כיכר השבת

סמים בחתונות

"בשאכטה הראשונה רעדתי, השתעלתי, אחר-כך נהנתי"

אלכוהול - אאוט, סמים - אין; זו תמונת המצב, כך נראה, באולמות האירועים; חבריו של החתן מבקשים 'לעשות מצב' ומשתמשים בחומרים מסוכנים, להתמסטל; האם מדובר בתופעה נרחבת? יצאנו לבדוק (מגזין)

67
שימי שפר ושלומי מלוביצקי | כיכר השבת | כ"ב בחשוון | 28.10.21
"בשאכטה הראשונה רעדתי, השתעלתי, אחר-כך נהנתי"
(צילום: שאטרסטוק)

"מזל טוב, מזל טוב!", ברכה ששוגרה בפי כולנו לאורך השנה. כולנו משתתפים בשמחות, בחתונות של בני משפחה קרובים ורחוקים, חברים ומכרים. לחלק מההורים שבינינו יש גם ילדים הלומדים בישיבות, אשר חלקם אף משתתפים באופן קבוע בחתונות של החברים לספסל הישיבה.

כפי שניתן לראות בשנים האחרונות, בחלק גדול מהחתונות והאירועים, הבחורים שמגיעים ישירות מהיכלי הישיבות נחשפים למשקאות אלכוהוליים, אותם מביא החתן או מי מבני משפחתו, על מנת לשמח את הבחורים אשר רואים בכך אופציה להגברת שמחת חתן כלה.

לעיתים, גם כאשר החתן אינו מספק את המשקאות, הבחורים מביאים בעצמם כמה בקבוקים, ובאמצעות חלוקה של ההוצאות, או לחילופין תרומה של אחד הבחורים, האלכוהול הפך לדבר נהוג מאד בקרב בחורי הישיבות, כאשר המנהג הפך למצוי מאד בעיקר בקרב בחורי ישיבות חסידיות.

בשנים האחרונות, בשל ריבוי האלכוהול בחתונות ובאירועים השונים, אף יצאו במספר ישיבות חסידיות בתקנות מיוחדות אשר אוסרות על הבחורים לשתות אלכוהול בחתונות, בשל מצבים לא נעימים של שכרות אשר שיבשו את אורח החיים הישיבתי של הבחורים, ובכך ניסו באותם ישיבות להילחם בתופעה.

אלא שלאחרונה החלה תופעה חדשה ומסוכנת יותר של בחורי ישיבה צעירים אשר בנוסף לצריכת האלכוהול, עושים שימוש בחומרים מסוכנים, בסמים, תופעה אשר הפכה לנפוצה באירועים ובחתונות במהלכם בחורים צעירים נצפים בצדי האולם, משתמשים בחומרים, לעיתים אפילו לעיני כל, ואף מאפשרים לחברים ומכרים נוספים לקחת חלק בחגיגה.

סמים בחתונה (צילום: לפי סעיף 27א)

עדות לתופעה ניתן היה לראות בימים האחרונים בחתונה מפורסמת שהתקיימה באחת הערים במרכז הארץ, שם נצפו בחורים ונערים משתמשים בסמים לאורך שעות השמחה, לצד שתיית האלכוהול והריקודים של שאר המשתתפים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מתארים כמה בחורים את התופעה שקיימת לטענתם לא רק בעולם החתונות, אלא בעולם הישיבות בכלל.

• • • • •

נ' הוא בחור בישיבה גדולה, בן 21. בצעירותו למד בישיבה קטנה "רגילה" באחת מהערים החרדיות הגדולות. כיום, הוא עובד בערבים.

"הייתי בן 17 בפעם הראשונה שעישנתי סמים", הוא מתאר ל'כיכר', "זה היה בשיעור ג' בישיבה קטנה, בזמן שהייתי בתקופה מעט קשה, היה לחץ בלימודים ואז חבר קרוב הציע לי לבוא ולעשן איתו, הוא אמר לי 'בא, אל תפחד, הכול טוב'".

"כמובן פחדתי ממש", הוא מתאר, "בעיניי זה תמיד היה גבול אדום, דבר מסוכן של הומלסים ונערי שוליים, הסתכלתי על זה כ'הכי גרוע'".

"אבל הרגשתי לא נעים לסרב, לא רציתי להרגיש 'לוזר'", הוא מסביר, "בפעם הראשונה, רעדתי כולי, והחבר נתן לי לעשן, השתעלתי חזק ואחרי זמן קצר התחלתי ליהנות מההשפעה, אחר כך היו עוד מספר פעמים, יציאה פה יציאה שם, ותמיד כשהתלבטתי החבר התורן אמר "שטויות, עישנתי המון פעמים ולא קרה כלום", בהמשך איכשהו נהייתי 'קר' לעניין הזה, כבר לא פחדתי ולקחתי את זה 'בקלות', אחרי ש'עשיתי' כמה פעמים כבר חשבתי, 'זה לא כזה נורא וזו השפעה 'כייפית', אז אפשר להמשיך הלאה'".

(צילום: שאטרסטוק)

הוא מדגיש כי "למרות זאת, מעולם זה לא הגיע מיוזמתי. תמיד הגיעו חברים והציעו, יושבים כמה חברים, אחד מהם שולף מהכיס ואז אתה שוב נכנס למאבק הזה ולבסוף לא רוצה לצאת העלוב שבחבורה, אתה אומר לעצמך 'מה הבעיה? ניקח שכטה, שתיים'". לדבריו, "זה קורה בהמון אירועים חברתיים, ובכל פעם המאבק הזה צץ מחדש כשכמעט תמיד אי הנעימות שבלסרב ולהיות שונה - גוברת".

"הייתי לאחרונה בכמה חתונות", הוא מספר, "אתה בא, מתכונן ואומר 'בא נשתה קצת אלכוהול נעשה שמח', ואז בא החבר הזה ומציע שכטה מהחומר, כשמגיע חבר ומציע לעשן נוצר סוג של לחץ להצטרף ולהיות 'כמו כולם'. ברוב החתונות שאני נמצא בהם, תמצא את החומרים הללו".

"היום זה הרבה יותר קל לי, בשנה וחצי האחרונות אני כבר לא מתקרב לחומרים האלו". נ' גם מסביר למה, "הייתה לי תקופה ממש קשה וחבר הביא לי מעט חומר לעשן, לא ידעתי זאת אבל החומר שנתן לי היה גרוע במיוחד, עישנתי את זה לבד ואז הגיעו לי סיוטים של ממש, צעדתי ברחוב וראיתי כאילו האנשים סביבי מוכפלים עשרות פעמים, הייתי 'מחוק' כולי, נלחצתי מאוד ונמלאתי פחד עצום.

"לא יכולתי לחזור לבית כדי שלא יראו שעישנתי, ובחוץ היה מפחיד. בלילה שלאחר מכן היו לי רעידות, מאז החלטתי לעמוד על שלי. היום, גם כשמישהו מציע אני לא מתקרב יותר, הלחץ קיים, אבל הפחד עדיין גובר עליו".

נ' מוסיף כי "עדיין לפעמים יש לי חשק לקחת איזו שכטה, אבל היום אני מעדיף אלכוהול, אני חושב שההשפעה שלו עדיפה ולדעתי פעמים רבות הסיבה שבחורים בוחרים בסמים על פניו היא מטעמי 'פוזה'".

נ' מספר על הצדדים הגרועים של הסם שראה: "יש בחורים שהתמכרו, שראיתי כשעוד התחילו עם הסמים, זה היה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות, ברגע שהם מתמכרים פתאום הם מתחילים לנסות לקנות עוד ועוד חומר ומתעסקים בעניינים פליליים, יש לי חברים שאני לא בקשרי חברות איתם בגלל שהם עישנו הרבה, הם 'נדפקו' וזה 'גמר להם את המוח'".

"גם היום, אם אראה בחור שמציע לחברו לעשן, ואפילו בפעם הראשונה, לא אומר מילה. מאותה הסיבה שעישנתי. חברתית מאוד לא נעים לומר כך ולדבר נגד, זה כמו להיות ''שטינקר'', זה לא ה"עסק" שלי, אם בחור שואל אותי באישי כמובן שאבהיר לו שכדאי שימנע, אך לא אעשה זאת בפומבי", הוא אומר לסיום.

• • •

פ', הוא בחור חרדי בן 22 שכיום בחר לעבוד ואינו לומד בישיבה, הוא עבר במספר ישיבות ידועות ומתאר ל'כיכר השבת' דברים דומים.

"בפעם הראשונה בכלל לא רציתי לקחת, פחדתי מזה, פחדתי להתמכר", הוא מתאר, "עברתי מסע שכנועים ארוך, כשמספר חברים דאגו להבהיר לי שוב ושוב כי 'אין שום בעיה, הכול בסדר, פעם אחת תנסה', לבסוף כמובן התרצתי והצטרפתי לחבר בעת שעישן. לא ידעתי איך אמורים להתנהל, הייתי צעיר בן 18 ועישנתי כמות גדולה במיוחד, זה 'גמר' אותי, הייתה לי 'סטלה' ממש רעה ומאז נמנעתי למשך זמן ארוך מלנסות שוב".

(צילום: שאטרסטוק)

לבסוף הלחצים שוב הכריעו אותו, "זמן רב אחר כך, ואחרי שישבתי מספר פעמים עם חברים, כמו בכל פעם היה מי ששלף סיגריה והעביר בין כולם, הפעם נכנעתי גם אני, לקחתי שכטה אחת וההשפעה הייתה יותר 'עדינה' , נהניתי מזה, הרגשתי אז שאני כבר 'מבוגר' ואני 'יכול' לקחת".

"בחתונות", הוא מתאר, "זה אותו הדבר, נעמדים כמה חברים בצד ואומרים לך 'תקח, מה הבעיה שלך?'. לא בכל החתונות זה כך, אבל כמעט בכל חתונה תמיד יהיה אחד שיעשן, בחלק מהחתונות זו התארגנות 'סודית' ובשביל לעשן צריך 'לחפש' את ההתארגנות המקומית, אך מי שרוצה, יודע לאן ללכת".

"יש חתונות שזה נפוץ הרבה יותר", הוא מסביר, "זה משתנה לפי סוג הבחורים וגילם, לאחרונה זה נהיה מעט יותר נפוץ", לטענתו זו עוד לא "תופעה", "יש מעט עלייה בצריכה ואנשים יותר מודעים אז לפעמים שמים לב יותר".

"כשאני מגיע לחתונה עובר לי בראש קודם 'מה אעשה היום? אעשן או אשתה?', אישית אני מעדיף אלכוהול זה הרבה יותר מתאים", הוא מסביר כי "המכורים רוצים להרגיש טוב עם עצמם אז הם מנסים להעביר את זה 'הלאה' בכדי שעוד יצטרפו".

לטענתו, עישון נפוץ הרבה יותר באירועים חברתיים, "בהמון מפגשים יש את זה, ואז זה הרבה יותר קשה להתמודד", הוא מתאר, "ברוב הפעמים אני מנסה "לשחק" כאילו אני גם ב"סטלה" על מנת שלא יפעילו עליי לחץ לעשן ושאוכל להימנע מכך".

"לא עישנתי המון, אבל כשכן עישנתי כמעט תמיד זה קרה במסגרת מפגש של חברים, מישהו מעשן - אני לוקח", לבסוף הוא הפסיק גם עם זה, "עישנתי באחד החגים מעט חומר על מנת "לחוות את החג" וההשפעה הרסה לי את החג, נכנסתי למעין 'אופוריה' אבל לא הייתי בחג, מאז החלטתי להפסיק כליל".

• • •

מתיאורים אלו, ותיאורים נוספים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה תמונת מצב עגומה למדי, שילוב בין לחץ חברתי וחינוך לוקה בחסר בתחום, מוביל נערים רבים "לבדוק ולנסות" את הסמים. כל זאת תוך חוסר מודעות לסכנות ומעלות הסם ולדרך הצריכה המומלצת שלו.

(צילום: שאטרסטוק)

כך שבעוד לעומת משקאות האלכוהול אותו יודעים רוב בני הנוער מהמגזר כיצד לצרוך ואיך להתנהל בצורה יאותה אל מולו, ובכך להנמיך את הסיכון להתמכרות למינימום, אל מול שאר הסמים אין מי שיסביר וידברר, מה שמוביל לכך שנערים רבים נופלים לפיתוי ללא יד תומכת ולתופעות כגון אלו המתוארות בכתבה.

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
בושה וחרפה. תסירו את הכתבה הזו מיד... אתה יכולים חלילה לעודד מישהו "רק לנסות".... איזה כתבה זולה ולא חינוכית
שלומי31.10.21
52
דבר ראשון לא מראים איך משתמשים בסמים לבני נוער שגם צופים, כאחת שהייתה שניה לפני עישון גראס, אגב קססה זה חוקי בארץ.אבל החומר הוא ירוק אחר בסירטון זה סוג של סמם שאני לא ממש מכירה, וקנאביס לא דופק את המוח אם לוקחים מנת יתר פעם ב לא קורה כלום קצת מסטולים לא צריך לקחת לקיצוניות ואגב מי שצוך את זה
rcs30.10.21
51
לא נכון בכלל!!!!! כמו שבכל ווילה הכי יפה יש גם שירותים כך בכל ישיבה אולי יש וגם אם כן זה מיעוט ביותר ואני חושב שזה טעות לפרסם כזאת כתבה גם אם יש כאלה דברים יש דברים שלא מדברים עליהם.......
אבי29.10.21

הצגת כל התגובות

50
בטח גם הפעילו עליו לחץ לצאת לעבוד...
ללא שם28.10.21
49
כל ישיבה במכבדת את עצמה צריכה איש מקצוע בנושאי התמכרות
התמכרות זה דבר נפוץ ביותר ומשהו שצריך טי31.10.21
48
למה אתם מדברים על זה ?? למה? ועוד מסבירים ומראים איך!! הנוער שלנו גם רואה את זה ,לא כולם יודעים שזה קיים,ועכשיו " העשרתם את ידיעתם" וגיריתם את יצירם להשתמש בזה ,אתם לא יודעים כמה כתבות כאילו זורעים הרס וחורבן במחנינו,חידלו לכם ,ולא כל דבר שקורה צריכים לתת לו פרסום,תחזרו בתשובה ומהר,שלא נד
האוהב29.10.21
47
כמה חרטה בכתבה אחת
ללא שם29.10.21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח קרו
ר30.10.21
46
האיבר החשוב ביותר בגוף האדם אינו הלב אלא המוח. בלעדיו החיים אינם חיים. תשמרו על המוח שלכם!! סמים פוגעים במוח!
נועה28.10.21
45
המשך
לפני 3 שנים הפסקתי בעזרת גמילה ואני אדם 28.10.21
44
גרוע מאד שזה כאילו נקרא להיות קול ולגרום לאירועים להפוך למאורת סמים ועוד יותר מכך להזיק ולגרום לאחרים להשתמש בזה ולהתמכר
ללא שם31.10.21
43
אני לומד באחת הישיבות הליטאיות הטובות בארץ ויש לי המון חברים בישיבות האחרות של המיינסטרים. ואני יכול לומר באופן ברוור שזה קיים בכל ישיבה יש קבוצת שוליים שמעשנים אבל זה החברה היותר מסכנים שאין להם מה לעשות אבל הבחורים הרציניים לא נוגעים בזה ולא מתקרבים לזה. ובכל ישיבה זה ברור מי החברה האלה. בד''כ זה
יוני30.10.21
צודק
אלי31.10.21
42
מכת מדינה
איפה הרבנים וראשי הישיבות29.10.21
הכל מפוצץ מכתבים מהם כבר לפני עשרות שנים דיברו נגד זה
ח29.10.21
41
למדתי עד לא מזמן בישיבות, זה לא תופעה נפוצה במינסטרים. אולי בשוליים זה נפוץ, והמתראיינים חיים בעולם שלהם ובטוחים שכולם כך. (אולי הסמים כבר התחילו להרוס להם את המוח) גם כדי לשים לב לבחור בסרטון, ולעובדה שרוב המרואיינים עובדים. זה לא בחורי ישיבות סטנדרטיים.
ישיבישער28.10.21
40
מחלה על מלא
חוסר שפיות .28.10.21
39
לוידת... לא נשמע לי משו גורף יותר כמו שוליים
בדיקת קורונה28.10.21
38
אני לומד בישיבה יחסית מודרנית ואין אצלינו אף בחור שנוגע בסמים, ואגב הבחור בכתבה סתם טיפש כי אם הוא היה מסרב ואומר להם שהוא לא נוגע בכאלה דברים הוא יוצא יותר גבר והחברים שלו היו יותר מעריכים אותו.
בחור ישיבה31.10.21
37
סוף סוף בחורי הישיבות מתפכחים
ללא שם30.10.21
36
רק בישיבות ליטאיות וקצת חסידיות. ספרדיות בכלל לא.
דוס29.10.21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אלי31.10.21
🤣
ש02.11.21
35
בתקופה האחרונה אירעו 2 אסונות כאשר 2 בחורי ישיבה מישיבות שונות לא התעוררו משנתם.
אבי28.10.21
34
לבחור הזה יש צמידים. הוא לא בחור ישיבה. ולא אהבתי את ההכללה הזו לבחורי ישיבה. יש להם מספיק עמוד שדרה ושכל בקודקוד לסרב. וגם זה המרואיין בכתבה, יכול להחליט- יותר לא, ויגלה שהשמיים לא נפלו.
א28.10.21
33
הציבור החרדי לא מודע לסכנה של "סמים קלים" מספרים להם סיפורים שזה לא ממכר, זה אמא של הממכר, אנשים מאבדים צלם אנוש כבר לא מעניין אותם חברים משפחה רק איפה אפשר להשיג ולהיות מסטולים כל היום. זה פוגע בנפש קשה מאד, השכל מתעופף לא זוכרים כלום, הורים שימו לב על הילדים שלכם.
שימו לב28.10.21
תפסיק לאכול את הראש רואים שאתה לא מבין ואגב אני כבר הפסקתי אבל אני חושב שזה דווקא דבר טוב וכל מי שהיום מעשן זה בגלל שיש חוק שאסור לעשן כשיהיה מותר כמו באמסטרדם כבר הרבה פחות יעשנו
ירוק זה בריא ומרפא29.10.21
32
אם זה נכון אז זה מחריד, אבל יש להסתייג, ברוב מוחץ של החתונות של הישיבות המוכרות, אין את זה בכלל, אבל גם אם זה קיים בשוליים, זה חציית קו אדום, ויש להשים לזה סוף מוחלט...
יוסי31.10.21
31
אלכוהול הרבה יותר מסוכן!!!
שקר30.10.21
30
לדעתי טעות אדירה שאתם מפרסמים כזה דבר אסור להזכיר דבר זה במקומנו זה נראה שפותחים "חלון אובורטון" אנחנו בני תורה והתורה היא חיינו!!! לא אקדמיה ולא שטויות וודאי לא השטויות שהראתם כאן
משה לוי 29.10.21
אז בא נסגור את העיניים ונטמון את הראש בחול, וככה לא נצטרך להתמודד עם התופעה. תבדוק מסביבך, בטוח תמצא משהו.
מישהו30.10.21
29
אתם טומנים ראש בחול או מה שנה שעברה בעטרת בפורים לקחו אם די וירוק היו לוקחים בערב שבת ובכל עולם הישיבות זה נפוץ ויש להם עדין שכל לא להצטלם ומי שטומן ראש בחול זה הראשי ישיבות
יעקב28.10.21
28
אני נמצא בהמון חתונות, לרוב לא מדובר בבחורי ישיבות שנוגעים בסמים, אלא דווקא אלה שעזבו את הישיבה.. או לרוב נערי שוליים. תראו בסרטון, הבחורצ׳יק עם צמידים.. לא עם כובע וחליפה.. קחו בחשבון
ללא שם28.10.21
27
תסירו את הכתבה הזאת, אתם רק יוצרים לגיטימציה לנושא!! אתם מתארים את זה כתופעה רחבת היקף כשבפועל זה ממש לא כך!
חיים31.10.21
26
טוב שלא הביאו קריסטל, סרוטים
ר30.10.21
חחחחחחלללחחחחחחחחחחחלחחח
אביאל31.10.21
25
עם כל הצמידים האלו הוא לא בדיוק נראה "בחור ישיבה"
יענקלה28.10.21
24
רק הומלסים ונערי שוליים לוקחים סמים? שאלתם את עצמכם איך הם הגיעו להיות הומלסים? - מכרו את הבית בשביל הסם! נערי שוליים שמשתמשים בסמים? בגלל הסמים הם נשרו! כבר לא יכלו להתרכז וחשבו רק על הסם! (ברור שיש נערי שוליים שלא הפכו לכאלה בגלל סמים אבל זה לא רלוונטי לכתבה)
ללא שם28.10.21
23
נראה לי ששורש הבעיה התחילה מזה ש 90 אחוז של הנגנים והזמרים בחתונות מעשנים סמים על מלא! בדוק ומנוסה! וזה גורם לבחורים שרואים בם כאלילים כידוע... גם לעשן רח"ל צריך לדאוג שיפסיקו לקחת זמרים ונגנים שמעשנים סמים...
רעיון01.11.21
22
למה אתם מלמדים אנשים ובחורים שלא יודעים מזה וממש מלמדים אותם !!! לפעמים עדיף לשתוק בשביל שלא ישמעו ולא ידעו אחרים שלא שמעו ! איפה ההאחריות שלכם ?!
זלמן30.10.21
21
כל הכבוד לכיכר השבת על הצפת הנושא. כאחד שמסתובב בישיבות ומדבר עם הרבה מאד בחורים, ישנה ישיבה חסידית ידועה ברחוב שטראוס בירושלים, ששם יש קבוצת בחורים נורמטיבים לגמרי שהתדרדרו לעישון סמים, והכול החל בחתונות. ה' ישמור מה שקורה היום.
הרה"צ29.10.21
20
סמים זה איסור דאורייתא. הרמב״ם בהלכות דעות מבאר שאסור ליהודי למצב שבו הוא מאבד את שיקול דעתו.
חיים28.10.21
19
נורא
שירה28.10.21
18
יש לאנשים רשיונות לצריכה סמים כן. מי שירצה ישתמש וזה לא יעזור לכם כצו אם האינטרנט. לא שיש לי צד לכאן או לכאן. זה פשוט קיים
ללא שם28.10.21
שיתנו להם רק בתוך בתי חולים ולא בבתים
גם הרשיונות אסון נוראי28.10.21
17
בסרטון זה לא בחור ישיבה יש לא צמידים
אלי31.10.21
16
תורידו את הכתבה מיד! אתם מחטיאים את הנוער!
מישהו30.10.21
15
עוד הוכחה למי שצרים שעולם התורה חדל מלהיות עולם של תורה והתחיל לגדל פושעים מסוכנים לציבור.
אלי..29.10.21
14
מ יש לכם מהסרטון זה לא המרואיין תראו בסוף הכתבה שמחפשים את המצולם
מתבונן28.10.21
13
תציל להעצמך את החיים
מגיל 15 לא היה יום בלי עישונים.28.10.21
12
כותרת נוראית!!!!!!!!!!!!!!! אתם נותנים לגיטימציה לנושא!!! מעניין מי משלם לכם...
לא בהלם31.10.21
11
הלואי והייתם צודקים, ולא היה כזה דבר, אבל: הבעיה היא הרבה יותר גדולה ממה שכתוב כאן. בבקשה להקשיב לקול הלשון לשיעורו של ר' מנשה רייזמן על נושא הסמים, ותווכחו מה היקף הבעיה, ובאיזה קהילות. אף אחד, וממש אף אחד משום קהילה שהיא לא יכול לומר אני נקי מזה. שיעורו של הרב רייזמן בנושא צריכת סמים, חובה לכל הו
יידל30.10.21
10
אני לומד כהיום בישיבה חסידית ובישיבה בכלל לא מסתובב כאלו חומרים בחתונות לפעמים מגיעים חברים שירדו מהדרך ומעשנים כאלו דברים ומביאים גם לחברים קצת אבל זה לא דבר מקובל ובסירטון זה בכלל לא בחור ישיבה
בחור ישיבה28.10.21
9
המוזיקה והאולם והתאורה מאוד הזכירו לי את החתונה של דודי דייטש בנו של איש החסד הנודע שמוליק דייטש. את האמת הקהל היה נראה במצב כזה עכשיו אפשר לומר שסמים בחתונות בדרך כלל מגיעים מהישיבות הפחות בקו החרדי
המעויירער28.10.21
זו אכן החתונה.
.29.10.21
8
זה מוות וחורבן
צריך להבין שסמים קלים/כבדים 28.10.21
7
זה לא שייך לקטגוריה של עולם הישיבות, כיכר השבת עושים פשע בל יכופר בלדבר על עולם הישיבות הרגיל גם אם יש איזושהי תופעה מינורית בשולי הבחורים שנמצאים בשולי הישיבות שממוקמות בשולי עולם הישיבות הרגיל, אסור לומר שזה נמצא בחתונות של עולם הישיבות זה נמצא בארועים חברתיים בכלל לא בחברה שלנו, בתוך עמי אנוכי יו
בחור ישיבה23.12.21
6
זה לא בחור ישיבה
צופה29.10.21
5
לפי דעתי לא כדאי לפרסם כתבה כזאת בפרט לא בצורה כזאת שלא נחשוב שאתם משווקים את זה חלילה והשם הטוב יכפר
אברהם29.10.21
4
אל תהיו תמימים, אני אומר לכם מידיעה, בחורים מהישיבות הכי טובות צורכים, החל מחברון וכלה בפונוביז' בית מתיתיהו, ואפילו בארחות תורה יש סמים בשקט. הסתובבתי בישיבות האלו, ואני אומר מידיעה.
צו"ל לשעבר28.10.21
3
לדבר על הנושא זה דבר אחד . להביא סרטו כמעט של הדרכה איך לסדר ולהשתמש בחומר זה לא מתאים ולא חכם .
מחשבה28.10.21
צודק מאוד!
ח28.10.21
2
צילמת בחור אחד , אולי יש לו רשיון.
ללא שם28.10.21
מי שיש לו רישיון לא מבסוט מזה וצועק "איזה שפעע"
אחד שיודע28.10.21
קנביס רפואי לא נראה כך, הוא מגיע במיצוי.
קצת ידע28.10.21
כאחד שעובד בחברת קנאביס אני אומר לך שקנאביס רפואי מגיע גם כשמן וגם כתפרחת כל אחד לפי יכולת והמלצת רופא
מאיר בן נאים29.10.21
1
מה הטעם להעלות כזה סרטון ותמונות וללמד גם את מי שלא יודע טיפשות!!!
עיניו בראשו28.10.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24