מיוחד לימי שלושת השבועות: מקפיצים לצד רגועים - שירים ווקאלים מכל הסוגים

ימי שלושת השבועות כאן ואיתם גם מנהגי האבלות והאיסור לשמוע מוזיקה. אולם מסתבר, כי למוזיקה המקורית והמשמחת, יש תחליף, שלפעמים אף מתעלה על המקור. קבלו מקבץ מיוחד (מוזיקה,שירים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
בלי גיטרה, בלי תופים, רק מיקרופון וסאונדמן טוב (צילום: shutterstock)

כחלק ממנהגי האבלות הנהוגים בימי שלושת השבועות וספירת העומר, לא מאזינים לכלי נגינה. במקום זה, בתחנות הרדיו החרדיות, משמיעים בשנים האחרונות צלילים ווקאליים, המשמשים כתחליף למוזיקה הרגילה המושמעת בשאר ימות השנה.

סתם כדאי שתדעו, לפי וויקיפדיה, מוזיקת הא-קפלה (הווקאלית האמיתית שלא עושה שימוש בכלי נגינה כלל) מגיעה בכלל ממקור נוצרי, והחלו להשתמש בה בעקבות האיסור להשתמש בכלי נגינה בכנסיות.

בתחילה, המוזיקה הווקאלית כללה בתוכה רק מקהלות "יבשות", אולם בשנים האחרונות, עם השיפורים שעבר מערך הסאונד של המוזיקאים והיוצרים, אמנים רבים מבצעים צלילי תופים חצוצרות ואף גיטרות, וזאת באמצעות הפה בלבד.

רבים מתלוננים, ואומרים כי הצלילים הווקאלים אינם מעניינים, והינם חסרי חיים, אולם כאמור, בשנים האחרונות, הוכיחו מקהלות רבות, (בעיקר אמריקאיות) כי ניתן להפיק שיר מושלם, ללא שימוש בכלי נגינה. מדור "מוזיקה" של 'כיכר השבת', מגיש מקבץ של קליפים לצפייה ישירה של שירים ווקאלים משובחים במיוחד.

מכביט'ס, לא תרגישו שזה ווקאלי

להקת המכביטס האמריקאית, המורכבת מצעירים דתיים, זכתה לחשיפה רבה על הביצועים הטובים שהעניקו בשנים האחרונות למגוון להיטים בנלאומיים שעברו "גיור".

הצעירים המוכשרים, השתתפו בתכניות טלוויזניות שונות, והקליפים אותם השיקו לשירים הווקאלים גרפו צפיות רבות ביוטיוב.

The Maccabeats - Candlelight

The Maccabeats - Shine

One Day

The Maccabeats - Miracle

Six13, גם הם מוכיחים שהאמריקאים מוכשרים

הסגנון של להקת ה-Six13 (גם הם אמריקאים, כן, תוצרת החוץ מסתברת כמשובחת במיוחד) נחשב לפרוע ובועט במיוחד בכל מה שקשור למוזיקה הווקאלית. לשבחם של חברי הלהקה ייאמר, כי כל שיר שהשיקו, היה בגימור מושלם. במקביל, השירים השקטים שפרסמה הלהקה, מצליחים לגעת בכל לב ולרגש, גם ללא צלילים עצובים של כינור בכייני.

קבלו מקבץ מתוצרת Six13

Six13 - Pesach Shop

Six13 - Good Shabbos

Six13 - Shema - Live

Six13 and Friends - Haneirot Halalu

Six13 - PASSOVER

אווירה חסידית ווקאלית, גם זה קיים

חשוב לזכור, שלצד ההפקות המרשימות של מיטב הלהקות הווקאליות העשירות שמבצעות עיבוד מרשים ללהיטים גדולים, יש לא מעט קלאסיקות חסידיות, ונעימות שניתן לזמזם בזמני מרגוע. ולא כמו שאתם חושבים, העובדה שהשירים לא מכילים מקצבים וקולות דמה של חריקות גיטרה, לא אומרת שהשקיעו בהם פחות, נסו פעם להרכיב מקהלה מושקעת, קולות א ו-ב, ותתחילו להעריך כל שיר ווקאלי, ולו הפשוט ביותר.

שלומי טויסיג - להשם הארץ

כל משבריך - להקת הרמוניה

תפילת הבנים - אוהד מושקוביץ

שמוליק ישורון - במרום

פלייליסט חסידי ווקאלי:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר