חדשות האוכל

שף יהודי הרכיב את הסנדוויץ' היקר בעולם

השף המוכשר הסטון בלומנטל מבריטניה הצליח לשגר לאסטרונאוט סנדוויץ' בשר וקינוח קראמבל תפוחים ופאי לימון. מה כל כך מיוחד בארוחה השגרתית הזו? אז זהו שבחלל המזון מורכב מאבקות ונוזלים ולראשונה מגיע לשם אוכל 'נורמלי' (חדשות האוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
הטריילר לתוכניתו של השף הסטון בלומנטל (צילום: מתוך יוטיוב)

הסטון בלומנטל הוא שף יהודי בריטי המחזיק בשלושה כוכבי מישלן ונחשב לאחד השפים הטובים בעולם. במסגרת תכניתו שתעלה בקרוב 'ארוחת ערב בחלל', מציג השף פריצת דרך חסרת תקדים: הוא הצליח לשגר לחלל כריך בשר, קראמבל תפוחים ופאי לימון.

ומדוע זה נחשב לפריצת דרך חסרת תקדים? כיוון שהמזון של האסטרונאוטים בחלל מורכב בעיקר מאבקות ונוזלים שאדם מן השורה לא ישוש לגעת בהם, או כמו שבלומנטל מגדיר את זה: "אוכל של תינוקות".

הסטון בלומנטל. אף אחד לפניו לא הצליח לעשות את זה (צילום: shutterstock)

השף הנמרץ החליט להרים את הכפפה, ובמשך השנתיים האחרונות, עבד קשה יחד עם סוכנות החלל האירופאית על הפיכת האוכל בחלל לאנושי יותר. בלומנטל בחר באסטרונאוט הבריטי טים פיק להיות הטועם הראשון של פיתוחו - מנה בריטית פופולרית שתזכיר לאיש החלל את הבית.

את הבשר תיבל בלומנטל "בהמון קארי תאילנדי", כך הוא מספר בראיון שנערך איתו. הסיבה: "החוסר בכבידה בחלל משפיע על נוזלי הגוף שלנו בצורה ישירה, ויחד איתם גם על הסינוסים, דבר שפוגע בחוש הטעם והריח של האסטרונאוטים, ובגלל זה הם תמיד יעדיפו אוכל מתובל מאוד".

בלומנטל הוסיף כי הוא "חש גאווה עצומה להביא לטים את הטעם הבריטי בזמן שהוא מסתובב סביב כדור הארץ, זה אמנם היה אמור להיות פינוק להמשך המסע שלו, אבל הוא טרף את זה כבר ביום הראשון".

כריך בשווי של למעלה מ-2 מיליון פאונד

דיאטנים ורופאים רבים מפקחים על המזון בטיסות לחלל, אשר מוכן זמן רב מראש. לדברי בלומנטל, מלבד עבודות הפיתוח על הכריך, הדלק לבדו לטיסת החלל של טים פיק עלה למעלה מ-2 מיליון פאונד.

ביום בו שיגרו את החללית, הוא מעיד, "עמדתי והסתכלתי עליה, וכל מה שעבר לי בראש היה כמות האנשים שעבדו קשה על הפרויקט הזה, כל הטכנולוגיה המודרנית שהושקעה בו, כשבסופו של הדבר הטיל הזה לוקח איתו לחלל קופסאות שימורים שאני עצמי הכנתי. זה מדהים בעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר