חדו"ש לשר הביטחון: להציב 'שלט פאות' בכל מספרה צבאית

עמותת חדו"ש פנתה לשר הביטחון והרמטכ"ל בדרישה להציב בכל מספרה צבאית שילוט ובו הבהרה בדבר זכותו של החייל שלא לאפשר את גזיזת פאותיו על ידי הספר הצבאי (חרדים,צבא)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

עמותת חדו"ש פנתה לשר הביטחון משה יעלון ולרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ בדרישה להציב בכל מספרה צבאית שלט המודיע לחייל על זכותו שלא לאפשר גזיזת פאותיו או זקנו. זאת, לאחר שהועלו לאחרונה מספר תלונות על גזיזת פיאות של חיילים חרדים בידי ספרים צבאיים.

מנכ"ל חדו"ש עו"ד אורי רגב, השווה את הצורך בשלטים האלה לשלטים באוטובוסים המודיעים שלכל אדם זכות לשבת בכל מקום שיבחר.

רגב כתב ליעלון וגנץ כי "נראה שלא ניתן עוד להתייחס לעניין כאל מקרה בודד, חד פעמי". לדבריו, "אם נכונים הדברים, והכחשות הגורמים הצבאיים אינן אמת, הרי יש בדבר משנה חומרה שכן לא מדובר לכאורה רק בהפרת הפקודות באופן הפוגע עמוקות בכבודם ואמונתם הדתית של החיילים, אלא גם בדיווח שקרי".

רגב קובע כי, "הישנות הטענות בדבר פגיעה בכבודם ואמונתם של החיילים בתחום רגיש זה מלמדת על הצורך לשקול הצגת הוראות הצבא בנושא תספורת בכלל ותספורת חיילים דתיים בפרט בכל מספרה צבאית באופן בולט וברור, כדי שלא תהיה כל טעות או אי הבנה, בתום לב או שלא בתום לב, בנושא הפקודות המחייבות. עוד יש צורך שהשילוט יציין בפני מי יש להתלונן על הפרת הפקודות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר