בשורה: תוגדל קצבת השארים ליתומים חרדים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של חבר-הכנסת ניסים זאב להגדלת הקצבה ליתומים חרדים ולתיקון האפליה כך שגם יתומים חרדים יזכו לבלת הקצבה (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של חבר-הכנסת ניסים זאב להגדלת הקצבה ליתומים חרדים ולתיקון האפליה הקיימת היום בחוק.

כיום, קצבת השארים בסך 2,600 שקלים בחודש ניתנת באופן שווה עד גיל 18, אולם בהמשך מוענקת הקצבה עד גיל 24 - רק ליתום שסיים שירות צבאי או לאומי, או לצעירים עד גיל 20 הלומדים במוסד על-יסודי.

צעירים מהמגזר הערבי, מקבלים גם הם את הקצבה עד גיל 20 ללא דרישה מוקדמת.

כעת, התיקון שאושר נועד לתקן את הסעיף המפלה ולקבוע כי יתומים מהמגזר החרדי, הלומדים בישיבות או בסמינרים של בנות, ייחשבו לסטודנטים ובעקבות זאת יזכו בקצבה.

לתיקון האפליה התגייסו חברי כנסת מכל סיעות הבית. ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי אינו מצליח להבין את העיוות: "מה זה רלוונטי לי מה אותו יתום לומד כל היום? למה זה חשוב אם הוא לומד באוניברסיטה, או שהוא לומד בישיבה?"

"שרי הממשלה עשו נכון שהביאו לסיומה של אפליה" אומר אפי דודיאן יו"ר אגודת 'בית אברהם', "זאת הייתה שערורייה של ממש. לא יכול להיות שבחור ישיבה שהגיע לגיל 18 הפסיקו לו את הקצבה בגלל שהוא בחור ישיבה. זה אפליה, כי ערבים וחילונים שאינם עושים צבא זכאים לקבל אותה עד גיל 20".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר