארכות, ביום שישי - השבוע, צפויים תלמידי ישיבת "מעלות התורה" לפנות את הבניין המיתולוגי ברחוב אבן שפרוט בירושלים, לטובת הנגיד ר' יוסף רייכמן, מולו הפגינו תלמידים בקריאות "רשע". כך לפי פסיקת בית המשפט, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת'.

בכינוס שנערך ביום שני, בישיבת 'מעלות התורה' בשכונת 'שערי חסד', לרגל היארצייט לרבנית רחל אוירבך ע"ה, אשת חבר לגאון רבי שמואל זצ"ל, בחר המשב"ק לשעבר ומי שעומד כיום בראש הקבוצה נגד הפינוי - ר' יוסף פטרוב, לתקוף בחריפות את מנהל הישיבה המיתולוגי.

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

מנהל הישיבה הוא הרב משה ויסלובסקי, איש חסד ידוע מירושלים ומי שהיה מקורבו של הגר"ש אוירבך במשך למעלה מארבעים שנה, והיה מנהלה ומייסדה של ישיבתו "מעלות התורה".

את דבריו נשא פטרוב בהשתתפות הגאון הרב אשר דויטש, מחשובי רבני 'הפלג', שהגיע להשתתף כאמור בערב אזכרה לרבנית אוירבך, במהלך דבריו, אף התפרץ פטרוב מספר פעמים בבכי.

אחד מהתלמידים שהשתתפו ב"שיחה", מספר ל'כיכר השבת' כי "בנאום המסעיר שיגר פטרוב עקיצות גם ככל הנראה להגר"א דויטש שישב לצידו על סירובו מלהביע דעה בנושא הממוני, ועל שתיקתו הרועמת בוויכוח הממוני שפרץ במלוא עוזו. 'העולם שותק!' אמר פטרוב בנאומו".

נדיר: כשהגר"ש אוירבך ורעייתו הרבנית רחל ע"ה הצטלמו עבור הישיבה • צפו (באדיבות ישיבת 'מעלות התורה')

פטרוב הסביר: "והעולם זה אלה שחייבים את כל עצמם לראש הישיבה. ואני מעיד, מי שהיה אכפת בחייו גם היום אכפת, מי שמירר בחייו גם היום כך, מכבדו בחייו מכבדו במותו, בן מכבדו בחייו מכבדו במותו".

לאחר מכן, עבר להשמיץ את המנהל הרב ויסלובסקי, כאשר הוא מכנה אותו ואת הנגיד הרב רייכמן, בשלל כינויי גנאי; "שקרנים, שודד, גס רוח, גנב ורוצח".

פטרוב תקף בדבריו את הנגיד הרב רייכמן ואמר כי "זו רשעות שאין כמוה, הוא אדם שבנה את כל חייו על הראש ישיבה, גם אם הוא רוצה את השמונה עשרה מיליון שקל העלובים שלו שיקח את זה, שימות עם זה, מה שהוא רוצה עם זה, יש לישיבה מספיק כסף, אבל זה מה שהוא רוצה, שנאת עמי ארצות.

החלטת ביהמ"ש, האחרונה:

לחצו כאן

"הוא לא יכול לראות שיש המשך לראש הישיבה והוא חייב לקבור את זה ולקבור את שכונת שערי חסד אבל זה לא יהיה, כי יש עדיין אנשים עם לב שלא יתנו לזה לקרות, על אפם ועל חמתם המקום ימשיך, כי זו האמת".

בסביבת הרב רייכמן אומרים בתגובה ל'כיכר השבת': "הנאום כולו מעיד על דוברו יותר מכל, כאשר בניסיון אחרון להיאחז בקרנות המזבח מנסה הנואם לשלב את הצעירים הסרים למרותו, בירידה לכזו שפת ביבין שלא מוכרת עד כה במחוזות מכובדים. לא פלא שלאחר נאומו ראינו את ההתפרעות של הבחורים בשערי חסד".

עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד רוט שנהר מסרו בתגובה: "מי שמתיימר להיות רב ולעמוד בראש ישיבה הוא לא יותר מאדם שמנסה לאחר 30 שנים להתכחש למסמכים ברורים ולהתחייבויות של עמותת מעלות התורה, התחייבויות שנרשמו בלשכת המקרקעין ושנחתמו על ידי ראש הישיבה - הרב אויערבך זצ"ל".

"בניגוד לטענות המתחזים, בית המשפט קיבל במלואה את טענתו של רייכמן כי ההלוואה מגלמת בתוכה תרומה משמעותית, שכן מדובר בהלוואה שניתנה לתקופה ממושכת בתנאים טובים (ללא ריבית) והיא זו שאפשרה את בניית הבניין מלכתחילה".

בתוך כך, לכיכר השבת נודע כי בשעות הצהריים אמש (שלישי) ערכו בכולל "מעלות התורה", בשכונת רמות הירושלמית, מעמד אזכרה לרבנית אוירבך ע"ה, בראשות הגר"ש כי טוב מגדולי תלמידי הגר"ש אוירבך, כאשר הרב ויסלובסקי התקבל בשירה ולאחר מכן האברכים עוברים לפניו להתברך ממי שזכה לקיתונות של גידופים אישיים, וקיבלם באהבה ובשמחה.

כזכור, מדובר במחלוקת בין מי שעומד כיום בראשות 'מעלות התורה', ר' יוסף פטרוב, לבין מי שנידבו בזמנו את הבניין להגאון רבי שמואל אוירבך - משפחת רייכמן העשירה.

הדיווח ב'הפלס', על האירוע

משפחת רייכמן, דרשה בחזרה את ההלוואה שהעניק אביהם בשנות ה-80 של המאה הקודמת, לעמותת מעלות התורה ולעומד בראשה – הרב שמואל אוירבך זצ"ל, מי שעמד בראש הפלג הירושלמי עד יום פטירתו.

הלוואה זו עוגנה בהסכמים חתומים, ולצורך הבטחת פירעון ההלוואה נרשמה משכנתא על הנכס שנבנה מכוחה של ההלוואה.

לאחר פטירתו של הרב אוירבך ז"ל, הגיע מועד הפירעון ורייכמן ניסה לפרוע את חוב העמותה באמצעות מימוש במשכנתא.

עתה, הבהיר בית המשפט המחוזי בירושלים (פעם נוספת) שטענות אותם גורמים קלושות ולא מבוססות, ואיפשר לרייכמן לפנות את הנכס לצורך פירעון חוב העמותה אליו.

כפי שנכתב בפסק הדין: "לגופו של עניין, לא מצאתי גם בחומר החדש שהוצג ראיות ישירות המתייחסות באופן ספציפי למהותה של העסקה שנערכה בין הצדדים, אשר יש בה כדי לסתור באופן חד משמעי או להסביר את מסמכי העסקה שנערכו בין הצדדים".

למעשה, בכך סתם בית המשפט המחוזי את הגולל על תביעתם המופרכת וסלל לרייכמן את הדרך לקבל את כספו בחזרה.

תוכן שאסור לפספס
137 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
95
לאחרונה נתקלתי במו עיניי במקרה של שידוכים. יושב לו רב ליטאי (מלמד במיר) ומשקר במצח נחושה.. בלי להתבלבל על מנת לטרפד את השידוך... ואכן הוא הצליח.!!!!!! עד מתי הקב"ה יתן להם כוח להרע?? כמובן שאני לא מכלילה את כולם אבל יש להם שיטה של ערמומיות וחבל.... כי לשקר אין רגליים ואני בציפיה שהשקרים שלו יתג
רבקה31.12.20
גם אני נתקלתי ברבנים שקרנים וטיפשים ורעים...
קירש02.01.21
94
רק את כינוי הגנאי האהוב על מתפרעים הפלג הוא שכח: נאצי...
אחד העם30.12.20
93
אין לך זריקת עידוד להגאון הגדול ר״י רייכמן שליט״א כמו הנאום הזה אם הייתי יכול, גם אני הייתי סוגר ישיבה שאדם כזה עומד בראשה
עצניק שפוי30.12.20

הצגת כל התגובות

92
למה זה מעניין? למה צריכים לחשוף את הרפש הזה? מספיק שזה קיים . על זה אני בוכייה . אלה מנהיגיך ישראל? מה יהיה עם הדורות הבאים? עם ילדינו? מלמדים אותם לשכב על כבישים , להכות , לנבל את הפה, להוציא שם רע והכל בפרהסיא אין בושה.בלי לחשוב פעמיים.
יוסף30.12.20
להרגיע זה כולה כת קטנה שמתוסבכת עם עצמה לא מנהיגים לא ילדינו ולא דור ההמשך
דוד30.12.20
חחח תכל'ס
ליטאי30.12.20
91
בדרשת מרן ראש הישיבה הרב פטרוב, הוסיף משפט חדש על רייכמן רוצח!!! והיינו שעליהם נאמר הירשת וגם רצחת!!!!!!! והוא השפעסלא ממש ממש כבן!!!!!!!
יוסי30.12.20
למען הסר ספק מי שרק עשו עסקאות על חשבון הקירבה שלהם לר' שמואל וכשהוא היה צריך אותם בעטו בו בכל הכח ומיד בפטירתו ניסו בכל הכח לשנות את אופי הישיבה כפי שרצו כל השנים זה לשתות את דמו של ראש הישיבה===זה רציחה.!!!
מעילעסניק ותיק03.01.21
90
סתם שאלה הוא נורמלי?
א30.12.20
כנראה שלא.. הנורמה היום זה עדר בני ברקי חסר תוכן ומשמעות...
עופר31.12.20
89
שוטה גמור טמבל
דני30.12.20
אתה נשמע אדם גבוה חכם ומתורבת עם אינטליגנציה גבוהה בדיונים.
מה עוד???03.01.21
88
בשעה טובה שקר אין לו רגליים סוף האמת להתגלות וברוך ד' זה קורה כן יאבדו כל אויביך ד'
מאיר30.12.20
אמן. ושהרשעים יאבדו (בלי להיכנס במקרה זה מי הרשע שכנראה שהוא מי שהלך לערכאות)
אמן!03.01.21
87
קצת רחמנות וחמלה אין תופסין אדם בשעת צערו מסכן, הוא משוכנע שהוא מנהיג וגדול ישראל ממשיך דרכו של רבו הוא באמת בטוח שהוא ראוי ופתאום הכל מתמוטט והוא נשאר לבדו עם חבורה מצוצמצת של מלקקי פנכה סהרוריים עולמו חרב עליו נעבך עצוב זה כמובן לא מצדיק השתלחות כזו כאחרון הריקים ועל מי? על האנשים שהיה סמוך על
תלמיד וותיק30.12.20
צערו?! צער על מה? על מה שלא שלו בושה וחרפה
שכנה30.12.20
86
אין כזו ישיבה מעלות התורה, היא סגורה כבר זמן רב! הרב שמואל אוירבך היה האיש צוות היחיד בישיבה וכשהוא נפטר למעשה נסגרה הישיבה, כמה אנשים מנסים להחיות את הישיבה ולא מצליחים.
נחמיה30.12.20
אתה מוכיח מעבר לכל כישרונותיך המופלגים שאתה בור מושלם. הישיבה היום מכילה יותר משבעים בחורים. וע"ז נאמר בחז"ל "גדולים צדיקים במיתתם יותר מחייהם"
למרן שליט"א03.01.21
יש פחות מ 40 בחורים , וגם זה רב גילאי , התצוגה על הגג גם הראתה לכל מי שטיפה מבין מה חלק מהם לפחות שווה , עם זה לא ממש ניתן לבנות ישיבה , ואחד כזה בטח לא מתאים להיות ראש ישיבה , . אז מה בעצם נשאר ? מי מראשי הישיבות מוכן היה לקבל אליו את הבחורים האלו שהישיבה שלהם נסגרה ? אף אחד .
המצטערים בעם 02.03.21
85
לפרק את כל הערים החרדיות לפזרם עם כולם,חילונים,מסורתיים,דת לאומיים להוציא אותם לעבוד וכך תפסק חילול השם מה שעושים יום יום שעה שעה .
יאיר30.12.20
84
תראו את כל התגובות! אהובים מאד הפלג המסריח!
piz30.12.20
83
באם בית משפט פסק לטובת רייכמן שום נאום לא יעזור עם השמצה בלי השמצה איבדו את דרך התורה איבדו את הדרך ארץ איבדו את השפיות מנסים לללכת איימים כמו מחבלים זה לא יעזור וזה רק יתן לעוד תורמים ונדבנים חיזוק לא לעזור כי אף אחד לא רוצה כפיות טובה ואף אחד
דויד30.12.20
82
עכשיו העולם ידעו מאתה יוסי פטרוב! הצחנה מתחיל להריח.....
piz30.12.20
אפילו לכתוב בלי "שגיאים" אתה לא יודע. אדיוט.
חחחחח03.01.21
81
לא הבנתי ???
יאיר30.12.20
80
הכי הדהים אותי הכינוי "רוצח" זה הכי קשור, יש לך סכסוך מממוני עם בן אדם..והנה הוא רוצח. מדהים!
מדהים30.12.20
79
געוואלד.
זלמן30.12.20
78
אינני יודע מי צודק! מה שאני כן יודע, כי לאורך כל ההיסטוריה, צודקים אלו העומדים בצד הרוחני, ולא אלו שבצד הגשמי... מה קרה פתאום לאחר מותו של הגר"ש זצ"ל, שהגיעה פתאום זמן פירעון ההלוואה? אין זה אלא שאנשי הממון, מנסים לנהל את אנשי התורה... כך היה תמיד... והאמת ממתינה בצד. ושוב, אין לי עמדה כלל בנושא ה
עופר30.12.20
מה ההיתממות הזה אני לא יודע? כולם יודעים מימים ימיה שהבניין היה רק מושאל להגר"ש זצ"ל עד מאה ועשרים שלו בלבד. אין מילים לתאר את השחיתות של י.פטרוב בעינן הוא לא רוחני לחלוטין. התמיה על הרב דויטש שלא מיחה או לא הלך משם לשמע הדברים.
שלמה30.12.20
מיהו הכולם יודעים שאתה מדבר עליו? אתה ראית את ההסכם? גם אני לא ראיתי. אבל שמעתי ממקורות פנימיים צדדים לכאן ולכאן. זה ממש לא שחור לבן כמו שאתה חושב וכמו שמעלים את זה כאן.
עופר31.12.20
פטרוב אף פעם לא עמד בצד הרוחני
אייל30.12.20
תלמד קודם את העובדות בבקשה. מה שקרה זה שככה היו תנאי ההלוואה מלכתחילה, שזה עד מאה ועשרים של הרב אוירבך זצ"ל. ולא יודע מאיפה לקחת את הכלל שלך, ממון זה ממון, ויש דין ויש דיין ויש שולחן ערוך חושן משפט. ואין אף אחד מעל התורה הזו.
תקרא30.12.20
אין לי בעיה עם התגובות של שני הצדדים... רק מצחיק אותי, ששני הצדדים המגיבים כאן לא יודעים כלל כנראה מה היה כתוב בהסכם... אני במקרה מתחום עיסוקי נחשפתי להסכם לפני כמה שנים (ואינני קשור לשום צד!)
Danny31.12.20
77
מוטטתם את עולם התורה המבינים בעם לא יישאר מהתרבות שלכם שריד ופליט לא בנים לא תלמידים ולא ישיבה הקב''ה לא נותן קיום לכזה רוע ומושחתות תיבכו הרבה תזילו דימעות תנין גנבים מחללי שם שמים חצופים
יחל ישראל30.12.20
76
לא הבנתי איך אותו נגיד מכובד שבעבר היו מכבדים אותו הופך לרשע גנב וכו' רק בגלל שלקח את הבנין שלו בחזרה? הרי זה מה שהתנה עם הישיבה מהתחלה?
מחוכם30.12.20
אם באמת אתה לא מבין, אני מציע לך לא להכנס לזה. אני במקרה כן יודע את מהויות הדברים מטווח עיסוקי בתחום המשפט, וזה ממש לא פשוט מה שאתה חושב. כמובן, שאנני מצדד לאף צד, אבל יש דברים בגו לשני הצדדים. דברים מהותיים. זה רחוק ממה שאתה מתאר...
Danny31.12.20
75
זה לא ייאמן, פשוט לא ייאמן, היה היה נדיב ושמו רייכמן, עשה חסד וטובה אישית, נתן מכספו לטובת בניין ישיבה החכיר אותה לכך וכך שנים והתנה מפורשות שהבניין שייך לו. ועומד פטרוב ומחליט שהנדיב הזה הוא גנב???? מי בדיוק הגנב פה בסיפור הזה אם לא פטרוב בעצמו???? כמה עזות מצח וראייה עקומה צריך בשביל לא להבין אמית
שפוי30.12.20
אינני נוקט דעה. אבל מידיעה מבפנים, המגיבים כאן כנראה לא יודעים את פרטי ההסכם מול רייכמן. אני מציע לכולם לשתוק. זה לא נותן דבר לאף אחד. בפרט שלמקרא התגובות כאן (של שני הצדדים..), אני פשוט נוכח לדעת עד כמה אנשים יכולים להיות בורים, ולהתווכח כשהעובדות עצמם כפי שמוצגות כאן אינם נכונות. ושוב! שני הצדדים
Danny31.12.20
אבל עובדה שבית המשפט זורק אותו מכל המדרגות שוב ושוב! - לא מכיר את הנושא, רק מציין עובדה
אורי31.12.20
דני הנכבד, לא עוזר לכתוב שוב ושוב 'אני יודע צד שני'. אם אתה יודע, תגיד. כרגע, כמו שזה נראה על פי העובדות שהוצגו, רייכמן צודקים 100%.
לדני31.12.20
זה לא חדש שהם עם ראש עקום....
אני30.12.20
74
הרב ויסלובסקי אדם צדיק אנחנו איתך
שלום 30.12.20
73
פטרוב נשאר לבד, וכל התלמידים של הראש ישיבה זצ"ל, וכל האברכים, וכן שאר בני משפחת הראש ישיבה, נמצאים עם המנהל הרב ויסלובסקי, וכן עם צד הנדיב הרב רייכמן, שזה היה ההסכם וחייבים לקיימו.
חיים30.12.20
72
מה שיפה בעלילה הזאת זה שאין שום סיבה להתיחס לפטרוב הוא מעיד במילותיו על עצמו אדם שמדבר בשפה כזאת וקל וחומר כלפי אלו שתרמו למוסדות שאליהם הוא משתייך זה מעיד על אופיו ועל מעלותיו חבר רק שהוא מתעסק בחינוך
אורן30.12.20
71
בהכירי את מפעלותיו של הרב פטרוב, אוכל להגיד כי כל מה שאמר על רייכמן נכון בכל מילה ואף יותר עליו. מדובר באדם שלא בוחל ברצח להשיג את מטרותיו. מציע להעביר את הישיבה למרקש בנשיאות חברו כאח לו ישאיהו פינטו.
טופסי30.12.20
כמי שמעורה בסוד העניינים כל מילה אמת!!!!!
מושיקו03.01.21
70
על כגון זה נאמר לא זכה תורתו נעשית לו סם המוות ועליו אומרות הבריות אוי לו לרבו שלימדו תורה. אבל כשרואים את גידוליהם מתפרעים ברחוב כאחרוני הפרחחים זו לא הפתעה כל כך גדולה כשמגלים איך האבות מתנהגים. איזו כפיות טובה, איזו אלימות. רוצח?!? תגיד תודה ותתחפף
עוילם גוילם30.12.20
69
זה רק מראה כמה ר' שמואל היה צדיק שהחזיק כזה איש ונתן לו יחס
יהודה30.12.20
68
כפיות טובה ממדרגה ראשונה
יעקב30.12.20
67
טינופת מזוהם .איכס פיכס מחלל שם שמים כל התורה שלו לסיתרא אחר. פה טרף
טינופת30.12.20
66
נאום חריג?????????????? במה הנאום הזה חריג מכל נואמי כת הפלג, אבל באמת לשיטתם דיבר בעדינות כי אין מספיק קללות ודברים מכוערים, ואף הפרצוף הבכייני בדמעות תנין שנואמי הפלג מלומדים בכל נאום לעשותו, לא עשה כהוגן ובחלישות הזעזוע
פטר-עוף30.12.20
65
רגיל לשמוע אנשים כמוהו בוכים על סמארטפון אקדמיה לא על כסף
משה30.12.20
64
"גנב, רוצח, וכו'" על זה נאמר בחז"ל כל הפוסל במומו פוסל, כת עץ בני תורא בפשיטת רגל
אפשטיין חרדק30.12.20
63
רק אצל אשכנזים אין כבוד לתורה!! גנבים. רוצחים..
ללא שם30.12.20
בדוק קודם אצלך מה קורה בין העדות... בלי קשר שפטרף הסתבך נפשית... תלמד בגן שלא מכלילים.
עובדיה30.12.20
62
ממש דברי חיזוק והתעוררות וכל הרבנים שישבו שם שמעו את כל ההשמצות ולא יצאו? ככה מבזים אנשים? אלו קוראים לעצמם בני תורה?
משה30.12.20
61
התפרסם גם מכתב של אחיו הגאונים של הרב אוירבאך זצ"ל שכותבים בפירוש שהבניין צריך לחזור לבעליו משפחת רייכמן וכך היה גם כוונתו של הרב אוירבאך זצ"ל.
יוסי30.12.20
60
לא מדברת על רבנים.. אך המסר ברור שלרבני הפל"ג אין שליטה
חיותא30.12.20
מתי היה שליטה?
RAFI30.12.20
והאיש משה עניו מאד. וצדיק מאד. וכולו לב אחד ענק של נתינה אינסופית. איש של חסד. איש של צדקה. מליוני שעות ודקות של תורה נזקפים לזכותו. היה יד ימין ונאמן ביתו של ר' שמואל והוא, הוא היחיד שמקיים את צוואתו !!! כי יש פתק חתום בכתב ידו של ר' שמואל שהבנין יחזור למשפחת רייכמן מיד אחרי פטירתו.
אחד שיודע31.12.20
59
הסרטון הזה הוסרט לפני יותר מ 30 שנה (לפי הגיל של שובי סילבר, שדיבר באנגלית) והחזיר אותי בבת אחת לימים היפים ההם שר' שמואל היה, כדברי שובי, כולו תורה ובלי קשר לפוליטיקה. לעת זקנו ובימי אלמנותו ומחלתו, סובו אותו גבאים ו/או משמשים, וכנראה סיננו אותו מהעולם והאמיתות שבעולם. כך הוציאו בשמו את האלימות של
א31.12.20
58
צריך לבדוק עם פטרוב הזה יהודי... צבוע ומושחת גדול הוא וודאי!
יהודי30.12.20
57
מה שמענין את הפלג זה רק כסף של אחרים משפחת ריכמן נתנה להם שהרב שלמה זלמן היה בחים וניהל את הישיבה היום זה לא אותו הדבר
צבי30.12.20
56
עוד הוכחה כי אין קשר בין תורת משה מסיני, לתורה החרדית שהיא הפך תורת משה. "ושנאת לחבריך כמוך" "תלמיד חכם שאין בו דעת, נבלה טובה הימנו" "שונא רבנים יחיה." עוד הוכחה שהחרדים גרים כוזרים, לכן לא היו במעמד הר סיני, וקשים גרים חרדים לישראל כספחת. לא אוהבים את הבריות, ומרחיקים אותם מן התורה.
רבינו30.12.20
וואוו מאיפה הבאת את ה"גרים כוזריים"?????? אם יש שני אחים אחד חרדי והשני לא - האם שניהם גרים כוזריים או שניהם לא? ואגב, התגובות שלך לא כמו של הגרים הכוזריים. הן אוהבות את הבריות ומקרבות אותן לתורה.
מאיר30.12.20
55
ועוד כותבים הרב פטרוב. אוי לדור שמוסיפים תואר רב להאי בר נש, התואר ראש קבוצה או מנהיג קבוצה מכובדת עליו די ויותר
הפלס,טיני30.12.20
54
ממש "הרב" פטרוף. נותר לבד. בודד. רוב תלמידי הגר"ש אוירבך המשיכות הלאה לכולל ברמות. הוא תקוע. תבינו ללבו.
שערי חסד30.12.20
53
יושב לו אברכון שקצת ליקק לאחד מגדולי הדור ומרשה לעצמו להתנהג כאחרון העבריינים במקום להודות למשפחה שנתנה מהונה עבור הישיבה של ר שמואל הוא מתייחס אליהם בכינויי גנאי , על כפיות טובה שמעת? על עזות פנים שמעת? להתחצף עוד לאחד מהרבנים של הפלג שלו כשהוא יושב מטר ממנו ? הזוי ומבחיל שאדם כזה מתיימר לקרוא לעצמ
יעקב30.12.20
52
דבר אחד מעולה יצא מהכתבה הזו: לפי התגובות מרגיע לראות שהציבור שלנו דוחה אנשים כמוהו. אשרינו. אני יודעת שעכשיו יגידו שרוב המגיבים לא חרדים בכלל שהרי הכתבה הזו נגישה להם... אז על זה: יאללה יאללה עם השטויות...כולנו יודעים את האמת. אבל בעיקר: עדיף חרדי עם סמארטפון שמכבד את עצמו ואת הבריות, מאשר פטרובים
אלה רבין31.12.20
51
הפלג ביסודו זה אנשים שרוצים את ה' אלא שהמצב מקשה (מכללות, קורונה, אינטרנט, וכו') אבל לצערנו בלי תורת החסידות קשה לשרוד בעולם שמסתיר על הבורא (כתוב שעולם מלשון העלם וטבע מלשון שמסתיר ומטביע את ה' בבריאה).
משה בן אברהם30.12.20
50
מפניני הרב פטרוב שדיבר והגיב על רייכמן ,וישב לידו מרן רבי אשר דויטש שאמר שיש עדיין מבינים בעם!!! ופשוט שיושב ליד הרב פטרוב שהוא מהמבינים בעם!!!! ואמר המבין מה רוצה רייכמן 18 מליון שקל ? ניתן לו את זה שימות עם זה!!!! כן כך מדבר המבין בעם!!! כן כן כולנו עכשיו מבינים בעם!!!!!!!
יוסי30.12.20
49
מדרכי המפלגים להתפלג
שודד רוצח30.12.20
48
איפה הכרת הטוב שנים הוא הביא לכם בניין בחינם
ראובן30.12.20
47
זה מה שיצא מהעילוי פטרוף. השליך משמים ארץ תפארת ישראל. חבל על דאבדין.
יידל30.12.20
46
למה הם בלי מסכות?? חחח
למה31.12.20
45
לא חריף ולא חריג, בכיינות חרדית טיפוסית, מה חדש?
לא חריף31.12.20
בדיוק כך
לחלוטין 05.01.21
44
לא פלא שיש להם הרבה אלטער'ס בכת, שום בחורה נורמלית אפי' שהיא מבית עצניק לא רוצה כזה דבר בבית שלה
שדכן31.12.20
43
למה רייכמן לא מוכן ללכת לדין תורה ????????? ולמה שהזמינו אותו לדין תורה הוא לא בא?????? מי שלא הולך לפי דין תורה הוא הרודף !!!!!!
א02.01.21
42
באמת הפלג מתבייש בפטרוב שהתגלה כאיש ריקני גס רוח וחסר בושה. עם כל הכבוד אף אחד מהפלג אינו אוחז שפטרוב הוא הממשיך, ואף אחד אינו אוחז שפטרוב ראוי להיות ראש ישיבה, הוא מקסימום יכול להיות 'משיב' טוב, ואחרי דברי הצחנה שיצאו מפיו, גם לזה הוא כבר לא ראוי. בקיצור, הפלג מתנער ממנו.
בורודיאנסקי31.12.20
נראה כי תגובה זו ניזונה משנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים. האיש שמרן זיע"א התבטא עליו כי "היה ראוי שאשמש אותו ולא להפך" או: "ר' יוסף הוא מעמודי העולם". אינו צריך להסכמה ממאן דהו. בדור עלוב זה נדיר למצוא אדם ישר דרך, הסולד מכבוד כמו הגאון ר' יוסף שליט"א ואינו צריך להסכמה ממאן דהו
שכטר09.03.21
41
איפה פטרוב שאנו זוכרים שהיה מעניין אותו רק תורה ולא פוליטיקה בכלללל. צנוע ועניו.................אח לא דרכו של הראש ישיבה..............
מיילעסניק30.12.20
40
"כולל מעלות התורה" חחחח בדיחת השנה, מדובר בשלושה ממורמרים אכולי קנאה אובססיבית להגר"י פטרוף תלמידו הגדול של מרן הגר"ש שאהב אותו יותר מאהבת אב לבנו כידוע לכולם.
שאול30.12.20
ואני חייב להוסיף שאותם הממורמרים ניסו בכל הכח להיות רבנים כמעט בכל הערים החרדיות ולא הצליחו.... ליבי ליבי על חלליהם מעי מעי אתם.....
חזק ביותר!!!03.01.21
39
פטרוף איש אומלל, הוא שבור שההנהגה עברה משערי חסד לרח' בן זכאי בבני ברק, ולכן הוא בהתמוטטות נפשית. הוא יפנים שתם עידן. יעבור לו
ברים30.12.20
ממש לא!! מכירה אותו אישי, ואת משפחתו, אנשים מקסימים וצנועים
חני30.12.20
לחני נו, באמת, אני לא מכיר אותו אבל "מקסים, צנוע" לאדם שפיו ביב שופכין ואינו יודע הכרת הטוב מהי? כך מדברים על אנשים שהחזיקו מאותו עשרות שנים?
יהודי31.12.20
מה זה קשור מקסימים וצנועים, כשנכנסים למחלוקת עלולים להסתבך אפילו האנשים הכי טובים
סליחה טעות30.12.20
38
כולם..רק פטרוב הצדיק ..וללא אינטרסים חס ושולם ..
דמעות תנין ...30.12.20
37
איך כותבים עליו [פטרוב] הרב.
חרדי חרד30.12.20
36
פטרוב ,זה לא יפה בשביל 18 מליון שקל "עלובים" ,ככה להתרגז....
אליהו30.12.20
35
האיש הזה מסכן, פרפורי גסיסה, מקווה שהפלג יקלוט את זה ויזרוק אותו מכל עמדת השפעה...
בוגר מעיילס30.12.20
34
פטרוף או כפי שמכונה פה הראש ישיבה .איפה היית עד היום בזעקותיך על כסף לאברכים .אל תבלבל במח אתה משתמש בדמגוגיה זולה בנתונים שאפילו אתה בעצמך לא דיברת עליהם עד היום מה פתאום התעוררת כי הזיזו את הגבינה לוקחים לך את הבניין.
המצליף 30.12.20
33
בצבא קוראים לזה "יורים בתוך הנגמש" . כן לזרוק רפש בכולם, הרבנים, בראשי ישיבות, בתלמידים חכמים, בכולם ורק מי שמבזה ומקלל בקולי קולות הוא הצודק, ממש קידוש שם שמים של ציבור מדושן עונג ומשועמם ביותר.
דב30.12.20
32
בן אלף פטרופיות
אלף31.12.20
31
כל העולם נגדנו לכן הכל מותר לגנוב להעליב ולהכות ותמיד לעשות נגד כולם זו השיטה של הפלג ולכן הם לא אהובים בלשון עמטה
ישי31.12.20
30
אין אפילו אחד שחושב שהנגיד רייכמאן לא צודק, הנגיד רייכמן מעולם לא היה נותן בניין לפטרוב הזה, ובכלל מי הוא בכלל, מי מינה אותו ליורש וראש ישיבה, מתחשק לו לחטוף בנין, אפילו בלי תנאים זה צריך לחזור לרייכמן
חיים31.12.20
29
בזמן האחרון לצערינו באמת יש הרבה מחלוקות וחילוקים בעולם התורה.וכל פעם שחושבים שזה השיא אזי מגיעים שחקנים חדשים ומוכיחים אחרת.וזה באמת לא משנה לאיזה חוג מישתייכים אותם אנשים סוף סוף כולם תחת אותה כותרת של "חרדים"
אמת30.12.20
28
רבו שבשמו הוא מתיימר לדבר בטח מביט מלמעלה בכל הליכלוך של תלמידיו וההתפרעויות וריקודי הבוגד של ילדיהם על הכבישים, וזה עושה לו בטח הרבה נחעס רוח... כמה טינופת מקהילה אחת. מי רוצה שהילדים שלו יהיו דומים להם? צריך להיות חולה!
עיני יורדה מים30.12.20
יפה
משפחת קלוט30.12.20
27
כאן תוכלו להקיא מה שבא לכם . באמת אתם צוברים מלא עצבים ותיסכול. אז כאן המקום להשמיץ את בני התורה. וכל המרבה לקלל הרי זה..... (אני לא כותב תגובה ענינית כי מעלים כאן רק תגובות נגד העצניקים.)
נער הייתי30.12.20
העצניקים מפיצים את צחנתם בכל מקום, חילול ה' בכל מקום שרואים אותם
יוסי31.12.20
מלבד בודדים כולם נגד פטרוב
העצניקים נגד 30.12.20
26
אני לא מבין מה אתם מתרגשים מדבריו...אם הייתם השבוע בבני ברק ושומעים את קללות בחורי הפלג הייתם חושבים שנקלעתם להפגנה של נאו נאצים בגרמניה.זה החינוך שהוא נתן להם.
גגג30.12.20
25
עַל דַּאֲטֵפְתְּ אַטְפוּךְ וְסוֹף מְטַיְּפַיִךְ יְטוּפוּן
אורי30.12.20
הרישא חריפה אולי מדי, אבל הסיפא מה זכותכם לומר דבר כזה?
סליחה מכבודו30.12.20
24
אתם כפויי טובה לרייכמן פוי עליכם תתביישו לכו תפגינו נגד רייכמן בזה אתם מומחירם גדולים ראינו את כל המפלגת המחבלים חוסמים כבישים תתביישו עם התיירע שלכם המסריח מבואש
מכיר טובה30.12.20
23
בהצלחה לכולם.
מוטי30.12.20
22
חרדים=בלגן
אבי30.12.20
כנראה שבאמת עדיף להיות חילוני או לכה"פ כמו חילוני וללכת לערכאות
התמים התורן03.01.21
21
פטרוב גילה מדרגות חדשות בעניין "כפיות טובה", אין מה לומר, אכן מחדש עצום!
פלוני30.12.20
20
זה שלישיבה יש מספיק כסף אנו כבר יודעים ניתן ללמוד זאת מכך שהיה לישיבה כ״כ הרבה כסף מיותר לשפוך על עורכי דין והוצאות משפט
עצניק שפוי30.12.20
19
כמו שהוא נשמע, הבניין הכי מתאים בשבילו הוא בי"ח אברבאנל. ואם אינו בר דעת, רחמנות עליו בעוה"ז. ואם הוא כן בר דעת, רחמנות עליו בעוה"ב.
מוישי30.12.20
18
יאללה שפטרוב הזה יקלוט שהוא לא שווה כלום!!! ומתי גם הפלג יקלוט את זה
תושב שערי חסד30.12.20
17
כולם בפלג נגד פטרוב, הוא איש גס רוח וחולה שליטה, משהו הזוי התופעה הזו
איש הפלג30.12.20
כולם בפלג נגד כולם בפלג וכולם בפלג נגד כולם.... וכבר הסביר זאת שר התורה הגר"ח במילה אחת ממצה, את כולם בהפלג: בהמות....
נורמל30.12.20
16
רייכמן עשו הסכם טוב כדי שכספם לא ישרת מטרות שהם מתנגדים לו
אמת לאמתה30.12.20
15
ככה זה כשאנשים לא ראויים משתמשים בתורה כקרדום לחפור בה, ממש לא יאומן כמה עשבים שוטים גדלו אצלנו, הלא התורה היא סם חיים ואיך יצאו כאלה פראי אדם
יואל31.12.20
14
אם לא יהיה לי אמונה גם אם אני יהיה ראש ישיבה אני יקלל את המקל ...
יהודי 30.12.20
13
בואו נסביר לכם משהו: אין לי מושג מי הניצים שם, ומי צודק וכו' וזה לא מעניין, אבל דבר אחד כן מעניין: כל הזמן יש מריבות והתפצלויות, והוא רשע ולא מספיק צדיק עבור מי שהוא ממש צדיק, וככה אין אחדות ואין הצלחה. כל פעם שנפטר אדמו"ר יש מלחמות עולם, שחוץ מרצח ממש - יש שם הכל, כי ההוא צדיק יותר מהצדיק ההוא, שהו
שירה30.12.20
12
בושה בושה בושה כל מה שפטרוב אמר אמת ויציב רק שזה על עצמו!!!!! הוא ראוי לכל התארים המהודרים האלו, רמאי, נוכל, גס רוח, ורשע!!!!!!!!!!!
מישהו30.12.20
11
אינני מבין איך מזלזלים בהרב פוטרוב רק מפני שקיבל תורה וחכמה ודרך ההנהגה ממרן ראש הישיבה אשר רק הוא מבין מה צריך לעשות ,וכולם צריכים לשמוע בקולו והוא לא צריך אפילו להתייעץ עם אף אחד!!!!! וזה קיבל !!!!וכך מתנהג בדיוק כמו שחונך!!! ועליו נאמר אשרי יולדתך שהוא מתנהג בדיוק כמו אביו הרוחני!!!! ומי שלא עומ
יוסי30.12.20
ר' שמואל היה ענק. אבל כשמשווים את התנהגות התלמידים... נו!
יהודי31.12.20
באמת זלזול, הוא בנ"א מדהים ויושב ולומד עד השעות הקטנות של הלילה. תפרידו!! לפני שאתם כותבים עליו או על דעותיו.
חני30.12.20
10
דמגוגיה בגרוש. פטרוב סך הכל החליט שהוא ה'ממשיך', ולכן הכל מגיע לו. אבל המציאות שאין מי שבאמת חושב כך חוץ ממנו. וחוץ מלהשמיץ לא נותר לו כלום. כולם יודעים שהעול של כל הישיבה והכולל היתה של משה ויסלובסקי, ור' שמואל היה משוחרר מכל זה, ואף הודה לויסלובסקי על זה כמה וכמה פעמים. וכעת פטרוב בכפיות טובה
קיסריה30.12.20
9
סתם מסכן מתוסכל.
בית שמש30.12.20
8
זו היא שפת הביבים של בריוני הפלג, והרבנים שיושבים שם לא מוחים בושה
אפשטיין חרדק30.12.20
7
להגיד שה"נאום" מפתיע - אז לצערי ממש לא... מיטב המסורת של ה"השקפה"
סענדר30.12.20
6
מודה לאתר ככר השבת שכתבתם בכותרת את המילים של פטרוף ככה הייתי פטור מלפתוח ולשמוע את הגועל הייתי מודה לכם עוד יותר אם לא הייתם שמים את תמונתו הגועלית
תודה לאתר30.12.20
5
לא נאום חריג! ביוב מדבר כמו ביוב! כפוי טובה מדבר כמו כפוי טובה! ככה הם נראים... למזלנו הרב שטינמן הציל את הציבור מהכת הזו.
יוסף30.12.20
4
אין אדם נתפס על צערו, ואל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, אבל באופן כללי היכן האמונה בדברי חז"ל שהכל נקבע בר"ה, ואין אדם נוגע במוכן לחבירו, והעולם עומד על מי שבולם פיו בשעת מריבה ואיסור לא תיקום? אלא שלומדים תורה בלי קשר לנותן התורה ובלי קשר לדרכי התורה.
מ30.12.20
3
אחינו אשכנזים לא אוהבים לריב ואוהבים לקיים מה שנאמר: "ת"ח מרבים שלום בעולם" ומילה מחלוקת מעוסה במחנה שלהם אשריכם ישראל . או שאני טועה? והרבה מחנות ופילוגים דווקא שם וכמובן לא לשכוח משפט חשוב "שהכול לשם שמים" אבל ממש הכול הכול
RAFI30.12.20
גם אחינו הספרדים בכלל לא אוהבים לריב, הם מאד אוהבים את האשכנזים ולא גזעניים כלפיהם. בכלל!
מאיר30.12.20
ושומאים עירקים ועוד האשענזים הרבה יותר בשלום
מרוקאי30.12.20
2
הבן אדם לא שפוי לגמרי. התפרצויות זעם, בכי... לעומתו ברמות קם הכולל של תלמידי ר' שמואל, לפחות בריאים בנפשם
מסקנה30.12.20
1
אם זה כל כך פשוט שהרב רייכמן צודק מדוע התעקש לא ללכת לדין תורה
איציקא31.12.23
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24