כיכר השבת

הבחירות המקומיות • ראיון מיוחד

כחלון: "תמיכת דרעי בליאון - פגיעה במרן הגר"ע יוסף"

קובי כחלון, סגן ראש עיריית ירושלים, ומקורבו של ניר ברקת, בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' • על המתמודד לראשות העיר משה ליאון: "הוא לא דואג לירושלים, הוא בא בשביל עצמו, בא לשרת אנשים אחרים" • תמיכת דרעי בליאון: "מאיפה הסמכות הזאת? הוא פגע במרן הרב עובדיה יוסף" • צפו בראיון המלא (חדשות,ארץ)

51
ישי כהן | כיכר השבת | ב' באלול | 08.08.13
(צילומים: כיכר השבת, פלאש 90, לע"מ ועיריית ירושלים)

בעוד מספר חודשים ייבחרו תושבי ירושלים את ראש העיר הבא של העיר, על התפקיד מתמודדים שניים, ראש העיר המכהן ניר ברקת ונציג 'הליכוד ביתנו' משה ליאון שזוכה לתמיכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

קובי כחלון, אחיו של השר הפופולרי לשעבר משה כחלון, ואישיות מכובדת בפני עצמו, שובץ כמספר 2 במפלגתו של ניר ברקת. בראיון ל'כיכר השבת' תוקף כחלון את יו"ר ש"ס אריה דרעי וטוען כי דרעי ביזה את מנהיגה הרוחני של ש"ס מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף.

בפתח הראיון, מתייחס כחלון לעצם היותו חבר במפלגתו של ברקת ולא ב'הליכוד ביתנו': "אני במפלגה של ברקת כבר מהקדנציה הקודמת, נבחרתי על ידי ניר לנהל את התכנון והבנייה בירושלים, נכון היה ומצודק שהליכוד היה תומך בברקת, ניר זה הליכוד - והליכוד זה ניר, הליכודניקים האמיתיים יצביעו לברקת".

באשר לדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בליאון לראשות העיר אומר כחלון: "ראש הממשלה לא מריץ את משה ליאון, וזו טעות קריטית של מי שמדבר על זה, יש איזושהי התחייבות של רשימה משותפת בלבד ולא מעבר לזה".

רק בחודשים האחרונים חנך ראש הממשלה יחד עם ברקת וכחלון את 'מחלף בן ציון נתניהו' (אביו של ראש הממשלה), והיה נראה כי נתניהו יעניק תמיכה פומבית לברקת, אבל זה לא קרה, כחלון מסביר: "המחלף הוא ברעיון המקורי שלי, מאחורי הסיפור עומד סיפור פשוט, יש את כביש בגין ואת שכונת פסגת זאב, בגין אנחנו יודעים מי זה, ופסגת זאב זה על שם זאב ז'בוטינסקי, וחשבתי שמה שמחבר בין בגין לז'בוטינסקי זה בן ציון נתניהו".

מי טוב יותר לציבור החרדי, ליאון או ברקת?

"אני חושב שמי שיותר טוב לציבור החרדי זה מי שדואג לירושלים, ומי שדואג לירושלים זה ניר ברקת, השם שהזכרת כרגע הוא לא איש ירושלים, הוא לא דואג לירושלים, הוא בא בשביל עצמו, הוא בא לשרת אנשים אחרים, זה השפלה לתושבי ירושלים שאדם כזה שבא משום מקום מבקש להתמודד לראשות העיר".

"אתה חושב שמשה ליאון יכול לדאוג לציבור החרדי יותר מניר ברקת" שאלנו: "התשובה היא לא, משה ליאון לא יכול לשנות, ניר ברקת לא שינה שום חוק עזר עירוני, מה שאנחנו שומעים שניר פתח את חניון קרתא בשבת בגלל הוראה של משטרת ישראל, בגלל בעיה של פיקוח נפש, היה חשש שיהיה איזה אירוע ואז כוחות הביטחון לא יוכלו לעבור, זה היה גם בתקופה של אורי לופולאינסקי".

קובי כחלון בראיון ל'כיכר השבת' (צילום: כיכר השבת)

"אם כך, למה אנחנו שומעים שיו"ר ש"ס אריה דרעי נותן את תמיכתו במשה ליאון?

"השאלה הזו מצוינת, אני רק רוצה לשאול שאלה אחרת את הציבור. האם זה נכון ומצודק שאריה דרעי ירשה לעצמו להביע את דעתו טרם החלטת הרב עובדיה יוסף, טרם החלטת מועצת חכמי התורה, מה העיקופים האלה, מדוע הוא עושה את זה? מאיפה הסמכות הזאת?".

אולי הוא כן ישב עם הרב עובדיה יוסף ומועצת חכמי התורה?

"אם הוא היה יושב אתם, הוא היה מזמין גם את ראש העיר ניר ברקת. אני הייתי במשך התקופה הזאת הרבה מאוד פעמים אצל הרב עובדיה".

אבל אם אתה מסתכל על המפלגות החרדיות שיש להם שני נציגים, את ניר ברקת שלא היה להם קל אתו, ואת משה ליאון שהוא חובש כיפה, לא טבעי שהם ייתמכו בו?

"אני חושב שזה לא טבעי, ועובדה שגם גפני וגם פרוש מודיעים שהם עדיין לא החליטו. את דרעי שמעתי בכלי התקשורת שהוא אמר 'אני תומך במשה ליאון'".

כחלון חוזר ותוקף את דרעי: "אני חושב שזה שהוא אמר שהוא תומך בליאון הוא פגע פגיעה אנושה במי שצריך לקבל החלטות, הוא פגע במרן הרב עובדיה יוסף שהיה צריך בעצם לשמוע, לקבל את דרעי, את ליאון ואת ברקת ואז להגיע למועצת חכמי התורה ולקבל החלטה".

"כשדרעי קיבל החלטה טרם שקיבל את הסמכות והרשות, אני חושב שזאת החלטה לא מוסרית ולא נכונה, החלטה שבה בעצם הוא מביא את העיקר ואומר הנה התשובה ואני רוצה רק את התירוץ".

"פגע במרן הרב עובדיה יוסף", דרעי והגר"ע יוסף (צילום: יעקב כהן)

כשמאזינים לדבריו של כחלון לא צריך הרבה מאמץ בכדי להבין שבמידה וברקת ייבחר לקדנציה נוספת הרי שש"ס בירושלים תהיה בבעיה וספק גדול אם תשב בכלל בקואליציה, כחלון לא מכחיש ואומר: "אני חושב שלש"ס כן תהיה בעיה להיכנס לקואליציה מהסוג הזה".

בסיום הראיון מתייחס כחלון למאבק שהסעיר את העולם החרדי בחודש האחרון, הבחירות לרבנות הראשית, אחיו משה כחלון היה ראש המטה של הרב ציון בוארון, גם הוא עצמו פעל למען בחירת הרב בוארון שנכשל: "אני תמכתי ברב בוארון, לנו יש מחוייבות אישית, אנחנו בני עדה הלובית והרב בוארון גם לובי".

ומה אתה אומר על הכישלון הצורב?

"אני לא חושב שיש כישלון, אני רק אומר דבר מאוד חשוב, אסור לדבר על מנצחים ומפסידים, יש נבחרים וצריך לכבד את מי שנבחר, ולא צריך להגיד למישהו אחר שהוא נכשל, יש מנצחים ויש מפסידים, זה לגיטימי".

כחלון, שאינו חובש כיפה, מבין גם הוא שיש בעיה עם הגוף הבוחר את הרבנות הראשית בו יש מספר לא מועט של חילונים: "הלוואי והיינו יכולים שאנשי הרבנות ייבחרו רבנים, צריך לעזוב את הפוליטיקה, לא ראשי ערים, אלא רבנים באיכות, סנהדרין חדש שייבחרו את הרבנים הראשיים".

גורם המקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי מסר בתגובה: "אנו מודים לרב יעקב כחלון על דברי המוסר לחודש אלול".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
צריך לעשות כל שהוא יכול כדי שלא יהיה לנו פה מועמד שאותו מריץ ליברמן. המנוול הכי גדול. את דרעי אני דווקא מכבד, אבל לא מצליח להבין איזה עניין משותף הוא מוצא עם הספק יהודי הזה, שהם מריצים את ליאון ביחד.
יוני09.08.13
26
כמו שישו עניין את מוחמד
יוסף09.08.13
25
למדנו יחד חזנות בגבעתיים. יש לו ראש כלכלי ונעים הליכות. חעקב כחלון.סובר שבחר ברב בוטרון מתוך שהוא "לובי" מסכים ומקבל. אבל גם כאן תומכים באדם דתי על פני חילוני, בדיוק כמו סיבה העדתית. מדוע כחלון לא נזעק כאשר עשו עליהום על החרדים וזרקו את ש"ס לאופוזציה !? ואיך יראה שדתיים לא יצביעו לדתי.
ישורון09.08.13

הצגת כל התגובות

24
מי שנלחם במרן לפני שלושה שבועות והריץ את בוארון וידידו של הנוכל אלקסלסי כדאי לו לחשוב מה מבזה את מרן ואל תלמד את מי שהציל את כבודו של מרן מידיכם השפלות מה מכבד את מרן ומה מבזה אתו לפני שאתה מדבר טול קורה מבין עניך לא בכל מקום צריך להכניס את השטויות שהאכילו אתכם אלקסלסי וחבורתו במיוחד אחרי הבומבה שחט
שפוי09.08.13
23
אחד שנשלח גם על ידי ליברמן ועל ידי דרעי - סיבה טובה לא לבחור בו
חצכ09.08.13
22
הסגן של ברקת ילמד אותנו מה פוגע במרן שליט"א, אריה דרעי לא יודע מה טוב לשס, רק מי שלא קיבל את תמיכתו יודע.
מסיר המסכות09.08.13
21
הוא ממש דואג לעצמו פרזיט מגעיל,
חיים יצחקי08.08.13
20
במקומו בחרו ברב שחיבר ספרי ליקוטים והשמיץ אחרים
חבל08.08.13
19
אנשים סתם רוצים כוח
דוד08.08.13
18
ניר ברקת שמאלן שונא חרדים הוא שחקן שקרן וגרוע מיאיר לפיד יש לו כסף כמו חול הוא מתכנן לקנות את ראשות העיר ואחרי זה לקפוץ לפולטיקה הארצית הוא חולם להיות ראש ממשלה. התוכנית לקנות את החרדים בכסף לפני הבחירות ואז לנסות להיות שוב ראש העיר (הגרוע מכל ראשי העיר ) ואז לחרחר מלחמות תרבות בירושלים וע"י זה לקב
יהודי חרד09.08.13
17
של מרן שליט''א, ליאון הנבחר והוא יבחר, למה אתה בוכה באמצע השיחה, יא טיריפולאיי בושה לציבור החרדי ולתושבי ירושלים על אדם בשם קובי כחלון שהוא אנטי חרדי, שונא חרדים ומשמיץ חרדים בכל אפשרות, ולכן אני מחזק את ידיו של ר' אריה דרעי שליט''א. ובסוף השיחה מה אתה מבקש תושבי ירושלים תצביעו ניר(פוי גועל נפש) בכד
אהרן ארהל08.08.13
16
למיטב ידיעתי,שס נכנסה לקואליציית ברקת באישור ישי ולא צריך על כל דבר מועצת, מספיק הידיעה שמהבחירות ברקת לא הוכנס למרן מובן כמה הוא רצוי,למרות שנתן לשמחיוב מיליון שקל כל שנה לפרויקט שלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דנינו דנינו09.08.13
15
זה פוגע במרן
חפר08.08.13
מה אתה נכנס לה לבגדים? אין לך בושה? חתיכת **** מגעיל
סימה08.08.13
יש ביו טיוב אחד שהיה מת מוות קליני ותיראי מה הוא אומר שאמרו לו שם על נשים שהולכות עם פאה זה לא כיסוי ראש והם ישר נכנסות לגיהנום
לסימה 09.08.13
לראות שהוא מזוייף לחלוטין. הסיפורים שלו מראים על סטיה חמורה + מחלת נפש
מנחם10.08.13
הרב הזה פשוט קרא את המעשיה בספר "סידנא בבא סאלי" שהוציא חתנו הרב יהודיוף, כאשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. וכך מעידים שני חתניו, לוקחי בנותיו. ◄ הגאון הרב ישר אדרעי שליט"א, ראש מוסדות "בית ישראל" בנתיבות, כתב: לכבוד
ברמן10.08.13
היא לא חייבת ללכת כמו הרב עובדיה! הפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת ר"ס לערך, למשפחה שמוצאה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה (כך מובא בהקדמתו). בגאונותו העצומה, חיבר בצעירותו את הפיר
יעקב אהרן08.08.13
בודקים בקונטרס חשיפת השקרים ומזהים מי הנוכל המסתתר מאחורי אלפי שמות..
עו"ד מאמו10.09.13
יגעת ומצאת תאמין.
מכלוף עזרן 11.09.13
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
משה08.08.13
14
ניר ברקת פתח מתחמים בשבת חילולי שבת המוניים ואתם נותנים לו עוד יד
יהודי08.08.13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 09.08.13
13
איך אתם נותנים במה לאדם כזה ששנאתו לחרדים בשכונות מוערות בירושלים מעבירה אותו על דעתו?
יוסי08.08.13
12
כל החרדים יתאחדו להעיף את ברקת שפוגע בשבת ומנסה בכח לפגוע בירושליים כעיר התורה
מנחם 08.08.13
11
בנוסף לזה הוא איש ניהול ממש גרוע הוא עמוד בראש הוואדה שהמליצה להפריט את בתי החולים, מאז יש בתי חולים שקורסים כלכלית(ביקור חולים קרס, הדסה ושארי צדק בקשיים גדולים) עמד בראש רכבת ישראל שהיא לא הצליחה לתכננן קו ממודעין לירושלים (לפי ליאון היה אמור להיות מוכן ב2009) כל מקום שליאון דרך הוא לא קידם דבר למ
יעקב,09.08.13
10
באופן קבוע
משקר למרן 08.08.13
9
אחרי שברקת ושות' החרימו את החרדים בדירות אחרי שהם ריסקו את השבת אחרי שהם סגרו בכוח בתי ספר ומוסדות חרדים. הצבוע מדבר על פגיעה במרן?
משה09.08.13
8
הציבור לא טיפש. כולם יודעים שהוא מועמד מוצנח של אביגדור ליברמן. נמאס מהקומבינות.
חרדי08.08.13
7
בתהום. הם יתמכו באריה דרעי לא משנה מה הוא אומר ואמר עליהם. (ראיון עם רביב דרוקר בערוץ 10- 'לאן שיובילו את הציבור של ש"ס הוא ילך. אם לכיוון של שלום הוא ירצה שלום'- ציטוט מהגנב אריה דרעי שחושב כמוני שאין אינטלגנציה גבוהה מדי לרוב בוחרי ש"ס). דרעי מייצג פוליטיקה של קומבינות וליכלוכים- כך הוא הצליח להעי
דורון08.08.13
6
נראה שהליצן הזה לא לקח תרופות בזמן.. ככלון ומה שאתה ואחיך תמכתם בבורון הטריפולטאי זה לא פגיעה במרן שליטא...וואלה כל צרוע וזב פותח פיו ונותן מוסר..הלא אתה וברקת שונאי תורה...ומה לכם פתאום כבוד מרן שליטא.. אתם מסיעת דתן ואבירם.......
מלך מלך09.08.13
5
שתגיד מה היא דעתו של מרן חוצמזה אריה אמר שליאון מועמד ראוי ולא יותר מכך, וגם נראה לי שבדקתי יואכל את כל מה שבישל בזה שטימא את ירושלים
יוני09.08.13
4
כחלון עזר רבות לציבור החרדי, יותר מנציגי הציבור החרדי. וכל מעשיו בצנעה וענווה. חבל שאין לציבור החרדי נציג כמוהו. אפשר ללמוד רבות ממנו
ירושלמי ותיק08.08.13
3
כחלון רוצה לגזור קופון על חשבון החרדים. ספין בחירות של כחלון...
מבין עניין09.08.13
2
םא ירושלים חשובה לך,‏ תתן רישיון לכולם תוך חודש.‏ זה גם אינטרס של העיריה,‏ יותר ארנונה פשוט.‏ אז למה לייגע את האזרח,‏ במיליון מסמכים וסחבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל,תגידו לכחלון הזה,‏ שיפסיק לבלבל את08.08.13
1
מי שמך לגבר בשמו
יעקב09.08.13
אולי גם יעניין אותך
כיכר העיר

חוטובלי: לקיים בחירות חוזרות בב"ש

יוני גבאי | 28.10.13

למה הערבים החרימו את הבחירות?

קובי רוזן | 26.10.13

לאחר הכישלון

חילונים בבית שמש: הבחירות זוייפו

ניסים פרץ | 24.10.13

ויהי אחרי הכישלון:

ליברמן: "ברקת מכר את י-ם לחרדים"

יוני גבאי | 23.10.13

פפנהיים מאוכזב: עוזב את בית שמש

יוסי נכטיגל | 23.10.13
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תושבי ביתר הביעו אמון בראש העיר

כיכר השבת | 23.10.13

אבוטבול: תודה לגדולי ישראל שתמכו

קובי רוזן | 23.10.13

תל אביב: בגוש החרדי-דתי מרוצים

כיכר השבת | 23.10.13

לאחר ניצחונו: ברקת התפלל בכותל

צילום: פלאש 90 | 23.10.13
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נאום הניצחון של שרוליק פרוש • צפו

שאול כהנא | 23.10.13

הרשות ניתנה: התוצאות ברחבי הארץ

ישי כהן | 23.10.13

נאום ההפסד של קריספל • צפו

ישי כהן | 23.10.13

בית שמש: משה אבוטבול ניצח

יוסי נכטיגל | 23.10.13
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ליאון הפסיד ואיחל: "בהצלחה לי-ם"

צילום: שלומי כהן | 23.10.13

השניות שאחרי: פרוש זוכה לחיבוקים

ישראל כהן | 23.10.13

תבוסה קשה לש"ס

ניצחון לישראל פרוש באלעד

ישי כהן | 23.10.13

אלעד: כל נתוני האמת מהקלפיות

ישי כהן | 22.10.13
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

כיכר העיר • עדכונים שוטפים

ליל ספירת הקולות: שלב אחר שלב

כיכר השבת | 22.10.13

אחוז הצבעה נמוך: 42.63% בלבד

ישי כהן | 22.10.13

כיכר העיר

י-ם: אחוז הצבעה נמוך אצל החילונים

יוני גבאי | 22.10.13