כיכר השבת

כללי הזהירות: כך תזהו גבר אלים לפני סגירת שידוך

על פעילות מרכז הסיוע ועל הייעוץ שניתן לקבל דרכו, וגם: כיצד לזהות נטייה לאלימות בשידוכים? ● כשנדלקות מספר נורות ונוצר חשש, צריך לברר לעומק, להתקשר ולהתייעץ, על מנת לבדוק את המקרה לפרטיו . שושי הלר בכתבה השניה בנושא אלימות נגד נשים במשפחה החרדית. כתבה שנייה בסדרה

119
שושי הלר | כיכר השבת | ט"ו באייר | 19.05.11
כללי הזהירות: כך תזהו גבר אלים לפני סגירת שידוך
(צילום: shutterstock)

גורמי הרווחה מעריכים כי יש כ-200 אלף נשים מוכות בישראל, חלקן עדיין עוטות את מסיכת הבושה וההסתרה. גם נשים רבות במגזר החרדי אשר נתונות במעגל האלימות, חוששות לספר על הקשיים הרבים שלהן. הן ממשיכות להסתיר ולספוג רגעי השפלה, ימים שבהם הבעל יוצא מהבית ומשאיר אותה לבד, באיסור חמור לצאת או ליצור קשר כלשהו עם העולם, גם לא טלפון לאמא, ובמיוחד רגעים של כאב, שהן מדחיקות ומשתדלות להעלים, ולהתפלל לימים טובים יותר.

בחברה סגורה ישנן לעתים תגובות חסרות רגישות ממי שאינו בקיא בנושא הכואב, או ממי שיש לו מניעים הנובעים מסיפור אישי מורכב. אבל למרות הסטיגמה על טאטוא הצרות מתחת לשטיח, חל שינוי מהותי בשנים האחרונות בפתיחות ובהבנה לצורך בטיפול מקצועי באלימות לכל סוגיה. נשים חרדיות רבות מעוניינות לשנות את המצב ופונות לגורמים השונים המתמחים במגזר החרדי.

"אף אישה לא צריכה לבכות לבד", הוא המוטו שחרט על דגלו מרכז הסיוע לנשים דתיות שהוקם בשנת 1993. מטרת המרכז הינה לעזור לנשים דתיות וחרדיות הנמצאות במצבי מצוקה ומשבר וזקוקות לתמיכה וייעוץ, מתוך הבנה כי נשים מהמגזר הזה לא ירגישו בנוח לפנות למרכזי סיוע קיימים, בשל החשש שבמרכז חילוני לא יבינו אותן ולא יוכלו לעזור להן למצוא פתרונות לבעיותיהן. הידיעה של הפונות כי כל העובדות במרכז הן דתיות או חרדיות וכי המרכז פועל בהסכמת הרבנים וגדולי התורה, מקלה עליהן לפנות ולבקש סיוע.

במשך 15 השנים הראשונות של הפעלת המרכז התקבלו בו כ- 25,000 פניות של נשים.

חדר מיון טלפוני

מרכז הסיוע מקבל פניות רבות מידי יום במספר 6730002 –02 הפעיל 24 שעות ביממה. המענה הטלפוני משמש כמעין "חדר-מיון", כאשר למתנדבת המקבלת את השיחה הידע והמיומנות להתייחס באופן מיידי לשאלות שמעלים המתקשרים ולהציע ייעוץ, הדרכה, הפניה, או המשך טיפול בהתאם לצורך.

הגב´ דבי גרוס, מנהלת המרכז מספרת על הפעילות: "יש את הקו החם 24 שעות שבאמצעותו, אנו מפנות, לפי הצורך לאנשי מקצוע, רופאים, פסיכולוגים ועוד. אנו תומכות ומלוות לבית חולים, למשטרה, לבית המשפט. ברגע שהאישה פונה אלינו, נהיה איתה בבדיקות, נארגן הכל, נהיה גם בתוך חדר החקירות במשטרה."

מי הן הנשים המשיבות לשיחות?

"המשיבות הן מתנדבות שעברו הכשרה במשך חצי שנה, ובכל חודש מקבלות הכשרה נוספת, כולן דתיות או חרדיות, מעליהן יש פסיכולוגית שנמצאת במקום וזמינה בכל עת למתן הכוונה מקצועית. לא חייבים להזדהות, 90% מהפניות הן בעילום שם, המרכז שומר על האנונימיות והסודיות של הנשים הזקוקות לעזרה. הן צריכות לדבר עם מישהי אך לא לחשוש מתוצאות החשיפה. גם אם יש פגישות המשך ניתן להגיע ללא מתן פרטים, לא מתנים את הסיוע בהזדהות.

"בפגישה כזו נספק לאישה את כל המידע כדי שהיא תוכל לחשוב ולהחליט מה לעשות, למשל לפנות לטיפול אצל פסיכולוגים, או במרכז של יד שרה. ניתן לפנות במקרה הצורך לסיוע משפטי, משטרה, בית חולים, לפעמים בית משפט כדי להוציא צו הרחקה. אנחנו נלווה אותה בכל התהליך, וגם אם היא הולכת לטיפול פעם בשבוע, היא עדיין יכולה להתקשר ולהמשיך להיות בקשר אם יש לה צורך, אפילו ב-2 בלילה."

מהם סוגי האלימות?

"אלימות מתחלקת לחמישה סוגים, אלימות פיזית, אלימות רגשית, אלימות כלכלית, אלימות רוחנית ואלימות בינאישית. ברוב המקרים ניתן לטפל, אבל בשום מקרה זה לא עובר לבד." היא מדגישה.

אפשר לזהות את זה עוד בתקופה שלפני הנישואים?

"בוודאי, בודקים איך הוא מתמודד עם לחץ, עם אנשים שלא מסכימים איתו, למשל, בפגישת שידוך בלובי של מלון, הבחור מזמין שתיה והמלצרית לא מהירה, איך הוא מגיב? איך הוא מגיב כשיש פקק מרגיז?

"אנחנו במרכז לבד מליווי ותמיכה, עורכים הרצאות וסדנאות מגיל 3 ומעלה לפי הנושא, מלמדות טיפים איך לזהות בחור אלים, סדנא שמלמדת אמהות מה לחפש בשידוך לבת, לימוד בלניות איך לזהות קרבן, אנו מנחות מדריכות כלות איך לזהות כלה שנמצאת בתוך מערכת אלימה. המרכז מציע גם קבוצות תמיכה, שמטרתן לתת לנשים מקום לדבר. לנשים מהציבור החרדי זה יותר קשה. יש את המרכז של "יד שרה" שמטפלים בכך בצורה מאוד טובה, מלמדים לזהות איך הוא מתחיל להתעצבן ואיך להירגע, מה לעשות ולא באלימות ויש לכך הצלחה במיוחד אצל צעירים שהוא מבין שהוא יכול לאבד הכל."

איך אתם מפרסמים את פעילותכן?

"לצערי, אין לנו תקציב לפרסום בעיתונים, לכן אנו מפרסמות בכל מקום שמפרסם בחינם, במקוואות, בקופות חולים וכו´. בנוסף רבנים מכירים אותנו ומפנים אלינו. אם יש צורך אנו פונות לרב של האישה כדי לקבל היתר לקבלת טיפול פסיכולוגי, או פנייה למשטרה, מבלי לחשוף את פרטיה.

"הכי חשוב זה שאם יש למישהי חשש על אלימות אצל חברה, אחות או אישה שהיא מכירה, צריך לדעת שזה יכול להיות אחרת. לכן אמא, אחות, רב, מדריכה או שכנים שנחשפים לאלימות צריכים לשכנע את הקרבן לפנות לסיוע. שתרים טלפון אנונימי ותקבל סיוע, אנחנו מטפלים ונפגשים עם נשים בכל הארץ." לסיום מבקשת דבי גרוס, לפרסם שוב את המספר של הקו החם: 6730002 –02.

הנורות האדומות: כך תזהו גבר אלים

מהן הדרכים לזיהוי נטייה לאלימות? אלו תכונות אופי מעידות על גבר שבעת משבר הוא עלול להתפרץ על הסביבה? מה אפשר לשאול את החברים בנוסף לכל הבירורים הרגילים? כל אלו נלמדים בהרחבה בסדנאות של מרכז הסיוע. בשיחה של כיכר השבת עם מומחית בנושא, בדקנו לתועלת הציבור מהן השאלות החשובות ביותר, אשר מהוות "נורות אדומות" לאופי בעייתי:

האם הבחור שתלטן? טיפוס שהוא שתלטן ומחליט לבד הכל גם בחיי הנישואים יהיה כזה. יש אישה שמבחוץ נראית מפונקת ואפילו מעוררת קנאה, מהמתנות שהיא מקבלת וכו´ אבל הוא זה שבוחר הכול, החל מלבוש וכלה בריהוט לבית ועוד.

האם יש לו יכולת התמודדות עם לחץ? מי שמצבי לחץ מוציאים אותו משלווה, לא תמיד עומד במשברים. בסיטואציות מסוימות חוסר יכולת כזו עלול לגרום להתפרצות על הסביבה.

האם הוא מסוגל לקיחת אחריות? הטלת כל האחריות על האחר, יכולה להיות סימן למי שגם על מעשיו לא ייקח אחריות.

האם הוא טיפוס שיודע הכול? או שהוא יודע להתייעץ. האם יש לו דמות שהוא סומך עליה? מי שנוהג להתייעץ במקרה הצורך, הדבר מראה על ההבנה שלו שהוא לא יודע הכל, שהוא גם יכול לעתים לטעות, וזוהי תכונה חיובית לזוגיות.

כיצד הוא מתמודד במצבים קשים? הדגש הוא התמודדות ולא בריחה. למשל, אם אבא שלו חלה וכל מה שהוא עשה זה להיות איתו כל הזמן, זה אומר שהוא לא מתמודד עם הלחץ אלא נכנס ´בכל הכוח´ ומנסה למצוא פתרון אחד. לעומת מי שמשלב כמה דרכים כמו להיות עם האב, להתפלל, ללכת ללמוד וכו´. אם ההתמודדות היא קיצונית, כך עלולות להיות גם התגובות שלו במערכת הזוגית.

בין שתלטן לאימפולסיבי

האם הוא מחצין בעיות? מחצין מלשון חיצוניות, הכל חיצוני לו הוא לא אשם, השלכת כל האשמה על הסביבה ועל גורמים אחרים מעידה על בעייתיות.

האם הוא ´יוצא דופן´? למשל, כשכולם מתפללים בישיבה, הוא יתפלל בשטיבל. זה אומר שכשיש סיטואציה בעייתית הוא יוצא ממנה. מי ש"מזיז גבולות" עלול לבקוע גבולות גם בתוך הקשר הזוגי.

האם הוא יודע לקחת אחריות על מעשיו? האם הוא יודע להגיד ´טעיתי´? בדרך כלל בחור כזה גם יקבל טעויות של אחרים וידע לסלוח.

האם הוא מקשיב בשיחה? או שרק משמיע את דבריו ונותן תחושה שהצד השני לא מבין טוב כמוהו. הקשבה וקבלת דעות מהצד השני היא תכונה שחשובה בחיי הנישואים, בניגוד לבחור ש´תמיד צודק´.

חשוב להדגיש, כי סימן אחד לא מעיד על גבר אלים, יש למשל אדם שהוא שתלטן, אבל אינו אימפולסיבי. אך כשקיימים מכלול של סימנים, זה יכול ליצור פרופיל של גבר אלים. לכן כשנדלקות מספר נורות ונוצר חשש, צריך לברר לעומק, להתקשר ולהתייעץ, על מנת לבדוק את המקרה לפרטיו ולמנוע אלימות בעתיד.

האם יש טיפול לבחורים עוד לפני הנישואים? מה ניתן לעשות לאחר הנישואים כשנדרש טיפול באלימות? מהו המרכז לטיפול במשפחה של יד שרה? אילו שיטות טיפול מתאימות לגברים במגזר החרדי? לאן יפנו הרבנים גבר שמגלה נטיות אלימות? על שאלות אלו ועוד רבות אחרות בכתבת המשך בסדרה.

תוכן שאסור לפספס
119 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
50
ברגע שהאברך סבל סתם היום הוא משפחה מכובדת
תמונה31.10.15
49
כי כמעט כולן כאלה.
אהרון22.05.11
48
יש גבול לרשעות, יש לו משפחה אישה וילדים, דייייייייייייי!!!!!!!!!!
חיים20.05.11

הצגת כל התגובות

47
אני למדתי עם האברך מהתמונה על ספסל הלימודים 3 שנים ולפעמים אף בחברותא הוא האחרון שיפעל בכוח גם אם השמש תיהיה מרובעת אני לא יאמין לעלילות שוא שהתקשורת השונאת חרדים תפיל עליו אם הוא רצח אז כל חילוני ממוצע הוא פסיחופט!!!!!!!!!!!
כאב עד השמים20.05.11
46
המצב האוטומטי: הילדים לאישה והבעל משלם. בואו נעשה הפוך: הילדים לבעל והאישה תשלם. אוקיי בוא נעשה לכם הנחה: במקרה שכבר הוחלט שהילדים בחזקתו, ואף במקרה שהיא זאת שביקשה להיפטר מהילדים - למה לא קרה מעולם שחייבו גרושה לשלם לגרוש? הרי תמיד הגרושות אומרות שהתשלום הוא טובת הילדים, אז אם כן בבקשה שתשלמנה (
טובת הילד?20.05.11
חחח כמה גברים אתה מכיר שירצו לקחת את הילדים?
מישהי15.06.22
45
ולא אומרים "קיבל" מכות. כי בדרך כלל האדם מביא על עצמו, או לפחות גורם, את המכות. וגם לפעמים יש נשים נאמנות שמתסיסות את הבעל בכוונה ולא מניחות לו עד שייתן להם איזו מכה כדי שיהיה להם על מה להתלונן. אך הלא נאמנות חוסכות צעד זה ומעלילות.
שלמה20.05.11
איו שום סיבה בעולם שגבר ירים ידיים על אישתו!! שתעשה מה שתעשה ניתן לסדר זאת בדיבורים ולא במכות..
עו"סית חרדית20.05.11
לא הצדקתי אלימות ובכל זאת את רוצה להפוך אותי לכזה. (כשאדם אשם שחטף מכות זה לא אומר שהמחטיף צודק או שאינו שותף לאשמה. גם בדוגמא שהבאתי לא מוזכר שהבעל היכה אלא להיפך האישה זו שעודדה לאלימות. בעל חכם מבין שהאישה טומנת לו פח ולכן לא יתן לה להפיל אותו. מבלי להשתמש במושג "מה יעשה הבן ולא יחטא") אז למה בכל
שלמה22.05.11
אתה טען שלא הצדקת אלימות, אבל כן הצדקת, תאמין או לא, אבל אף אישה (ואף איש) לא מעוניין שיקימו עליו יד, זה הכל, אף אחת לא רוצה בסתר ליבה שבעלה יכה אותה. ואגב, עובדות סוציאליות לא חוטפות ילדים....
מישהי 15.06.22
44
אישה מוכה יכולה להתלונן לקום ולהתגרש, ולמרות שזה אסון נוראי להתגרש אבל לפחות היא יוצאת מורווחת כלכלית מהעניין (ילדים, כסף חודשי, מדור פרטי, כתובה וכו') אבל בעל מוכה אסור לו להתלונן כי הוא ייענש בחומרה ואם הוא יתגרש הוא יצא מופסד מכל הכיוונים.
יהודית19.05.11
43
כל הכתבה הזו היא רק מצד הנשים. ישנם הרבה גברים מוכים על ידי נשותיהם נפשית במצב קשה.
חיים03.11.15
42
ושתלטנית עד כדי חריגה מהנורמליות ? חשבתם על זה ? ולא חסר כאלו בחברה החרדית
רמי19.09.11
41
תודה על הכתבה שמביאה מידע חשוב מאד בפני הציבור, ותודה על שחשפת בפני הקוראים את מרכז הסיוע לנשים דתיות. כפעילה במרכז, שמתי לש לטעות קטנה: מספר הפניות עבר כבר את ה-40,000 ולא כפי שדווח בכתבה.
אסתר20.05.11
אז יש להניח שקראת את התגובות כאן והפנמת ולמדת משהו בחיים שאולי לא למדו אותך במרכז. אולי כי לא רצו?
לפעילה20.05.11
הנשים מתלוננות לא תמיד בצדק גם במקום שהן האלימות כיון שאותן תמיד מצדיקים
ראובן22.05.11
40
זהירות! סכנה לגבר להתלונן על אלימות חלמיש לפני 6 ימים גבר שיעז להזמין משטרה ויתלונן שאשתו מכה אותו או את ילדיו, תגיע משטרה לביתו ולבינתיים האישה תירגע. מיד יאמרו השוטרים, רגע, אז למה הזמנת אותנו - תלונת שווא! כעת הם פונים לאישה: איך המצב בבית, רגוע? האישה: נראה לכם? לאט לאט נכנסים איתה
אישה...20.05.11
39
הרי ברור לכם שאת כל מה שכתבתם יש ואפשר למצא גם בנשים. אשתי למשל אלימה ועונה כמעט בדיוק לכל ההגדרות שנתתם (לגבר) רק שאני לא הייתי חכם לבדוק זאת מראש. כיום כמובן אין מי שיעזור לי שהחלטתם שאם אני יותר חזק שימן שאלימותה לא רלונטית? רגשית זה קשור? מילולית זה קשור ?בין אישית ? וכו' כפי שפרטת אתם עצמכם
מאיר19.05.11
במצבך לעולם לא תדע מתי תזדקק לתיעוד הזה הייתי במצבך, ולצערי לא תעדתי, והואשמתי כאילו אני האלים. מה שפעל לטובתי, שהילדים עצמם העדיפו להישאר עימי, וסיפרו את האמת, עד שהורחקה מהבית.
בעל מוכה20.05.11
38
לכן צריך לדכאות אותה ולקחת ממנה את היכולת לשיפוט עצמי.
מישהו03.11.15
37
מי אמר שהוא עשה מה שעשה בישוב הדעת ?
זימל23.10.11
36
הוא (האדם שבתמונה כאן) הואשם ע"י שופטת ללא ראיות ולמרות הכחשתו בטלטול התינוק. ואף לטענת השופטת לא מדובר בהריגה במזיד, כי עובדה שהוא הזמין את מד"א. ובהכרעת הדין נכתב במפורש "לא ברור בוודאות מהו המנגנון שגרם למותו של התינוק. עם זאת ברור, כי מותו של התינוק נגרם, בין היתר, כתוצאה מהדימום המוחי ומהבצקת
א20.05.11
35
תורמים עוד יותר, כדי לכפר על החוצפה שסירבו לתרום. ואילו אשכנזים, תמיד אומרים "מה ההבדל בין אשכנזים לספרדים, כולנו יהודים?" וכד' ובפועל, נותנים לספרדי 4 דולר. ולא דברנו על וועדי הצדקה שעושים מגבית משולחת רסן ומעליבה על גבו של המנוח ועל גב המשפחה האומללה ובסוף רואים קדחת. ועוד מתיימרים לספר שעוזרי
שלמה20.05.11
34
נאמר זאת באופן ברור- העוסקות בדבר המומות מהפער האדיר בין האלימות לצורותיה בחברה החילונית שהפכה כידוע להידור מצווה שם,לבין העוצמה החלושה בציבור החרדי. עוד יותר עצבן אותן שלפחות 40% מהאלימות שכן נמצאת בציבור החרדי משויכת למגזרים הפחות חרדים בו -פשוט ככה. בין אם זה חוזרים בתשובה שנהיו דתיים בחוץ אך ב
שמשון20.05.11
תצא מהסרט שאתה חי בו, בעצם אין סיכוי...
שמשון היקר15.06.22
33
אז מה האינטרס שלכם? (ה' יודע) אין דבר כזה איש אלים כלפי אשתו. בגנים של האיש זה לשמור על אשתו. רק לפעמים יש בעיה רגשית - חסר תשומת לב, כבוד הדדי, הערכה, מחמאות, אנוכיות, יש מלחמה רגשית, רצון לנקום ועוד. בשביל זה יש יועצי נישואין. גבר שנענש ע"י אשתו ובוודאי על חינם - יהיה לו יותר סיבות להיות אלים
נמצא בתחום20.05.11
32
זהו דור תהפוכות שהנשים הרימו את האף יותר מדי, זהו שורש הבעיה לגברים אלימים אם לא הבנתם עוד, כי אישה שיש לה חוצפה כלפי בעלה הוא יהיה אלים! אחד שרק בכה ממעשיה הנפשעים של אישה אכזרית!!!
AssaFiles19.05.11
31
למישהו היחיד שצריך לקחת ממנו שיפוט עצמי זה אתה איכס פשוט
ר20.10.20
30
מה עם מדריך לגילוי אשה כוחנית ושתלטנית. אשה המזניחה את הבית והילדים ודואגת לעצמה הבית נהרס יותר מאשר הבעל כך ויש סיפורים כאלה לרב לצערינו רק כשמתפרסם. הבעל תמיד אשם
ראובן22.05.11
לא עוזר וחושב שזה התפקיד שלה! זה היה ככה פעם, ש"עקרת בית" זה תפקיד של נשים והגברים יוצאים לפרנס, אבל
אאא16.06.12
29
מקום בין אוכלוסיה שחיים בה אנשים ונשים כאחד. כשחלילה זוג מגיע למצב ,של מריבה ,או אי הבנה.בתוך דקות אפשר שזה יצא מכלל שליטה.ואז זה נגרר למקומות "לא רצויים" ארגונים לנשים מותקפות .וכ"ו.אם הפעילות שלהן היא לא חד צדדית .טוב לכולם .אך מה לעשות .שארגונים הללו קמו ,אחרי שמעמד האישה במריבה או בפרוד חלילה.ק
גלגל ספייר20.05.11
28
איך שלא תהפוך את זה. לנשים מותר להכות, צריך להבין אותם, לרחם עליהם, להתחשב בהם, להגן ולסייע להם. לאיש אסור להתלונן, מצווה לרדוף אותו, צריך להתגונן מפניו, אסור להבין אותו, אסור לרחם, מיותר להתחשב , ואסור לסייע לו כשהאישה נלחמת בו.
נחמד20.05.11
27
ישנה טעות שמסתובבת, האומרת: למה נשים מתלוננות על כל שטות - בגלל שיש כל כך הרבה מקרי אלימות ורצח והן לא רוצות לקחת סיכון. ומאותה סיבה גם מתייחסים לכל סיפור של אישה ומייד עוצרים את הבעל ומרחיקים אותו מביתו ומאותה סיבה ישנן עשרות חוקים המפלים גברים לרעה. אבל האמת אומרת הפוך:רוב התלונות הן עלילות שקר
לבנה19.05.11
26
כנראה שזה הולך ביחד: כשיש יותר מתלוננות ממתלוננים, הרשויות חושבות שיש יותר מוכות ממוכים ונותנות להן כוח עודף על הגברים, ולכן הנשים מרשות לעצמן להתנהג בהפקרות והגברים מופקרים לאלימותן.
יהודית19.05.11
הרי ברור שאתה לא אשה!
דניאל דניאלה20.05.11
25
מנסיוני וידיעתי שחוויתי על עצמי בעבר, 95% מתלונות הנשים כלפי הגבר הן שיקריות, בתי המשפט ובעיקר לענייני משפחה יודעים זאת וכן המשטרה, האישה מקבלת את כל הסיוע והטירוף הפסיכולוגי מהרווחה ומאג'נדת הנשים הפמניסטיות כנגד הגבר, ואת הכדאיות וההעדפה לגירושין. על מנת לממש זאת האישה מגישה תלונות סרק במשטרה והגב
צבי19.05.11
המשטרה לא מרחיקה סתם.זה בצו בית משפט וממש לא באופן אוטומטי. הלואי שהיה כך-הרחקה מידית,מקרי רצח היו נחסכים.
גלשנית19.05.11
בן אדם שמסוגל להפר את כל הכללים ולרצוח, אז דווקא את הצו הזה הוא לא יפר? וזה מה שימנע אותו? ההיפך הוא הנכון - זה בדיוק מה שיעורר אותו לכך, ה' ירחם.
צבי20.05.11
משטרה מרחיקה אוטומטית ללא בית משפט ועוצרת ואחר כך מביאה למשפט ששם ללא שום ראיה. כן שום ראיה אפילו משהו דומה לראיה. מרחיקים את הבעל מביתו שעליו עבד והיא חוגגת.
מקווה שהבנת19.05.11
הייתי בסרט הזה פעם-נגד בחורה שהכתה אותי,לא בעלי..-ואני יודעת איך זה עובד ואיך היא קבלה צו הרחקה. אל תזרוק סתם סיסמאות.
גלשנית19.05.11
זה בדיוק העניין!!! להרחיק גבר המתכון פשוט: ניגשים לבית משפט רושמים שהבעל נתן סטירה או דחיפה והוא אוטומטית תוך שעה עד שעתיים משטרה מתקשרת אליו שיבוא לתחנה לקבל את הצו ואם קשה לה היא יכולה להזמין כמו שמזמינים פיצה רק עם המספר 100 והמשטרה כבר תעשה עבורה תעבודה. להרחיק אישה: אם זו אשה שמרחיקה אשה זה אכן
צבי20.05.11
24
כל המציל נפש אחת וגו'
נחמיה10.11.11
23
בס''ד ישראל וולס אברך מקסים לב זהב שירבו כמותו וכמו אשתו היקרה בישראל. אוי לו למי שמעיז להוציא עליו לעז
מוטי20.05.11
22
הוא אחראי על שלמות המשפחה לבל תפורק ולבל יפרקוה הרשויות, ואחראי על שמה של המשפחה, בניגוד לאשה קלת דעת שתעשה הכל בשביל נקמה מתוקה. אין סיכוי שיקבלו את תלונתו ברצינות אז חבל על זמנו וכספו ושמו ו... הוא רק יעשה צחוק מעצמו. הוא הראשון שייענש על כך בחומרה. (תגובה 27) הוא חושש מגירושין כאחראי וגם כי ז
יאיר20.05.11
אתה צודק כל-כך הרבה סיפורים מתארים את מה שכתבת. כשהבעל מתלונן מיד מאשימים אותו ביחוד משפחת האשה שהם הרי "דואגים" לה. בעל שחובה דבר כזה שיקום ויאמר זאת ללא פחד מהעתיד. ההוה לא יותר טוב לא לו ולא לילדים
ראובן22.05.11
ורק כסף מעניין אותך...
גליה15.09.11
21
פשוט מאוד: לאישה מותר להתנהג באלימות כלפי הבעל כי הוא הנחשב לחזק. וכשיבוא הוא להתלונן על אלימות כלפיו יגידו לו מה אתה ילד קטן או שלא יאמינו לו או שיעלימו עין (כי פשוט זה לא מצטייר יפה בתקשורת שהם מטפלים בנשים שמתנהגות נגד הבעל, ומעוד סיבות). כעת הם יפנו לאישה: נו מה את אומרת, הבית רגוע בדרך כלל? -
אברך20.05.11
אכן יש נשים אלימות, ואחותך אחת מהן.
גליה15.09.11
20
למרות הרושם מהכתבה, יש הרבה מאוד נשים שאולי מתמודדות היטב עם לחץ, אבל שתלטניות מאוד. לא הגיע הזמן לעזור לגברים?....
משמש 19.05.11
19
היתה לי אשה אלימה מאוד, שדרסה אותי והשפילה אותי מילולית, עברתי איתה סבל נפשי בל-יתואר במשך קרוב לעשר שנות נישואים. בחוץ היא היתה נחמדה וחייכנית, אך בבית פנימה, היא התעללה בי באכזריות נוראה, ולא שלא הייתי יותר חזק ממנה פיזית... אלא, שלא עלה על דעתי בחיים שלי להחזיר לה במטבע שלה... אדרבה, ריחמתי עליה,
חכם אחד30.06.13
יש כאלה נשים. אבל האמת היא שלא הרבה, יחסית לגברים, לכן בחברה מתייחסים אליך כאל הרע. אבל מי שמכיר אותך היטב, בוודאי לא חושב עליך כאלה דברים.
אביגיל30.10.15
18
החילונים מנסים מהבוקר עד הערב להרות כאילו גם החרדים יש להם את אותם בעיות רק שהם שוכחים דבר אחד מספרים !!!!! מה הם האחוזי אלימות ו... אצלם וכמה אצלנו
יהודה המשתדל20.05.11
17
ומלבינה פניהם ברבים ונעצרת בהפגנתיות בעת הליכתם ביחד והבעל נעצר איתה, והיא ממשיכה קצת ושוב נעצרת ושוב גם הבעל, ושוב... עד שנמאס לו מהשיגעון והוא ממשיך הלאה בלי לחכות לשיגעון הבא, אז הוא נחשב לבעל נוטש. הנה עוד אלימות...
אשר20.05.11
16
ולעניות דעתי אין כזה, ואפילו לא בעלי, תמיד יש חסרונות, אז מה אתם מבלבלים את השכל
ציפי19.05.11
15
רק מראים שבאמת יש אלימות אצל הגברים החרדים..יישר כח לשושי על הכתבה. המשיכי כך. כל האלימים מוזמנים לסמן מינוסים...
גיגית19.05.11
כנראה שנגעו לך בנקודה האמיתית.
דרשי19.05.11
כנראה שנגעו לכם בנקודה האלימה האמיתית............
גיגית19.05.11
התגובות של הגברים כאן באתר מראות על תעודת עניות לציבור החרדי!
נועל´ה19.05.11
כאן הם גברים חרדים?
מישהו20.05.11
כשרואים את התגובות האלה מפחדים להתחתן!
גיגית19.05.11
צריך להיות אובייקטיבי ולא פמיניסטי !!!!!!!
למה מפחידים...19.05.11
14
העיתונים מוכיחים את זה כימעט כול ההצעות עבודה זה בישביל נשים מה קרה לציבור הזה אני לא מבין!
שייקה23.10.11
13
אם אישה פושעת ופוגעת בילדים תמיד יהיו לה הסברים הגיוניים למעשיה ואם היא לא תמציא הסברים אז ילמדו אותה ויכריחו אותה להסביר את עצמה, ובאותו מקרה האב הוא זה שיימצץ דמו בגלל פשעה של האם. ואין צורך לומר אם האב עצמו היה שותף לפשע, למרות שברוב המקרים האב לא שותף כי אבות יותר אחראיים בניגוד לנשים קלות דעת
מני20.05.11
תפסיק להיות כל כך שקוף!!!
גליה15.09.11
12
כל דבר שהחילונים לעסו במשך שנים והקיאו, אז החרדים נזכרים למחזר בתחושה של נאורות. החילונים מזמן הספיקו להתפקח מחלום הבלהות וכבר ירדו מהקלישאות על "אלימות" מצד הגבר. הם כבר עירנים לטרור הנשי מבית ומחוץ.
חרדי מתקדם20.05.11
11
כפי שידוע הוצאת גבר מביתו וגרושיו לרחוב בצו הרחקה זורעת את זרעי האלימות הקשים ביותר. צריך לחדול מהוצאת צוי הרחקה, הם אינם יעילים ומובילים לרצח. זה אחד הכלים ההזויים ביותר שהצליחו שדולות הנשים להעניק לנשים במסגרת סל ההטבות והזכויות לחיסול הגבר. ולנרדף הנדחק לפינה לא נותר לצערנו מה לעשות. מיעוט א
פרסמו19.05.11
10
הכותבת והדוגמאות המזעזעות של אלימות שציינה. אבל לדעתי לא פחות חשוב הוא ליידע את הגברים על הסימפטומים לאשה אלימה (לא כולכן כאלה ואין צורך לקפוץ, יש גם נשים טובות), שכן אצל אשה יותר קשה להבחין גם כי בשלב של חוסר הכרות היא נכנסת היטב לדמות שהיא מעוניינת להציג, וגם כי גבר הוא פחות אינטואטיבי מאשר אשה.
יועץ נשואין19.05.11
9
לקטגוריות שהצגתם.הוא היה נחמד לכל העולם -חוץ מבני ביתו ! אלי ואל הילדים הוא היה גס רוח ואלים -ממש מפחיד ! כלפי חוץ לא היו שום סימנים כי חשוב היה לו להרשים את הסביבה-אז איך יכולתי לדעת???
מנוסה23.05.13
ההרגשה הנוראה שכווולם בחוץ חושבים עליו רק חיובי. הוא אפילו עלול להרשים את הסביבה/המשפחה שהוא ירא שמים עם לב זהב כדי להטעות את הסובבים אליו ובבית, בפנים, הוא חיית טרף ללא גבולות. זה חסר תקנה בעיה נפשית קשה. אין שום אפשרות לעלות על זה גם אחרי חתונה לאחר זמן...
פסיכופת31.10.15
8
אמרתי לו אל תשלם על זה גרוש, תתבע פיצויים! וכך הוא עשה - הוא גרוש ולא משלם גרוש והוא בתהליך תביעה. דין וצדק.
שלומי19.05.11
7
לכתוב על אלימות במשפחה כאילו היא רק נגד נשים שהצד האלים הוא רק הגבר ואין אלימות נגד גברים ע"י אישה זו השמצת הגברים וגם הפקרתם לאלימות מצד הנשים - אלימות פיזית ואלימות משפטית וכן הלאה.
תעשו משהו בענין19.05.11
6
היא תכננה את הרצח ושלחה את הגבר שיעשה עבורה את העבודה השחורה.
דוד19.05.11
5
הגיע הזמן גם לעזור לכמה גברים...
משמש 19.05.11
4
15 סיבות הגיוניות למה גבר לא משלם משכורת חודשית למגרשת 1. היא גוזלת ממני את הילדים לחזקתה. 2. היא גוזלת מהילדים את אביהם. 3. אם באמת יש למישהו בעייה בפרנסתם, שיחזיר לי אותם, ואותי להם, ובכך תיפתר הבעייה, כי אני אפרנסם. 4. מי שמחזיק בילדים אף בהסכמת כל הצדדים וכל שכן בכפייה, עליו לדאוג לפרנסתם
מה יש לומר19.05.11
זוכרים את הפגשות, האירוסים, החתונה הכל היה נוצץ זוכרים ועוברים משברים. לא צריך להרוס משפחה.
רחל20.05.11
בדרך כלל נדפקים יותר. כמו ששאלו אחד שהחזיר גרושתו, אם חזרת אליה למה התגרשת, והוא השיב שבשביל זיווג שני אפשר להתפשר...
דוד22.05.11
פשוט מדהים כל-כך נכון.
ראובן22.05.11
גרושתי בארץ,ויש לה בעל חדש שמפרנס,הילד עושה לי טובה שהוא מדבר איתי בטלפון. גרושתי עזבה את הדת(לא שהיא הייתה דתייה איי פעם)אבל סיכמנו שהבן יגדל עם ערכים יהודים לפחות ושידע מה זה שבת וחגים,במקום זה הבן גודל מחלל שבת ולא רק זה,הוא בחוג כדור-עגל כבר יותר משלוש שנים,הוא ייצא לי מחלל שבת. הלוואי שיכולתי
אילן19.05.11
3
הגיע הזמן שהתייחסו גם בקבלת התלונות מגברים שמתלוננים על נשים כמו שמתייחסים לתלונה כשאשה מתלוננת על גבר, לא יכול להיות שאשה תוכל להתעלל בבעל בגלל שהיא יודעת שלא יאמינו לו ורק יאמינו לה גם אם היא ממציאה סיפורים עליו
שושי20.11.11
2
מנסיון! יצאתי עם בחור כזה וכמעט סגרנו... ה' יצילנו!!
חלי19.05.11
1
ישנן נשים חצופות שחושבות שמגיע להן הכל,ואם לא יקבלו את שמגיע להן אוי ואבוי שומו שמים איומים החל מגירושין וכלה בלקיחת הילדים,נשים שממררות לבעליהן את החיים רק בשל קפריזות ומשקעים מן העבר...איך את זה ניתן לדעת לפני שמתחתנים ??????????..
מנשה19.05.11
אולי גם יעניין אותך
שידוכים

הם לא שמרו על ההלכה כזוג מאורס - וזה התפוצץ להם בחיי הנישואין | סיפור מטלטל

משה רבי | 04.04.24

כדי להגשים חלום צריכים קודם להתעורר

הבחור "שכח" לשלם אחרי הפגישה, והבחורה חששה שהוא קמצן | סיפור מהחיים

משה רבי | 28.03.24

ואפילו בהסתרה

ההורים הסתירו את הבעיה של בנם בשידוכים - עד שזה התפוצץ והזוג כמעט והתגרש

מרדכי רוט | 14.03.24

"שמחות לא מזיזים" 

איך חוגגים חתונה בעיצומה של מלחמה? אם החתן משתפת | ויש גם קליפ מתוק

ארי טננבוים | 14.12.23

כבוד מדומה

חני, התעקשה להתחתן עם יוני; כולם שמחו, חוץ מאבא שלה - שהחרים את החתונה | סיפור מטלטל

משה רבי | 30.11.23
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

המחלה האמיתית

איציק קרס מול עיניה של כלתו - ואז התבררה האמת האכזרית שניסה להסתיר | סיפור מטלטל

משה רבי | 24.08.23

הזינוק בגירושין | פרק שביעי

בעלת תשובה במכתב מטלטל: כך רימו אותי והסתירו את הבעיות הנפשיות

ישראל גינצבורג | 23.03.23

הזינוק בגירושין | פרק שישי

"חתונה לא פותרת בעיות"; אז מהו גיל ההתבגרות החרדי?

ישראל גינצבורג | 16.03.23

חודש החורבן

על חורבנות הבתים שלא נבנו/ רחל רבינוביץ

רחל רבינוביץ' | 29.07.22
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

אירוע שמשאיר חותם

כך תבחרו מזכרת שתישאר לנצח

כיכר בשיתוף שמחונים | מקודם

טיפים חשובים!

פגישות שידוכים: למהר, או לקחת את הזמן?

ישראל גינצבורג | 24.07.22

כל הטיפים

חשוב: כך תבחרו צלם איכותי לאירוע שלכם

ארי טננבוים | 21.07.22

לבחור נכון

לחשוף סודות: 5 כללים לבירור נכון בשידוכים

ישראל גינצבורג | 19.07.22
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

בדקנו

בשידוכין? אלו המקומות הכי טובים לפגישות

ארי טננבוים | 13.07.22

זוגות חייבים להתאים?

התאמה זוגית: האם יש רק בחנות נעליים?

ישראל גינצבורג | 12.07.22

אל תיבהלו

שידוכים: 5 צעדים לפגישה ראשונה מוצלחת

ישראל גינצבורג | 12.07.22

חשוב לדעת

הדברים שכדאי לדעת לפני פגישות שידוכים

ארי טננבוים | 05.07.22
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"מרגיש לי נכון"

שידוכים: להקשיב לשכל או ל"אינטואיציה"?

ישראל גינצבורג | 29.06.22

פולמוס גולשים

מי צריך לממן דירה לזוג צעיר, הם או ההורים?

ארי טננבוים | 27.06.22

עולם המאורסים

תנו יד לחתן, ותפסיקו 'להדריך' אותו! / טור סוער

ישראל גינצבורג | 26.06.22