'חוק צהר' אושר בכנסת

ח"כ משה גפני לאנשי הבית היהודי: "אתם בושה לעם"

חוק ביטול אזורי רישום הנישואין אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. נציגי המגזר החרדי תקפו את מפלגת 'הבית היהודי' שהייתה שותפה להצעת החוק. ח"כ גפני: "אתם בושה לעם היהודי", ח"כ יעקב אשר לנציגים הד"לים: "הבוחרים שלכם לא מבינים לאן הגעתם" ח"כ אורי מקלב: "זו בכייה לדורות" (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואים, חוק שזכה לכינוי 'חוק צהר'.

על פי החוק, אותו קידם ארגון רבני צהר, יפתחו אזורי הרישום לנישואים כך שכל זוג יוכל להירשם לנישואים בכל מועצה דתית ברחבי הארץ ובלא תלות באזור המגורים של בני הזוג.

"החוק יאפשר לזוגות לבחור היכן להירשם לנישואים ויגרום לרשמי הנישואים לתת שירות טוב יותר לזוגות", אמרו בארגון רבני צהר ומציינים כי מדובר ב"לא פחות ממהפכה בהליך הרישום לנישואים במדינת ישראל". "יישום החוק ישים קץ לסבלם של גרים רבים שגוירו על ידי הרבנות הראשית ולא הוכרו כיהודים על ידי חלק מרבני הערים", הוסיפו.

יו"ר רבני צהר, הרב דוד סתיו, אמר כי: "התחרות בין רשמי הנישואים יביא לייעול המערכות ול'מלחמה' על הזוגות הצעירים. זו תחרות בריאה שתשנה את היחס למתחתנים במדינת ישראל".

את החוק הגישו חברי הכנסת פאינה קירשנבאום, דוד רותם ואיתן כבל, אולם הוא זכה לתמיכה של ח"כי 'הבית היהודי'. יו"ר המפלגה, ח"כ נפתלי בנט התייחס לאישור החוק וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "הדבר יסייע בעד כל זוג מ- 35,000 הזוגות שנישאים במדינת ישראל מדי שנה, ובמסגרת המהפכה יוכל כל זוג לבחור את המקום שבו יוכל להירשם לנישואין".

ח"כי 'הבית היהודי' ספגו ביקורת חריפה מהנציגים החרדים בכנסת בעקבות תמיכתם בחוק. ח"כ משה גפני הטיח במהלך דברים שנשא בכנסת כי ח"כי הבית היהודי הם "בושה לעם היהודי". ח"כ יעקב אשר תקף גם הוא את תמיכת הבית היהודי בחוק ואמר: "הבוחרים שלכם לא מאמינים לאן הגעתם, תפקידכם לדאוג שיזכרו במדינה מה זה העם היהודי, זו האחריות שלכעם ואתם מזלזלים בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר