יש בשר, ויש "פלייש"

הציבור החרדי אוכל פחות בשר בקר – עניין של הרגלים ותוצאה של מחיר יקר מאד בגלל הוצאות כשרות. חברת "פלייש" מציגה פתרון: בשר משובח, המתאים לכל כיס. החברה הזאת כבר עשתה מהפיכה בשנה האחרונה ומשכה את כל מחירי הבשר בשוק המהדרין כלפי מטה עם מגוון חלקי בשר ייחודיים שחלקם מגיעים אחרי תהליך יישון מיוחד בדרום אמריקה

במגזר החרדי התקבל בשנים האחרונות מנהג של עריכת ´בר בי רב דחד יומא´ (יום שכולו תורה) ביום העצמאות הנחשב ליום חופש ארצי.

אבל בשוק הישראלי, יום העצמאות נחגג בעיקר במנהג אכילת בשרים על האש ("מנגלים").

למרות שמדובר ביום אחד של חג, צריכת הבשר בחודש של יום העצמאות עומדת על 160% מהצריכה השנתית (כולל חודשי החגים).

הצריכה החודשית של בשר בקר בישראל עומדת על 9,000 טון ובחודש של יום העצמאות היא עוברת את ה- 14,000 טון.

ומה קורה בשוק הגלאט כשר?

הציבור החרדי אוכל פחות בשר בקר – עניין של הרגלים ותוצאה של מחיר יקר מאד, בעיקר בגלל הוצאות כשרות גבוהות.

רוב הבשר המגיע לארץ בשוק הבשר למהדרין ´חלק´ של הבד"צים, הוא בכשרות של הבד"צים הספרדיים (70% מתוכם, של ´עטרה´ – בד"ץ בית יוסף) ומיועדות לציבור המזרחי שמורגל ביותר אכילת בשר.

100 אחוזי בשר

בבשר חלק של הבד"צים האשכנזיים יש פערי מחירים עצומים עד 100%. בגלל המחירים הגבוהים בשוק המהדרין, רבים אוכלים בשר בקר רק בחגים ובאירועים מיוחדים.

רשמית, הציבור החרדי לא חוגג את יום העצמאות, ודאי לא כמו שהוא נראה כיום בחגיגות מנגל המוניות, אבל רשתות השיווק החרדיות מלאות כל טוב של מוצרי מנגל וגם בשרים המיועדים לאש.

יש להדגיש, עם זאת, כי כמעט כל מוצרי הבשר המעובדים למנגל (המבורגר, קבב וכו´) בכשרות בד"צים הם מוצרים מעובדים שמוסיפים להם מים ועוד חומרי נפח, תוספות שלא מוסיפות טעם ואיכות בלשון המעטה.

יוצא דופן כמעט יחיד בתחום זה, הם מוצרי הבשר של חברת ´פלייש´ בהכשר הרב זולדן (רב קהילת סערט ויזניץ´) המכילים 100% בשר וללא שום עיבוד. ברשתות השיווק ניתן למצוא ´סטייק בורגר´ וביף בורגר´, נקניקיות צ´וריסוס ומרגז, כולם תחת המותג ´פלייש´ עשויים מ-100 אחוזי בשר ללא תוספות. קצת יותר יקר, אבל כנראה ששווה לנסות.

החברה הזאת כבר עשתה מהפיכה בשנה האחרונה ומשכה את כל מחירי הבשר בשוק המהדרין כלפי מטה עם מגוון חלקי בשר ייחודיים שחלקם מגיעים אחרי תהליך יישון מיוחד בדרום אמריקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר