פרשת "האם המעריבה": הפרקליטות דורשת מאסר בפועל

יותר מארבע שנים לאחר שהתפוצצה פרשת "האם המרעיבה", שבה הפרקליטות ודורשת להטיל על האם שנת מאסר בפועל בטענה כי לא קיימה את הסדר הטיעון שנחתם עמה (ארץ)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
האם המרעיבה (צילום ארכיון: פלאש 90)

יותר מארבע שנים לאחר התפוצצות פרשת "האם המעריבה", במהלכה הושג הסדר טיעון בין הצדדים בכפוף להסכמת בית המשפט, פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה היום (ראשון) מבית המשפט המחוזי לגזור שנת מאסר בפועל על האם, לאחר שלטענתם היא לא עמדה בתנאי הסדר הטיעון ולא שלחה את בנה לטיפולים.

זו לא הפעם הראשונה שבפרקליטות טוענים כי האם הפרה את ההסכם שנחתם עמה. לפני כחמישה חודשים במהלך הדיונים בבית המשפט טענו התובעים בפרשה כי יש כאן הפרת הסכם מצד האם, ולאור זאת דרשו להטיל עליה מאסר בפועל.

השופט פסק כי הנושא ייבדק במהלך כמה חודשים נוספים, כעת, החודשים הללו הסתיימו, והפרקליטות העלתה שוב את דרישתה להטיל על האם מאסר בפועל.

פרקליטה של "האם המעריבה", עורך-הדין יהודה פריד אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת", אך דחה את הטענה לפיה האם הפרה את ההסכם.

"הפרקליטות דורשת מאסר של שנה אחת, אנחנו אומרים שהיא קיימה כמעט את כל התנאים והילדים נמצאים אצלה וזאת ההוכחה שכן אפשר לסמוך עליה, אם היא קיימה כמעט את כל התנאים אין שום סיבה לדרוש מאסר וכמובן אנחנו מבקשים לשחרר אותה", אומר עו"ד פריד.

הפרקליט מציג תימוכין להכחשותיו ואומר: "אז הם טוענים, זה לא נכון, זה שקר. יש לי מכתב מבית משפט לנוער שמינה השבוע פסיכיאטר חדש לילד בהסכמת משרד הרווחה. הוא כל הזמן בטיפול והוא לא סיים אותו. עובדה שבית המשפט סומך עליה".

לאורך הפרשה, נמצא לצד משפחת האם, הרב אברהם פרויליך מעסקני 'העדה החרדית', בשיחה עמו הוא נשמע אופטימי: "הכל דברים בטלים. אלו דברי הבל. לא דורשים מאסר בפועל הם לא מתכוונים לזה בכלל, מראים לכם כל מיני כתבי אישום ישנים ובעזרת השם כל המשפטים והדיונים האחרונים היו לטובתה, הכל הולך להיגמר".

באשר לטענות הפרקליטות, הרב פרויליך דוחה אותם על הסף: "היא עמדה בתנאים, אין טענה כזו. הרי צריך לגמור את התיק בסופו של דבר אז באופן טבעי הפרקליטות אומרת כך וכך, למעשה זה כבר סגור ביניהם בהסכמה הדדית על הכול והכול נגמר ואולי עוד חצי שנה היא תצטרך עוד לשאת בנושא של הפסיכיאטריים אבל זה לא תיק שמעניין מישהו, בדיונים אף אחד לא מגיע, אלו דיונים משעממים שלא מעניינים איש".

כזכור, האם החרדית הואשמה בניתוק ילדה ממכונת הזנה. לפני שלוש שנים בעצה אחת עם עורכי דינה היא חתמה על הסדר טיעון והודתה שנהגה לנתק את בנה ממכונת ההזנה והרעיבה אותו. היא שהתה במעצר בית במשך שלוש שנים ובהסכם נכתב מפורשות כי האם תגיע לכל הטיפולים שיידרשו ממנה וזו הסיבה שבפרקליטות לא דרשו מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר