מי מממן את "לא נבחרות לא בוחרות"?

מיהו הגוף הכלכלי העומד מאחורי "לא נבחרות לא בוחרות", האם "לונילובו" נפלו בפח של "הקרן החדשה לישראל" והיא זו שאחראית לפעילותן תחת מסווה החרדיות שרוצות ייצוג בכנסת? אמילי עמרוסי חשפה בטור בעיתון "ישראל היום"

אמילי עמרוסי | כיכר השבת |
"לא נבחרות - לא בוחרות", מטה המאבק לייצוג נשים חרדיות בכנסת, מסקרן אותי. מדובר בנשים מרשימות מאוד. יש להן אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק מושקעים ומתוחזקים. נראה שמומחים במיתוג סייעו להן. אי אפשר לא לתהות מי עומד מאחורי ארבע הנשים החרדיות הללו.

האם מה שמניע אותן הוא פמיניזם ודאגה לרווחת האישה החרדית או אינטרסים פוליטיים של גופים עלומים להוריד את אחוזי ההצבעה בקרב החרדים - לפגוע בכוח המפלגות החרדיות. סקרנותי התחדדה לפני כחודשיים, כשהקרן החדשה לישראל העלתה פוסט תמיכה בלנל"ב, שבו הוכתרו הנשים כפורצות דרך והובעה הזדהות עם מאבקן. משום מה, פוסט זה הוסר.

אלו העובדות: שתיים ממובילות לנל"ב מחוברות בצורה כלשהי ל"מכון שחרית לפוליטיקה חדשה", ארגון נתמך של הקרן החדשה לישראל. במסמכי החזון של "שחרית" (עמ' 11) מתוארת שאיפה לסיום הסכסוך בדרך של נסיגה מיו"ש והקמת מדינה פלשתינית, חתירה ל"פשרה בירושלים", ומצב שבו "הפליטים הפלשתינים יוכלו לשוב אל המדינה הפלשתינית שתקום".

אסתי רידר, מראשי לנל"ב, היא עמיתה ב"שחרית" ואף פירסמה מאמרים ברוח המכון והפרטנר הפלשתיני. רחלי איבנבוים כיהנה עד לאחרונה כחברת ועד המכון, ומשתתפת היום בעתודה הפוליטית שלו (בימים אלו נמצאת בסיור במרוקו מטעם "שחרית"). איבנבוים אישרה שלנל"ב מסתייעת ב"שחרית" ב"נושאים ביורוקרטיים", אך לטענתה לא במימון.

מ"לא נבחרות - לא בוחרות" נמסר בתגובה: "לנל"ב היא יוזמה עצמאית של נשים חרדיות. אין כל גוף שמממן, מנהל או מפעיל אותנו. בחרנו לסרב להצעות מימון שונות ולפנות לפרויקט מימון המונים ברשת". במכון "שחרית" ביקשו להבהיר כי הם אינם גוף שמאל, כפי שטענתי באוזניהם, וכי קמפיין לנל"ב אינו מופעל על ידי "שחרית". הקרן החדשה לישראל מסרה כי "אין קשר בין הקרן החדשה לקמפיין לנל"ב. אנו מבהירים כי לקרן אין קשר לאף קמפיין מפלגתי במערכת הבחירות הנוכחית ובכלל".

(פורסם בישראל היום)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית