מכה לחשבון הבנק שלנו

מחשבון החשמל והמים - ועד הארנונה | שנת 2023 נפתחת בעליות מחירים

שנת 2023 נפתחת בישראל בעליית מחירים רבים שייקרו לכולנו את ההוצאות | החשמל יעלה בשיעור של 8.2%; המים מתייקרים ב-3.5%; מחיר הדלק, 95 אוקטן בשירות עצמי, יתייקר ב-9 אגורות; התייקרות גם בארנונה בשיעור של 1.4% | כל זאת לצד עליות המחירים של אסם, זוגלובק, שטראוס ותנובה | הבשורה היחידה: המס על החד פעמי והשתיה המתוקה שצפוי להתבטל (כלכלה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שנת 2023 נפתחה הלילה בחגיגות אצל הגויים בעולם, אך בישראל היא נפתחת בעליית מחירים רבים, מחשבון המים והדלק ועד לארנונה.

במשרד האוצר כמו גם במשרד ראש הממשלה ינסו לפעול כדי להביא להפחתת חלק מההתייקרויות או לפחות להביא להקפאתם, אך באוצר מדגישים כי כרגע לא ניתן לעצור את ההתייקרויות שנכנסות לתוקף היום.

אז מה מתייקר מהיום? החשמל יעלה בשיעור של 8.2%, לאחר שרק לפני ארבעה חודשים מחירו עלה ב-8.6%. רשות החשמל דחתה את הערעורים שהוגשו נגד ההתייקרות, שנובעת מעליית מחירי הפחם בעולם. לפי הערכות, משפחה ממוצעת תשלם עוד כ-40 שקלים בחודש.

גם המים מתייקרים ב-3.5% - בעיקר בשל התייקרות החשמל והתייקרות מדד המחירים. לפי הערכות, משפחה ממוצעת תשלם עוד כ-16 שקלים בחשבון. כתוצאה מהעלייה הזו צפויה התייקרות גם למשל במחירי הפירות והירקות, מאחר והחקלאים ישלמו יותר על המים.

מחיר הדלק, 95 אוקטן בשירות עצמי, יתייקר ב-9 אגורות, לאחר שההנחה במס על הדלק הסתיימה. מחירו יהיה 6.94 שקלים לליטר.

בנוסף, נרשמת התייקרות גם בארנונה בשיעור של 1.4%, כאשר יהיו יישובים שבהם הארנונה תתייקר ב-3%.

כזכור, חברת אסם הודיעה לאחרונה כי תעלה את המחירים של עשרות מוצרים, בהם הפסטה, הפתיתים והקטשופ. גם חברת 'זוגלובק' תעלה מחירים ב-10%. קדמו לכך חברות 'שטראוס' ו'תנובה' שהעלו גם הן את המחירים.

לצד כל זאת, בימים הקרובים צפוי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את המס שהוטל על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים, מס שייקר את המחיר של החד פעמי בכ-70 אחוזים ושל השתייה המתוקה ב-1.3 שקל לליטר.

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני תתכנס מחר בבוקר לדיון בנושא הארכת הטבת מס הקניה לרכב חשמלי, ולאחר מכן בנושא יוקר המחיה המאמיר ועליות המחירים במשק, בהשתתפות בעלי הרשתות הגדולות, ומשרדי הממשלה. הנהלת חברת החשמל הוזמנה אף היא לדיון.

בוועדה הבהירו כי כי בניגוד לפרסומים - אין בסמכות ועדת הכספים לבטל את המס על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים, הנושא נתון לפתחו של שר האוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר