כיכר השבת

"בשידוכים, בלי ישיבה"

דרמה בישיבה הוותיקה: בחורים מבוגרים ומצויינים - סולקו

הישיבה הירושלמית עוברת טלטלה: כעשרה בחורים מסלתה ושמנה של הישיבה - סולקו מהישיבה • "אני לא זוכר דבר כזה", אומר אחד הבחורים; בחור אחר מספר: "רה"י אמר שחייב הרתעה" (חדשות)

92
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ה' באב | 02.08.22
היכל ישיבת 'קול תורה'
היכל ישיבת 'קול תורה' (צילום: ארכיון 'כיכר השבת')

הישיבה הירושלמית הוותיקה - "קול תורה", חוותה בסוף "זמן קיץ" הנוכחי טלטלה, כאשר הבחורים הנמנים על השורה הראשונה בישיבה סולקו מהישיבה בעוון הוצאת רישיון נהיגה.

תחילה, מעט רקע: איסור הוצאת רישיון נהיגה בישיבות, החל לפני כ-30 שנים, מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, העביר החלטה במועצת גדולי התורה, שראשי ישיבות יאסרו על בחורים להוציא רישיונות וזאת בעקבות מספר תאונות קשות, בהן היו מעורבים בחורי ישיבות באותה התקופה.

מרבית ראשי הישיבות קיבלו את ההחלטה, ואסרו על הבחורים בישיבותיהם להוציא רישיון - ואף קבעו כי מי שיעבור על הכללים יסולק מהישיבה לצמיתות. יחד עם זאת, היו מספר ישיבות שבראשן ישיבת חברון, כנסת הגדולה ועטרת ישראל, שלא אסרו על הבחורים להוציא רישיון.

מאז, חלפו השנים, ברוב הישיבות הליטאיות, חל איסור מוחלט להוציא רישיון גם בגילאים המבוגרים, כך גם בישיבת פוניבז' – אלא ששם אין אכיפה. בשנים האחרונות, גם בישיבות המתירות לעשות רישיון, מותר לעשות רק מזמן קיץ של ועד חמישי (גיל 21+. ח"ב), אך בדרך כלל אין אכיפה בנושא.

כך חזרו לישיבה בישיבת "קול תורה" - בקורונה (ארכיון 'כיכר השבת')

בשונה מרוב עולם הישיבות, בישיבת 'קול תורה', המונה מאות בחורים, לא העיפו בחורים מהישיבה על הוצאת רישיון - בדומה לישיבת חברון, וזאת עד לפני מספר שנים אז הוחלט בהנהלת הישיבה לשנות את המדיניות.

בחור הלומד בישיבה מספר ל'כיכר השבת' כי "עד לפני כמה שנים, אף אחד בהנהלה לא בדק מי הוציא רישיון, בשנים האחרונות, הוחלט יותר להקפיד בנושא הזה, ובחורים מהשיעורים הצעירים שהוציאו רישיון נהיגה והנהלת הישיבה שמעה על כך - סולקו, גם בחורים יותר מבוגרים שהוציאו רישיון וההנהלה חיפשה סיבה להעיף אותם, הושלכו מהישיבה כאילו בגלל הרישיון".

נו, אז למה הפעם מדובר במשהו דרמטי?

"תראה", אומר הבחור, "העיפו כעשרה בחורים מצויינים שכולם מעל ועד חמישי, כלומר מדובר בבחורים מעל גיל 21, ולא מדובר בבחורים לא טובים, להיפך, מדובר בבחורים הטובים של ועד שישי, אחד מהם אפילו חברותא של אחד מראשי הישיבה ועוד אחד קשור להנהלת הישיבה, הפעם באמת מדובר בדרמה".

רשמית, אסור להוציא רישיון?

"כן, כל אחד שמגיע לישיבה היום, יודע שאסור להוציא רישיון, אבל עד היום לא באמת העיפו בחורים מבוגרים וטובים, ולכן, בחורים טובים שהגיעו לגיל מבוגר, לא ראו כל בעיה ללכת ולהוציא רישיון נהיגה, כמיטב המסורת הנהוגה בישיבה. אני לא זוכר שהיה פעם שהעיפו קבוצה ביחד ועוד קבוצה של חבר'ה טובים".

הכניסה ל'קול תורה'

אז מה באמת קרה?

"תראה, זה לא שהעיפו גם בחורים טובים - העיפו והבחור התחייב לכל מיני דברים וחזר אחרי כמה ימים או חודשים לישיבה, אבל שוב אף פעם זה לא היה כקבוצה - מה שקרה הפעם. לכן, אני חושב שהישיבה רוצה לעשות "למען ישמעו ויראו", אני לא באמת מבין את הסיבה, אולי זה קריזה בכלל".

בחור אחר בישיבה מספר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בכמות יפה של בחורים מצוינים שסולקו, מהבחורים הטובים של הישיבה". הוא מוסיף כי "ראש הישיבה אמר שאין לו מה לעשות כי הוא חייב הרתעה שהצעירים יותר לא יעשו גם רישיון והעיף אותם למרות היותם מהטובים של הישיבה.

"הבחורים הבהירו לראש הישיבה כי אם הוא מסלק אותם - הם לא מתכוונים ללכת לשום מקום אחר, כי בגיל שלהם - ועד שישי, יהיה להם קשה להיכנס למקום אחר, הם מבוגרים, בשידוכים, לכן הם כנראה בלי מקום לימודים ב'זמן' הבא".

יצוין, כי לפני כשבוע, ציין ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר - 90 שנה להולדתו. בישיבה ערכו לו קבלת פנים והוא אף מסר שיעור מיוחד לרגל המאורע.

תוכן שאסור לפספס
92 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
קוראים לעצמם חרדים, אנשי ערב רב, יכלו להטיל הגבלות על הבחורים, אבל להעיף מהישיבה בגלל דבר כזה, בושה,
בונבון16.08.22
61
הישיבות האשכנזיות פושטות רגל, אח.... איזה צער.... (אני מתכוון ברצינות, אין לכם מושג עד כמה זה מצער אותי....) אנא ה' תבנה כבר את ביהמ"ק ותגאלנו מהרה, אמן
אליהו03.08.22
60
לרחוב לסמרט פון על זה נחרב הבית בשם הדעת הרסים חים של אדם
יוסי הקטן 02.08.22

הצגת כל התגובות

59
האיש החכם היחיד שנשאר אחרי שהלך הגרבש ולהבדיל בין חיים לחיים רשולם זצל הוא הרב שלזינגר אבל אין לא מילה בישיבה היום
בוגר קןל תורה02.08.22
58
ישיבת קול תורה לא נמצאת בשורה הראשונה של עולם הישיבות כבר עשרות שנים
קונשטט02.08.22
57
קול תורה היא ישיבה מצויינת ויסתמו המקנאים אולי זה לא המהלך הכי נכון אבל לא צריך ללכלך על הישיבה
בני03.08.22
56
ברוני הישיבות סוחרים בנשמות .
ברוני הישיבות סוחרים בנשמות03.08.22
55
הזוייי... איבדו את זה לגמרי.... אפשר לסתום את הגולל..... יחזור אליהם כבומרנג...
יצחק לוי02.08.22
הם רוצים להפסיק את הרישיון בישיבה כי הם חוששים שלא יהיו טרגדיות של תאונות ב"מ
יהודי03.08.22
הישיבה עלתה ארבע רמות בשלוש שנים האחרונות והיה צריך לתת את הסטירה לועדים הגבוהים שאמנם הם מבוגרים אבל הישיבה עלתה
אחד שמבין...03.08.22
54
רשיונות לצעירים זה מסוכן ממש אין אחריות לנהיגה והם לקוחים סיכונים הדעת נותנת שלא יוציאו רישונות ויעמדו על כך לפני שאדם נשוי + ילד. בחורים מבוגרים זה סיפור אחר אך האיסור הגיוני
אחד שיודע02.08.22
53
בחורים מצויינים, משמיים הראו לכם את הדרך. לשכת הגיוס מחכה לכם, אפשר לקדש שם שמיים במדים לא פחות מאשר בבית המדרש. עלו ועשו חיל.
מאיר02.08.22
בס"ד שיעשו חייח בתורה ברור ופשוט שמי שיכול ואף לומד בפועל שעות רבות כל יום שישאר ללמוד וזה הקידוש ה' האמיתי והלוואי והייתי לומד יותר ממה שאני לומד היום
ינון גואטה03.08.22
שייגץ שכמותך
ללא שם02.08.22
52
ראש ישיבה נכבד. זה לא חכמה לזרוק תלמיד מהישיבה. הייתי ממליץ שתודיע לצבא שיש להם חייל נוסף. אבל אתה ראש הישיבה פחדן ומתנהג כפחדן לזרוק בחור ושימצא ישיבה אחרת. אין לך אומץ ללכת צעד נוסף ולהסגיר את הבחור לצבא.
טופסי05.08.22
51
אוי לנו שזה המצב בחורים טובים "מסלתה ומשמנה" מוצאים רישיון !! לא שיש בעיה מהותית בהוצאת רישיון אבל בחור באמת טוב, לא מוצא אפילו זמן ללכת להוציא רישיון. מה גם, שברגע שזה נוגד את הכללים בישיבה אז מי שלא מציית אי אפשר לתייג אותו כבחור טוב. בחורי צריך להבין, שצריך לשמור על הכללים של הישיבה , נקודה !!!
אריה03.08.22
לך תלמד תורה ואל תשתמש באינטרנט אם זה כל כך חשוב לך ....
חרדי03.08.22
לדעתי כמעט אין היום בחורים שאין להם זמן להוציא רישיון אז כבר עדיף להם לעשות משהו מועיל ולא לשרוף שעות בטרמפים למירון וד''ל
בני03.08.22
50
לפני 4 חודשים תפסו קבוצה של 12 בחורים משיעורים נמוכים עם סמרטפונים ולא העיפו הזוי שעל רשיון מעיפים
בחור בישיבה02.08.22
שקרן העיפו את כולם, אתה מבלבל את המוח אתה סתם מלכלך,פושע
בני03.08.22
49
אתם קולטים מה קורה כאן??? תופעה הזויה ואפילו ילדותית מצד הישיבות והיא חייבת להיפסק. מה אתם אומרים?
צבי02.08.22
48
מתעסקים בטפל במקום בעיקר ואז מתפלאים איך יש אלפי יוצאים בשאלה כל שנה.
חיים 02.08.22
בשנה האחרונה ירד מניין הבחורים ישיבות באלפיים ועם שיקול הגידול הטבעי זה יוצא 3000 (רק בישיבה גדולה)
ישראלי03.08.22
47
מגיע להם!!!!!
יהודי גאון02.08.22
46
היו רבנים גדולים שלהעיף בחור מהישיבה היה אצלם נורא ואיום. מה זה להעיף בחור על כזה דבר?במיוחד שמדובר במבוגרים שיהיה להם יותר בעיה למצוא מסגרת מתאימה ,פחד אלוקים!,דיני נפשות! היה אפשר לאסור את הרשיון או עונש אחר אבל אם מדובר בבחורים טובים ויר"ש מאיפה ההגיון? להעיף בחור זה רק במצב רוחני גרוע אז אפשר
הדס07.08.22
45
העיקר זה לחנך לא לקיים את הכללים כמו רובוט
איבדו את העיקר 03.08.22
הם רוצים שלא יהיה רישיון בישיבה כדי למנוע טרגדיות של תאונות ב"מ
יהודי03.08.22
44
חקי חיון , כל מי שהעיפו אותו מהישיבה בעצם הרוויח לצאת לעבוד ולבנות את חיו , בהתחלה זה נתפס כאקט קשה אולם לאחר מכן מגלים כי נפתחו אפשרויות שלא היו מתאפשרות אילו היו ממשיכים ללמוד בישיבה.
ללא שם02.08.22
לצאת לעבוד זה להפסיד להשאר ללמוד זה רווח, מי שהוציאו אותו יכול ללמוד במקום אחר.
י03.08.22
43
הכל כסף
איש קרית ספר02.08.22
הכל ספר
איש קרית כסף03.08.22
42
גם לעבור על תקנון הישיבה וגם להעלות פוסט ברשת, אין גבול לחוצפה,ממרדנות לא יוצאים יהושע,יוצאים דתן ואבירם,''הרויחו'' רשיון,ביג דיל
קריסת הדורות,הכל רקוב,ה' ירחם בקרוב02.08.22
אז למה לא הזהירו אותם קודם? הרי עד עכשיו העלימו עין ופתאום החליטו להעניש בלי שום התרעה?
להיות הוגן02.08.22
הזהירו המון פעמים ופרסמו שוב ושוב את התקנון שאוסר זאת. מי שהעדיף להתעלם ולטמון את הראש בחול ועכשיו להתקרבן, שלא יבוא בתלונות על ראשי הישיבה. נ.ב. הבעיה זה לא הרשיונות אלא הנסיעות לכל מקום בכל זמן וד"ל.
קול תורה'ניק03.08.22
41
זה כלום יחסית למה שהולך באמת בישיבה הפעם עוד מצאו תירוץ בוועדים נמוכים אין תירוץ אז העיפו כיון "שאינם מחוברים לישיבה" כלשון אחד המקק"ים אין לתאר את ההתנהגות ההזויה הזאת...
משה02.08.22
40
אחד מהם הוא חבר שלי כ3 שנים כבר וחבל הוא בחור חמוד ...
אסתי03.08.22
?? חבל שלא אמרת לכיכר זה היה חוסך את הכתבה על ''למה העיפו אותם''...
יאיר04.08.22
39
איזה חצופים. מה זה להעיף אותם .😤
אליהו03.08.22
38
כת בשחור של אנשים משונים פרימיטיביים והזויים
איציק03.08.22
37
גלידה וניל און זיי שטיל
וניל שמחה וגיל21.08.22
36
כשאני שומע את זה בא לי לבחור בליברמן שיעמוד עליהם מלך רשע כהמן ויחזירם למוטה
ללא שם03.08.22
תבחר בהמן מתאים לך ותתחתן עם זרש ושתי יה דפוק...
תימני08.08.22
35
רשיון נהיגה לא גורם ליציאה של בחור מהלימוד ( כי לרכב צריך כסף שאין לבחורי ישיבות )אם כבר הטלפונים שמותרים בישיבות הוא גום מספר 1 להוצאת בחור מהלימוד ( כ"ש אייפון בשושו). מתעסקים בטפל
אבי02.08.22
34
בתור בחור שלומד בישיבה. יש לומר שהכל נכון ולא רק זה יש עוד המון דברים שלא הוסיפו כמו הוצאת 13 בחורים מועד שני וכן זריקת בחורים בלי התראה לפני ואי סדור ישיבות לבחורים שמעיפים בקיצור הענין אל תשלחו את הילדים שלכם לשם
גדעון02.08.22
קול תורה היא אם הישיבות!!! עוד דביל שמלכלך על הישיבה אולי אם תתחיל ללמוד יותר תהנה בישיבה!!!
קול תירניק בנשמה10.12.22
33
לא הבנתי, למה אסור להוציא רשיון נהיגה ? אגב האם לנשים כן מותר ?
חוזרת בתשובה02.08.22
32
זה לא מהיום שהישיבה מתייחסת לבחורים כך לפני כשנה העיפו כעשרה בחורים מבוגרים הביאו עבריינים לתוך הישיבה להעיף אותם!! בושה וחרפה לישיבת קול תורה!!
אבי16.08.22
31
בתור בוגר אתם צריכים להבין עד היום לא העיפו בחורים בגיל הזה בגלל רשיון אם רוצים להיות חכמים שיחתימו בחורים מוועד רביעי שאם בחור עושה רעיון בלי אישור מעיפים אותו כל עוד שזה לא המצב זה חוצפה ממש ככה לפגוע בבחורים מעולים אני מכיר קצת שמות של הבחורים שהעיפו לא יאומן הבחורים הטובים באמת
בוגר03.08.22
30
וממש מעניין אותם אם הם יהרסו להם את כל השנים שכן למדו והשקיעו.בולשיט!
ללא שם03.08.22
29
בחורים מצויינים מהשורה הראשונה = הוציאו רשיון נהיגה. אז מה זה בחורים לא מצויינים מהשורה השניה והשלישית והעשירית??
אחד03.08.22
28
מסכנים! גם ככה כואב לאותם בחורים שאין להם שידוך בינתיים - אז גם להעיף אותם??? כמה רוע?? איפה מחשבה לדאוג להם למשהו טוב - לפחות עיסוק בעבודה או מסגרת תורנית!!
אני02.08.22
27
אין לישיבה גבולות! בתור בוגר אני מתבייש שככה נעשה לטובי הבחורים ועוד בגיל כזה! חשוב לציין שלא מדובר ברבני הישיבה החשובים אלא בצוות קטן שמשתלט כבר תקופה ארוכה על הישיבה וכעת זה סיום ההשתלטות שלו.. והפיכת הישיבה לכיס הפרטי.. ודי למבין בפוליטיקת הפנים..
בוגר של הישיבה02.08.22
זו החלטה רק של ראש הישיבה. שאר הרבנים לא הסכימו איתו...
מנחם 02.08.22
26
להעיף בחור מצויין על רישיון למה מה קרה מה הוא טיפש שיעשה דריפטים מה הוא מתלהב נוו בחור צעיר מילא אבל מבוגר שאין לו רכב בישיבה קצת הזוי...
שי פרי02.08.22
25
דבר אחד נלמד מזה .ישיבה היא לא לשם שמים . אז חבל על הזמן שיפתחו ישיבה עם מקצוע ולימוד תורה והכל יהיה טוב .גם פרנסה בכבוד וגם לימוד תורה .וגם לא יהיה להם בושה מאישה היא תקרא מה כתוב על המכונה כביסה באנגלית .והוא ירגיש מפגר . לא יקרה כלום אם יךמד ליבה וידע קצת מה הולך מסביבו
פטריק15.08.22
24
כשאני שומע את זה בא לי לבחור בליברמן שיעמוד עליהם מלך רשע כהמן ויחזירם למוטב
ללא שם03.08.22
מה שאתה מבקש ממש אסור. תתפלל שטעויות כאלו לא יקרו שוב. תתפלל לקב"ה שכל פעולה תהיה באמת מתוך אהבה ודאגה. אבל להתפלל שהצורר היהודי יחזור, השם ישמור. בגלל אדם אחד שעשה דבר שאינך מסכים איתו להעניש את כל היהדות החרדית???? וואו וואו תעשה תשובה. תתחיל באהבת ישראל. תתחיל בהווה דן כל אדם לכף זכות. בהצלחה בתש
מצפה לגאולה04.08.22
23
נווווו מה קרה וכי עשו רישיון לאופנוע או משאית סמיטריילר? שמא אולי רישיון לאוניה או רכבת? "רישיון" לרכב פרטי זה כלום ל 79% מהאוכלוסיה יש "רישיון" כזה. הרכבים הפרטיים של היום הם בימבות זה לא משהו מיוחד. ה"רישיון" לבימבות הללו נועד לסנן אנשים שממש לא מסוגלים לאחוז בהגה.
מורה נהיגה אנ"ש02.08.22
22
אין לו שום היגיון והצדקה, יש עשר זירות מלחמה אחרות היום, תרדו מזה כבר, אליטה מושחתת
ללא שם02.08.22
21
מה שקורה שנהיה לחץ לא בריא מי הישיבה הכי טובה והכי מצויינת, בקיצור יש לר"י לחץ חברתי להיות מצויינים בבחינת קנאת סופרים תרבה חכמה... הם מקבלים המון כבוד והם נהיים שיכורים מכוח, ואז הם מאבדים את זה..אין להם את הרגישות לבחורים וזה מצב מסוכן!! חייבים בהקדם האפשרי להקים ארגון מקביל שירסן את ההתנהגות ההול
מישהו אנונימי02.08.22
נהיה מצב שבחור עושה מה שהוא רוצה ומצפצף על תקנות הישיבה ועל הוראות מפורשות, ואח"כ רוצה שיכילו אותו ויקבלו אותו וישאירו אותו בישיבה. ואם ראשי הישיבה עומדים על הכללים - הוא רץ לפרסם ברשת כדי שיחבקו אותו ויתמכו בו. בושו והכלמו
אחת03.08.22
לכי תיהי בחור ישיבה תביני איזה צרה צרורה זה. את חושבת שזה פיקניק? כאילו מישהו פינק אותם בתנאי מלון והם בגדו בו.....
ישראלי03.08.22
20
הגיע הזמן שעולם הישיבות יפסיק להיות זירת קרב בין כמה פראקערס מזוקנים שחולמים להגיע למועצת בחורי הישיבות לא עובדים אצל ראשי הישיבה בשביל לקדם את האשליות שלהם
איתמר05.08.22
19
כל הרעיון זה לשלוט בבני אדם ולשלוט במח. ברור לכם שזה לא מגיע מדאגה. בתור אדם מאמין , אני חושב שעם כזאת שליטה מוחית אברהם לא היה מגיע לאן שהגיע וברור שיעקב יוסף משה דוד .... כי להם הייתה מחשבה חופשית. ... וכמובן אף מילה על הרמב״ם והארי ובעצם מי לא ....
ללא שם03.08.22
בס"ד מסכים איתך לחלוטין
ינון03.08.22
18
וללמדם אומנות וככה יזכו בע"ה לחיי תורה עם דרך ארץ
שיזכו את אבותיהם להשלים את מצוות חינוך 02.08.22
אם היית אוהב תורה היית אומר חבל אם חלילה לא ילכו ללמוד במקום אחר חבל על כל אותו זמן שהם לא ילמדו חלילה.
מ03.08.22
17
קול תורה זה ישיבה טובה?
שמוליק02.08.22
היא בשורה השניה של הישיבות ב אמצע של השורה השניה
מ03.08.22
כן ישיבה מצוינת
שרה03.08.22
16
מספרים על החפץ חיים שגילה שיש בחור שמחלל שבת אצלו בישיבה הוא תפס את ידיו ובכה ואמר שבת והבחור הזה העמיד דורות ישרים והכל בסדר רק בחור שעושה רישיון הוא רע וכמו כן בחור שקצת קשה לו ויש לו יצר הרע גם אחת דינו לעזאזל העיקר שמו החשוב והנכבד של הראש ישיבה עם הכרס וההשקפה כתלמיד ישיבת משכנות התורה אני מכי
יייייייייי03.08.22
דבר יפה לרבנים
דבר יפה לרבנים 05.08.22
מה אתה מתומתם איך אתה מדבר להרב אפריים כהן כחה
ישי ואנונו09.08.22
15
תגובה חרדית קלאסית! תקנה שהרב שך תיקן לפני 30 שנה בגלל סיבה מסויימת שהייתה רלוונטית בזמנו, הפכה לחוק מחייב בישיבות ליטאיות למרות שאף אחד לא מבין מדוע, ואפילו מוכנים להעיף בגללה בחורים טובים. בעוד 20 שנה זה כבר יהפוך ל"מנהג ישראל שלא להוציא רישיון נהיגה בישיבות", ובעוד 50 שנה יישב אברך בקול תורה וית
חנן. ב.03.08.22
14
בכל מקום יש כללים. מי שעובר על הכללים. זכותה המלאה של הנהלת המקום לסלקו.
יוסי784303.08.22
13
בחב"ד מותר ואף מועיל, בחורים נוסעים לעזור לאנשים, נובעים להפיץ תורה וחסידות, נוסעים למצוות
חני02.08.22
12
הם יכולים ללכת לישיבת קיבוץ טובה. הכל בסדר. בלי דרמות...
בוגר02.08.22
11
אני מבקש להבהיר שראש הישיבה בפועל ומקבל ההחלטות הוא הרב שלמה שלזינגר בנו של הרב משה יהודה שלזינגר
בוגר הישיבה02.08.22
10
סו"ס עושים שם סדר מה משנה איזה ועד הבחור לא מוצאים שום רשיון בחור ליטא שאומר שהוא בן תירה צריך רק ללמוד אלא מעי מי שנכנס לפנימה שם יראה אם הבחורים באמת לומדים כמו שאומרים
בדוי02.08.22
9
תגובה 12 מטורפת, ולכל מי שמגיב כאן בגנות הבחורים או מי שאומר להם ללכת לצבא או לעבודה, שידע שיש בהם בחורים שלומדים מספר דו-ספרתי של שעות ביום! (ויהיה את ה׳ילד׳ הזה שיכתוב לי 2.5, אז לא זו הכוונה. )
יוחנן03.08.22
8
איזה דרמה ואיזה נעליים גם במקום עבודה זורקים על מי שעובר על התקנון למה שם זה מובן והרס הישיבות לא מובן???? מה גם שבחור ישיבה עם רשיון זה סטודנט ולא ישבשער!!!
ישיבש02.08.22
זה יותר גרוע מסטודנט! סטודנט ממלא את החובות הנדרשות ממנו במקום לימודיו, בחור ישיבה עם רשיון זה פורץ גדר, תפוח רקוב שמקלקל את כל השאר, ובפרט אם הוא נחשב בחור טוב וכולם לומדים ממנו.
שלומי ירושלמי03.08.22
ההבדל הגדול הוא שבמקום עבודה משלמים לעובד כסף ובחור שלומד בישיבה לא רק שאינו מקבל כסף אלא אפילו הוריו משלמים .
ישראלי03.08.22
7
היום נהיה שכל הישיבות מנסות לעלות וליות בטופ של עולם הישיבות מה שיוצר חוקים מאוד נוקשים... ובמיוחד ישיבת קול תורה שפעם היתה ישיבה מאוד טובה וירדה אבל זה ממש לא בסדר הישיבות היום צריכות לחשוב על טובתם של הבחורים ולא על טובתם האישית זה ממש עצוב ליראות שזה המצב מקוה שהאנשים האלה יעשו תשובה כי הם מאוד
עקיבא ורחל הלר02.08.22
היתה פעם ישיבה טובה, וירדה בגלל בחורים זולים שממסמסים את האוירה הרוחנית בישיבה, ועכשיו סוף סוף ראשי הישיבה התעוררו להעמיד אותם במקומם. אין דבר, תצקצקו ותדברו כמה שאתם רוצים, הישיבה תחזור למעלה למדרגה הרוחנית הראויה, וכל אלו הצעירים שחושבים שהעולם ירקוד לפי החליל שלהם, אני מברך אותם שיתעוררו מהחלום ש
חיים03.08.22
6
ישיבה איננה מועדון ופנסיון לצעירים חרדים. יש לטפל בלהוטים אחרי משחקי וקבוצות ספורט .
ללא שם02.08.22
5
טימטום. פשוט טימטום.
מיכל02.08.22
4
סתם שמות "קול תיירה" שמות בבית העלמין
ראש ישיבה02.08.22
3
בן תורה אמיתי הוא השקוע בתורהואין ראשו ברכב וכל הכרוך , כל הכבוד לרב שך שהנהיג את עולם התורה .
ללא שם02.08.22
2
מספיקק כבר עם ‏הגישה הזו אין לה שום הצלחה מה נראה לכם שבחורים זה ‏עופות דייי לפשיעעעע הזווו
נתנאל02.08.22
1
שידוכים זה משמים ולא תלוי לא בהישתדלות ולא בשם הישיבה והסמינר. כותרת מטעה.לעצם הענין הישיבה קבעה שאסור הם עשו ועברו על תקנון ישיבה בעיה שלהם .כן הייתי חושב שצריך לקחת להם את הרשיוןוחאסןר עליהם לנהוג כי הם כבר עשו.להעיף לא מתחבר לקטע.
קובי02.08.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24