צפו: האיש שמבשל בשמש מנות גורמה - ומצליח

גם במציאות חיים מאתגרת, יש מי שיודע למנף את הקשיים לגיוס כוח הטבע החזק ביותר באזורנו - השמש - לשיפור החיים. צפו באיש שמבשל בשמש מנות גורמה - ומצליח (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
בישול בתנור סולארי (צילום: גישה - מרכז לשמירה על הזכות לנוע)

למרות המציאות המאתגרת ברצועת עזה, יש מי שמצליח למנף את התנאים הקשים לפיתוח אמצעים יעילים לשיפור החיים בעזרת ניצול כוח הטבע החזק ביותר באזורנו - השמש.

אתר מרכז 'גישה' פרסם ראיון עם ח'אלד בשיר, בן 50 תושב הרצועה, החי עם מנות חשמל קצובות - שמונה שעות יש חשמל, ושמונה שעות אין. אך בניגוד לשאר תושבי המקום, שנאלצים להתמודד עם אספקת גז מוגבלת, מחסור תמידי בדלק וגנרטורים, בשיר סובל פחות - כי יש לו תנור לבישול ואפייה, ללא צורך בגז או חשמל.

בשל העובדה שבשיר מחזיק בתואר ראשון בכימיה, והתמחה בטכנולוגיה בת קיימא, העושה שימוש באנרגיה מתחדשת, כמו אנרגיה סולרית, הוא ייצר לעצמו תנור סולארי. "התנור הזה טוב מתנור חשמל או מתנור גז, הוא משתמש באנרגיה טבעית, שלא עולה כסף וזמינה בעזה כל השנה" סיפר בשיר בראיון לגישה, "הבישול באמצעות שמש שומר על האיכות והטעם של המאכלים, והאוכל בחיים לא יישרף כי השמש נעה כל הזמן". הטמפרטורה המקסימלית בתנור מגיעה ל-140 מעלות, וזו הסיבה שהבישול בו איטי. מלבד תה וקפה, אפשר להכין בתנור הכל.

את התנור הסולארי הראשון בנה בשיר בשנת 2000: "המטרה המקורית שלי הייתה אנרגיה נקייה. רק בשנה האחרונה הבנתי שעכשיו ההזדמנות לספר לאנשים שיש חלופות לגז, חשמל ודלק, שבמקום לחכות בתורים ארוכים לבלון גז הם יכולים לסמוך על מקור שזמין לכולם".

כדי לארגן לעצמכם תנור כזה,ולחסוך משמעותית בהוצאות הבית, כל מה שאתם צריכים זה להגיע לח'אלד הביתה או להזמין אותו אליכם ולבנות את התנור, בפיקוחו. בניית התנור אורכת יומיים ועולה כ-700 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר