דרמה בעיר החרדית

חשד לשוחד באלעד: ראש העירייה ו-4 חשודים עוכבו

דרמה בעיריית אלעד: חוקרי היחידה לחקירות הונאה פשטו הבוקר (ראשון) על בניין העירייה ובתי בכירים בעירייה, החרימו מחשבים ומסמכים, ועיכבו לחקירה את ראש העיר יצחק עידן וארבעה בכירים נוספים. החשד המרכזי: עבירות של שוחד, מרמה והלבנת הון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר יצחק עידן (צילום ארכיון: שמואל קמינקר)

דרמה בעיר החרדית אלעד: חוקרי היחידה לחקירות הונאה פשטו סמוך לשעה 9:00 בבוקר (ראשון) על משרדי עיריית אלעד ובתי בכירי העירייה, ועיכבו לחקירה את ראש העיר יצחק עידן וארבעה חשודים נוספים.

החשדות נגד המעוכבים הן עבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות תכנון ובניה, גניבה בידי מורשה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון ועל פקודת המיסים.

אל בנייני העירייה במרכז העיר אלעד הגיעו הבוקר חוקרי יאח"ה כשהם מכוונים אל לשכת ראש העיר ומספר מחלקות, בהן מחלקת הנדסה ומחלקת שפ"ע וזאת לאחר חקירה סמויה במשך מספר חודשים. במקביל פשטו חוקרי משטרה על בתי ראש העיר ובכירים נוספים בעירייה. חוקרי המשטרה החרימו מחשבים, מסמכים וציוד הנוגע לחקירה.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר אחד מבכירי העירייה כי לפני כשעה פשטו מספר בלשים על ביתו שבאלעד בחיפוש אחר מסמכים חשודים. "הם לא מצאו כמובן דבר, אולם אשתי והילדים נבהלו וסיפרו כי הם פרצו לתוך הבית כשחלקם שמרו בכניסה לבניין שאיש לא יברח חלילה כאילו ומדובר בפושעים מסוכנים", הוא מתאר.

מהמשטרה נמסר כי "בתום חקירה סמויה ממושכת שמנהלת היחידה להב 433 יאח"ה, חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון על ידי ראש עיריית אלעד ואחרים, ביצעה הבוקר היחידה פעילות גלויה בשת"פ רשות המיסים חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום".

"בפעילות נערכו חיפושים בבית העירייה, בבתי החשודים כמעורבים ובמשרדיהם. נעצרו ועוכבו לחקירה 5 חשודים, לרבות ראש העיר, להם מיוחסות עבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות תכנון ובניה, גניבה בידי מורשה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון ועל פקודת המיסים", נמסר מהמשטרה.

המשטרה תביא את החשודים המרכזיים, בהתאם להתפחות החקירה, בשעה 16:00 לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, טרם הוחלט במשטרה האם לבקש את הארכת מעצרם או להסתפק בשחרור בתנאים מגבילים.

מרבית הגורמים הפוליטיים בעיר ממלאים את פיהם מים בשלב הזה, למעט אי אלו גורמים המביעים שמחה לאיד, כשלא ברור כעת על רקע אלו ממצאים או הלשנה נפתחה החקירה והאם יש בה ממש או שאולי מדובר בעוד הידרדרות במסגרת המלחמות הפוליטיות בבחירות לראשות העיר שיתקיימו בעוד מספר חודשים.

בתוך כך יצוין כי גזירת הקיצוצים ירדה בסוף השבוע האחרון מעל ראשם של עובדי העירייה, לאחר שתקציב העירייה אושר במועצת העיר תוך ביטול הקיצוצים המתוכננים.

כזכור, איימו עובדי העירייה להשבית את העיר ואף פעלו כך במשך מספר ימים בשל הוויכוח עם ראש העיר יצחק עידן בעניין הקיצוצים המתוכננים בשכרם כשהעובדים טענו כי במסגרת התקציב החדש יפוטרו עובדים רבים דבר שגרם לכאוס בעיר הצעירה.

חוקרי המשטרה במסדרונות העירייה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר