גבעת האולפנה: המתנחלים לומדים לנהל מאבק ברשת

לאחר שנים של ניהול מאבקים, למדו המתנחלים את האופציות והיכולות שמעניקות הרשתות החברתיות, וכעת, במאבק על שכונת גבעת האולפנה בבית אל, הם מנצלים את הזירה במלוא כוחם. חלק מהכלים בהם משתמשים הכוחות הפעילים ברשת הם כפתורי ה"picbadges", אירועי פייסבוק, עצומות ועוד. האם המאבק יוכתר כהצלחה? סיקור מיוחד במדור הדיגיטל של 'כיכר השבת'

יוסף פאר | כיכר השבת |
מהיום המחאה לא רק בחוצות, גם ברשת (פלאש 90)

לאחר שנים של ניהול מאבקים בחוצות, למדו המתנחלים את האופציות והיכולות שמעניקות הרשתות החברתיות, וכעת, במאבק על שכונת גבעת האולפנה בבית אל, הם מנצלים את הזירה במלוא כוחם.

בכתבה הבאה נסקור חלק מהדרכים בהם משתמשים אנשי המאבק.

נתחיל בדבר הפשוט ביותר והוא: כפתורי ה-"picbadges" המוכרים שמכסים חלק קטן מתמונת הפרופיל.

ח"כ זבולון אורלב, שעומד מאחורי חוק ההסדרה, הוסיף היום לתמונת הפרופיל שלו בפייסבוק את הכפתור שנוצר לשם המאבק עליו נכתב: "גם אני בעד חוק ההסדרה של אורלב".

אורלב גם קרא לחבריו ברשת, להוסיף גם לתמונת הפרופיל שלהם את הכפתור המדובר, ובכך לגרום לכך שכל מי שעל תמונתו יודבק הכפתור המדובר יגיע לעשרות או מאות אנשים, וייצר באזז של תמיכה אינטרנטית בחוק ההסדרה. וכך כתב ח"כ אורלב "חשוב להראות לראש הממשלה שהציבור מתנגד להריסת שכונת האולפנה. הוסיפו את כפתור התמיכה בחוק ההסדרה לפרופיל שלכם עוד היום!"

אירועים בפייסבוק.

שיטת ההזמנות לאירוע בפייסבוק ידועה כשיטה מוצלחת. כך נוהל לדוגמא מאבק הקוטג' הידוע, כך גם החלה מחאה האהלים בקיץ אשתקד. כך גם מנסים המתנחלים לגרום לאישור של חוק ההסדר. האם זה יצליח? לא בטוח.

תנועת 'ישראל שלי' ששולטת חזק בתחום, יזמה דרך הזרוע הגלויה שלה במועצת יש"ע - 'ישע שלי' אירוע פייסבוק שמזמין את הגולשים להצטרף לצעדת מחאה שתתקיים מיום שני עד רביעי. עד כה מתוך מעל אלפיים גולשים שהוזמנו לאירוע, רק עשרות בודדים אישרו את הגעתם לאירוע.

לדברי מועצת יש"ע שכאמור עומדת מאחורי האירוע המתוכנן, רק חוק ההסדרה יצליח למנוע מלחמת אחים.

פניות אישיות

עוד צעד שיזמה תנועת ישראל שלי, ומוגדר כצעד מוצלח, הוא פניות אישיות של גולשים לשרים שביכולתם לתמוך באישור החוק ולהעבירו. בפעולה זו התמקדו ב'ישראל שלי' בשרים סילבן שלום וישראל כץ שנמצאים בחו"ל.

ב'ישראל שלי' קראו לגולשים ליצור קשר בדף הפייסבוק של השרים, ולבקש מהם לחזור הביתה ולהצביע בעד החוק שיסדיר את גבעת האולפנה. "פנו אליהם בנימוס, אך בנחרצות, ודרשו את חזרתם של השרים לישראל לצורך ההצבעה".

הגדילו לעשות בישראל שלי, ופירסמו את מספרי הטלפון של דוברי השרים, וכאמור ביקשו מהגולשים לפנות אליהם, ולעדכן בעמוד הפייסבוק של 'ישראל שלי' מה היתה התשובה שקבלו הפונים.

עצומה איטרנטית

עוד כלי שהמתנחלים החלו לעשות גם בו שימוש בשעות האחרונות הוא עצומה אינטרנטית באתר "עצומה". העצומה המדוברת מופנית כלפי תנועת הליכוד, וחתומים עליה חברים בתנועת הליכוד. בעצומה נכתב: "אנו חברי הליכוד תושבי מרכז הארץ, קוראים לשרי הליכוד: הצביעו בעד חוק ההסדרה, אל תימנעו, אל תיעדרו ואל תתקזזו! האחריות לעתיד ההתיישבות הינה על כתפיכם. הרס שכונת מגורים בלב ההתיישבות = תקדים הרסני!הליכוד דוגל בהסדרה ולא בהסרה!"

ההיסטוריה מוכיחה שמאבקים שמתנהלים בתבונה דרך הרשת - בסופו של דבר מצליחים. כך לדוגמא החלו המאבקים ביוקר המחיה שניצניהם ניראים שוב. כך גם התנהלו מאבקים מוצלחים שניהלו בעבר אנשי תנועת 'ישראל שלי'.

אולם הפעם נראה שלוחמי האינטרנט (המצוינים) של תנועת 'ישראל שלי' בפרט ושל הימין בכלל, התעוררו מאוחר מידי, וספק גדול מאוד אם המאבק הרשתי יצליח להביא הפעם פירות משמעותיים. אולם כמי שמכירים טוב את הזירה, יתכן מאוד שגם הפעם כמו בהמון מקרים אחרים - נופתע, והמאבק יוכתר כהצלחה.

בכל אופן, לדעת מדור דיגיטל של 'כיכר השבת' מדובר במאבק שמנוהל בצורה טובה, וכמו שאמרנו בתחלית הכתבה, אין ספק, שאנשי הימין למדו איך עובדים ברשת. בהצלחה.

לפניות לכתב: p@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר