רב סרוג ביקר בבית הרב שטיינמן: "רק בעזה רואים קירות כאלה"

הרב נתנאל אלישיב מההתנחלות עלי, הגיע עם תלמידיו לביקור בבני ברק, במהלכו עלו לבית מרן הרב שטיינמן. הרב אלישיב: "תתבוננו על הקיר שמאחוריו. רק בעזה יש כאלה" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב שטיינמן (צילום: פלאש 90)

הרב נתנאל אלישיב, מההתנחלות עלי שבבנימין, הגיע בסוף השבוע לביקור יחד עם תלמידיו בעיר בניברק. במהלכו, הם עלו למעונו של מרן ראש הישיבה שטיינמן וקיבלו את ברכתו.

בפוסט מעניין שפרסם הרב אלישיב בפייסבוק, הוא סיכם את הביקור, כשהוא מביע הערכה והתפעלות רבה מאורח חייו הצנוע של מרן הרב שטיינמן.

"האיש נולד לפני מאה שנה, ערב פרוץ מלחמת העולם הראשונה, בעיירה הנודעת בריסק, שם היה מקורב לרב יצחק זאב הלוי סולובייצ'יק. כשעלה לארץ ב-1946, עבד בתחום היהלומים, אבל החזון איש זיהה את גדולתו ודחף אותו לתפקידים תורניים בכירים בעולם החרדי, בהם ראשות ישיבת פוניבז' לצעירים" כותב הרב הסרוג על הרב שטיינמן.

לדבריו, "הרב קיבל אותנו בלבביות, ועורר את הבחורים לקחת את החיים ברצינות, שכן לא ייתכן שתכלית הקיום האנושי היא אכילה, שתייה ושינה, כל אלו נצרכים, אבל הם רק אמצעים, התכלית היא לגדול בתורה ולהיות אנשים שאינם חיים בשפלות, אלא ברוממות".

"מה אנשים לא חרדים יכולים ללמוד מדמותו של הרב שטיינמן?" שאל הרב אלישיב וגם ענה: "קודם כל, תתבוננו על הקיר שמאחוריו. רק בעזה רואים קירות כאלה. כך נראית כל הדירה הקטנה שהוא חי בה".

הרב אלישיב ומרן הרב שטיינמן (צילום: מתוך פייסבוק)

"מילה אחת מצדו" הוסיף, "ועשרות גבירים עשירים פותחים בתחרות מי יזכה לרכוש לו דירת פאר ולדאוג לכל צרכיו, אבל האיש הזה שמדבר בגיל מאה על אושר - מאושר בדירתו המתפוררת, הוא לא שואב את השמחה שלו בחיים מהנאות חומריות אלא מדבקותו בתורה".

"שנית, בגיל מאה, שעה לפני כניסת השבת, הוא מוצא לנכון לשבת בנחת, לקבל שתי קבוצות של כחמישים בחורים כל אחת, ולעודד ולחזק אותם. מילא זה, הוא עדיין טס לחו"ל מדי פעם כדי לבקר בקהילות חרדיות ולחזק אותן מבחינה רוחנית". הרב אלישיב הוסיף בהתפעלות: "האם יש לתופעה הזאת אח ורע במגזר כלשהו בעם היהודי, או אפילו ברחבי העולם?".

לדבריו: "כשאמרתי לו שהבחורים שלנו מתגייסים לצה"ל בעוד כשנה, ושאלתי אם יש לו עצה עבורם, איך לשמור על יראת שמיים כשהם מחוץ לבית המדרש, לא ניסה להניא אותם מגיוס, כי הוא יודע שזו דרכנו ומכבד זאת, אלא הוא אמר שהעיקר הוא לחיות חיים מרוממים, להאמין בבורא עולם ולזכור שהעולם אינו הפקר, ועל ידי זה הם יהיו חזקים ואף יהיו דוגמה לאחרים".

הרב אלישיב סיכם את הביקור המיוחד ואמר: "התהום הפעורה בין אחינו החרדים לבין שאר האוכלוסייה בארץ גדולה מאוד, לא ניתן לטייח זאת ויש צורך בשינויים, אבל חבל מאוד שכשאנשים בארץ חושבים על "החרדים", הם רואים לנגד עיניהם עסקנים פוליטיים צעקניים או קומבינטורים כאלה ואחרים, ולא את דמות דיוקנם של גדולי ישראל, דוגמת הרב שטיינמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר