נסיעה טובה

מונעים את האסון הבא: כך תלחם ב"עייפות" בכביש

כבישי ישראל עמוסים לעייפה ברכבים ובפרט בימי החופש. כדי להילחם באויב הגדול בכביש - "העייפות", קיבצנו עבורכם מספר טיפים הכרחיים כדי שתחזרו הביתה בשלום (MEN, רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

כמדי שנה, בחודשים אלו של הקיץ, עם ישראל יוצא בהמוניו לדרכים ומלאי הרכבים של חברות ההשכרה מפוזר בכל הארץ.

אך תקופה זו של החופש הופכת בכל שנה לסיוט עבור משפחות רבות שאיבדו את בן משפחתם בקטל המשתולל בכבישים, ובפרט בימים אלו. השילוב של העומס בכבישים עם נהגים לא מנוסים שאחת לשנה מרעננים את עצמם ואת הנהיגה שלהם, והעייפות שאוחזת בגוף אחרי יום של אטרקציות, גורם למחיר דמים כבד שניתן למנוע אותו עם קצת עירנות וקצת אחריות.

רגע לפני שאתם מתניעים את הרכב קחו מספר טיפים שיעזרו לכם להילחם באויב מספר 1 שלנו על הכביש: "העייפות".

קודם כל מומלץ להתחיל נסיעה רק אחרי שנתנו לגוף שלנו מנוחה טובה, וכך נהנה מנסיעה עירנית ונעימה.

אם אתה ביציאה מאטרקציה כלשהי בשעת לילה מאוחרת ואתה חייב להגיע למקום הלינה, אך העייפות מתחילה לטפס והראש מתחיל להישמט, במצב כזה אתה מעמיד את משפחתך בסכנה.

לדבר. הדבר הראשון שמומחי נהיגה ממליצים עליו, הוא לפתח שיחה עם שאר יושבי הרכב. כשכולם נרדמים, רוב הסיכויים שאווירת ההירדמות השוררת ברכב תשפיע גם על זה שאוחז בהגה. אז דברו איתו, תצחיקו אותו, העיקר תשאירו אותו עירני.

קפאין. עצור בחנויות הנוחות הפזורות בצידי הכבישים ופנק את עצמך במשקה עשיר בקפאין. מה שרבים לא יודעים על קפאין זה שלאחר שפגה השפעתו הוא מתחיל לעייף, לכן השתדלו להימנע מקפאין כמה שעות לפני הנסיעה.

לנשנש. הדבר הזה שאנחנו אוהבים לעשות - מגיע לעזרתינו. נשנש במהלך הנסיעה מאכלים קלים שלא יכבידו על גופך, ודאג שרמת הסוכר לא תהיה גבוהה. מסטיק במקרה הזה יכול ממש לעזור.

כשאנחנו מנסים לישון בבית, מה עושים בחדר? חושך, נכון. מה שגורם לנו להסיק שהחושך מרדים ולכן בנסיעה כדאי להשאיר את האור דולק.

התרענן על ידי הזלפת כמויות קטנות של מים על הפנים, או ניגוב הפנים עם מגבונים לחים. אם אתה לא אוהב את הריח, זה דווקא יכול להיות טוב יותר.

תציק לעצמך. יש לף ברכב דיסקים של שירים שאתה ממש לא אוהב לשמוע? זה הזמן שלהם. תעשה דברים מציקים שיגרמו לגוף חוסר נוחות, פתח חלון, הזז את המושב לתנוחה שונה מזו שאתה רגיל, ותעשה כל מה שאתה חושב שיגרום לגוף שלך חוסר מנוחה.

עצור כל שעה וחצי להפסקה או בכל 150 ק"מ. במידה והעייפות ממש חזקה, אסור לך להמשיך לנהוג. חפש מקום בטוח בו ניתן להחנות את הרכב וחטוף תנומה בת 20 דקות, מעבר לזמן הזה אתה תקום עייפים יותר.

נסיעה טובה ובטוחה ותחזרו בשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר