שלום וברכה כבוד דוב הלברטל!

החלטתי לעשות מרתון כתבות של כבודו ולהבין את פשר העניין שנקרא הלברטל. ככל שנכנסתי בעובי הקורה הסתבכתי יותר ויותר מלהבין מה כבודו בעצם רוצה מהעולם החרדי? (דעות)

גילי ש. | כיכר השבת |
שלום וברכה כבוד דוב הלברטל, שמי הוא גילי,חרדית לדבר ה׳ בת 22 מהעולם הגדול. בעבר, לא פעם ולא פעמיים יצא לי לשמוע את שם כבוד הרב הלברטל. גיגלתי את שמך וניסיתי לרדת לעומק האדם הנקרא ׳דב הלברטל׳ . האמת? לא הצלחתי..צד אחד אני מוצאת אדם מוכשר ואינטליגנט וגם חכם נורא! צד שני, אדם שעומד עם חומר דליק ומחפש בכל מחיר להדליק מדורות, עכשיו לפני שאתחיל להסביר, רוצה אני להגיד שלא חלילה מחפשת לפגוע בכבודו או לצאת על אדם שגדול ממני וחכם ממני עשרת ואם לא אלף מונים, רק מנסה להבין לאן כבודו חותר בדרכו ה׳שונה׳?.

הקש ששבר את הגמל זה בעצם הקטע שהוצגת בסדרת הכתבות של אבישי בן חיים, בו הסכמת קבל עם ועדה שהחרדים בהתפרקות וזה רק עניין של זמן עד שאנחנו נעלמים. החלטתי לעשות מרתון כתבות של כבודו ולהבין את פשר העניין שנקרא הלברטל. ככל שנכנסתי בעובי הקורה הסתבכתי יותר ויותר מלהבין מה כבודו בעצם רוצה מהעולם החרדי?

מצד אחד באמת נראה שכבודו ׳דואג׳ כלכך לתוהו ובוהו שהולך אצלינו. ומאידך, אתה זה שבעצם יוצר את התוהו ובוהו! רגע, ואני אסביר: זה מדהים שרואים באתרים שהם בעצם המקום שמחפשים לשווק את החרדים כעם ברברי חסר תרבות, תמונה שלך כרב עם כיפה בשחור לבן.

אבל כשנכנסתי את הכתבה מה מסתבר? שבעצם המקום די התאים.. זה בדיוק מה שעשית..הוצאת אותנו ממש אנשי חסרי תרבות ואנשים אגואיסטים וממורמרים, בעיניי המתבונן החילוני, זה נראה כאילו כבודו אדם שמנסה להתחנף לעולם החילוני ולהראות לו כמה אתה חרדי ״לא״ כמונו החרדים הסטנדרטים.. אלא מלומד וחכם ויודע היסטוריות ותרבות שונות ולא רק ספרי חומש ומשנה. אבל עזוב.. לא מחפשת ליצור ריב ומדון.

בא נחזור למחוזותינו האתרים הקדושים של 'הציבור החרדי הברברי', פעם אתה יוצא נגד התרבות המזרחית ואומר כמה הם נחיתיים ופגועים, ופעם מפאר את ההסטוריה שלהם ואת הרבנים שלהם! פעם אחת אתה מתפאר באשכנזי אנ״ש שבעשר אצבעות בנו את אימפרית ארץ ישראל ושבה לא לקח מזרחי שום חלק, אלא נחתו פה בארץ על מצע של כסף. ועוד אומר להם בגאוות אשכנזיות ״אין מה לעשות זו המציאות״

ומצד שני אתה רושם שהמזרחים הם אלו ששולטים בעצם עכשיו בין במשטרה, בתקשורת, בספסלי הלימודים האקדמאים, מה שבעצם מוכיח שכל מה שהם החסירו עד כה הם פשוט משלימים. בפרק זמן נורא נורא קצר.. מה שבעצם יהפוך אותם לדי מובילים בעוד כמה שנים, ולא! אל תדאג אני פיפטי פיפטי.. שביל הזהב,חצי אשכנזיה חצי ספרדיה כך שאי אפשר לבוא אלי בתלונות, אבל גם ככה אני מדברת מעשי ובעדויות מהשטח ולא מחפשת להתחנף לשום צד.

ונתקדם..

פעם אתה מגנה את המחלוקות שביננו החרדים וכמה אנחנו לא כאיש אחד בלב אחד, ופעם מעיף הערות בוטות על ימין ועל שמאל על חסידויות גדולות במגזר שלנו, אם זה חב״ד שהרבי שלהם מת, אם זה ברסלב שרבי נחמן לא באומן, זה נראה שאתה מחפש את הנקודה הרגישות בכל אחד ודורך בה הכי חזק שיש. הספרדים הם אנשים חסרי עמוד שידרה והאשכנזים הם העם הניבחר.

אתה יודע שגם ככה חשב היטלר ימ״ש, שחשב שהגרמנים הם הזן הניבחר, ז למה שתשווה את דרעי לפוטין?זה נשמע לך כוחות? אתה מזלזל ברבנים ודרכי אמונה של אנשים בלי להתרגש ולהרגיש שעשית משהו רע. לפעמים אנשים מחפשים רק להאמין, קשה להם לבד אז הם מחפשים מורי דרך שיראה להם את הדרך הקלה והבטוחה לעבוד את השם, ואתה בא ומזלזל בדרך שלהם! זה נשמע לך מוסרי? זו נשמעת לך הדרך לאחד אותנו? הרי לעולם לא תיהיה לנו דרך אחת רב אחד ומחשבה אחת.

אנחנו יהודים, זה הטבע שלנו, אבל אם יש מה שמאחד אותנו זה בעצם היותנו חרדים מאמינים, חרדים לדבר השם, שמנסים לעבוד רק אותו..כל אחד בדרכו.. לא לחפש להביא לכאן את דרך הקומוניזם.

צודק! יש לנו לאן להתקדם ולאן לשאוף, אבל לחפש בנרות את הטעויות שבנו וכמה אנחנו טועים, לא נשמע הדבר הנכון לעשות, וכן יש דברים שאתה צודק. פמיניסטיות ונשים שמחפשות שוויון שבעצם משנה מעשה בראשית, אבל 2016 פגעה בכל המחוזות לא רק אצלינו, העולם מתקדם ולא נצליח להילחם בו, ואם יש דרך להילחם בו.. זה לעמוד נגדו ביחד!

כמו שנאמר על דרך המשל, מקל אחד תצליח לשבור, לעומת זאת מקלות שמאוגדים ביחד,לא תצליח לעולם.

סליחה על השפה הדלה, אבל זה מה שיש לי להציע..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית