עידן בראיון עם שחרורו: "לא האמנתי שיש 'מוסרים'"

ראש עיריית אלעד יצחק עידן שוחח עם העיתונאי מנדי ריזל מיד עם שחרורו מהמעצר ותקף: "לא האמנתי שיש 'מוסרים'". מה עבר עליו במעצר ומי הם כפויי הטובה? (חרדים)

יצחק עידן (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, שוחרר אתמול (שלישי) מבית המעצר על-ידי בית המשפט לאחר שנחשד בעבירות של שוחד ונשלח למספר ימי מעצר בית.

מיד עם שחרורו, שוחח עם העיתונאי מנדי ריזל, עורך החדשות המקומיות ב'קו עיתונות' וסיפר על הרגשתו. "אדם לא יכול לדעת למה הקדוש-ברוך-הוא עושה לו דברים", אומר ראש העיר.

"כאשר משה רבינו ביקש מהקב"ה 'הראיני נא את כבודך', הוא נענה 'וראית את אחוריי - ופניי לא ייראו': יש שמפרשים כי הכוונה היא שרואים דברים לאחר זמן; במיידי לא תמיד מבינים מה הכוונה של בורא עולם, אך לאחר זמן הדברים מתגלים", הוסיף עידן.

"בכל מקרה", מוסיף עידן, "אין ספק כי הקב"ה מסובב את הסיבות. דבר אחד, שממנו הבנתי מדוע זה קרה, ראיתי מיד: נתקלתי שם בצעירים ש'יושבים' על אלימות, דקירות, חומרים מסוכנים וכדומה, שיש להם צימאון עז. ביומיים הללו זכיתי לסייע להם. הנחתי להם תפילין, ארגנתי מניין, מסרתי שיעורי תורה עד 12:30 בלילה. הרגשתי כאילו יש לי שליחות לבצע שם".

"לגופו של עניין", המשיך בתקיפות, "לא האמנתי שבעיר של תורה אנשים יגיעו לדרגה כ"כ תחתונה. מאבקים פוליטיים זה דבר לגיטימי, אבל 'מוסרים'?".

כואב לך שגילו דברים שהיו, לכאורה? נשאל עידן, והשיב: "אנשים מפיצים דברים שאין להם שחר, ואז חייבים לחקור".

עידן מוסיף ומציין כי "יש לי הרגשה שעסקנים מחוץ לעיר קשורים לעניין. כאלו שלא מעריכים את מה שבניתי. הם כפויי טובה. יש עיתונאים שתוקפים אותי למרות שסייעתי לאח שלהם שלמד בכולל וכדומה. אני גם במאבקים פוליטיים יש גבולות כולי תקווה שבסופו של דבר יוכח כי כל החשדות לא היו ולא נבראו ואצא זכאי בעז"ה".

לדבריו, "אין לי טענות כלפי מערכת המשפט. חז"ל אמרו: 'אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו', אז צריך שתהא מערכת של משפט, של אכיפה, של שפיטה וענישה. בכל מקרה כולנו בני-אדם ולכן לפעמים טועים. צריך להתפלל שבענייני לא יהיו טעויות".

אתה חושב שמדובר באנשים מש"ס שלא רוצים שתמשיך לקדנציה נוספת? נשאל עידן. "אינני יכול להצביע על אדם ספציפי", טען.

ומה באשר לעתידך הפוליטי? "אני צריך לחשוב אם יש ביכולתי לנהל כמה מערכות במקביל. מה שבטוח ש'מעז יצא מתוק' וגיליתי את האהדה של התושבים שהתפרצה לה פתאום. האהבה של האנשים יצאה החותה. אני רוצה באמצעותך להודות להם ולאחל לכולם שאיש לא יעמוד בניסיונות מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר