אלול בא

שיחת ההדרכה המיוחדת של הגראי"ל לבני הישיבות

החל משעות הבוקר (שלישי) נוהרים רבבות בני ישיבות אל היכלי התורה לקראת פתיחת זמן אלול בצל הגזירות הקשות. מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה לתלמידי ישיבת "ארחות תורה" להרבות בלימוד התורה ברצף כנגד אותם המבקשים למעט בתורה. וגם, כיצד הורה לסייע לבחורים החדשים? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

מעמד פתיחת זמן אלול בישיבת אורחות תורה בבני-ברק, נערך אמש (שני) בראשותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שהגיע לשאת דברי תורה וחיזוק בפני מאות בחורי הישיבה.

המעמד התורני המיוחד שולב בסיום הש"ס שנלמד על-ידי בני הישיבה לזר הנגיד תומך התורה הרב זאב וולפסון ז"ל, כאשר המשגיח הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי סיים את הש"ס ומרן הגראי"ל שטיינמן אמר את הקדיש כשמיד לאחר-מכן פצחו הבחורים בשירה אדירה לכבודה של תורה.

במהלך משאו נשא מרן ראש הישיבה דברים על הזכות הגדולה של הנדיב שתמך בכל מאודו והונו בעולם התורה. לאחר-מכן ביקש הגראי"ל שטיינמן מבחורי הישיבה להקפיד ללמוד תורה ברציפות.

"בתקופה זו שישנם כאלו המנסים חלילה למעט בתורה יש להרבות עוד ועוד תורה", אמר ראש הישיבה.

הגראי"ל הוסיף וביקש מהבחורים הוותיקים הלומדים בשיעורים הגבוהים שיעזרו ויסייעו ככל הניתן לבחורים החדשים הנכנסים כעת לשיעור א' על מנת שיוכלו להתאקלם כראוי בישיבה.

"כל בחור מבוגר יכול להראות לצעיר יותר, איפה המיטה שלו, איפה המקום שלו בבית המדרש וכל מה שהוא צריך", אמר ראש הישיבה והוסיף כי מדובר בחסד עצום שאין לשער ובמצווה גדולה.

יצוין כי בכינוס תורני של ארגון 'דרשו' שהתקיים בשבוע האחרון באולמי ארמונות חן בבני-ברק נשא מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן דברי הדרכה וחיזוק בפני אלפי בחורים הנכנסים ללמוד בזמן אלול בישיבות גדולות כשהוא אומר להם כי הכניסה לישיבה גדולה הינה כעין "יום הדין".

ראש הישיבה הסביר כי "כל אדם עובר בחייו מתקופה לתקופה ויש שינויים במצבו, וכמו דאיתא 'בן חמש למקרא'. והשינוי וההתחדשות הם כעין יום הדין בכל פעם וצריך הרבה רחמי שמיים להצליח".

"כעת כשאתם עוברים לישיבה גדולה עליכם להתפלל שתזכו לגדול בתורה כל אחד ממכם כפי שמצפים ממנו", הוסיף ראש הישיבה. "הגר"א אומר כי אצל אדם אין מצב של 'עומד' כמו שיש אצל מלאכים ואם הוא לא 'עולה' הרי שחס ושלום הוא 'יורד'".

"מצד אחד זו מעלה גדולה לאדם שנמצא במצב שיכול לעלות אך מאידך צריך זהירות גדולה שיהיה כל הזמן במצב של 'עליה' ולא חלילה להיפך", סיים מרן הגראי"ל את דברי ההדרכה בפני הבחורים הנרגשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר