התנועה לאיכות השלטון פרסמה פוסט שנוי במחלוקת, החרדים לא שתקו

תמונה ששיתפו בתנועה לאיכות השלטון גרמה לסערה ברשת. בתמונה הוצג אברך חרדי כבעל שכר והטבות מופרזות. שוב מסתבר, שפעילותם של הגולשים החרדים הצליחה לעצור את ההסתה, ואף לגרום לפעיל בבתנועה להודיע על פרישתו ממנה. איך זה קרה?

יוסף פאר | כיכר השבת |
הפוסט הזועם של הגולש (צילום מסך)

הרשת החברתית 'פייסבוק' משמשת ככר נוח עסבור פעילויות חברתיות ופוליטיות של ארגונים כאלה ואחרים.

חלקם של הפעילויות מופנה לא פעם אל עבר הציבור החרדי, ונגדו.

עדיין לא ברור, מה הוביל את אנשי "התנועה לאיכות השלטון" לפרסם פוסט בו נטען כי אברך מקבל שכר והטבות בצורה מופרזת. אולם מה שכן ברור הוא, שעם פעילות של גולשים חרדים, ניתן לגרום לרשת לצנזר את עצמה.

להלן הסיפור שהתרחש בימים האחרונים:

הפוסט

'התנועה לאיכות השלטון' שעומדת מאחורי העתירה לגיוס חרדים, פרסמה ב'פייסבוק' פוסט ובו מופיעה תמונה ששותפה לפני מספר חודשים בפייסבוק, (והופרכה).

התמונה, כללה כביכול את המשכורת וההטבות אותם מקבלים אברכים ובחורי ישיבה מהמדינה.

לצד התמונה כתבו בתנועה לאיכות השלטון: "התמונה שרצה ברשת משקפת מציאות חברתית עגומה בישראל בשנת 2012 - המרתיח בכל העניין הוא שאלה שלא משרתים בצבא הם גם אלה שלא יוצאים לשוק העבודה, ובסופו של יום הם גם אלה שמקבלים את הדיור בר-השגה על בסיס הקריטריונים של שר הבינוי והשיכון אטיאס, והם גם אלה הנהנים ממתנת המולדת ששוויה מאות אלפי שקלים. ומי יהין ויאמר כי חלם זה לא פה!"

התמונה שהופרכה. (צילום מסך)

עוד נכתב: "אנו נאבקים כדי לשנות את המציאות הזאת ונגד הנצחת האפלייה: החודש יידונו שתי עתירות של התנועה: האחת שנקבע לה דיון ב 15/11 דורשת ממשרד הביטחון ומצה"ל להערך מיידית לגיוס בני הישיבות, בעקבות פקיעת תוקפו של חוק טל והשנייה, שנקבע לה מועד לדיון ב 28/11 מציבה דרישה לביטול הקריטריונים של השר אטיאס לדיור בר השגה, אשר סוטים ממתווה דוח טרכטנברג בשאלת פתרון מצוקת הדיור ואשר מתעלמים מקריטריון כושר ההשתכרות"

ההסתה

כמובן שהפוסט, שממנו נראים חייהם של החרדים כפסטורלים ונעימים, גרם לתגובות כנגד הציבור החרדי. לדוגמא, נציין את אחד הטוקבקים לתמונה בו קרא המגיב, לארגן "השמדה המונית" לציבור החרדי.

בפרויקט 'דוסים' שנלחם כנגד ההסתה המכוונת נגד המגזר החרדי ברשת האינטרנט נכנסו מייד לכוננות מלחמה, ופרסמו תגובה לפיה הנתונים לא אמיתיים ולא נכונים.

לדבריהם: "כבר לפני כשלושה חודשים כשהופצה לראשונה התמונה עם המספרים המעוותים האלו, התייחסנו אליהם באריכות, וכפי שכל אדם עם שכל ישר בקדקודו יכול להיווכח מדובר בהסתה נמוכה ורדודה כאשר המספרים מומצאים ללא כל קשר למציאות ההפוכה כמובן לחלוטין. מצער לראות כי תנועה המציגה את עצמה כממלכתית וראויה לאמון הציבור בוחרת להצטרף למקהלת ההסתה כנגד הציבור החרדי, ככל הנראה בהשראת הקרן החדשה המממנת חלק נכבד מפעילות התנועה"

הזעם

חברים ב'התנועה לאיכות השלטון', בינהם גם כאלה שאינם חרדים, לא אהבו את הפרסום, הגיבו בחריפות כנגד העקיצה שהופנתה על ידי התנועה נגד המגזר החרדי.

אחד מהם, ישראל דקל, בחר להגיב בצורה מעניינת במיוחד לפוסט, והעלה תמונה בה נראה כרטיס החבר שלו בתנועה, כשהוא שבור.

ישראל דקל נוטש את התנועה (צילום מסך)

לצד תמונת המחאה כתב דקל: כתנועה שמתיימרת להיות א-פוליטית ומציגה עצמה כממלכתית, מאוד מקומם הפוסט הדמגוגי שפרסמתם ולראות שהצטרפתם לעוד גל הסתה מכוער כנגד החרדים שכבר מספיק סובל מרדיפות. מעבר לאי נכונות הדברים עובדתית, חבל שבמקום לעסוק באיכות השל טון מגדילים עוד את הקרע בעם.

"בזה הפסדתם אותי כחבר בתנועה. לא מוכן שמכספי יסיתו כנגד ציבור שלם במדינה" כתב דקל.

המחיקה

לאחר המחאה הזאת, ועוד מספר תגובות כנגד הפרסום, החליטו במפתיע בתנועה לאיכות השלטון למחוק את הפוסט, ובמקומו פרסמו הבהרה ובה הסתייגות מתוכן התגובות לפוסט (עיינו ערך "ההשמדה ההמונית")

העלינו אתמול פוסט במטרה לעורר דיון ציבורי על חוסר השתתפותם של רבים בציבור החרדי בחובת השירות ובנטל הכלכלה. יתכן והפוסט כלל נתונים לא מדויקים, אך התנועה ראתה חשיבות בעצם הדיון על הסוגיה החשובה והכואבת הפוגעת במדינה ובחברה בישראל.

בהבהרה נכתב: "נוכח תגוב
ות מתלהמות, פוגעניות ומסיתות מכיוונים שונים שאינן ראויות על פי תפיסתה של התנועה, בחרה התנועה להסיר את הפוסט וקוראת לכולם לפעול מתוך רצון לתקן ולא מתוך שנאה והתלהמות".


"נזכיר כי בפני בית המשפט העליון תלויות ועומדות מספר עתירות של התנועה, הן בנושא גיוס בחורי ישיבות, הן בנושא חוקיות הקצאת תקציבים והן בנושא העיוותים במכרזים לדיור המכונים "מחיר למשתכן". התנועה תמשיך לעסוק בנושא חשוב זה בקידום השוויון בחובת השירות, חיזוק המשק בהרחבת שוק העבודה והקצאת משאבים עניינית".

שוב מתברר, שפעילותם של הגולשים החרדים בפייסבוק - יכולה למנוע ואף להשיב תשובה מוחצת להסתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר