בלעדי ל'כיכר השבת'

במטוס, עם הרב פינטו: המסע הסוחף לפלא יועץ

מה גורם לכל-כך הרבה אנשים לעזוב הכל ולהצטרף לנסיעה של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לציון של ה'פלא יועץ' בבולגריה? שליח 'כיכר השבת', ישי כהן, התלווה אל הנסיעה המיוחדת ותיעד את הרגעים הנדירים: התפילה, השירה, הריקודים, והנאום המיוחד על קברו של הפלא יועץ. כתבת וידאו (חרדים)

ישי כהן, בולגריה | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן )

מאות מתלמידיו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יצאו אתמול (שלישי) בטיסות מיוחדות לקבר ה'פלא יועץ' שבבולגריה. בשעה עשר בבוקר, המטוס, ובו הרב יאשיהו פינטו ומאות תלמידיו - נוחתים בבולגריה. מתחילים בנסיעה של כשעתיים אל הציון הקדוש.

בהתרגשות רבה, קיבלו האלפים את בואו של הרב בציון הקדוש, בשירה שנמשכה דקות ארוכות. מיד לאחר-מכן מתחיל המשא המרכזי, והרב פינטו מתחיל בשיחת מוסר מיוחדת.

במהלך דבריו אמר הרב: "כל דור יונק את כוחו מספר אחר בתנ"ך - ואילו הדור שלנו יונק את שורשו ממגילת אסתר, שהיא המגילה האחרונה והספר של הדור האחרון".

האדמו"ר הוסיף כי כמו בסיפור המגילה (שעלילתה מתרחשת בפרס, הלא היא איראן) העם היהודי התאחד וניצח - כך צריך לעשות גם כעת.

"עם-ישראל צריך לחיות באהבה ואחווה, ודבקות חברים גדול ביותר, הרבה אנשים דואגים ומפחדים מה יהיה עִם עַם ישראל, מה יהיה עם הסכנות האורבות לנו... זהו דור אחרון, ולכן הכוח שלנו הוא באהבת חינם גדולה ביותר, ולימוד זכות על כולם", אמר הרב.

במהלך דבריו התייחס הרב לאיום האיראני ואמר: "המציאות היום היא שעם-ישראל נמצא בזמן לא פשוט, הרבה אנשים בימים האלה דואגים וחושבים מה יהיה עם עם ישראל וחשים סכנה לארץ ישראל. התקופה היום היא כמו בזמן מרדכי ואסתר שעמדו מול מרדכי והמן שגם אז רצו להכחיד את עם ישראל. בנס של פורים לא נשפך דם של יהודי אחד. הם לא שלחו חיילים הם התקבצו לתפילה. והדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות נגד האיום האירני - אחדות, אהבת חינם גדולה ביותר וללמד על כולם זכות - על כולנו למצוא את הטוב בכל אחד ולא את הרע".

המשטרה המקומית אבטחה בקפדנות את המסע כולו מחשש לפיגוע לאומני, לאחר שבחודש שעבר נרצחו במדינה חמישה יהודים ישראלים במהלך נופש בעיר בוגרס.

(צילום וידאו: ישי כהן, תמונות: ישי כהן ואופיר אביטן)

הרב מאיר רובנשיטיין
כתב 'כיכר השבת' מקבל את ברכת הרב
אבישי בן חיים, ישורון תורג'מן, דודו סעדה יענקי ויום טוב ביכלר.
נחמן בנשעיה ואבישי בן חיים
שלום ירושלמי במטוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר