ה"מבצעים" של סופר פארם: הלקוחות שילמו 140% יותר

המבצעים של סופר פארם נשמעים מבטיחים: מוצר שני ב-5 שקלים, מוצר שני בחצי מחיר, אבל רגע לפני שולפים את הארנק, כדאי שתציצו לרשתות אחרות. כי מסתבר ששם תשלמו פחות. הרבה פחות (בארץ)

חיה כהן | כיכר השבת |
סופר פארם (צילום: כיכר השבת)

אין גבול לחוצפה: בחודש האחרון יצאה 'סופר פארם' במבצעים שהבטיחו מוצר שני בחצי מחיר, מוצר שני ב-5 שקלים. אך אם הייתם בודקים ברשת אחרת, מסתבר שעל אותם מוצרים ממש הייתם משלמים הרבה פחות.

מבצעים והנחות הם הדרך האולטימטיבית של הרשתות הקמעונאיות למשוך את הצרכנים. אלו לא מאכזבים ונוהרים בהמוניהם אחרי כל שלט SALE מאיר עיניים. אך למעשה, כל אותן הבטחות הן חסרות יסוד, ולא אחת המוצרים ש-"במבצע" נמכרים במחיר הגבוה אף יותר ממחירם הרגיל.

מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי רשת 'סופר פארם' היא אחת הרשתות המצטיינות באשליית הלקוח ובתחכום רב גרמה לצרכן הישראלי לשלם יותר על מוצרים, בפערים גדולים של עד 140% ממחיר ברשת אחרת.

בשבוע שעבר, במסגרת מבצע של "מוצר שני ב-5 שקלים", נמכר חלב פנים של חברת 'גרנייה' 200 מ"ל במחיר של 60 ש"ח ליחידה, כאשר מוצר זהה נוסף עולה חמישה שקלים בלבד. כלומר, אם הצרכן רכש שתי יחידות מחלב הפנים, הוא שילם 32.5 שקלים על כל אחת מהן.

אבל למרבה הפלא, בסניף שופרסל דיל שנמצא בסמוך, מחירו המקורי של אותו מוצר ממש, ללא כל מבצע, עמד על 25 שקלים בלבד. כלומר, קיים פער של לא פחות מ-140% במחיר ליחידה אחת ו-30% בקנייה של שתי יחידות.

דוגמה נוספת לכך היא תכשיר דאודורנט לנשים של AXE. בעוד שסופר פארם מכרה כל יחידה ב-29 שקלים והמוצר שני עלה 5 שקלים. ברשת שופרסל דיל, אותו תכשיר בדיוק נמכר במחיר מבצע של 12.9 שקלים. זהו פער של 32% בקניית מוצר אחד, או 125% בקניית שני מוצרים.

ההתחדשות המתמדת במבצעים דורשת מהרשתות הקמעונאיות לפעול בשיטות כמו העלאת מחירו המקורי של המוצר, כדי להוריד ממנו במבצע, כשהאינטרס הרווחי ברור. כך, בפרק זמן של חוד שאחד, ניתן למצוא את אותו מוצר באותה רשת, עם פער מחירים שיכול להגיע אף לעשרות אחוזים.

כך, בסופר פארם הוצע לפני חודש מבצע על חוט דנטלי של Oral B. כל יחידה עלתה 21.2 שקלים כשאת המוצר השני ניתן לרכוש בהנחה של 50%. צרכן שקנה שני מוצרים שילם 15.9 שקלים עבור כל יחידה.

בשבוע שעבר מכרה סופר פארם את אותו מוצר ללא מבצע במחיר של 12.9 שקלים ליחידה. כאשר צרכנים שרכשו בעת המבצע שילמו על המוצר 23% יותר מהמחיר הרגיל שלו ברשת. ואם קנו רק יחידה אחת, פער המחירים עומד על 64% יותר מהמחיר הרגיל.

רשת סופר פארם מסרה בתגובה כי "הרשת מציעה ללקוחותיה ליהנות לאורך כל השנה ממגוון רחב של מבצעים המתעדכנים לעתים תכופות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר