רגע לפני הוועידה

החרדי שלוחש לבכירי עולם התעופה • ראיון

בראיון פתוח, מדבר מנכ"ל 'חו"ל מהודר', על כל מה שיעניין אותכם לשמוע; איך הוא מתפרנס דרך הקבוצה, הסודות הגדולים מאחורי עולם התעופה ואיך להשיג כרטיס זול (תיירות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

לקראת וועידת התעופה המשותפת, של 'כיכר השבת' ו'חו"ל מהודר', התיישבנו לשיחה עם דודי רובינשטיין, מנכ"ל חו"ל מהודר, האיש הבלתי נלאה, שעד היום כל פעולותיו היו מאחורי הקלעים. לרגל הוועידה הוא הסכים לחשוף את עצמו והוא מדבר על כל מה שיעניין אותכם.

עוד בנושא ב'כיכר השבת'>>>

מי אתה דודי, ספר קצת על עצמך?

"אני אברך חסידי תושב בני ברק, הספקתי לעשות שירות קבע מלא ברבנות הצבאית בתחומי החירום ומוכנות ללחימה.
כילד קטן כבר הטסתי מטוסים דמיוניים על רצפת הבית, עליתי ונחתי בערי העולם, הספקתי לסיים את ספר גלובוס מפות העולם לפני שהספקתי לסיים את הש"ס..".

"הטיסה הראשונה שלי הייתה בכלל לאחר החתונה מתנת נישואין מהדוד העשיר באמריקה לזוג הצעיר. לך תסביר את זה היום לבחורים, שטסים השכם והערב לפולין ואוקראינה ולא רק"

איך הגעת מאברך חסידי ששירת בצה"ל לעולם התעופה?

"ברקע תמיד היתה השאיפה לעסוק בתחומי ההתעניינות והתחביב, אבל נפתולי החיים מגלגלים אותנו בדרך משל עצמם.
אפשר לומר שלאן שלא התגלגלתי שמרתי קשר עם תחומי ההתעניינות שלי, קריאת כל חומר שקשור, גיחות לחו"ל כשהתאפשר".

"עם מהפיכת הטכנולוגיה וזמינות המידע בשנים האחרונות, ידיד קרוב, חבר יקר כאח לי, בעל אותם תחומי תחביבי וידע, שמחי וינברג, הציע לי שנפתח קבוצת מידע חו"ל מהודר עם גרעין ראשוני של חברים וידידים לתחום, מכאן זה תפס תאוצה וצמיחה ברמות שלא חלמנו או תכננו וכל השאר היסטוריה. חו"ל מהודר הפך למותג שהוא כתובת".

זה נשמע שאי אפשר בלעדיך... איך האנשים הסתדרו עד שנכנסת לענף?

"הייתי מדייק ושואל איך אנחנו הסתדרנו עם כל אנשי הענף הוותיקים, בעודנו יחסית חדשים, ובוודאי כשאין לנו חברת תיירות ממשית מאחורינו? והתשובה -זה הסוד של חו"ל מהודר!".

"להצליח לאגד תחת קורת גג אחת מנהלים ומומחים מכל תחומי התיירות והתעופה, להיות חבורת עילית מקצועית והכי חשוב-בדרך התורה בלי לוותר על קוצו של יוד. בקבוצה אין זה משנה איזו כיפה יש על ראשך. שילוב של דרך התורה , מקצועיות בלתי מתפשרת, ערכים וערבות הדדית יוצאת דופן , ככה מסתדרים אצלנו אנשי הענף החברים בחו"ל מהודר".

אתה נחשב היום כ'פירר', של עולם התעופה, אז מניין הידע הרב שרכשת?

"כשזה מה שאתה אוהב , נושם וחולם הידע כבר זורם, בדיוק כמו שקרה אצל הרב פירר. היום אני זוכה לקבל מידע ראשוני שלא יסולא בפז הן מחברי קבוצת חו"ל מהודר, הן מאנשים וגופים שרוצים שהדבר יגיע לידיעת חו"ל מהודר. הן ממטילים בחו"ל בזמן אמת, בין אם זה נוסעים שלי ובין אם זה נוסעים שחשוב להם לעדכן דרכי".

בכירי עולם התעופה בתמונה משותפת

"כיום", מוסיף רובינשטיין, "המידע המועיל מופץ על ידי ישירות לנוסעים שומרי המצוות או לאלה שמתעניינים במגזר שלנו.
מידע על מקומות רבים בעולם, טיסה שנפתחת ויכולה להועיל למגזר שלנו, אופציה למלון כשר או לנופש למהדרין בקיץ או בפסח, מסעדה כשרה שנפתחת בעולם, מידע יהודי רלוונטי או טיפ תיירותי / תעופתי שיכול להועיל".

"המידע מופץ מיידית בכל ערוצי הווטסאפ שלנו , המונים אלפי מנויים, בדפים ייעודיים ברשת החברתית , בניוזלטר, בתוכניות לצפייה בכיכר השבת ובקרוב אי"ה גם באתר מאורגן ומסודר. משתדלים לא לשמור את המידע לעצמינו".

האם אתה זה שמלשין לחברות התעופה על הימים המבוקשים אצל החרדים; כדוגמת, היארצייט של ר' אלימלך מליז'ענסק?

רובינשטיין מחייך ומשיב בציניות, "בוודאי... כמובן.. וגם מגלה להם בסוד מתי יוצא פסח או נסיעה לאומן וכדאי להעלות את המחיר…..".

לאחר הציניות הוא מתרצן ומסביר: "בואו נסביר את זה אחת ולתמיד ברצינות. היום האלגוריתמים של חברות התעופה כל כך משוכללים , שכל תנועת התעניינות על כל מושב במטוס מנוטרת וגורמת מיידית לשינוי מחיר כרטיס הטיסה, גם אם מדובר שנה לפני ובמידה והאלגוריתם זיהה את התזוזות. מחיר כרטיס יכול להשתנות כמה פעמים ביום ולפעמים כמה פעמים בשעה".

דודי מדבר על טיול בגיאורגיה באולפן 'כיכר'

"ניקח לדוגמה התעניינות חריגה על 17.3, מבחינת האלגוריתם זה סתם יום בשנה שיש לפתע התעניינות וחיפושים חריגים על טיסות לפולין, מבחינתנו זה היארצייט של הרבי ר' אלימלך מליזענסק והאלגוריתם יתן מחיר יקר בהתאם. תוסיף לזה את מפעילי הצ'רטר שמזמינים מטוסים שלמים לתאריכים האלה והנה חברות התעופה יודעות את כל הסודות".

קבלו טיפ איך להתחכם עם האלגוריתם ומה דודי לוחש לבכירים

"נסו להזמין את הטיסה ביום פתיחת המכירה (בד"כ 8-12 חודשים מראש) וקוו שהאלגוריתם לא מזהה תנועת יתר ביום פתיחת המכירה. מומחי תעופה יודעים לספר בדיוק באיזה יום חברות התעופה פותחים את המכירות. או לרכוש דרך קונקשנים טיסות הזויות אבל לנסות לחמוק מהאלגוריתם..".

אתה ידוע כאחד שלוחש לראשי חברות התעופה, מה בדיוק אתה לוחש להם?

"ראשית, חייבים לספר את זה, שלושת מנהלי חברות התעופה הישראליות, גונן אוסישקין מאלעל, אורי סירקיס מישראייר וניר דגן שכעת מסיים תפקיד בארקיע, הינם יהודים עם לב חם ואוזן קשבת , מעניין אותם מאד מה שקורה במגזר ולאן הרוח נושבת".

"אני חושב שלמנהלי חברות התעופה נוח מאד לדבר איתנו שיחות רקע לא רשמיות, אני ושמחי וינברג מקפידים לבקר אותם פעמיים בשנה. אנחנו בקשר טלפוני רציף בענייני השעה ובאפשרויות העזרה. אני בטוח שהקשרים הידידותיים והבלתי רשמיים מסירים מחיצות ומסייעים למגזר שלנו בכל מיני תחומים שלא נפרט, העיקר התוצאות ב"ה".

ראשי חו"ל מהודר

לצורך ההמחשה, תן לי דוגמאות..

"כן, כדאי לספר על שני מקרים מיוחדים, בהם נחלצנו מיידית לעזרת החברות הגדולות: טיסת השבת הראשונה באתונה והשניה כשנה וחצי אחרי שנחתה בהליפקס".

"ידיד טוב לנו בניו יורק , מר יורם אלגרבלי מנהל אלעל צפון אמריקה, מיד כשנודע על האירוע התחלנו להפעיל את הקשרים המצויינים של חו"ל מהודר ובעוד כשבצפון אמריקה אמצע הלילה כבר מצאנו וקישרנו בין טייסים מניו יורק, ספקי מזון למהדרין מטורונטו ושליח חב"ד בהליפקס".

"מלבד שב"ה כל סעודות השבת הגיעו לנוסעים ברווח ובשפע, גם הטיפול התקשורתי הפעם היה שונה לחלוטין מסערת טיסת השבת באתונה ואני בהחלט זוקף זאת לקשרים הטובים עם יורם אלגרבלי מניו יורק, לשיחות הרקע והתדרוך הידידותיות עם ראשי חברות התעופה בארץ, והיה זה שכרנו".

איפה אתה רוצה להיות שתהיה גדול?

"מתפלל שאוכל להמשיך לעזור ליהודים בכישרון שהשם חנן אותי. ציבורית, להמשיך להתפתח עם המותג חו"ל מהודר ולהמשיך להיות גורם משפיע ומקשר בין תעשיית התיירות והתעופה לצרכי המגזר".

"ולהצליח להנגיש לציבור את המידע הטוב והמתאים ביותר מחו"ל ולתכנן את הטיולים המוקפדים ביותר שיתאימו לאורח חיינו, כי גם בחו"ל אפשר, בכל מקום! מקווה להגיע בקרוב ליישומון ייעודי שיעשה מהפכה בתחום.

לאור השינויים התכופים בעולם התעופה, אתה רואה את עצמך נותן שירותים אחרים, אם כן, פרט

"למרות הקשרים המצויינים עם עולם התעופה לענפיו , אינני איש תעופה פרופר וגם לא סוכן נסיעות, לכן השינויים שעוברים על עולם התעופה לא משפיעים עלי ישירות".

"בעקיפין אני מברך על השינויים: השמיים הפתוחים והגדלת התעבורה האווירית, מייצרים נוסעים חדשים, מתעניינים חדשים בתיירות כשרה ובאופציות לנסוע לחו"ל ולשמור על אותם מנהגים ואורח חיים מהבית, גם בפריז ,קרקוב או מיאמי. כל שינוי כזה הוא הזדמנות חדשה, ורק צריך לתפוס אותה".

האם אפשר להתפרנס מחו"ל מהודר

מהיכן אתה מתפרנס? האם אפשר להרוויח מחו"ל מהודר?

"אנשים בטוחים שיש לנו אוצרות מהקבוצה, אשמח לרעיונות איך אוכל להתפרנס מחו"ל מהודר.. חו"ל מהודר זו קבוצה שיתופית של מנהלי תיירות ותעופה, אנשי מקצוע בתחומים אלה ומקבילים, ללא כוונת רווח וללא כוונת תחרות זה בזה, אני יחד עם שמחי מנווט ושומר על הייחודיות של הקהילה ועל הישגיה הרבים".

דודי עם בכירי אל על

"במקביל אני בלוגר לתיירות מהדרין, מוביל דעה בתחום, יועץ תיירות ומתכנן טיולים בהתאמה אישית, תחום מרתק במגזר שלנו, אנשים פחות חשופים למדיה ולשיטפון המידע שלפעמים כבר מבלבל ומסבך את הטיול".

מי קהל הלקוחות שלך?

"על תכנון הטיולים בהתאמה אישית שלי נמצאים נוסעים רבים משמנה ומסלתה של המגזר, משפחות אדמו"רים, ראשי ישיבות, עסקנים, אנשי עסקים, עמך ישראל, שזמנם יקר וחשוב להם לקבל תוכנית מדוקדקת שמתאימה לצרכים שלהם, לזמן, ולאורח החיים המותאם להם".

"כאחד שבא מבפנים אני יורד לדקויות וניאונסים אפילו של בין נוסע חסידי לליטאי ותופר לכל אחד את החליפה המתאימה לו, השמועה עוברת מפה לאוזן, העומס הולך וגובר, ולכם, המטיילים, כדאי להיות מתוכננים בזמן כדי להצליח לקבל תכנית מושלמת. בכל זאת צריך לתמוך בעולם התורה".

מה אתה אומר לבחור צעיר שרוצה להיכנס לעולם התעופה, יש בזה פרנסה ואופק כלכלי?

"מי שבונה על תעופה נטו לא רואה אופק כלכלי, הזמינות ברשת די מצמצמות את משרדי הנסיעות המוכרים בפורמט של פעם. מצד שני מי שיודע להוסיף למוצרי תעופה נישה מסויימת, בין אם זה שירות מוקפד אישי ששווה לשלם עליו ולהימנע כנוסע פרטי מטעויות העולות כסף רב, בין אם זה להיכנס לנישה של קהילות, לנישה של טיולי בוטיק או לכל נישה נוספת, ימצא את פרנסתו בעזרת השם, רק שיקפיד להבין את השינויים ולא להישאר מקובע על מה שהיה".

מה המטרה האמיתית של הוועידה, או במילים אחרות מה יצא לך מזה, ובנוסף, מה יצא לאנשים הפשוטים המגיעים לוועידה?

"מטרת הוועידה לספר את הסיפור היפה של המגזר שלנו, את היכולות שלו, את הצרכיו, בין אם זה בתעופה , במלון כשר או במסעדה כשרה בחו"ל , שבת בחו"ל, איך מגיעים לליבו של הנוסע במגזר".

"מה מעניין אותו מה מדבר אליו, ואלו שווקים והצעות חדשות אפשר לחשוף בפניו. הוועידה פתוחה לאנשי מקצוע מבחוץ והיא תהיה תמונת מראה של הקבוצה: כולנו ביחד איש איש בדרכו, במקצועיות ללא פשרות, עפ"י דרך התורה ומתוך ערכים של כבוד הדדי וחסד חוצה גבולות גם בין מתחרים קשים".

"וזה רגע הנחת הקטן שלי- מכאן אפשר לאזור כוח,לעלות ולהשקיע ולעשות יותר הרבה יותר טוב לטובת המגזר כולו, בארץ ובחו"ל, על כל נקודה בכדור הארץ".

לסיום, מה סוד הנשיאת חן האדירה שאתה נושא בכנפיך?

"בראש ובראשונה אני מודה לקב"ה על נשיאת חן. המתכון המומלץ הוא להאמין במה שאתה עושה, לאהוב את הדרך, ולזכור שלא אתה המצאת את הגלגל ולא אחריך הגלגל יפסיק להסתובב, ביזנס זה דבר חשוב אבל לא פחות חשוב להיות איש של אנשים, הסוד בדוק ועובד ובוודאי לאורך זמן- תפרגנו תרוויחו! כמובן, שוב ושוב לבקש מהקב"ה למצוא חן בעיני אלוקים ואדם".

בנושא הזה, ובעוד שלל נושאים מרתקים חשובים וקריטיים ידונו בוועידה שתתקיים ביום חמישי, יח' שבט תש"פ, 13/02/20 החל מהשעה 16:30 בדימול פלטיניום, רמת גן.

להרשמה: https://tic.li/Lg7AJpO

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר