לראשונה: אשה חרדית על בימת TED

בהרצאה ראשונה מסוגה על בימת Jerusalem TED, חלקה אסתי שושן, ממובילות מחאת הנשים החרדיות, מה הוביל להקמת התנועה, החלום הגדול והמציאות בשטח. צפו (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
אסתי שושן, ממובילות מחאת הנשים שהעלתה הילוך בבחירות האחרונות תחת השם "לא נבחרות, לא בוחרות" וקיבלה אג'נדה ברורה, חלקה בהרצאה ראשונה מסוגה על בימת Jerusalem TED את הפעולות, התגובות והתקוות של נשות המחאה, לעתיד טוב יותר עבור האישה החרדית.

כזכור, תנועת המחאה הנקראת בקיצור "לונילובו" זכתה לחשיפה רבה בכתבתו של בן שני בתכנית 'עובדה' לפני כמה חודשים, וגרמה לשיח ביקורתי חדש במגזר החרדי בנוגע לזכותן של הנשים החרדיות לייצוג, לקול ובכלל.

הן נתקלו בגינוי דרכן ובהתנגדויות רבות. בניגוד למה שרבים חושבים, התנועה לא התמודדה בבחירות במפלגת הנשים 'ובזכותן' בראשות רות קוליאן, אלא קראה לשילובן של חרדיות מוכשרות ומובילות בתוך המפלגות החרדיות הקיימות.

TED (טד) היא פלטפורמה עולמית של הרצאות קצרות בה אנשים מרחבי העולם חולקים רעיונות ופרויקטים חדשים ומעוררי השראה. מבין כל המבקשים לנאום על בימת טד נבחרים בקפידה רק רעיונות עם משמעות ופוטנציאל.

בהרצאה אסתי מספרת על שיחת קפה אחרי שופינג בקניון עם קיטורים רגילים בין חברות. בה אחת החברות מספרת על חוויה משפילה שעברה באוטובוס מהדרין, משם נולדה ההחלטה לעצור את הטירוף בדרך הכי לא הגיונית כפי שנראתה אז, לפעול למען ייצוג נשים במפלגות החרדיות, כאקט סימבולי נגד תופעות אלה וכפעולה שתיטיב את מעמדן ומצבן של נשים בחברה החרדית.

אסתי מספרת על תגובות התקשורת הכללית והחרדית, על חוסר האונים שהוביל לאקטיביזם חברתי גאה ונחוש. על הימים הראשונים של תנועת המחאה ב-2012, על קבוצות השיח החרדיות ששיתפו פעולה לכדי קמפיין מאורגן בבחירות 2015.

מוזכר גם האבסורד בכך שנשים חרדיות הגיעו לצמתי השפעה רבים ומגוונים, אך משום מה נאסרה עליהן ההשתתפות במנגנוני קבלת ההחלטות הפוליטיים והייצוגיים, התגובות הקשות של הרב נויגרשל שהאשימן כי הן לוקות בסכיזופרניה וזקוקות לטיפול נפשי, התבטאויותיו של הרב בלוי כי תצאנה בלי כתובה ועוד...

ההרצאה הקצרה בת 10 הדקות מסתיימת בתקווה שהמצב הזה יסתיים בשנים הקרובות ונשים חרדיות תקבלנה את הזכות להיבחר כמו שיש להן את הזכות לבחור. ( התרגום מתוך ההרצאה שנשאה אסתי בטד כפי שמופיע בסרטון המצורף)

צפו בהרצאה:

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית