יריב אופנהיימר: אני נגד כפיה חילונית, צריך לתקצב מוסדות דת

לאחר שהצהיר כי יתמודד בבחירות הקרובות במסגרת מפלגת 'העבודה', התייחס היום יריב אופנהיימר לסוגיות שבין דת ומדינה בישראל, והפתיע כשאמר: "אני מתנגד לכפיה חילונית, כפי שתומכים בתרבות כך צריך לתמוך בדת" דני דנון תקף: "מפלגת שמאל קיצונית"

יריב אופנהיימר, (צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר שהודיע על התמודדות במסגרת מפלגת העבודה בבחירות הקרובות, התייחס היום (שני) לסוגיות שבין דת ומדינה, והפתיע כשאמר כי הוא מתנגד ל'כפיה חילונית'.

בראיון ליומן הצהריים ברדיו 'קול חי' בהגשת בצלאל קאהן, אמר אופנהיימר כי הוא מתנגד הן לכפיה חילונית והן לכפיה דתית בישראל.

"אני חושב שכפייה דתית וכפייה חילונית הם דברים שלא צריכים להיות במדינת ישראל. אני חושב שבנושאים האלה מדינת ישראל צריכה לדעת ללכת בין הטיפות ולא לבוא בצורה דורסנית לשום מיעוט, גם לא למיעוט החרדי"

עוד אמר אופנהיימר: "אני לא מהמתלהמים נגד החרדים או נגד הדתיים, אני לא שותף לפופוליזם הזה. מצד שני אני חושב שמי שרוצה לחיות חיים חילוניים לחלוטין במדינת ישראל צריך לאפשר לו את הדבר הזה ולא להכריח אותו לעשות דברים שהוא לא מאמין בהם".

ומה לגבי שירותי דת? אופנהיימר אמר בראיון, כי המדינה צריכה לתמוך בשירותי דת, כפי שהיא תומכת בעולם התרבות, "מדינה יכולה גם לתמוך בשירותי דת. אין ספק שזה חלק מהאופי של המדינה וכפי שתומכים בתרבות כך צריך לתמוך בדת".

חבר הכנסת דני דנון בחר לתקוף את מפלגת 'העבודה' בה יתמודד אופנהיימר וכינה אותה "מפלגת שמאל קיצונית".

לדברי דנון: "סוף נחשפו הפנים האמיתיות של שלי יחימוביץ ומפלגת העבודה. מצד אחד מצטרף יריב אופנהיימר משלום עכשיו, מי שעתר כל הזמן נגד ההתיישבות, וסתיו שפיר מחד"ש. מפלגת העבודה הופכת להיות סניף של מרצ".

כזכור, אופנהיימר הודיע על התמודדותו במסגרת מפלגת העבודה, והצהיר: "בכנסת הבאה אני מתחייב: להניף את הדגל המדיני, להגן על הדמוקרטיה, ולעצור את השקעות העתק בהתנחלויות"

האזינו לראיון באדיבות רדיו קול חי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר