כיכר השבת

החלטה דרמטית

ראשי ישיבות חב"ד: "ממליצים לנערים צעירים לא לנסוע ל-770 לחגי תשרי"

ראשי הישיבות הקטנות של חב"ד בישראל פרסמו גילוי דעת ראשון מסוגו, שבו הסתייגו מנסיעת התלמידים השנה ל-770 בניו יורק בחגי תשרי, בצל תחלואת הקורונה (עולם הישיבות)

34
מענדי קורטס | כיכר השבת | י"א באלול | 19.08.21
חסידי חב"ד ב-770 בחול המועד סוכות
חסידי חב"ד ב-770 בחול המועד סוכות (צילום: Mendy Hechtman/FLASH90)

ראשי שבע ישיבות "תומכי תמימים" של חב"ד בישראל, פרסמו השבוע גילוי דעת ראשון מסוגו, שבו קראו לתלמידים ולהוריהם שלא לנסוע ל-770 ולציונו של כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בניו יורק - בחגי חודש תשרי, בשל תחלואת הקורונה ברחבי העולם. את ההמלצה העבירו במכתב ששיגרו להורי התלמידים.

יחד עם זאת, הארגון המופקד על אירוח התלמידים בניו יורק, "ועד תלמידי התמימים העולמי", המפעיל מארח של לינה, ארוחות ושיעורים בכל ימי החודש - הודיע כי יפתח את הרישום לאלו שמעוניינים בכל זאת להגיע, אך הבהיר כי יארח רק תלמידים שהחלימו מקורונה או שהתחסנו כנגד הנגיף.

ה'אוהל' של מרן כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע (צילום: בנצי ששון)

"ידוע לכול מעלת והפלאת הנסיעה של חסיד לרבי", כתבו ראשי הישיבות במכתבם, שנחשף לראשונה באתר COL. "מידי שנה הנהלות הישיבות מעודדות נסיעה זו עבור התלמידים הראויים לכך ומכינים אותם לקראת הנסיעה, ובפרט בשנים האחרונות כאשר 'וועד התמימים העולמי' נטל את האחריות ודואג לצרכי התמימים בגשמיות וברוחניות בתיאום מלא ובשיתוף פעולה עם הנהלת הישיבות ועושה זאת בהצלחה מרובה".

ראשי הישיבות הבהירו את החלטתם, כי "השנה בעקבות המצב השורר בארה"ק ובמיוחד כאשר העתיד לוטה בערפל ואיננו יודעים מה ילד יום, התכנסנו לדון בכובד ראש האם יהיה זה אחראי ונכון מצדנו לשלוח תלמידים צעירים בעת הזו. שהרי העובדות מוכיחות שגם מחלימים ומחוסנים (בעלי תו ירוק) עלולים ח"ו להידבק בנגיף עם מוטציה כזו או אחרת (רק בימים האחרונים מדווחים על מוטציה חדשה המתפשטת בארה"ב הפוגעת קשה בילדים ר"ל), בעוד הם נמצאים לבדם אי שם הרחק מעיני ההורים והמחנכים".

מכתב ראשי הישיבות

עוד סיבה שציינו ראשי הישיבות: "צריך גם לקחת בחשבון את האפשרות שיתכן שהחזרה לארץ תתעכב, כפי שאכן קרה לבחורים שנסעו במהלך השנה, ונאלצו להישאר שם כמה שבועות ללא תנאים גשמיים ורוחניים נאותים! מי ידאג לצרכיהם הגשמיים והרוחניים בתקופה זו?! וכן עוד כמה וכמה תרחישים שעלולים לקרות ח"ו ואין כאן המקום לפרטם".

בשלב הזה קובעים ראשי הישיבות במכתבם: "אי לכך, כמי שאמונים ואחראיים על מצבם הגשמי והרוחני של התמימים הננו לגלות את דעתנו שבעת הזו לא כדאי לשלוח תלמידים צעירים לחודש תשרי ואיננו יכולים לקחת ע"ע את האחריות לבריאותם ולשלימותם כאשר אין אנו נמצאים בקרבת מקום (שהרי מובן מאליו שהשנה לאור כל ההגבלות, יהיה מאוד קשה לאיש צוות בעל משפחה לנסוע).

שמחת בית השואבה ב-770 (צילום: דבורה לאה כהן)

"והננו בזאת להודיע בצורה ברורה כי במידה וההורים מחליטים לשלוח את בנם למרות כל האמור לעיל, הרי שהאחריות לשלימותם ובריאותם הגשמית של התלמידים מוטלת עליהם בלבד".

יש לציין כי רבים מהתלמידים כבר רכשו כרטיסי טיסה. בהנהלות הישיבות הבהירו שמכתבם עומד בתנאים הנוכחיים, אולם אם יהיו הגבלות נוספות על הטסים, ישקלו את כל הנסיעה מחדש.

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
לעומתם יש את הישיבות המשיחיסטיות נתניה, צפת, בית שמש, אור יהודה, ראשל"צ, ועוד, הסיבה האמיתית להתנגדותם של ראשי הישיבות זה שהבחורים שלהם ידבקו בדעה המשיחיסטית בגלל שהיום הרוב המכריע ב770 מכריז יחי, ורוקדים עם דגלי משיח ועוד ועוד
חב"דניק30.05.22
10
דעת מיעוט. ישיבת צפת, בית שמש,אור יהודה. נתניה, תורת אמת, נחלת הר חבד
בכל הישיבות הנ''ל יש הרבה יותר בחורים.20.08.21
זהו שקר מוחלט, אם יורשה לי. בפרוייקט הישיבות של 'COL' נרשמו מספרי התלמידים בכמעט כל ישיבה חב''דית בארץ, התוצאות הם בערך כך: צפת, בית שמש, אור יהודה, נתניה, תורת אמת, נחל'ה - סה''כ 250 בערך לוד וקרית גת לבד - סה''כ 550 בערך (וזה עוד בלי להחשיב את שאר הישיבות במכתב..) בקיצור, תפסיק לקשקש ולהטעות אנשי
חב''דניק20.08.21
מה אתה מבלבל את השכל צפת ישיבה של 150 בחורים בבית שמש יש מאה בחורים וכו' הסיבה שבcolלא נרשמו בחורים מהישיבות האלה כי בחורים משיחיסטים לא עולים לאתר הזה
הרבי מעל הכל22.08.21
יא שקרן נוכל ורמאי ! רק הישיבה בבית שמש היא עם 120 בחורים פלוס . סע ימאפן
יחי המלך המשיח21.08.21
א. כמובן שטעות היא בידך, שכן רק בלוד וקרית גת יש יותר מ500 בחורים (לוד - יותר מ330 ק.ג - יותר מ170) ומחישוב פשוט (ואמיתי) של הישיבות שהבאת תגלה שכולם ביחד מקסימום מתקרבות למספר זה. ב. כמובן שמדובר כאן לא רק על כמות אלא גם על איכות (חסידישקייט, ערנסקייט, ועוד כמה מילים שאתה צריך לפתוח עליהם מילון..)
חיים20.08.21
כפרה . צפת גדולה קטנה לא רואה ממטר את כל הבחורים בישיבות הנ"ל ! שלא לדבר על כל שאר הישיבות שהוא כתב ! חוץ מזה שהרבי שליט"א מלך המשיח היה שם אז אין ממה לפחד !!! "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"!
יחי המלך המשיח20.08.21
סורי אבל אתה חי בסרט . ישיבת צפת אוספת את כולם בכיס הקטן . גם באיכות וגם בבחורים חסידיים . שלא נדבר על כל שאר הישיבות שהוא כתב שם ...
יחי המלך המשיח20.08.21
עשה לי טובה. בחורים שטוב היה גם להם ולמשפחותיהם, גם לראשי ישיבות שלהם ולכל העולם כולו אם לא היו טסים. בחורים שעושים רק חילול ה'. טסים בשביל מנהטן ובקושי נמצאים ב-770 גם ככה. לבחורים כאלה באמת לא מגיע לטוס. חבל על הרוחניות שלהם היתי אומר. לא על הבריאות. ואם כבר דיברנו על איכות, אז בישיבות שהלה ציין ה
אשכנזי20.08.21
בדיוק. די אתם. נמאסתם!
מיסי21.08.21
9
כל האלה שלא מאמינים לא אכפת לי חבדניק לא חבדניק .כל עוד לא חקרת בדקת את כל הנושא שאתה רב על זה אל תדבר כי זה מוציא אותך אידיוט.הרבי חי וקים ומי שקשה לו להאמין לזה אז שתחיל ללמוד שיחות. ואז לא יצטרך להכנע למה שהעולם אומר או למה שחושבים שראו וכוולי...וזה באהבה גדולה לכולם! ממליצה בחום.
אנונימי22.08.21

הצגת כל התגובות

8
בסרטון למעלה רואים כמות הזויה של רוקדים בשמחת בית השואבה, אז למי שלא מבין קצת אידיש אני אתרגם את מילות השיר (דער רבי איז געזונט און אלע שונאים זאלן פלאצן ברוך המקום ברוך הוא) הרבי בריא וכל המנגדים שיתפוצצו ב"ה ב"ה, אז תספרו שחבד לא סוברים שהרבי חי?!
חב"דניק30.05.22
ב"ה אין קשר בין 'דער רבי איז געזונט' (כמבואר *בפירוש* באגה"ק סי' זך וב'תורת מנחם' *תש"י*), לאמונתם המשובשת והמסולפת של הזרם המכונה 'משיחי'. כמו כן, זו טפשות לשיר את השיר הנ"ל במלואו, ורבים־רבים מעדיפים את גרסתו המרוככת והמעודנת ("און אלע חסידים זאלן טאנצן").
מצחיק06.01.23
7
יסוד שיטת החב"ד -"דע את אלוקי אביך ועבדהו בלבב שלם" ,אפשר לטוס לרבי ולא להיות שייך לזה ,אפשר לא לטוס ולהיות שייך לזה. אפשר להרגיש חבדניק מקורי בלי שום שייכות לדרך הפנימית( יש הרבה כאלה) ,אפשר להיות "מקורב" ששייך לדרך הפנימית הרבה יותר. סוף דבר "רחמנא ליבא בעי" ולא נהיים חסיד בקניית כרטיס טיסה.
אליהו20.08.21
6
יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם וועד
יחי המלך20.08.21
אני חב''דניק, ואין לי מה להגיד לך חוץ ממילה אחת: דביל. חרדי שאינו חב''דניק וקורא את התגובה הזאת חושב שכולנו (כל החב''דניקים) ככה, ואין מי שיסביר לו שמשוגעים כמוך זה קומץ של הקומץ. פחות מ20% מחב''ד. (כמו שלליטאים יש את ה'פלג' שהוא גם קומץ מהם וממש לא משקף את הציבור כולו). בקיצור תפסיק להיכנס לאתרים ח
חב''דניק אמיתי20.08.21
תתביש לך גם כן חבדני"ק סתם שתידע שחוץ מיחזקל סופר אין אף רב חבדי שטוען שהרבי לא המשיח
הח"ו22.08.21
ב"ה יש ויש. הגריח"ס שליט"א הוא היחיד שגם יעז לומר זאת באזניך, ומורא (בו"ד, פן יעשו שפטים בו ובמשפחתו) לא יעלה על ראשו.
שקר06.01.23
רוצה לשמוע משהו מעניין ? גם את דבילית !!!!!!!!!!!!! מתי תפתחו דברים במח בישביל לקלוט למעלה מין המציאות ??? למעלה מחצי חבד חושבת כך!!! תסתכלי למעלה בסרטון ותיווכחי!!! פשוט בושה!!! יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשח לעולם ועד!!!
יחי המלך המשיח22.08.21
ב"ה הרי בסרטון שלמעלה יש 'חצי חב"ד'... (רמז: אין שם אפילו פרומיל, ובודאי שלא רוב מנין ורוב בנין).
ברור06.01.23
גמאני חבדניקית. וזו לא תגובה מתאימה! צריך לקבל את הדעה של כולם. לאהוב את כולם. לא לקרוא לו דביל! כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה. מי שמכיר את חב"ד יודע טוב טוב מי אנחנו.
ח22.08.21
5
שאפו! עושים את הצעד הנכון. 👍🧡
אין על חב"ד!20.08.21
4
"ערום ראה רעה נסתר פתאים עברו ונאנשו" משלי כ"ז י"ב אשריהם ואשרי חלקם. עליהם אני קורא: "איזהו חכם הרואה את הנולד".
רפאל20.08.21
3
אין על חב"ד בעולם
מקורב 20.08.21
2
הסיבה היא כי הרבי חי ועתיד להתגלות כמשיח, ומי שאינו מאמין כאילו כופר בכל תורת חב"ד מ770.
נביא אמת20.08.21
אתה פשוט עושה חילול שם ליובאוויטש. חרדי שאינו חב''דניק וקורא את התגובה הזאת חושב שכולנו (כל החב''דניקים..) ככה, אבל אף אחד לא יכול להסביר לו שמשוגעים כמוך זה רק קומץ של הקומץ, פחות מ20% מחב''ד (כמו שלליטאים יש את ה'פלג'..) אתה רוצה לכתוב כאלה דברים - תכתוב אותם באתר חב''די (חב''ד אין פה/COL)
חב''דניק אמיתי20.08.21
מה אמיתי בחב"דניקיות שלך? זה שהרבי הוא מלך המשיח והוא שיגאל את עם ישראל בקרוב ממש זה לא הבסיס של הבסיס אצל כל חב"דניק? זה שהרבי אינו מושג מההיסטוריה אלא מציאות ודבר חי זה לא מוסכם על כולם (אלא שבזה גופא יש הגדרות ודעות שונות שעליהם אפשר להמליץ ש'אין דעותיהם שוות' וכו').
אמיתי?22.08.21
ב"ה לא, זה לא 'הבסיס של הבסיס', וגם לא קרוב לכך. הבסיס הוא לימוד החסידות ו(באופן שמביאה לידי) עבודת התפלה, לימוד נגלה בשקידה והתמדה, מדות טובות, יציאה ל'מבצעים' והשפעה על הזולת - כפי שהם עוברים דרך ה'שער' דאמונה *בביאת המשיח* (ולא - בזהותו!).
בודאי אמיתי!06.01.23
"השער" דאמונה בביאת המשיח? כמדומני שבכינוס השלוחים תשנ"ב הרבי אמר שכל הענינים עוברים דרך ה"שער" של "קבלת פני משיח צדקינו"!!! ועיין שיחת חיי שרה תשנ"ב ובודאי ובודאי שהבסיס של כל חסיד זה שהרבי הוא מלך המשיח והוא הולך עוד רגע להתגלות ולגאול את כל עם ישראל!
חבדניק25.01.23
ב"ה כמו כן, שום צדיק אינו 'מושג מההיסטוריא' רח"ל, וכציווי חז"ל: יהא רואה בעל השמועה כאילו עומד לנגדו.
בודאי אמת06.01.23
ב"ה יודגש שוב: האמונה בביאת המשיח הקרובה בב"א היא חלק אינטגרלי מעולמו של חסיד ליובאוויטש, *כפי שאמור להיות אצל כאו"א מישראל*, אך *לא* נכלל בה 'זיהויו של משיח' (וכמענה הידוע בגוכתי"ק כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע: "אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח וכו' . . ").
בודאי אמת06.01.23
ב"ה לא מדובר בחב"דניק. הדברים ניכרים מסגנון התגובה (ומהכינוי שבחר לעצמו), כי אין מטרתו אלא לקנטר ולהסית.
אל דאגה06.01.23
1
שמחה אמיתית אמיתית תמצאו רק בחב"ד !!! רוקדים בלי חשבון איך נראים, בלי לסדר בלורית כל שניה. רוקדים בחופשיות ואהבה לקב"ה
אבי 20.08.21
צודק מליון אחוז!!!
צודק20.08.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24