תיעוד

תם עידן: רבני וחברי מועצת אלעד מתאגדים נגד רה"ע

על רקע טענות חוזרות ונשנות על התנהלות כושלת של ראש העיר אלעד, יצחק עידן, קיימו אמש רבני העיר הרב שלמה זלמן גרוסמן והרב מרדכי מלכה כינוס חירום. בינתיים רשימת המחליפים של עידן הולכת ומתרחבת: מי יהיה ראש העיר הבא של אלעד? (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבני אלעד מתאספים, הערב (צילום: כיכר השבת)

הרוחות באלעד סוערות: על רקע טענות חוזרות ונשנות על התנהלות כושלת של ראש העיר, קיימו אמש רבני העיר הרב שלמה זלמן גרוסמן והרב מרדכי מלכה כינוס חירום בהשתתפות חברי המועצה, שבו מחו על הפגיעה הקשה בשירותי הדת.

בתוך-כך, באלעד נערכים לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד חודשים ספורים. גורמים פוליטיים מעריכים כי הפעם ייבחר לתפקיד מועמד מטעם מפלגת ש"ס.

יצחק עידן, ראש העיר הנוכחי, ממשיך לאבד נקודות ועל רקע כינוס הרבנים הודיעו בכירים בתנועת דגל התורה מפורשות כי הם המוכנים לתמוך בכל מועמד ספרדי, מלבד עידן. זאת הסיבה שבש"ס מנסים בימים אלו למצוא מחליף ראוי שיהיה מקובל על חלקי האוכלוסיה בעיר.

אחד המועמדים הבולטים הוא צביקה כהן המשמש כראש מועצת תפן, ומי שכיהן כבר בעבר בתפקיד. כהן מקובל על בכירי תנועת ש"ס הארצית אולם בשלב זה לא הביע עדיין את הסכמתו לשוב לגו'ב אותו עזב רק לפני קדנציה אחת.

(צילום: כיכר השבת)

שם נוסף העולה בימים האחרונים הוא אלי שמחיוף, חבר מועצת עריית ירושלים המכהן כסגן ראש העיריה. כנאמנו של אריה דרעי, הוא נחשב לבעל סיכויים טובים.

עוד ברשימה: שמעון סויסה - המשמש כחבר מועצת העיר אלעד מטעם ש"ס. בקדנציה האחרונה שימש כחבר המועצה הדומיננטי ביותר מטעם סיעת ש"ס בעיר, ובין היתר הקים לשכה לקבלת קהל במסדרון הסמוך ללשכת ראש העיר.

עוד שם שעולה בש"ס הוא ליאור אדרי - מי שהיה ממוקם כמספר 12 ברשימת ש"ס לכנסת. אדרי נחשב לגורם בכיר בכשרות בד"ץ בית יוסף ונחשב לאיש אמונו של הרב משה יוסף.

בנוסף, נלקחים בחשבון גם יוסי שויינגר, ח"כ יעקב מרגי וח"כ יצחק כהן הזוכה להערכה רבה בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

מנגד, מעריכים גורמים אחרים בעיריה כי כלל לא בטוח שהפעם תפקיד ראש העיר יוענק לאיש ש"ס. "בבחירות האחרונות, צימצמה יהדות את התורה את הפער בקולות שנספרו בעיר", אומר לכיכר השבת גורם באגו"י, "יחד עם חלקים נרחבים בקרב הציבור הדתי לאומי שכועס על ש"ס, יש סיכוי שמועמד חסידי - כמו למשל נציג סיעת "שלומי אמונים" שרוליק פרוש -יקבל את התפקיד".

גורמים בדגל התורה המקומית אמרו לכיכר השבת כי בתקופה הקרובה יתקיים דיון, במהלכו ייבחנו כל האפשרויות לקראת הבחירות - האם להריץ מועמד מטעם הסיעה, או לתמוך במועמד מטעמה של תנועת ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר