תקדים: בית-דין גירש בני זוג ב"סקייפ"

בית-דין עשה שימוש בתוכנת שיחות הוידאו "סקייפ" כדי להביא לגירושין של בני זוג המתגוררים במדינות שונות. פרשה כאובה שנמשכה שנה באה אל סופה. מדובר בתושבת אשקלון שנישאה לפני כחמש שנים לתושב אשדוד. לאחר החתונה הם עברו לארצות הברית, אולם בשלב מסוים התעוררה בעיה עם אשרת השהייה של האישה

שאול כהנא | כיכר השבת |

לראשונה, בית-דין עשה שימוש בתוכנת שיחות הוידאו "סקייפ" כדי להביא להסדר גירושין בין בני זוג המתגוררים במדינות שונות. הדיינים הצליחו להתגבר על המרחק הרב בין בני הזוג, ולסיים את הפרשה הכאובה.

לפי הדיווח במעריב, מדובר בתושבת אשקלון שנישאה לפני כחמש שנים לתושב אשדוד. לאחר החתונה הם עברו לארצות הברית, אולם בשלב מסוים התעוררה בעיה עם אשרת השהייה של האישה.

האישה נאלצה לשוב לישראל ולפנות אל שגרירות ארה"ב כדי שתאפשר לה לשוב אל בעלה. אלא שלמרות הלחצים שהפעילה, הכניסה אל ארה"ב נאסרה עליה למשך 10 שנים.

כשהבינה שלא תוכל לשוב לבעלה, ולאחר שהתברר כי בעלה לא מתכוון לשוב לישראל הסכימו השניים על כך שאין מנוס מגירושים, ופתחו תיק ברבנות.

גם ההליך הזה, מתברר, לווה בלא מעט מכשולים. מאחר ובתי הדין בישראל דורשים הגעה פיזית של בני הזוג אל בית הדין, היה צריך למצוא פתרון יצירתי שיאפשר זאת.

במשך שנה שלמה נמשך המשא ומתן בין שני הצדדים - כך מספר עו"ד שטיפל בסוגיה, גיל שחף. לפני כמה חודשים הגיעו השניים להסכמות. עורך הדין הציע לבית הדין לעשות שימוש בתוכנת "סקייפ", והדיינים נעתרו.

"הדיין צפה בבעל דרך התוכנה, וכך הדיון התבצע", מספר עורך הדין. "אם זה לא היה נעשה דרך המחשב, לא היה גט. לדיינים היה חשוב שהאישה תוכל להמשיך בחייה, אז הם קיבלו באהבה רבה את הסקייפ".

הסכם הגירושין אושר, אחרי תקופה ארוכה, רק השבוע - הודות לשימוש בתוכנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר